TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Construccio locomotora garratt jaume WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Construccio locomotora garratt jaume

Ir abajo 
+4
Olot
MALLET73
Sisu
jaume
8 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Set 04, 2012 8:57 pm

Al gener de 2010 vaig començar a pensar que era possible construir una locomotora garratt amb material playmobil.
Inevitablement volia construir una cosa semblant a la garratt de catalans.
Per això em vaig posar a pensar quines eren les peces que em calien.
Quan tenia buscat el material, vaig desmuntar del que tenia per veure la compatibilitat.
El dipòsit d’aigua es molt gran, l’enllumenat es molt de creació pròpia, nomes duu dos eixos a cada joc motor, pel que la caldera s’ha de sostenir pel nas de l’enganxall...
En veure que inicialment era possible, em vaig posar a dibuixar el material i muntar-ho virtualment. Això va ser pel maig de 2010.
Vaig dibuixar la corba de radi 1 i comprovar els tall que calia fer per que pogués girar.
Aprofitant fires i compres de peces per internet, vaig començar a muntar la locomotora, que va ser acabada tal com es veu a les imatges, pel juliol de 2010.
En acabar, vaig començar a fer les probes de funcionament.
Un desastre doncs al ser caldera suspesa del nas de l’enganxall i ser molt poc ample, l’estabilitat era altament dolenta i la caldera “pendolava” fins el punt de fer descarrilar el motor davanter.
Vaig pensar en muntar una xapa tallada amb laser, i la vaig dibuixar per demanar la tallessin. Diferents motius van provocar que deixes el tema aturat.
Llavors vaig pensar que potser ho podia acabar de sol ventar amb un angle d’alumini que tingués “molta ala” i els laterals del bastidor de la caldera lliscarien pel damunt d’aquest angle per la qual cosa ja no pendolaria.
Però ho vaig deixar aturat.
Fa un parell d emesos, en Pau em va animar a provar d’acabar la locomotora amb la solució de l’angle.
La fira de Sabadell em va fer deixar aturat el tema.
Aquests agost he buscat, ...els subministres son tancats...
Ara, ja se quina mida d’angle vull comprar, la botiga ja es oberta, i en pocs dies ho provaré.
Si arriba a bon termini, ja nomes caldrà polir detalls, pintar i posar en funcionament com es mereix.
Ací us presento les imatges.

Construccio locomotora garratt jaume Garratt1

Construccio locomotora garratt jaume Garratt2

Construccio locomotora garratt jaume Garratt3

Construccio locomotora garratt jaume 001lzeb

Construccio locomotora garratt jaume 002gjw

Construccio locomotora garratt jaume 003syw

Construccio locomotora garratt jaume 004tla

Construccio locomotora garratt jaume 005nbw

Construccio locomotora garratt jaume 006dqt

Construccio locomotora garratt jaume 007on

Construccio locomotora garratt jaume 008bvj
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Set 04, 2012 9:05 pm

Déu n´hi do!. La màquina no té res que l´aguanti?, ho trobo molt bèstia, no m´estranya que tinguessis problemes d´estabilitat.
Tot i no està acabada, fa molta patxoca.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Set 04, 2012 9:23 pm

Gracies. Amb la solucio que he dit penso que me'n puc sortir i acabar d'un cop.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Set 04, 2012 10:34 pm

ok bona maquina!! doncs els angles donen problemes, en soc testimoni! els pessos i girs també fan mal de caps, però ha de tenir gir i moviment amunt i avall per que la via no sempre es recte, cosa que vaig poder comprovar a casa del Amadeu i que en josep en va ajudar a millor, afegint pes i modificant tot allò que no va bé...crec que fins que no rodis i provis tot no podràs donar per acaba la màquina..anims i endavant.

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDc Set 05, 2012 1:11 am

...I fins ara no ens ho has explicat ???

foot101

Ja veig que tens cops amagats. La màquina està molt be. Mereix que la portis a alguna trobada. Very Happy

Amb les dues toperes recorda les màquines del Utrillas, encara que allà no hi va haver mai cap Garrat.

Enhorabona per el teu treball, i sobre tot, ara que ja sabem que tens aquesta petita meravella, mantinguens al corrent de com la continues !!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDc Set 05, 2012 1:19 am

Ja era hora que trajessis de l'armari la teva Garratt... Ja tant temps que em parlem... En quaselvol cas, ja li tens el peu al coll...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDc Set 05, 2012 4:45 am

Us tindre al dia de com avança l'acabament definitiu.
Pero es cert que de moment tinc un aparell apunt d'acabar i li donare prioritat mentre trobo un dia per anar a buscar l'angle que em cal per intentar acabar la garratt.
Que ho duia amagat, doncs vaig pensar que si tot ho diem en quatre dies, pel gener potser arribara el cansament i ens anirem adormint provocant un no desitjat allunyament.
I en canvi si anem fent i dient coses dia a dia, poc a poc pero sense aturar-se, ens continuarem engrescant en els projectes propis i dels demes, que en realitat es el que ens agrada.
Xerrar, compartir, veure com avança un projecte darrera l'altre, es bo per tots.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDc Set 05, 2012 7:11 am

Molt ben dit, Jaume. Totalment d'acord.

Encara que sempre hi ha coses a comentar: una exposició, una trobada, un projecte, una foto misteriosa... Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDl Oct 15, 2012 7:45 am

Jaume, i com és que no vares portar aquesta preciositat a la trobada de casa d'en Pep???
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDl Oct 15, 2012 7:50 am

No va.
A mes, aixi tenim escusa perfecte per un altre trobada.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDl Oct 15, 2012 7:53 am

Què vols dir que no va?

No s'haurà pas estampat contra un mur de pedra, oi?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDl Oct 15, 2012 8:47 am

No, simplement no ha pogut dedicar-se a cercar l'angle d'alumini que podria ser la solució...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Oct 16, 2012 5:43 am

paciència tot es possar-s'hi...una trobada...??

anims el més important es que la tens muntada, nomès cal rectificar petites coses.....va que farem una doble tracció la teva i la meva....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Oct 16, 2012 6:05 am

MALLET73 escrigué:
paciència tot es possar-s'hi...una trobada...??

anims el més important es que la tens muntada, nomès cal rectificar petites coses.....va que farem una doble tracció la teva i la meva....

salutacions

mallet73

Impossible. Amb tanta potencia instalada li fonem els ploms al mes potent. riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Oct 16, 2012 8:48 am

No és tan difícil que un transformador doni potència per a quatre motors.

El que més aviat heu de vigilar és el gàlib a les corbes !! riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Oct 16, 2012 4:48 pm

I no descarrilar... Els postes ea torcen... riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Oct 16, 2012 5:23 pm

I pot ser els que estan torts es posen rectes. riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDt Oct 16, 2012 11:39 pm

D'acoooord. Ja quedarem un dia i la provem a la terrassa.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDc Oct 17, 2012 2:37 am

jaume escrigué:
D'acoooord. Ja quedarem un dia i la provem a la terrassa.

Quin perill...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDc Oct 17, 2012 3:05 am

Jaume, que et veig a venir !!

Rolling Eyes
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDj Feb 21, 2013 10:36 am

Com sabeu, el passat cap de setmana es va poder veure una fira de playmobil.
Una de les meves idees era trobar quelcom que em dones idees per continuar muntant els meus trens projectats.
De les moltes peces "de deixalleria" que vaig poder comprar, van ser uns terres de bastidor de trailer, mes llargs que els dels vagons playmobil.
Es tractava de poder fer descansar la caixa de la locomotora al damunt dels bastidors dels dos motors amb bieles, i auxi poder aconsseguir que no pendules en circular.
Despres d'un estudi de les planxes, vaig poder veure que la idea era possible de dur a bon terme.
Vaig desmuntar del tot la maquina i vaig mecanitzar el nou terra del bastidor.
Presentat al seu lloc, i amb la corba de r1, nomes calia marcar per in tallar el biaix perque no toques on ni calia.
Aquesta tarda ha estat el moment definitiu. Tallat el biaix i posar la maquina al damunt de cada carro motor, era bo. Probes a molt baixa velocitat i anar a mes. He hagut de posar mes pes a cada bogue doncs la maquina feia molta paçanca i aixecava per l'altre cistat, fent descarrilar, desganxar....
A mes, en tindre mes pes, mes adherencia i mes força de traccio.
Tornant a fer proves, funciona perfectament.
El proper dia 9, a la tribada, proves sense gupir-me, i en petit desnivell. Si tot continua sent bo, sera moment de desmuntar, fotografies, polir defectes, enmassilar i pintura per definitiu acabament.
Estic molt content, sic feliç de poder acabar i veure funcionar la meva garratt.

Pd: si cal, abans de passar a pintura, farem una visita a "la terrassa", "circuit de proves" que dob el vist i plau a tot engini fabricat.
Es un traçat tant dur que "si passa la prova, passa per tots llocs."
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDj Feb 21, 2013 10:41 am

Enhorabona, Jaume.

Per lo de la terrassa, quan tu vulguis. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDj Feb 21, 2013 11:15 am

Eh! fotos ja!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDj Feb 21, 2013 5:51 pm

Gracies. Si tinc sort, posso alguna imatge dema.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitimeDv Feb 22, 2013 3:43 am

Doncs la sort m'acompanyat i les imatges arriben avui mateix.
La locomotora encara es com el primer dia, nomes he canviat el terra del bastidor de la caldera per un de mes llarg.

Construccio locomotora garratt jaume 81469350
aci podem veure el perque de tot plegat.
Vaig penjar la caldera per l'enganxall, i sense lliscar al damunt de cada tanc extrem.
Per aixo pendulava. Ara, en canviar per un terra mes llarg, descansa al seu lloc i no pendula.

Construccio locomotora garratt jaume 56873607
Vista general de la locomotora.

Construccio locomotora garratt jaume 66595087
detall del lloc on descansa la caldera



Construccio locomotora garratt jaume 93526445
mes detallat


Construccio locomotora garratt jaume 11415859

Construccio locomotora garratt jaume 69896381

Construccio locomotora garratt jaume 13425781

Construccio locomotora garratt jaume 15874934
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Construccio locomotora garratt jaume Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Construccio locomotora garratt jaume
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 5Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5  Següent
 Temas similares
-
» Construccio locomotora mallet jaume
» Construcció locomotora DB 191
» Construcció de una locomotora de cremallera
» Garratt 106 dels Catalans
» Construcció locomotora 99-6001 Harz, fil d'un altre fòrum

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: