El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 05, 2022 3:55 pm
ignasibaga escrigué:
És la meva apreciació, aquest animal si estigués mal tractat estaria cap sot, trist, apàtic, ... i no sembla que estigui així. tenen els seus mitjans de defensa, com tothom.
M'explicava un traginer de la mina que en el Collet tenien una mula que els comptava els vagons.... dius, ostres com pot ser ... i ell et deia, quan l'hi donaven l'ordre d'arrancada la mula començava a caminar, les vagonetes anaven unides per una anella que al estirar el vagó següent feia una petita tibada, aquesta tibada és el que comptava la mula, si hi havia un vagó més del compte es parava, si l'hi tornaven a donar l'ordre tornava a començar a caminar si no havien desenganxat el vagó es tornava a parar, quan l'hi treien el vagó ja caminava seguit fins l'abocador
Recordo que me la vas explica aquesta historia...!! llavors no són tan burrus!!!
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 05, 2022 5:29 pm
Bé a mi em comentava de un en concret, jo no podria assegurar que fos habitual o quants tenien aquesta aptitud, però si que es tenien que espavilar per sobreviure i molt depenia de la aptitud del traginer que ell també corria els seus riscos laborals gens menyspreables. Per regla general la via fa pendent en direcció a l'exterior, llavors els trens carregats de carbó o pedra van de baixada i a vegades agafaven massa velocitat i podria atropellar la mula que va davant del tren i a les fosques, els traginers portaven unes barres de ferro amb una anella que posaven a les rodes en els forats rodons que tenen, les galeries eren molt estretes i tenien que conèixer en quins punts tenien amplada suficient per poder-les posar sense prendre mal, doncs hi havia mules que amb el cul s'assentaven en el primer vagó perquè no els atropellés i mirar de frenar-lo, corrent amb les potes del davant. Del què si que tinc testimoni directe perquè ho he viscut era que en els primers anys de treballar a la mina de Fígols encara hi havia una mula que feia les maniobres de vagons en el peu de un pla inclinat del Collet per on baixava material per als avançament de la mina, en teoria no teníem que veure-la perquè era una altra xona de treball, però de tant en tant se'ls escapava i es presentava a la zona de treball de Fígols i més de una vegada ens havia fet un esglai perquè t'arribava pel darrera i no la sentien fins que la senties a bufar darrera l'orella quan t'ensumava. Aquestes besties també coneixen qui els mana i si en Malpaso l'hi fa males fregues en quan el vegi la seva aptitud canviarà delatant-lo
A Olot y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 06, 2022 9:33 am
Bones notícies
El Diari d'avui escrigué:
RESOLT EL CAS DEL MISTERI DE LES FUMAROLES
Per fi. el cas de les fumaroles aparegudes en el moment en que feia temps que no circulava cap tren, ha quedat aclarit. I tot gràcies als famosos detectius Alpont i Delpont:
Les investigacions dutes a terme per els coneguts investigadors han posat llum a la foscor en el cas de les fumaroles, que la directora dels FFCC de La Terrassa, Amanda Cardona, va encarregar fa unes setmanes als germans Alpont i Delpont, que avui mateix han fet públic en una roda de premsa el resultat de la dita investigació. En dita roda de premsa s'ha mostrat el següent video:
Les fumaroles, segons han resolt els detectius, són fruit de la crema de citronel·la d'alguns veíns, per a fer marxar els mosquits, dels que La Terrassa en patia una invasió. Encara es podria dir més: alguns vehins cremaven citronel·la per a fer marxar els mosquits de La Terrassa.
Alpont i Dupont varen comprovar que no hi havia restes de carbó en les fumaroles, sinó de productes quimics entre els que s'hi trobava grans quatitats de citronel·la, segons els analissis que varen encarregar a un laboratori policial. També varen comprovar que cap màquina havia estat encesa durant els darrers mesos.
