| Garratt 106 dels Catalans | |
|
+15fve MALLET73 ignasibaga Sisu Shay Maxx_Rivoli Olot ostman TramBlau KTK tram47 TJV jaume josepmaria Mitjans 19 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dl Nov 10, 2014 3:36 pm | |
| Excel.lent... Sembla molt realista... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dl Nov 10, 2014 6:14 pm | |
| Efectivament, la timoneria i tots els elements que van a sota és el que més m'ha meravellat. Com sempre, tinc preguntes: A la següent foto es veu el tub que segueix la forma de la caldera... no crec que sigui un tub flexible, més aviat l'imagino rígid. Si és així, com ho fas per a encorbar així el tub de plàstic? - ignasibaga escrigué:
A la fotografia anterior i a aquesta altre es veuen les tiretes que poses al voltant de la caldera. Hi veig unes marques. No sé si són reblons, però imagino que no perquè aquestes bandes eren brides de coure o de llautó que envoltaven la caldera... potser només són marques de llapis? - ignasibaga escrigué:
I també en aquesta darrera foto veig el tub que has folrat... sembla amb un cordill. Justament aquesta és la idea que jo tinc per als tubs de la Heidi que imiten aquest folrat amb plàstic, i no m'agrada. Una de les millores que l'hi volia fer era aquesta, però no he trobat encara el cordill/fil adequat. Sembla que tu si. Quin tipus de fil has fet servir? a on el trobes? | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dl Nov 10, 2014 6:26 pm | |
| Cada cop ms espectacular. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dl Nov 10, 2014 7:40 pm | |
| - jaume escrigué:
- Cada cop ms espectacular.
I tant! Jo només faig que quedar amb la boca oberta -com un perfecte badoc- davant de la capacitat de TOTS ELS CREADORS - CONSTRUCTORS d'aquest fòrum, i cada cop n'hi ha més i amb reptes cada cop més grans. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 4:33 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 4:46 am | |
| Hola a tots. Els tubs que dius estan blegats escalfant el tub al bany-maria, d'aquesta manera el tub perd rigidesa i es pot modelar amb més facilitat, un cop fred conserva la nova postura, però ara ja ho faig de diferent manera. El tub de retorn del vapor del motor de la carbonera fins a la xemeneia, aquest tub fa diferents corbes, en aquest cas hi he posat al interior un filferro plastificat verd de tanca de jardí, una resta que tenia, llavors blegant i donat la forma corresponent ja és suficient, ara estic fent el tub de l'aigua del dipòsit amb el mateix sistema, encara no està acabat i no he fet fotos encara. El tub que va al motor de la carbonera va protegit amb un trenat enquitranat com a aïllament tèrmic, hi he posat una corda d'un kit de vaixell, que vaig comprar per fer la corda del telefèric de la meva maqueta H0, n'hi ha de diferents gruixos i colors, un cop pintat crec que quedarà bé. Les tires de plàstic al voltant de la caldera en les fotografies de la màquina real no em quedava clar si hi havia reblons, per això vaig dibuixar a on els posaria però no ho vaig fer fins a comprovar-ho en la visita a Manresa, realment no hi son, son uns tirants de llautó, per tant al pintar desapareixeran les marques. Ja m'agradaria poder posar tots els tubs, frens, sorreres, ... i elements decoratius, però no en soc capaç, per tant posaré els que pugui i com diu el Carles (Mallet) quedarà així. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 4:53 am | |
| Parlant del sostre dels meus furgons, ha aparegut aquesta foto No es veu gens clar de quin material és, però la sensació que em dóna és que hi ha una mena de fang quartejat a sobre. Com comenta l'Ostman, jo també crec que deu ser de xapa, però sota un pam de porqueria | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 5:25 am | |
| Moltes gràcies per les respostes, Ignasi. Molt astut el sistema d'encorbar els tubs de plàstic. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 5:43 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- ... En lloc de treure les restes de la ratllada del cúter enganxar directament a sobre no un paper de vidre sinó un paper o tela molt fina que tingui una textura que recordi la lona, al enganxar-la es veuran una mica les ratllades i donaran la impressió del les fustes del sostre.
Ho vaig fer en un Martorell que fa bastants anys vaig fer en escala H0e i ara ho volia fer en la teulada de la Garratt... - ostman escrigué:
- Vols dir que la teulada de la Garrat no es de xapa?
- ostman escrigué:
- No sé de que és, però hi ha molta ronya...
- TJV escrigué:
- No se si es ronya o alguna cosa que hi deuen haver posat perquè no es rovelli el sostre, hi vaig fer la foto i no vaig tocar. Potser si es brutícia, però em va semblar que podia ser algun tipus de tela asfàltica, pero ho dubto.
- ignasibaga escrigué:
- No no, jo no ho dubto. Per l'interior de la cabina és de fusta enllistonada, no ho vaig fotografiar perquè no em va semblar necessari...
Tots els sostres de les màquines de vapor que he vist són de xapa metàl·lica. També totes les màquines de vapor que he vist tenen el sostre interior enllistonat en fusta. Això és per a esmorteir l'escalfor del sol a l'estiu. Al meu parer el sostre de la Garrat també és metàl·lic. No te sentit que l'hi posessin alguna cosa a sobre, però potser sigui quitrà. Potser tenia goteres ! | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 9:30 am | |
| Tenint en compte el consens que hi ha faré la teulada de xapa folrada internament amb fusta.
