TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Garratt 106 dels Catalans

Ir abajo 
+15
fve
MALLET73
ignasibaga
Sisu
Shay
Maxx_Rivoli
Olot
ostman
TramBlau
KTK
tram47
TJV
jaume
josepmaria
Mitjans
19 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Següent
AutorMissatge
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDj Nov 06, 2014 11:45 pm

reverent gran obra reverent
applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
TJV
Jardinaire aprenent
TJV


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts
Edat : 34
Data d'inscripció : 07/09/2014
Nombre de missatges : 48

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 4:34 am

Molt bona feina, preciosa. Però m'ha quedat un dubte: per a què és la turbina de l'interior de la xemeneia?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 5:00 am

reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 8:31 am

Hola a tots.

Moltes mercès pels comentaris. Embarassed Embarassed Embarassed

TJV escrigué:
Molt bona feina, preciosa. Però m'ha quedat un dubte: per a què és la turbina de l'interior de la xemeneia?

És per donar més tiratge a la caldera, ara no sé en quin moment la accionaven, sinó vaig errat s'alimenta amb aire comprimit procedent del compressor (hi ha un tub que ve directament del compressor), suposo que en cas de estar la màquina parada es deuria alimentar del romanent del dipòsit de comprimit. En Carles Salmeron comenta en el seu llibre que van funcionar bastants anys de manera continuada a tres torns de parelles de maquinistes.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 10:51 am

Hola a tots.

 Continuem una mica més.

 En aquest punt ja comencem a quedar parats per falta de veure clar com és en la realitat i ja estava a l'espera de l'autorització per veure la màquina a Manresa.

 Però encara hi podia fer petites coses, procurant no tancar-me en el procés.

 El següent pas és fer els nervis superiors de la bancada que han d'encaixonar la caldera
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2vlobkm

Començant a fer la part frontal de la caldera, ja que la resta queda condicionada a la unió amb la carbonera.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 10o323k

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 28a299i

Fent els elements que he pogut del interior de la cabina per detallar-la una mica, hi falta alguns elements que hi podré fer però d'altres no.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2h84gg9

 Aquest és el punt en que hem iniciat el fil
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2mcsil5

Però hi ha un detall a explicar abans de continuar, la part elèctrica.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2yx1405
Les motoritzacions ja venen amb les preses de corrent separades del motor amb un endoll de quatre pins, recordem que son de una Mallet americana i segurament digitalitzable, en aquest cas a més dels quatre fils hi de afegir els dos de les llums, llavors he substituït l'endoll de quatre pins per un altre de vuit pins connectant els fils tal com estan en els descodificadors d'H0, ho he fet així perquè en cas de connectar l'endoll al inrevés tant sols fas un canvi de polaritat sense perill de cremar res ni fer un curtcircuit, aquest endoll es connectarà a una base en la bancada de la caldera.

L'altra motorització és igual
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 1zf4y0h
però hi vull destacar la peça blanca, és un adaptador pel punt d'unió entre les bancades dels motors i la caldera, perquè hi hagi un punt ferm de suport, tingui l'alçada correcte i a més faci de barra contra-balanceig

A la bancada de la caldera hi han les bases dels endolls units a una placa a on hi han les connexions, de manera que les preses de corrent van en paral·lel i els dos motors també, però que tot està preparat per si algún dia es vol digitalitzar.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2hh248z
Els dos furats rodons de les puntes de la bancada son el punt d'unió de les bancades, com que la caldera pesarà més de un quilo aquests punts estan reforçats, tenen un gruix de 6mm, els furats quadrats son els passa-cables, hi ha de passar l'endoll.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Aoq0eq
El punt d'unió davanter queda sota una tapa just al davant de la caldera, com en la realitat, l'endoll queda dins la caldera just a sota la xemeneia, les connexions del darrera queden sota el pis de la cabina. Per aquest motiu s'ha de poder separar la caldera de la bancada.