Segons asseguren els dos germans, va ser clau un vídeo que un aficionat va gravar un vespre, en el que semblava que hi havia un incendi, però el foc no era pas a l'interiror de l'edifici sinó a l'altra banda, a l'exterior. Recordaran els lectors que aquest DIARI D'AVUI el va publicar, com a un incendi que semblava que era... Doncs, bé, ara se sap què cremava aquell dia.
Localitzat i entrevistat el fotògraf aficionat, aquest va donar suficients pistes com per a que l'investigació, finalment, es resolgués aclarint el misteri.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 06, 2022 10:48 pm
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Oct 07, 2022 10:17 pm
El Diari d'Avui escrigué:
MOR EN PERICO, L'ASE DE LA JOT
Aquest matí ha mort a causa d'un lamentable accident en Perico, l'ase de la Junta d'Obres de la Terrassa. L'animal ha caigut des del pont metàl·lic, quedant mort en el acte.
Entrevistat el president de la JOT, el Sr Gregorio Malpaso, ha dit textualmemt que l'animal era tan burro que en passar per el pont ha caigut a dalt a baix i s'ha matat.
Com és d'esperar, això ha encès l'Associació Protectora d'Animals, que ha interposat immediatament una querella contra Malpaso, i ha dit que en Malpaso pagarà aquest pas en fals que ha fet.
El Sr Malpaso ha replicat dient que l'unic que ha fet un mal pas ha estat el burro. I que desrés de tot no és pas tan greu, i que hi ha pobles a on els tiren des de dalt d'un campanar.
La Directora dels FFCC de La Terrassa, Amanda Cardona, està consternada per el cas, i diu que en Malpaso tard o d'hora haurà d'afrontar totes les demandes que pesen sobre ell.
Males llengues diuen que en realitat el ruc s'ha suïcidat, potser per no poder soportar els maltractes i els abusos d'en Malpaso.
En qualsevol cas, el transport de pedra queda paralitzat perquè aquest era l'unic mitjà de transport per a les pedres de la pedrera de Sot del Bac, i havent-hi la querella de l'APA sobre el cap de Malpaso, ningú es responsabilitzarà de facilitar-li un nou ase, ni caballs, ni bous, ni qualsevol altre animal de tir.
El cas és que en Perico s'havia guanyat l'estima de tothom, i molts han plorat la seva mort. Descansi en pau!
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Oct 07, 2022 10:46 pm
Pobre Perico, essent mort d'accident mireu que no en facin botifarres ... ....
És molt difícil que un ase caigui d'aquesta manera, però esperem que el germans puguin esbrinar que ha passat realment, jo encara diria més que realment esbrinin que ha passat. Mentre no es troba un substitut per el Perico proposo que sigui el mateix Malpaso qui faci la tasca de tibar els trens de pedra.
Perico ... ... Adeu company, descansa en pau
A Olot li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Oct 07, 2022 11:31 pm
És ben cert que és molt difícil que un ase caigui així. Fa pensar malament, oi?
Tampoc veig normal lo del suïcidi...
Trobo que la teva proposta com a solució de la manca de burro, d'aprofitar a en Malpaso és molt bona.
Ara que aquest ha d'acabar molt malement, i preconitzo que així serà. És clar que és ben fàcil de preveure això...
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Oct 08, 2022 5:37 am
Els diaris només parlen de Malpaso: Malpaso ha fet, Malpaso ha dit, Malpaso, Malpaso, Malpaso...! Comença a avorrir-me que no es parli de trens, ni de treballs, ni de pedres, ni de res més que d'aquest energúmen!
El Diari d'Avui escrigué:
MALPASO PODRIA HAVER FALSIFICAT ELS SEUS CREDENCIALS PER A SER PRESIDENT DE LA J.O.T.
Amanda Cardona, la directora dels FFCC de La Terrassa assegura que, segons les investigacions que s'estan duent a terme a partir de les demandes d'aquesta contra en Gregorio Malpaso, s'ha destapat que no té els credencials necessaris per a ser president de la JOT.
