El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 13, 2022 5:39 am
Els Ferrocarrils de la Terrassa !
Ferrocarrils coneguts arreu del món! (finalment a França, Suïssa i Bèlgica)
Tonton
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 13, 2022 9:08 am
Efectivament, Thierry.
Els que no són tan coneguts, i també són en aquesta Terrassa, són les filials dels FFCC de La Terrassa (CFT):
El Tramvia o Ferrocarril Econòmic de La Garriga a Bigues (TFELGB que també de vegades és simplement LGB)
El Ferrocarril Secundari del Congost (FSC)
Aquestes filials em permeten tenir numeracions repetides a la meva col·lecció de locomotores, així com aprofitar les plaques LGB que porta molt material de la meva col·lecció.
La primera, TFELGB és una alegoría al Ferrocarril o Tramvia Econòmic de Manresa a Berga, que va passar a formar part de la Companyia General de Ferrocarrils Catalans, de via mètrica.
Aquesta és una mena de reivindicació nostàlgica meva, que fa referència a una petita línia imaginaria de via mètrica que podria haver existit, si el meu país enlloc de dir-se Catalunya es digués Suïssa. Aquesta línia faria l'enllaç amb la via ample procedent de Barcelona, és a dir que naixeria a l'estació de La Garriga, i aniria cap a l'Ametlla del Vallès per endinsar-se cap a la vall del Tenes, fins a Bigues i Riells. Encara hi hauria un projecte de prolongació cap a San Feliu de Codines, tram que probablement requeriria de cremallera. Seria una cosa semblant al que he vist a Suïssa, per exemple a l'estació de Palézieux, a on neix un petit tren de via mètrica que dóna enllaç a varies poblacions de la comarca.
I la segona línia és una altra línia que mai ha existit, però que en la meva imaginació deriva d'un projecte real d'un tren de via mètrica entre Granollers i Vic. En la meva terrassa, aquesta línia va paral·lela a la via ampla, entre les localitats de Llerona, La Garriga, El Figaró i Aiguafreda.
Malauradament com que el meu país no és pas Suïssa, aquestes coses només poden existir a la meva ment i a la meva Terrassa.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Oct 14, 2022 8:25 am
La foto del dia:
En Bertran, l'electricista dels FFCC de La Terrassa, es fa moltes preguntes:
-... -Hagués jurat que hi havia un curt-circuit... -Però com pot haver desaparegut sense que jo hagi tocat res? -Potser tornarà a venir en qualsevol moment?... -...
A TramBlau y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Oct 14, 2022 8:51 am
El Diari d'Avui escrigué:
ACTIVITAT FRENÈTICA A LA PEDRERA DE SOT DEL BAC
La bona acollida per part del públic del pla presentat per Marc Bonmatí, el nou President de la J.O.T, ha provocat un allau d'ofertes d'animals de tir, en resposta a la seva petició per a llogar-ne.
Això ha fet una autèntica aglomeració d'animals de tota mena, alguns de tir... i d'altres no tant. Però la major part oferien els seus animals gratuïtament. L'anècdota és que en Pepet de cal Adormit pretenia que les seves cabres fossin considerades animals de tir, i va costar molt de convènce'l enduent-se'n una gran decepció.
Marc Bonmatí es va veure obligat a legislar quins animals serien acceptats com animals de tir i quins no. Actualment es compta ja amb un bon nombre d'animals, que traginen sense parar tota la pedra sortint de Sot del Bac. Entre ells s'hi compten bous, cavalls i ases.
No obstant, Bonmatí assegura que esperen amb candeletes la nova locomotora que ha d'arribar aviat, ja que això encara augmentarà la capacitat de transport. Hem vist que als animals np els agraden els túnels, assegura Bonmatí, hem hagut d'il·luminar-los, perquè tenien por de la foscor. I per si fos poc, la major part del traçat que han de fer és en túnel. O sia que tan bon punt arribi la nova locomotora, deixarem d'utilitzar els animals, que rendeixen molt, però que pateixen per la qüestió dels túnels -acaba dient Bonmatí-.
Aglomeració d'animals que es forma cada matí al començar la jornada, al Triangle, o on dormen a la cotxera gran.
Bonmatí, que és un amant dels animals, s'assegura de que cap de les bèsties de tir de que disposa, pateixi cap lessó, ni tingui cap tipus d'estrès. Cada vespres els inspecciona visitant-los la cotxera gran, a on s'allotgen els animals durant la nit, en espera de la següent jornada.
La pedrera de Sot del Bac registra una activitat frenètica gracies a l'ajuda d'aquest bestiar.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Oct 23, 2022 8:29 pm
A demés d'això, haureu vist que estic molt enfrascat (per no dir motivat, il·lusionat, enfeinat, i atrefegat) en la construcció de quatre ponts, entre els que hi ha la reconstrucció del conegut Pont del Gat. Els altres tres encara no tenen nom, per tant, accepto suggerències.
He obert un fil per a cada obra de fàbrica, perquè així queda més clar que tot barrejat en un mateix fil, a demés de que sempre serà més fàcil localitzar i seguir els treballs de cada una de les obres, si mai algú té interès en seguir-ho.
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 24, 2022 8:04 am
Si ho entenc bé, el Dupont & Dupont no va sortir de l'estació de Lila a Bèlgica per a una investigació de l'anomenada fum.
Però per la construcció del pont (du pont en francès)! Però quin?
A Olot li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 24, 2022 8:42 am
Molt bona, aquesta, Thierry!!
Dons mira, per a respondre't, només pot ser del pont i al pont (Dupont et Dupond )...però n'hi ha quatre en construcció, un de llevadis i dos d'acabats. Tria el que més t'agradi.
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Oct 25, 2022 10:31 pm
et costa posart-hi eh Amadeu ??? ... pero quan t'hi poses, t'hi poses !!! i amb uns magnifics resultats pero mare meua quants fronts oberts que tens els segueixo tots ells amb crispetes a la mà
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 26, 2022 1:47 am
Gràcies per la teva resposta, Lluís.
Fronts oberts? només en tinc un: pedres i ciment!
D'aquí surt tot: ponts, triangles, mines, etc etc.
No; en serio: m'ho passo molt bé així. A demés, o ho faig així o no ho faig!
De fet d'aquí a quatre dies vindrà el fred i acabarà amb la meva empenta...
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 26, 2022 7:41 am
Olot escrigué:
...
Has fet també la instal·lació elèctrica del teu edifici?
El que veig el seu pont em fa por!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 26, 2022 7:01 pm
Com és natural, tots els edificis tenen la seva instal·lació elèctrica, encara que de vegades només siguin dos cables per l'il·luminació. En aquest cas, a demés, també hi ha els cables de la via, amb les seves seccions.
El registre que hi ha a sota no t'ha de fer pas por! només són cables que venen de part del triangle, per tant hi ha cables de canvis d'agulla, de via, amb els sectors corresponents, etc... també els que venen dels dos dipòsits.