| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|
+30Sisu Shay Christian lluis7 Víctorf mascarat Antic mak(baixa volunt) Jbmarcos MALLET73 Esteve deMilà xavieralv Avet Blau VAY manolo0101 gralla FACTOR didac Antseru Arenales AdminTRENS.CAT peps E4lok ut800035 (†) tram47 TramBlau bantren QUIM Denis66 Olot 34 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Gen 18, 2009 7:07 am | |
| | |
|
| |
Denis66 Jardinaire
Ubicació : Perpinyà-Catalunya Nord (França) Edat : 61 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 70
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Gen 22, 2009 7:10 pm | |
| Son fotos superbes !!! Espero impacient més fotos de la teva xarxa! Denis | |
|
| |
QUIM Trenjardinaire
Ubicació : la garriga Edat : 75 Data d'inscripció : 24/01/2009 Nombre de missatges : 144
| Assumpte: fotos Ds Gen 24, 2009 8:09 am | |
| Maques les fotos amb la nevadeta de l'altre dia. Pero inconvenients amb el contacte i la transmisio de la enegia per les vies. Solució? vapor viu, ja poden estar les vies brutes, ja pot fallar qualsevol contacte, ja pot nevar ploure o pedregar, el vapor viu no s'inmuta i segueix anant. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 24, 2009 8:48 am | |
| Gràcies per els vostres comentaris. - QUIM escrigué:
- ...Solució? vapor viu, ja poden estar les vies brutes, ja pot fallar qualsevol contacte, ja pot nevar ploure o pedregar, el vapor viu no s'inmuta i segueix anant.
Bé, si; és una molt bona opció. No és pas que els contactes em fallessin, però hi havia una cosa que no m'agradava: si t'hi fixes, hi ha neu a sobre de la màquina de vapor. Això no és realista, ja que a sobre d'una màquina de vapor, calenta, no hi qualla mai la neu. I sí, es clar, el fum en la neu deuria haver estat extraordinari. Més que no pas el del fumigen... oi? Mira, saps què, aquí hi ha un vídeo que pot-ser t'agradarà: https://trenscat.forosactivos.net/parlem-de-trens-f23/vist-a-youtube-t54.htm#115 | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Els Ferrocarrils de la Terrassa Dl Gen 26, 2009 1:25 am | |
| Molt bé Amadeu bones fotos , la nit i amb la neu fa un bon efecte. Una pregunta Amadeu com tu fas per pujar tantas juntas? Fins aviat Josep | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Gen 26, 2009 3:33 am | |
| Les pujo una a una.
Però no té mèrit. El que passa es que en la meva connexió no tinc problèmes. | |
|
| |
Denis66 Jardinaire
Ubicació : Perpinyà-Catalunya Nord (França) Edat : 61 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 70
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Gen 29, 2009 7:16 am | |
| Ja no tens més photos? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 30, 2009 7:29 am | |
| Novetats sobre els FFCC de la Terrassa: :impacient: :impacient: :impacient: :impacient: Nova locomotora elèctrica comprada de segona mà per Ebay a un preu irrisori. Rebuda avui, en perfecte estat, he fet les proves pertinents comprobant que roda perfectament. :impacient: :impacient: :impacient: :impacient: | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Feb 06, 2009 10:25 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Feb 06, 2009 11:19 am | |
| :gracies: | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Feb 06, 2009 11:24 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Feb 06, 2009 11:27 am | |
| No és només la catenària el que manca en aquesta foto: tampoc hi ha grava, per exemple... moltes coses a acabar encara en el meu tren. | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Feb 06, 2009 11:44 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Feb 06, 2009 12:12 pm | |
| No ho havia entès ! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Feb 07, 2009 7:54 am | |
| Bé, ja fa dies que estic ensenyant-vos fotos dels meus trens, però encara no us he ensenyat la meva instal·lació. Ja va sent hora de començar. La meva instal·lació representa un país imaginari, i és la fusió de varies companyies museu; en conseqüència, i com que jo no tinc jardí sinó terrassa, l'he batejat com a COMPANYIA DELS FERROCARRILS DE LA TERRASSA. En realitat encara és mes un projecte que una realitat, ja que estic en ple procés de reconstrucció, i hi ha més per construir que construït. Farem una mica d'història: El meu circuit en origen era així: Això en proporcions seria aproximadament així: El sistema que vaig fer per a col·locar la via en la terrassa era una estructura d'obra que suportava un caixó ple de terra a on hi havia la via, fixada amb uns taquets de fusta encastats en uns suports de ciment Els taquets de fusta: La raó de ser del caixó de sorra era que vaig pensar que seria realista, i que hi creixerien les herbes. Però això no va ser mai així. Les herbes no varen aparèixer mai, i a demés els ocells hi furgaven cercant cucs, omplint sovint el terrat de sorra per terra. Després em varen donar un gat que espantava els ocells, però era pitjor el remei que l'enfermetat, ja que el gat també furgava i a sobre s'hi feia les necessitats. A demés, com que quan plou no plou a escala, també s'esquitxava el terra de sorra. Per si fos poc, la via tenia mol mal contacte. En fi, un fracàs. A sobre, el circuit, un oval amb una estació, no oferia gaires opcions de circulació, i aviat t'en cansaves de fer voltar el tren. Si en circulaven dos, un tenia d'estar parat mentre l'altre feia la volta, i així successivament. Posteriorment vaig afegir el ramal que entrava a dintre de casa, gran comoditat per a posar o recollir els trens. Aquesta és una vista general de tal com era abans el circuit (a l'esquerra desapareix el ramal que entrava a l'interior: | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Feb 09, 2009 10:16 am | |