Efectivament, en unes declaracions de Cardona a aquesta redacció, ha afirmat que en Malpaso va presentar uns credencials falsos. Segons constava en ells, en Malpaso va anar a l'escola de Mariano Racoi, i va cursar la seva carrera d'Enginyer de Ponts i Camins a la Universitat Felipito Tacatum Yosigo, ambdúes del pais de on Malpaso és originari.
No obstant, segons ha pogut saber Cardona, ni l'escola M.Racoi existeix, ni a l'Universidad Felipito el coneixen ni en tenen cap dada. Sembla que mai s'hi va matricular. Per tant, els credencials que va presentar Malpaso devien ser falsificats. Amb això Malpaso hauria incorregut en un delicte.
De comfirmar-se això, diu Cardona, no solsament seria destituït sinó que a demés hauria de ser empresonat i posat en mans de la justícia.
Aquesta redacció ha pogut esbrinar que, segons es veu, al pais de a on vé en Malpaso és habitual aquesta pràctica, i hi ha divrerses oficines especialitzades en vendre titols als qui no tenen ni estudis, i gracies a ells n'hi ha molts que han pogut ocupar places al governs i en altres llocs importants. Segons sembla, allà és normal trobar membres del Govern que no saben ni llegir ni escriure. Això passa perquè és una mena de paradis de falsificadors.
ULTIMA HORA: POSSIBLE PARTICIPACIÓ DE MALPASO I DE ADA MADRINA EN UN COMPLOT CONTRA EL PAIS
Segons s'acaba de saber, els sindicats representants dels empleats de la JOP estan investigant una possible vinculació de Malpaso i de Ada Madrina en un complot per a desestabilitar econòmicament el país, sabotejant qualsevol tipus de mitjà de transport que vagi sobre carrils, per a paralitzar el pais. Sembla que comença a fer-se popular una frase entre els investigadors, que diu que "Malpaso i Ada nos l'han colau"
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Oct 08, 2022 4:16 pm
A que em recorda tot això, em sembla que ho he vist a un país del nostre occident de qui la nostra justícia hi està sotmesa, que farà que en aquests mal factors no els passi res i carreguin la culpa al pobre Perico, com està passant al maquinista del tren que es va tombar, ... ... ...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Oct 08, 2022 6:16 pm
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Oct 09, 2022 7:38 am
Ho veieu? jo ja ho deia!!:
El Diari d'Avui escrigué:
DESAPAREGUT EL PRESIDENT DE LA J.O.T., GREGORIO MALPASO.
El president de la J.O.T, Gregorio Malpaso es troba en parador desconegut, segons fonts policials fidedignes.
Efectivament, aquesta matinada han trucat a la seva porta una parella de policia, el Teniente Tequiero i el Sargento Teadoro, ja que volien fer-lo aixecar del llit, però ningú els obria la porta. Finalment Tequiero i Teadoro han entrat obrint la porta ells mateixos, i amb el crit de “Tothom a terra!!” han descobert que no hi havia ningú. Segons informa la parella, tan sols han trobat al capçal del llit una nota que deia. “Que os dén!”
El Tinent Antonio Tequiero e primer pla, i darrera seu treu el nas el Sargent Teadoro Tapia.
En Tequiero i Teadoro, la parella, pretenien fer una visita cordial a Malpaso, imputat per la seva gairebé segura vinculació a un complot contra el nostre país i falsificació de documents, entre altres diverses cosetes, però han arribat tard donat que Malpaso es troba en parador desconegut (és a dir que no es troba).
La parella Tequiero i Teadoro que avui, de matinada, han trucat a la porta de Malpaso, volien fer-lo aixecar del llit.
UN NOU PRESIDENT PER LA J.O.T.