Per guanyar temps vaig començar a fer el maquinista i l'ajudant, com a punt de partida unes figures que tenia sobreres d'una maqueta de les mines, però amb la dificultat que son a escala 1/20
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 1zbtkc8
Resultaven uns personatges de 2,20m d'alçada, per tant abans de muntar-los vaig haver de escurçar esquena i cames fins a deixar-los a una alçada de 1,80m aproximadament
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 334kx0l
que un cop vestits i proveïts de gorra van quedar així
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 1571afl
i després de fer-hi alguna cosa més d'aquesta manera.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 11l0ort.

Fins aquí és on tenia fet, ara ja aniré fent segons vagi avançant, falta el que he fet aquests dies.

Espero no haver-vos fet una pallissa, Perdoneu.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TJV
Jardinaire aprenent
TJV


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts
Edat : 34
Data d'inscripció : 07/09/2014
Nombre de missatges : 48

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 11:18 am

Aquest "ventilador" del que es parla normalment és un tub de vapor que per acció venturi fa forçar el tiratge del foc per produïr més vapor, no he vist mai un sistema així a una locomotora de vapor, ja que la temperatura que hi ha a la xemeneia amb els gasos de sortida faria malbé el motor o similar que hi possessis al seu interior.

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 15oarmc

A la imatge el tub que fa la volta a la tobera d'escapament és el ventilador, que amb els forats que té fets a la part superior són els que forcen el tiratge.
La malla que hi ha al voltant és un sistema apagaguspires que fa que les guspires més grosses al intentar sortir per la malla es trenquen en parts més petites apagant-se abans d'arribar a terra per evitar focs. Tal com he dit, amb les temperatures que s'agafen en aquest punt, aquesta malla s'havia d'anar substituint sovint, i més que, com bé dius, aquestes locomotores feien serveis de 13 dies sense descans.

Espero no haver-me equivocat.

Salut.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 12:25 pm

Hola Carles TJV.

Aquesta foto correspon a la caixa de fums, el tub que surt a baix és la sortida del vapor d'escapament provinent dels motors, la seva sortida directe cap a la xemeneia fa l'efecte Venturi que millora el tiratge de la caldera. Aquesta malla queda molt a mercè del foc de la caldera, a les Berga els hi posaven a la sortida de la xemeneia. El mateix vapor a d'ajudar a apagar les brases que puguin ser arrossegades per el corrent d'aire

No vaig fer cap foto de l'interior de xemeneia però si et fixes en el plànol el veuràs reflectit. la temperatura a la xemeneia un cop hi ha entrat el vapor d'escapament ja es veu reduïda a més aquestes turbines no tenen elements delicats, l'aire a pressió que entra a la turbina la fa girar i l'escapament és per la mateixa xemeneia.

Quan jo anava a col·legi passava per l'estació de Fígols a on hi havia una Berga que feia maniobres preparant els trens de carbó, en aquestes maniobres passava diferents vegades per sota una passarel·la, lloc a on em posava jo per veure l'escena i quan la màquina passava per sota m'agradava posar-mi a sentir la bufada del fum, encara que major part és vapor i no es trobava massa calent.

No tens fotos del interior de xemeneia?

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 3:21 pm

applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 3:48 pm

Esteu fets tots uns experts...
Tornar a dalt Ir abajo
TJV
Jardinaire aprenent
TJV


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts
Edat : 34
Data d'inscripció : 07/09/2014
Nombre de missatges : 48

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 5:55 pm

De l'interior exactament no en tinc, pero mai havia vist que una locomotora porti això a la xemeneia, ja que li trenca completament l'escapament quan la locomotora circula. Al plànol si surt dibuixada una cosa similar deu ser l'escapament a la base de la caixa de fums. A veure si ens hi podem apropar algun dia per poder sortir de dubtes.

Per altra banda continua amb aquesta gran feina, és excel.lent!