| Tip de tots els problemes que oferia el meu tren, vaig decidir buidar el caixó de sorra i omplir-lo de ciment. Així, el circuit va ser "clausurat". Aquestes fotos són de l'ultim dia que els trens varen circular per el circuit inicial: I després, aixecament de les vies... En fi, que l'instal·lació es va convertir en una mena de "via verda", que fins i tot alguns aprofitaven per recórrer de manera un tant clandestina... Ara ja tenia el caixó buit de terra. Només calia omplir-lo de morter i tornar a posar les vies, tal com eren... Però s'em va passar pel cap que, ja que hi era, pot ser s'hi podria fer alguna cosa més... (ja n'estava tip de veure voltar el tren) I si allargués el traçat... però com fer-ho? jo ja no tenia més terrat! I si hi fes dos nivells? Al principi creia que no era possible, i no veia la manera de les fer-ho, fins que a base de trencar-mi el cap, al final vaig trobar la manera. I vaig decidir fer-ho (Ai, pobre de mi: llavors no era pas conscient de la feinada que això em suposaria !!) La idea era fer un oval replegat sobre si mateix, en dos nivells. Una cosa així: Això implicaria suprimir el caixó que anava a omplir de morter: Més o menys, el projecte de la nova instal·lació era aquest: | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 8:28 am | |
| Em segeuix algú? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 9:23 am | |
| Jo et segueixo, :rendir: però encara que estic de ple en l'escala "G", tinc la meva maqueta a escala h0, i el que faig és aprendre de vosaltres
S2 Pere | |
|
| |
Denis66 Jardinaire
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 9:38 am | |
| Jo també et segueixo. :000a1: Vivament la continuació. Admiro à tots els que sou capaços de fer aquestes meraveilles. | |
|
| |
QUIM Trenjardinaire
Ubicació : la garriga Edat : 75 Data d'inscripció : 24/01/2009 Nombre de missatges : 144
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 10:52 am | |
| Et segueixo Amadeu, pero com saps el teu circuit el coneixo a la perfecció, l'anterior i l'actual. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 7:16 pm | |
| | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 9:13 pm | |
| Hola Amadeu
Tu ja saps que cuan et poses amb les modificacions et compliques la vida, pero endavant que la cosa es posa interesant.
Felicitats pels camvis.
fins aviat Josep | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Feb 10, 2009 11:38 pm | |
| Et segueixo, Tú ja saps que qualsevol modificació per senzilla que sembli sempre es complica i si a mes en comptes de treballar amb fusta es fa amb totxanes ja que es al aire lliure la cosa ja no se com es torna.
Tenint amb compte l’espai que tens i el radi de corbes que vols fer servir, crec que la solució es bona, ara tinc un parell de preguntes que a fer.
L’estació subterrània, esta a sota d’una altre no?, en aquest cas com pensés fer el terra de l’estació de sobre per si tens d’accedir a la de sota, fins i tot per si tens que netejar la via manualment.
La segona, encara que potser motiu d’un nou tema, al final de la rampa perquè l’aigua no s’acumuli com ho penses fer
Joan | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Feb 11, 2009 4:06 am | |
| - ut800035 escrigué:
- ...Tenint amb compte l’espai que tens i el radi de corbes que vols fer servir, crec que la solució es bona, ara tinc un parell de preguntes que a fer...
Per les corbes he trobat una manera de combinar diferents radis i, si bé no m'hi cap el R5, amb aquesta combinació aconsegueixo un efecte molt millorat. Si hi penso, aquest vespre us ho explicaré. - ut800035 escrigué:
- ...L’estació subterrània, esta a sota d’una altre no?, en aquest cas com pensés fer el terra de l’estació de sobre per si tens d’accedir a la de sota, fins i tot per si tens que netejar la via manualment...
Si, una estació es trobarà sobre l'altre. En principi he pensat de fer el pati de vies de l'estació superior en una estructura abatible (p.e. en alumini) que em permeti l'accés a la de sota, ja sigui per un eventual manteniment, neteja de vies, un descarrilament, etc. No obstant, si teniu idees seran també ben rebudes. - ut800035 escrigué:
- ...La segona, encara que potser motiu d’un nou tema, al final de la rampa perquè l’aigua no s’acumuli com ho penses fer...
Senzillament en el punt mes baix després de la rampa faig desaigües. A mida que vagi explicant, apareixerà alguna foto a on es veurà. Ja t'ho senyalaré. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Feb 11, 2009 9:06 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|