Mentrestant, després de la destitució forçada de Malpaso, la directora dels FFCC de La Terrassa, anomena nou president de la J.O.T. a Marc Bonmatí i Bonhora, a fi de que reprengui immediatament les tasques de la pedrera de Sot del Bac, donat que aquesta roman tancada per falta de transport, ja que el burro que portava les vagonetes, en Perico, va morir a causa d’un accident i no hi ha substitut. Alguns proposaven que Malpaso el substituís, però no serà possible donat que ningú sap a on és.
Esperem començar una nova etapa i que s’acabi d’una vegada aquest malson i que el Sr Bonmatí i Bonhora pugui reemprendre el més aviat possible l’activitat, que tanta falta ens fà, deia Cardona aquest matí.
NOTA ACLARATORIA DE LA REDACCIÓ: En Tequiero i en Teadoro són parella només de professió, malgrat que quan parlen entre ells, i s’anomenen l’un a l’altre, podria semblar una altra cosa.
Encara que no hi té res a veure, a mi aquesta història em rocorda una cançó d'un temps passat... (o no tant passat?) Us convido a sentir-la:
A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Oct 09, 2022 1:40 pm
Aquesta parella no deuen tenir el seu dormitori al costat del del Tacito, si és així alerta que tot plegat pot ser una manipulació per desorientar les investigacions dels germans, per amagar les seves pròpies vergonyes
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Oct 09, 2022 2:17 pm
ignasibaga escrigué:
Aquesta parella no deuen tenir el seu dormitori al costat del del Tacito, si és així alerta que tot plegat pot ser una manipulació per desorientar les investigacions dels germans, per amagar les seves pròpies vergonyes
'Becarios no, becarios no'
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 1:49 pm
Caram, caram... que fort que comença aquest home, no?
El Diari d'Avui escrigué:
EL NOU PRESIDENT DE LA J.O.T. PRESENTA EL PRIMER DIA UN PLA SENSE PRECEDENTS
Marc Bonmatí i Bonhora, el nou President de la Junta d'Obres de La Terrassa, presenta a la Direcció dels FFCC de La Terrassa un pla sense precedents en el que proposa la compra d'una petita locomotora per a portar tota la pedra que surti de Sot del Bac.
Això farà possible l'extracció i transport de mineral sense necessitat de refer la via, que encara es troba en males condicions com perquè hi circuli mateira normal de via mètrica. La capacitat de transport augmentaria fins a un 200 per cent de la capacitat de que es disposava fins ara, i es podria portar mineral suficient, no només per el triangle, sinó per totes les obres de fàbrica que els FFCC de La Terrassa té encara pendent de construir. A demés, proposa que els FFCC de la Terrassa que mentrestant vagin refent la via, a fi iefecte de que per fi puguin circular trens ordinaris fins a Sot del Bac, quina cosa originaria que hi pogués venir més personal a treballar a demés de que la capacitat de transport arribaria al seu màxim. Diu la proposta que tot el material de mines quedaria a llavors disponible per a ser venut a la mina de Carbonelles, que per fi es podria obrir.
La Direcció dels FFCC de La Terrassa ha vist tan bé el projecte, que ja ha acceptat aquesta compra, i no sols això, sinó que la setmana vinent enviarà una comitiva a uns importants tallers per a la construcció de tot una sèrie de vagons per a viatgers, de cara a la represa del servei, en poc temps. Tanmateix, vist el projecte de Bonmatí, ha reunit una sèrie d'enginyers de ponts i camins a fi de fer un estudi per a reconstruir el pont de Gat.