Salut.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 6:28 pm

Una màquina senzilla que faci l'escapament directe dels cilindres a la caixa de fums no te necessitat de portar aquesta turbina. Però en el cas de les màquines articulades, com ara les Mallet i les Garrat, l'escapament dels cilindres no va directament a la caixa de fums, sinó que ha de passar per uns llargs tubs, amb articulacions i extensions, que va dels cilindres de cada joc motor, a la caixa de fums, cosa que li deu fer perdre força. Potser aquesta és la raó de ser d'aquesta turbina tan misteriosa.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 9:35 pm

Es molt bona lliço. Es passio. Gracies.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 10:10 pm

Els personatges també són super. Com has fet la gorra?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 11:07 pm

censura censura censura censura no hi han paraules..tot una obra d'art..!! senyor mestre!!!

reverent reverent reverent smiley-char013 smiley-char013 smiley-char013 smiley-char013

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 07, 2014 11:48 pm

I el de la barba, porta ulleres, no? Genial!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 7:53 am

Hola a tots

TJV escrigué:
De l'interior exactament no en tinc, pero mai havia vist que una locomotora porti això a la xemeneia, ja que li trenca completament l'escapament quan la locomotora circula. Al plànol si surt dibuixada una cosa similar deu ser l'escapament a la base de la caixa de fums. A veure si ens hi podem apropar algun dia per poder sortir de dubtes.

Salut.

La xemeneia d'aquesta màquina és molt grossa i el motor de la turbina no ocupa gaire espai, per altra banda no pot ser a la base de la caixa de fums que ja la tens fotografiada. com ho fas per visitar la màquina?.

Tens alguna foto de la cullera que hi ha a la cabina pel carbó. Hi tinc el problema de la distància entre cabina i carbonera, hi hauré de fer concessions per garantir el gir en R1, al igual que en els tubs extensibles de la conducció de l'aigua dels dipòsits.

L'Amadeu té raó en quan al vapor en sortida lliure des dels pistons dels motors, sobre tot els de la carbonera.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 8:02 am

Mitjans escrigué:
I el de la barba, porta ulleres, no? Genial!

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 20s0ee

Les gorres estan fetes amb puti, primer fer la visera amb evergreen i omplir el cap amb puti, deixar-lo endurir una mica, quan jo no s'enganxa als dits s'acaba modelar.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TJV
Jardinaire aprenent
TJV


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts
Edat : 34
Data d'inscripció : 07/09/2014
Nombre de missatges : 48

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 8:25 am

Del tema del ventilador opino que aquest ventilador no el porta, per molt llargues que siguin les conduccions de vapor la pressió a la que arriba a l'escapament és més que suficient. La garrafeta, que fins fa poc circulava, no porta aquest sistema i és més llarga.

Fotografia en tinc, tant de la distància entre bastidors com la cullera, el problema és que per poder-la canviar de via la van haver de tallar, així que hauràs de posar-hi una mica d'imaginació en com anava muntat, perquè ara mateix està tallat.

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 27ysn0w
Aquí pots veure la distancia entre bastidors, tal com dius per poder entrar en R1 sera complicat reproduïr-ho igual.

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 15chqwi

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2d7wz6u
En aquestes dues imatges pots veure com està tallada la cullera i a l'esquerra en la primera imatge pots veure la tapa d'on hi ha el boló entre el bastidor central i el bastidor del carro posterior.

Si necessites alguna foto més només ho has de dir, a veure si en tinc.

Jo per anar fotos tinc un amic que treballa a FGC i pot accedir-hi.


Salut.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 9:21 am

Has fet les mateixes fotos que jo, la cullera és desmuntada a l'interior de la cabina i no l'hi vaig fer cap foto.

La concessió vindrà per l'amplada de la porta de la cabina que vindrà condicionada per a la inscripció de la màquina en les corbes de R1, tot i que ei punt de gir queda just sota la cullera i els efectes queden minimitzats, però està clar que els radis en escal G no son els de la realitat.

La cullera queda solidària a la carbonera i entra a dins la cabina, per tant queda subjecte al moviments d'aquesta, tenint en compte a més de les corbes els canvis de rasant. Però a més he de tenir en compte que he de poder desmuntar la màquina.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 9:31 am

ignasibaga escrigué:
...
Les gorres estan fetes amb puti, primer fer la visera amb evergreen i omplir el cap amb puti, deixar-lo endurir una mica, quan jo no s'enganxa als dits s'acaba modelar...

