NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Martorells dels Catalans | |
|
+12MALLET73 albertoquattrotre josepmaria tram47 lluis7 ODAKIM Sisu ostman TramBlau Olot Mitjans ignasibaga 16 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Martorells dels Catalans Dl Des 12, 2016 10:16 am | |
| Com que tenim poca feina i no masses projectes en cartera, amb els tallers Mallet fa temps que tenim el punt de mira en els Martorell's del CGFC, projecte complicat per la varietat i modificacions que han tingut aquests vagons tant característics en el nostre ferrocarril. n'hi van haver vuit series diferents, amb una aparença comuna en tots ells i amb algunes diferències pròpies de cada serie, totes elles van ser construïdes entre els anys 20 i 30 del segle passat. Tots ells eren construïts en caixa de fusta, amb balconets en els extrems, finestres dobles arquejades i teulada arrodonida de fusta coberta per una lona. N'hi va haver mixtes 1ª-2ª, de 2ª, mixtes de 2ª-3ª i de 3ª, també n'hi havia de llargs i de curts, una serie no tenia servei de WC, uns tenien el servei de WC era en una punta del vagó i en altres era entre compartiments, les finestres dels compartiments de 1ª i 2ª eren més grans que els de 3ª, amb tot això fa que hi hagi vagons amb finestres grans i mitjanes, altres amb finestres petites i al final o al centre finestres senzilles del servei, ...... Amb tot això, no ho fa senzill, per fer un muntatge com el que vam fer amb els vagons de vores mitjanes pel carbó i potassa que amb poques peces podíem fer una bona varietat de vagons. Hem anat estudiant el tema i buscant possibilitats, però com que no era prou gran el projecte i uns vagons com aquests s'ho val hem decidit que es pugui treure la teulada per veure l'interior i que portin llum interior. Però a més que cada vagó tingui la seva presa de corrent amb un interruptor per si volem que circulin amb la llum apagada, però a més per assegurar que la qualitat de la presa de corrent és bona farem unes connexions endollables entre vagons i la màquina, per tant els vogis han de portar preses de corrent i les rodes han de ser metàl·liques, això ens encareix el projecte, però ho hem consensuat entre tallers i ens sembla que val la pena Per a la construcció del vagons en les seves diferents versions hem buscat els elements en comú i els que son particulars, els hem separat per poder fer motllos i peces mitjanament petites i muntar la caixa com un puzle. Així doncs el xassís, el terra la caixa i la base dels laterals (sota finestres) son comunes a tots els models, però com que son molt llargues les fem d'una mida una mica més llarga que la meitat de la longitud de un vagó llarg, de manera que encara que la resina tingui una petita reducció al endurir podem unir les dues meitats a la mida justa, ja sigui vagó llarg o curt, a més ens permet no fer coincidir les juntes d'unió da cada peça per donar més força al conjunt, les parts sobreres del terra de la caixa i dels baixos dels laterals ens serviran per fer graons d'accés Les finestres son diferents segons els cassos i les distàncies entre elles també, llavors hem fet tres mides de finestres dobles diferents i dues de senzilles pels WC's, per a la separació entre elles fem un plafó enllistonat per tallar a la mida que calgui. Un altra problema és les capçaleres, n'hi ha amb una o dues portes, amb porta centrada o desplaçada a un costat, plafons de separació entre departaments amb porta central o desplaçada, per tant hem decidit fer la capçalera sega sense porta enllistonada a les dues bandes per poder-los fer servir també com a plafó entre departaments i la porta la fem a part, tallant i muntant la porta o les portes en el lloc que ens calgui Ens sembla que pot funcionar, els tallers Mallet ja esperen la tramesa del material per començar a fer les primeres peces per el primer muntatge i comprovar la efectivitat del projecte. Agrairem la aportació de informació i opinió. Fins aviat, Ignasi.