Mentrestant, Bonmatí ha fet una oferta per a llogar tot animal de tir que hi hagi per a la regió, a fi de remolcar les vagonetes, mentre no es disposi de la locomotora.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 3:15 pm
Em sembla molt bé la iniciativa de la recuperació dels treballs que poden retornar la activitat dels ferrocarrils de la terrassa. Pot ser si s'ha de muntar la via provisional amb ample industrial per portar la pedra des de Font del Bac fins al triangle em sembla més adequat buscar material de lloguer que no la compra de material, també hi ha la opció de compra de material de segona ma, tot queda qüestionat per el volum i la durada de l'obra per calcular quina ha de ser la millor opció. En la opció de lloguer potser és la més cara per hora de funcionament, però hi tens garantida la funcionalitat amb el cost i gestió de possibles averies coberts, és l'ideal per obres petites i de poca durada. La opció de compra de material de segona ma és bona per obres mitjanes perquè pot obtenir material en bones condicions i a bon preu, però sempre corres el risc de les averies que poden fer fracassar la rendibilitat La tercera opció és nona per obres grans i de llarga durada que permeti rendibilitzar la inversió, al ser material nou no és suggestible a tenir greus avaries, a més que comptarà amb la garantia del constructor, també s'ha de tenir en compte que un cop acabada la obra aquest material ja no serà necessari i caldrà posar-lo a la venda, com que és un material molt especific serà difícil trobar un comprador i fer una bona venda. De totes maneres cal encoratjar al reporter del Diari d'Avui que ens continuí tenint-nos informats dels progressos i a veure si pot veure el projecte del nou pont del gat ... ... ...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 4:28 pm
Ignasi, em sembla que ja ningú parla d'un ferrocarril d'ample industrial o miner per a portar les pedres. Jo diria que aquell projecte, que més semblava ideat per algú que es volgués carregar el ferrocarril (cosa molt freqüent en el món de la política) està oblidat. Em sembla que ara ja es bas tot en utilitzar la via existent d'ample mètric. Crec que si es parla d'una petita locomotora no és pas d'ample més reduït, sinó de mides més petites, però d'ample mètric.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 4:28 pm
Però algú li ha preguntat al poble el nom del pont!!!??? caldria fer una consulta popular!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 4:36 pm
Ah, Carles, això és com la Torre de Collserola!!
1- Primer varen dir que construirien una gran torre de comunicacions a Collserola.
2-Portaven ja alguns anys parlant de la "Torre de Collserola", així és com s'anomenava popularment i també als mitjans, quan es va començar a construir.
3-Gran espectació als diaris, fins a l'inauguració de la Torre de Collserola.
4-I després de tants anys, varen dir: be, la Torre de Collserola ja està acabada, ara li hem de trobar un nom!!
Em sembla recordar que es va fer una consulta i tot, però la torre ja tenia nom.
Amb el pont del Gat em penso que passarà el mateix.
I si no, t'autoritzo a que muntis una votació aquí, a TRENS.CAT, a veure com s'ha de dir el pont del Gat.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 5:16 pm
Tens raó Amadeu, no ho havia llegit correctament, ara m'ha quedat clar i estic plenament d'acord. Per la banda que comenta en Carles, el nom del pont del gat, no veig la necessitat de fer una consulta de una cosa que no hi ha divergències, ja tothom sap quin és el pont del gat, com tothom sap quin és el pont del diable allà on el tenen, però pels que no en tenim quan ens nomenen el pont del diable hem de demanar quin perquè pot ser el de Martorell o el de Tarragona i no sé si n´hi han més. Pont del gat tant sols conec aquest , però el que pots fer Carles és demanar al gat quin nom vol que l'hi posin al seu pont.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 5:27 pm
No dirà res el TC de la consulta popular?
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Oct 10, 2022 7:59 pm
No hi haperill, Pere. Els FFCC de La Terrassa són a un pais lliure i independent. Malauradament tenen un país vei que no els hi vol pas cap bé, una mica com Syldavia i Borduria.
ignasibaga escrigué:
... De totes maneres cal encoratjar al reporter del Diari d'Avui que ens continuí tenint-nos informats dels progressos i a veure si pot veure el projecte del nou pont del gat ... ... ...
Encoratgeu-lo, encoratgeu-lo bé, que ahir em dia que ningú el segueix. Mira que s'hi esforça, pobre!!