TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Garratt 106 dels Catalans

+15
fve
MALLET73
ignasibaga
Sisu
Shay
Maxx_Rivoli
Olot
ostman
TramBlau
KTK
tram47
TJV
jaume
josepmaria
Mitjans
19 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Següent
AutorMissatge
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDl Nov 10, 2014 3:36 pm

Excel.lent... Sembla molt realista...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDl Nov 10, 2014 6:14 pm

Efectivament, la timoneria i tots els elements que van a sota és el que més m'ha meravellat.

Com sempre, tinc preguntes:

A la següent foto es veu el tub que segueix la forma de la caldera... no crec que sigui un tub flexible, més aviat l'imagino rígid. Si és així, com ho fas per a encorbar així el tub de plàstic?

ignasibaga escrigué:

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2czoubo

A la fotografia anterior i a aquesta altre es veuen les tiretes que poses al voltant de la caldera. Hi veig unes marques. No sé si són reblons, però imagino que no perquè aquestes bandes eren brides de coure o de llautó que envoltaven la caldera... potser només són marques de llapis?

ignasibaga escrigué:
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 Ei9jdd

I també en aquesta darrera foto veig el tub que has folrat... sembla amb un cordill. Justament aquesta és la idea que jo tinc per als tubs de la Heidi que imiten aquest folrat amb plàstic, i no m'agrada. Una de les millores que l'hi volia fer era aquesta, però no he trobat encara el cordill/fil adequat. Sembla que tu si. Quin tipus de fil has fet servir? a on el trobes?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDl Nov 10, 2014 6:26 pm

Cada cop ms espectacular.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDl Nov 10, 2014 7:40 pm

jaume escrigué:
Cada cop ms espectacular.

I tant!

Jo només faig que quedar amb la boca oberta -com un perfecte badoc- davant de la capacitat de TOTS ELS CREADORS - CONSTRUCTORS d'aquest fòrum, i cada cop n'hi ha més i amb reptes cada cop més grans.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 4:33 am

affraid affraid affraid affraid affraid reverent reverent reverent reverent reverent baba baba baba
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 4:46 am

Hola a tots.

Els tubs que dius estan blegats escalfant el tub al bany-maria, d'aquesta manera el tub perd rigidesa i es pot modelar amb més facilitat, un cop fred conserva la nova postura, però ara ja ho faig de diferent manera. El tub de retorn del vapor del motor de la carbonera fins a la xemeneia,
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2rgevjl
aquest tub fa diferents corbes, en aquest cas hi he posat al interior un filferro plastificat verd de tanca de jardí, una resta que tenia, llavors blegant i donat la forma corresponent ja és suficient, ara estic fent el tub de l'aigua del dipòsit amb el mateix sistema, encara no està acabat i no he fet fotos encara.

El tub que va al motor de la carbonera va protegit amb un trenat enquitranat com a aïllament tèrmic, hi he posat una corda d'un kit de vaixell, que vaig comprar per fer la corda del telefèric de la meva maqueta H0, n'hi ha de diferents gruixos i colors, un cop pintat crec que quedarà bé.

Les tires de plàstic al voltant de la caldera en les fotografies de la màquina real no em quedava clar si hi havia reblons, per això vaig dibuixar a on els posaria però no ho vaig fer fins a comprovar-ho en la visita a Manresa, realment no hi son, son uns tirants de llautó, per tant al pintar desapareixeran les marques.

Ja m'agradaria poder posar tots els tubs, frens, sorreres, ... i elements decoratius, però no en soc capaç, per tant posaré els que pugui i com diu el Carles (Mallet) quedarà així.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 4:53 am

Parlant del sostre dels meus furgons, ha aparegut aquesta foto

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 E7z2bq

No es veu gens clar de quin material és, però la sensació que em dóna és que hi ha una mena de fang quartejat a sobre.

Com comenta l'Ostman, jo també crec que deu ser de xapa, però sota un pam de porqueria
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 5:25 am

Moltes gràcies per les respostes, Ignasi. Molt astut el sistema d'encorbar els tubs de plàstic.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 5:43 am

ignasibaga escrigué:
... En lloc de treure les restes de la ratllada del cúter enganxar directament a sobre no un paper de vidre sinó un paper o tela molt fina que tingui una textura que recordi la lona, al enganxar-la es veuran una mica les ratllades i donaran la impressió del les fustes del sostre.
Ho vaig fer en un Martorell que fa bastants anys vaig fer en escala H0e i ara ho volia fer en la teulada de la Garratt...

ostman escrigué:
Vols dir que la teulada de la Garrat no es de xapa?

ostman escrigué:
No sé de que és, però hi ha molta ronya...

TJV escrigué:
No se si es ronya o alguna cosa que hi deuen haver posat perquè no es rovelli el sostre, hi vaig fer la foto i no vaig tocar. Potser si es brutícia, però em va semblar que podia ser algun tipus de tela asfàltica, pero ho dubto.

ignasibaga escrigué:
No no, jo no ho dubto. Per l'interior de la cabina és de fusta enllistonada, no ho vaig fotografiar perquè no em va semblar necessari...

Tots els sostres de les màquines de vapor que he vist són de xapa metàl·lica. També totes les màquines de vapor que he vist tenen el sostre interior enllistonat en fusta. Això és per a esmorteir l'escalfor del sol a l'estiu.
Al meu parer el sostre de la Garrat també és metàl·lic. No te sentit que l'hi posessin alguna cosa a sobre, però potser sigui quitrà. Potser tenia goteres !
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 9:30 am

Tenint en compte el consens que hi ha faré la teulada de xapa folrada internament amb fusta.

Gràcies pels comentaris.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 9:51 am

Be, jo també puc aportar alguna cosa al fil: tinc aquestes fotos fetes fa uns anys quan la màquina encara era a Martorell. En elles es veu bastant clar el sostre i sembla metàl·lic.

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 28jyvt1

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2pt78r4

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2mqu4gy

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2m4yfrl
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 10:48 am

Hola Amadeu.

Mirant les dues últimes fotos sembla que hi ha una tela asfàltica a sobre. la lluentor que es veu en el dipòsit de l'aigua i la caldera no es veu en la teulada de la cabina, aquestes fotos tenen poca resolució per fer una bona ampliació, me les podries fer arribar amb més resolució?. En tens d'altres?

Quan vaig ser a Manresa al veure que el sostre era enllistonat amb fusta vaig mirar les trega a sobre la porta que va a la carbonera i vaig interpretar que era la fusta folrada amb tela, però reconec que potser vaig anar massa lleuger en treure conclusions. Però ara el veure aquestes fotos torno a dubtar. Podria ser que tingués la capa de llistons a sobre la planxa i per sobre d'aquesta una tala asfàltica?, no ho crec.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 10:55 am

Seria absurd que tingués un folrat de llistons a sobre de la planxa metàl·lica. Efectivament a les fotos meves sembla que hi ha una capa de quitrà (?), però devia ser que tenien goters. Per a mi el sostre és metàl·lic. En tot cas, un viatge a veure la màquina s'imposa.

T'envio les fotos amb molt de gust en la seva màxima resolució. Son de cel·luloide i estan escanejades. Envia'm, si et plau, el teu mail.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 11:30 am

És francament atractiu el grau de detall i de precisió que teniu en la recerca de l'autenticitat.

Al final aconseguiu que fins hi tot persones com jo,. que sóc -com a molt i comparativament- un "superficial" en tot el tema ferroviari, estigui pendent de què diantres hi haurà damunt del sostre de la cabina de la Garratt.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 6:17 pm

Be, és que tal com s'ha tractat aquí, no deixa de ser un misteri !!! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 7:58 pm

Com la majoria de misteris, la solució més sencilla acostuma a ser l'encertada...

Sostre de chapa, amb llistons de fusta com aillant tèrmic a l'interior...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDt Nov 11, 2014 8:17 pm

Gracies per totes les aportacions.
Es un perfecte arxiu historic.
I finalment, el model....
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 9:39 am

Hola a tots.

ostman escrigué:
Com la majoria de misteris, la solució més sencilla acostuma a ser l'encertada...

Sostre de chapa, amb llistons de fusta com aillant tèrmic a l'interior...

Ja tot és possible, en el plànol de la AAFB la teulada sembla ha de ser de planxa, fins i tot hi ha una tira transversal de nervi i els punt per enganxar la grua per treure la cabina estan al mig de la cabina i n'hi ha dos. Si ens fixem a les fotos n'hi ha quatre i son a les cantonades i més senzilles.

La AAFB quan va fer el famós plànol ja era propietària de la màquina i aquesta ja feia anys que era fora de servei, l'única intervenció que, jo sàpiga, s'hi ha fet és precisament el pintat per exposar-la a Martorell. Quan pugui tenir contacte amb arxius de Ferrocarrils miraré d'esbrinar.

Teniu fotos històriques d'aquesta màquina?.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 10:09 am

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 11:01 am

Hola a tots.

Una mica més de màquina.

Ja vaig comentar que els tubs extensibles de conducció de l'aigua a la caldera tenien que ser una mica més llargs del compte i amb dos punts de gir per poder entrar en corbes de R1.
Un cop fet el muntatge i passades les probes queda així, en línia recta.
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 1111s14

corba a la dreta
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 F1ijyx

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2exmveb

corba a l'esquerra
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 Avhatj

Garratt 106 dels Catalans - Página 3 E0ki9l

Ara podem anar pel muntatge de la bocana de la carbonera. En la actualitat a questa bocana està desmuntada amb una peça a l'interior de la cabina i l'altra en la caixa del carbó. Aquesta bocana és solidària a la carbonera i queda pivotant dins la caldera, l'ajudant del maquinista agafa el carbó de la cullera de la bocana per ficar-lo a dins la caldera i amb una mena de rasclet el feia venir del darrera de la carbonera fins a la cullera.
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 33c0sgp
Aquest element també es veu afectat per la distància que hi ha d'haver entre caldera i carbonera, per tant les mides s'han d'adaptar a les noves circumstàncies.
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 15yizcj
Com en la realitat la cullera queda a sobre del punt de gir del motor de la carbonera per tant en el nostre cas a sota la cullera hi ha el cargol que fixa la bancada de la caldera al motor del darrera, llavors per poder desmuntar la màquina s'ha poder treure la cullera
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 14v2oih
Així amb unes guies facilitarà el poder-la posar i treure quan calgui.
Garratt 106 dels Catalans - Página 3 2h2jgyc

Demà una mica més.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TJV
Jardinaire aprenent
TJV

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts
Edat : 35
Data d'inscripció : 07/09/2014
Nombre de missatges : 48

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 11:18 am

Quina velocitat!! com continuis així l'acabes abans de Nadal! Jo que per fer-la en 5 polzades m'estic passant moltíssim de temps davant l'ordinador dibuixant peces en 3D.
Uns detalls excel.lents. Continua amb aquesta bona feina.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 1:41 pm

Quina velocitat!
Em sembla que l'atenció al detall és notable. Bravo !!!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 6:40 pm

Fantastica.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDc Nov 12, 2014 7:57 pm

Això ja rutlla...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitimeDj Nov 13, 2014 12:54 am

censura censura censura tinc paraules molgroses per dir...però de primera hem quedo sense paraules...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Garratt 106 dels Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 10Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Següent