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dt Set 03, 2024 3:45 am, editat 1 cop en total | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Des 12, 2016 11:52 am | |
| Buff! Estic al·lucinant..! Mare meva..! Esteu fent tot el que un pot tenir al cap i no té temps de fer..! Haureu de muntar una botigueta i tot! Quedo a l'espera de veure com va avançant aquest tros de projecte. Enhorabona i ànims!! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Des 12, 2016 6:00 pm | |
| Es veu que això d'en Carles s'encomana! En qualsevol cas, enhorabona per l'iniciativa. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Des 13, 2016 12:16 am | |
| | |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Des 13, 2016 12:23 am | |
| | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Des 13, 2016 7:38 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Des 14, 2016 1:07 am | |
| Ignasi molt ben explicat... ja tinc ganes de veure'ls muntats... Carles ja tens feina... | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Des 14, 2016 3:47 am | |
| - ostman escrigué:
- Ignasi molt ben explicat... ja tinc ganes de veure'ls muntats... Carles ja tens feina...
si els estic esperant amb candeletes..ja tinc la silicona i la resina apunt!! mallet73 | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Des 14, 2016 5:10 am | |
| | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 4:49 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 4:55 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 5:38 am | |
| | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 6:40 am | |
| | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 6:50 am | |
| | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 7:17 am | |
| Aquest Nadal, torró de resina.
Fet amb motllo de silicona de tots els colors i de tots els gustos.
| |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Des 15, 2016 10:23 am | |
| Veig que ha arribat bé. Bona feina. Fins aviat, Ignasi. 03-09-24 En aquest punt puc introduir alguna foto per completar el que s'ha parlat i que no hi puc intervenir
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dt Set 03, 2024 3:52 am, editat 1 cop en total | |
| | | ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Des 16, 2016 8:49 am | |
| - ignasibaga escrigué:
. Una porta brutal | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Des 16, 2016 10:03 am | |
| Ara falta veure el resultat final Fins aviat, Ignasi. 03-09-24 Suposo que la porta a que es refereix l'Okadim és aquesta , cal dir que no correspon a un Martorell sinó a l'estació de Puig-reig que vaig fer en obra, les portes eren de fusta natural i les inclemències les han malmès, cal substituir-les, hem aprofitat les circumstàncies de fer peces per els Martorell per afegir la porta
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dt Set 03, 2024 8:54 am, editat 1 cop en total | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Des 16, 2016 7:20 pm | |
| Si, i jo sóc un dels que estan impacients per a veure'l. A demés de que aquests vagons són uns dels meus "preferits", i que em porten records d'infància, jo en vaig fer un. En volia fer més, però el projecte va anar quedant entretingut per altres coses... Si teniu qualsevol dubte o necessiteu qualsevol informació sobre els vagons segurament us podré ajudar, tot i que veig que esteu molt ben documentats. Quants vagons esteu fent finalment? El dia que vulgueu fer la "inauguració" oficial d'aquests vagons, tindreu la meva terrassa a la vostra disposició. Encara que, si accepteu la meva invitació, ja caldrà que m'afanyi a posar els ferrocarrils de la Terrassa a punt, perquè segur que en un tres i no res els teniu enllestits! | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Ds Des 17, 2016 4:12 am | |
| Gràcies Amadeu, ja hi comptàvem amb el teu ajut.
Ara en fem un per veure com funciona tot plegat i que cal modificar, al final en volem cinc per cada u.
M'agradaria molt poder-los veure a la teva terrassa i a ....
Fins aviat, Ignasi. | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Des 19, 2016 5:31 am | |
| - Olot escrigué:
- Si, i jo sóc un dels que estan impacients per a veure'l. A demés de que aquests vagons són uns dels meus "preferits", i que em porten records d'infància, jo en vaig fer un. En volia fer més, però el projecte va anar quedant entretingut per altres coses...
Si teniu qualsevol dubte o necessiteu qualsevol informació sobre els vagons segurament us podré ajudar, tot i que veig que esteu molt ben documentats.
Quants vagons esteu fent finalment?
El dia que vulgueu fer la "inauguració" oficial d'aquests vagons, tindreu la meva terrassa a la vostra disposició. Encara que, si accepteu la meva invitació, ja caldrà que m'afanyi a posar els ferrocarrils de la Terrassa a punt, perquè segur que en un tres i no res els teniu enllestits! ok, d'acord!! hem sembla bé!!! però et deixem que treballis amb els moduls despres de febrer en parlarem..en sembla que la primavera s'et gira feina!!!! mallet73 | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Des 19, 2016 7:32 am | |
| motllos en marxa!! en cara falta fer-ne 2... les primeres peces ja comencen a sortir!! mallet73 | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Des 19, 2016 10:47 am | |
|
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dt Set 03, 2024 9:15 am, editat 1 cop en total | |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Des 20, 2016 3:18 am | |
| prepara, prepara...!! la primera fornada ja està llesta..la segona en camí!! salutacions mallet73 | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Des 20, 2016 3:25 am | |
| Aquí hi ha una porta que em resulta familiar. .. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans | |
| |
| | | | Martorells dels Catalans | |
|