Ja sé que ara quedaré com tonto, però jo no sé què es el puti... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 10:29 am

Hola Amadeu.

Putti, concretament és una massilla plàstica per reomplir, n'hi ha de diferents marques, la que he fet servir ara és Vallejo. El seu comportament, al meu parer, és diferent, així la putti es treballa millor amb espàtula, la Vallejo has de esperar que quedi una mica seca per acabar de modelar i per acabar millor la feina va molt bé posar-hi una mica de cola Faller que l'estova i llavors es domina força bé per fer blecs a la roba o polir juntes.

Per exemple, en el cas de les gorres, primer enganxes la visera, després es posa un bon gruix massilla donant la forma que volem, més o menys, sense insistir massa en la forma ja que si la volem modelar la mateixa eina que fem servir s'enganxa a la massilla i ho fa impossible. Llavors és millor que tal com l'hem anat posat amb el tub la deixem endurir un parell d'hores, veurem que la capa exterior ja no s'enganxa als dits, llavors és el moment que amb les dits o un escuradents li donem amb molta cura la forma definitiva, llavors la deixem 24 hores que quedi ben seca i ja la podem pintar.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 08, 2014 10:59 am

Gràcies per les explicacions, Ignasi. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDg Nov 09, 2014 9:26 pm

Gracies. Probarem la massilla de vallejo.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDl Nov 10, 2014 10:53 am

Hola a tots.

 Continuant amb la construcció de la Garratt ja després de la visita a Manresa i les converses amb en Carles TJV que vull tenir molt en compte, us puc fer mostra d'uns passos més

 Les primeres peces son els conductes de vapor a pressió de la caldera als cilindres dels dos motors
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2czoubo

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Ei9jdd

Ja he comentat que la bancada de la caldera per sota hi ha quatre nervis de 2mm de gruix que donen més consistència al conjunt, en els espais extrems hi ha un contrapés de plom per donar estabilitat i fer que el conjunt tingui un pes aproximat de un quilo, ara hi hem de col·locar els elements que hi van com és la caixa de cendres i entrada d'aire a la caldera
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Venoya
que en aquesta foto ja tapa un dels contrapesos, en l'altre hi va el dipòsit d'aire comprimit. Com que aquest queda afectat pel contrapés, a més que hi ha hagut interes en la construcció de cilindres i aquest és una mica especial he fet fotos del pas a pas.
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Nfgnwn
primer és fer, com en els altres casos, els discs i nervis per a la estructura del cilindre tenint en compte l'espai que ha d'ocupar, la part que quedarà afectada pel plom i quina serà la part visible
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Ngefcm
comprovant constantment i a cada pas que s'ajusta a on ha d'anar muntat
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Jb7p8z
un cop enganxada la planxa de 0,5mm i retallant les parts sobreres ja el tenim a punt de ..
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Rka4ci
muntar-lo al seu lloc. I mica en mica hi anem posant els altres elements que hi van i que hi volem posar
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 28cd20o

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 2lw0ml1
de moment l'aspecte que la bancada de la caldera és aquest
Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Ac8pk3

El següent pas és fe el tub d'alimentació d'aigua a la caldera amb els seus tubs extensibles entre bancades, donat a la major distància entre bancades aquests tubs han de ser més llargs i per tant els seus punts de fixació a la bancada de la caldera quedaran una mica alterats, però em sembla que pot quedar raonablement acceptable, ja ho veurem.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitimeDl Nov 10, 2014 11:16 am

A mi el que més em fa badar és tota la timoneria, tubs i dipòsits de sota. .. Encara no he estat capaç de posar ni els frens als meus vagons. .! Quina gran feina, Ignasi!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Garratt 106 dels Catalans - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Garratt 106 dels Catalans   Garratt 106 dels Catalans - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Garratt 106 dels Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 10Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Següent
 Temas similares
-
» Martorells dels Catalans
» Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» Tractor de maniobres Metalurgica de San Martin-Gmeinder Gn130 (nº 801 dels FFCC Catalans) a escala IIm
» Construccio locomotora garratt jaume

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: