| Construccio locomotora garratt jaume | |
|
|
|
Autor | Missatge |
---|
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Construccio locomotora garratt jaume Dt Set 04, 2012 8:57 pm | |
| Al gener de 2010 vaig començar a pensar que era possible construir una locomotora garratt amb material playmobil. Inevitablement volia construir una cosa semblant a la garratt de catalans. Per això em vaig posar a pensar quines eren les peces que em calien. Quan tenia buscat el material, vaig desmuntar del que tenia per veure la compatibilitat. El dipòsit d’aigua es molt gran, l’enllumenat es molt de creació pròpia, nomes duu dos eixos a cada joc motor, pel que la caldera s’ha de sostenir pel nas de l’enganxall... En veure que inicialment era possible, em vaig posar a dibuixar el material i muntar-ho virtualment. Això va ser pel maig de 2010. Vaig dibuixar la corba de radi 1 i comprovar els tall que calia fer per que pogués girar. Aprofitant fires i compres de peces per internet, vaig començar a muntar la locomotora, que va ser acabada tal com es veu a les imatges, pel juliol de 2010. En acabar, vaig començar a fer les probes de funcionament. Un desastre doncs al ser caldera suspesa del nas de l’enganxall i ser molt poc ample, l’estabilitat era altament dolenta i la caldera “pendolava” fins el punt de fer descarrilar el motor davanter. Vaig pensar en muntar una xapa tallada amb laser, i la vaig dibuixar per demanar la tallessin. Diferents motius van provocar que deixes el tema aturat. Llavors vaig pensar que potser ho podia acabar de sol ventar amb un angle d’alumini que tingués “molta ala” i els laterals del bastidor de la caldera lliscarien pel damunt d’aquest angle per la qual cosa ja no pendolaria. Però ho vaig deixar aturat. Fa un parell d emesos, en Pau em va animar a provar d’acabar la locomotora amb la solució de l’angle. La fira de Sabadell em va fer deixar aturat el tema. Aquests agost he buscat, ...els subministres son tancats... Ara, ja se quina mida d’angle vull comprar, la botiga ja es oberta, i en pocs dies ho provaré. Si arriba a bon termini, ja nomes caldrà polir detalls, pintar i posar en funcionament com es mereix. Ací us presento les imatges. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Set 04, 2012 9:05 pm | |
| Déu n´hi do!. La màquina no té res que l´aguanti?, ho trobo molt bèstia, no m´estranya que tinguessis problemes d´estabilitat. Tot i no està acabada, fa molta patxoca. | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Set 04, 2012 9:23 pm | |
| Gracies. Amb la solucio que he dit penso que me'n puc sortir i acabar d'un cop. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Set 04, 2012 10:34 pm | |
| ok bona maquina!! doncs els angles donen problemes, en soc testimoni! els pessos i girs també fan mal de caps, però ha de tenir gir i moviment amunt i avall per que la via no sempre es recte, cosa que vaig poder comprovar a casa del Amadeu i que en josep en va ajudar a millor, afegint pes i modificant tot allò que no va bé...crec que fins que no rodis i provis tot no podràs donar per acaba la màquina..anims i endavant.
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dc Set 05, 2012 1:11 am | |
| ...I fins ara no ens ho has explicat ??? Ja veig que tens cops amagats. La màquina està molt be. Mereix que la portis a alguna trobada. Amb les dues toperes recorda les màquines del Utrillas, encara que allà no hi va haver mai cap Garrat. Enhorabona per el teu treball, i sobre tot, ara que ja sabem que tens aquesta petita meravella, mantinguens al corrent de com la continues !! | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dc Set 05, 2012 1:19 am | |
| Ja era hora que trajessis de l'armari la teva Garratt... Ja tant temps que em parlem... En quaselvol cas, ja li tens el peu al coll... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dc Set 05, 2012 4:45 am | |
| Us tindre al dia de com avança l'acabament definitiu. Pero es cert que de moment tinc un aparell apunt d'acabar i li donare prioritat mentre trobo un dia per anar a buscar l'angle que em cal per intentar acabar la garratt. Que ho duia amagat, doncs vaig pensar que si tot ho diem en quatre dies, pel gener potser arribara el cansament i ens anirem adormint provocant un no desitjat allunyament. I en canvi si anem fent i dient coses dia a dia, poc a poc pero sense aturar-se, ens continuarem engrescant en els projectes propis i dels demes, que en realitat es el que ens agrada. Xerrar, compartir, veure com avança un projecte darrera l'altre, es bo per tots. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dc Set 05, 2012 7:11 am | |
| Molt ben dit, Jaume. Totalment d'acord. Encara que sempre hi ha coses a comentar: una exposició, una trobada, un projecte, una foto misteriosa... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dl Oct 15, 2012 7:45 am | |
| Jaume, i com és que no vares portar aquesta preciositat a la trobada de casa d'en Pep??? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dl Oct 15, 2012 7:50 am | |
| No va. A mes, aixi tenim escusa perfecte per un altre trobada. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dl Oct 15, 2012 7:53 am | |
| Què vols dir que no va?
No s'haurà pas estampat contra un mur de pedra, oi? | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dl Oct 15, 2012 8:47 am | |
| No, simplement no ha pogut dedicar-se a cercar l'angle d'alumini que podria ser la solució... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Oct 16, 2012 5:43 am | |
| paciència tot es possar-s'hi...una trobada...??
anims el més important es que la tens muntada, nomès cal rectificar petites coses.....va que farem una doble tracció la teva i la meva....
salutacions
mallet73 | |
|
| |
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Oct 16, 2012 8:48 am | |
| No és tan difícil que un transformador doni potència per a quatre motors. El que més aviat heu de vigilar és el gàlib a les corbes !! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Oct 16, 2012 4:48 pm | |
| I no descarrilar... Els postes ea torcen... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Oct 16, 2012 5:23 pm | |
| I pot ser els que estan torts es posen rectes. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dt Oct 16, 2012 11:39 pm | |
| D'acoooord. Ja quedarem un dia i la provem a la terrassa. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dc Oct 17, 2012 2:37 am | |
| - jaume escrigué:
- D'acoooord. Ja quedarem un dia i la provem a la terrassa.
Quin perill... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dc Oct 17, 2012 3:05 am | |
| Jaume, que et veig a venir !! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dj Feb 21, 2013 10:36 am | |
| Com sabeu, el passat cap de setmana es va poder veure una fira de playmobil. Una de les meves idees era trobar quelcom que em dones idees per continuar muntant els meus trens projectats. De les moltes peces "de deixalleria" que vaig poder comprar, van ser uns terres de bastidor de trailer, mes llargs que els dels vagons playmobil. Es tractava de poder fer descansar la caixa de la locomotora al damunt dels bastidors dels dos motors amb bieles, i auxi poder aconsseguir que no pendules en circular. Despres d'un estudi de les planxes, vaig poder veure que la idea era possible de dur a bon terme. Vaig desmuntar del tot la maquina i vaig mecanitzar el nou terra del bastidor. Presentat al seu lloc, i amb la corba de r1, nomes calia marcar per in tallar el biaix perque no toques on ni calia. Aquesta tarda ha estat el moment definitiu. Tallat el biaix i posar la maquina al damunt de cada carro motor, era bo. Probes a molt baixa velocitat i anar a mes. He hagut de posar mes pes a cada bogue doncs la maquina feia molta paçanca i aixecava per l'altre cistat, fent descarrilar, desganxar.... A mes, en tindre mes pes, mes adherencia i mes força de traccio. Tornant a fer proves, funciona perfectament. El proper dia 9, a la tribada, proves sense gupir-me, i en petit desnivell. Si tot continua sent bo, sera moment de desmuntar, fotografies, polir defectes, enmassilar i pintura per definitiu acabament. Estic molt content, sic feliç de poder acabar i veure funcionar la meva garratt.
Pd: si cal, abans de passar a pintura, farem una visita a "la terrassa", "circuit de proves" que dob el vist i plau a tot engini fabricat. Es un traçat tant dur que "si passa la prova, passa per tots llocs." | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dj Feb 21, 2013 10:41 am | |
| Enhorabona, Jaume. Per lo de la terrassa, quan tu vulguis. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dj Feb 21, 2013 11:15 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dj Feb 21, 2013 5:51 pm | |
| Gracies. Si tinc sort, posso alguna imatge dema. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume Dv Feb 22, 2013 3:43 am | |
| Doncs la sort m'acompanyat i les imatges arriben avui mateix. La locomotora encara es com el primer dia, nomes he canviat el terra del bastidor de la caldera per un de mes llarg. aci podem veure el perque de tot plegat. Vaig penjar la caldera per l'enganxall, i sense lliscar al damunt de cada tanc extrem. Per aixo pendulava. Ara, en canviar per un terra mes llarg, descansa al seu lloc i no pendula. Vista general de la locomotora. detall del lloc on descansa la caldera mes detallat | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume | |
| |
|
| |
| Construccio locomotora garratt jaume | |
|