Gràcies pels comentaris.
Fins aviat, Ignasi.
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 9:51 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 10:48 am | |
| Hola Amadeu.
Mirant les dues últimes fotos sembla que hi ha una tela asfàltica a sobre. la lluentor que es veu en el dipòsit de l'aigua i la caldera no es veu en la teulada de la cabina, aquestes fotos tenen poca resolució per fer una bona ampliació, me les podries fer arribar amb més resolució?. En tens d'altres?
Quan vaig ser a Manresa al veure que el sostre era enllistonat amb fusta vaig mirar les trega a sobre la porta que va a la carbonera i vaig interpretar que era la fusta folrada amb tela, però reconec que potser vaig anar massa lleuger en treure conclusions. Però ara el veure aquestes fotos torno a dubtar. Podria ser que tingués la capa de llistons a sobre la planxa i per sobre d'aquesta una tala asfàltica?, no ho crec.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 10:55 am | |
| Seria absurd que tingués un folrat de llistons a sobre de la planxa metàl·lica. Efectivament a les fotos meves sembla que hi ha una capa de quitrà (?), però devia ser que tenien goters. Per a mi el sostre és metàl·lic. En tot cas, un viatge a veure la màquina s'imposa.
T'envio les fotos amb molt de gust en la seva màxima resolució. Son de cel·luloide i estan escanejades. Envia'm, si et plau, el teu mail. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 11:30 am | |
| És francament atractiu el grau de detall i de precisió que teniu en la recerca de l'autenticitat.
Al final aconseguiu que fins hi tot persones com jo,. que sóc -com a molt i comparativament- un "superficial" en tot el tema ferroviari, estigui pendent de què diantres hi haurà damunt del sostre de la cabina de la Garratt.
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 6:17 pm | |
| Be, és que tal com s'ha tractat aquí, no deixa de ser un misteri !!! | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 7:58 pm | |
| Com la majoria de misteris, la solució més sencilla acostuma a ser l'encertada...
Sostre de chapa, amb llistons de fusta com aillant tèrmic a l'interior... | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dt Nov 11, 2014 8:17 pm | |
| Gracies per totes les aportacions. Es un perfecte arxiu historic. I finalment, el model.... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 9:39 am | |
| Hola a tots. - ostman escrigué:
- Com la majoria de misteris, la solució més sencilla acostuma a ser l'encertada...
Sostre de chapa, amb llistons de fusta com aillant tèrmic a l'interior... Ja tot és possible, en el plànol de la AAFB la teulada sembla ha de ser de planxa, fins i tot hi ha una tira transversal de nervi i els punt per enganxar la grua per treure la cabina estan al mig de la cabina i n'hi ha dos. Si ens fixem a les fotos n'hi ha quatre i son a les cantonades i més senzilles. La AAFB quan va fer el famós plànol ja era propietària de la màquina i aquesta ja feia anys que era fora de servei, l'única intervenció que, jo sàpiga, s'hi ha fet és precisament el pintat per exposar-la a Martorell. Quan pugui tenir contacte amb arxius de Ferrocarrils miraré d'esbrinar. Teniu fotos històriques d'aquesta màquina?. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 10:09 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 11:01 am | |
| Hola a tots. Una mica més de màquina. Ja vaig comentar que els tubs extensibles de conducció de l'aigua a la caldera tenien que ser una mica més llargs del compte i amb dos punts de gir per poder entrar en corbes de R1. Un cop fet el muntatge i passades les probes queda així, en línia recta. corba a la dreta corba a l'esquerra Ara podem anar pel muntatge de la bocana de la carbonera. En la actualitat a questa bocana està desmuntada amb una peça a l'interior de la cabina i l'altra en la caixa del carbó. Aquesta bocana és solidària a la carbonera i queda pivotant dins la caldera, l'ajudant del maquinista agafa el carbó de la cullera de la bocana per ficar-lo a dins la caldera i amb una mena de rasclet el feia venir del darrera de la carbonera fins a la cullera. Aquest element també es veu afectat per la distància que hi ha d'haver entre caldera i carbonera, per tant les mides s'han d'adaptar a les noves circumstàncies. Com en la realitat la cullera queda a sobre del punt de gir del motor de la carbonera per tant en el nostre cas a sota la cullera hi ha el cargol que fixa la bancada de la caldera al motor del darrera, llavors per poder desmuntar la màquina s'ha poder treure la cullera Així amb unes guies facilitarà el poder-la posar i treure quan calgui. Demà una mica més. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
TJV Jardinaire aprenent
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts Edat : 35 Data d'inscripció : 07/09/2014 Nombre de missatges : 48
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 11:18 am | |
| Quina velocitat!! com continuis així l'acabes abans de Nadal! Jo que per fer-la en 5 polzades m'estic passant moltíssim de temps davant l'ordinador dibuixant peces en 3D. Uns detalls excel.lents. Continua amb aquesta bona feina. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 1:41 pm | |
| Quina velocitat! Em sembla que l'atenció al detall és notable. Bravo !!! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 6:40 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dc Nov 12, 2014 7:57 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans Dj Nov 13, 2014 12:54 am | |
| tinc paraules molgroses per dir...però de primera hem quedo sense paraules... salutacions mallet73 | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans | |
| |
|
| |
| Garratt 106 dels Catalans | |
|