TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Martorells dels Catalans WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Martorells dels Catalans

Ir abajo 
+12
MALLET73
albertoquattrotre
josepmaria
tram47
lluis7
ODAKIM
Sisu
ostman
TramBlau
Olot
Mitjans
ignasibaga
16 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDl Des 12, 2016 10:16 am

Com que tenim poca feina i no masses projectes en cartera, amb els tallers Mallet fa temps que tenim el punt de mira en els Martorell's  del CGFC, projecte complicat per la varietat i modificacions que han tingut aquests vagons tant característics en el nostre ferrocarril.
Martorells dels Catalans 54vr0g
n'hi van haver vuit series diferents, amb una aparença comuna en tots ells i amb algunes diferències pròpies de cada serie, totes elles van ser construïdes entre els anys 20 i 30 del segle passat. Tots ells eren construïts en caixa de fusta, amb balconets en els extrems, finestres dobles arquejades i teulada arrodonida de fusta coberta per una lona.
 N'hi va haver mixtes 1ª-2ª, de 2ª, mixtes de 2ª-3ª i de 3ª, també n'hi havia de llargs i de curts, una serie no tenia servei de WC, uns tenien el servei de WC era en una punta del vagó i en altres era entre compartiments, les finestres dels compartiments de 1ª i 2ª eren més grans que els de 3ª, amb tot això fa que hi hagi vagons amb finestres grans i mitjanes, altres amb finestres petites i al final o al centre finestres senzilles del servei, ......
Martorells dels Catalans 30kacck
 Amb tot això, no ho fa senzill, per fer un muntatge com el que vam fer amb els vagons de vores mitjanes pel carbó i potassa que amb poques peces podíem fer una bona varietat de vagons.
 Hem anat estudiant el tema i buscant possibilitats, però com que no era prou gran el projecte i uns vagons com aquests s'ho val hem decidit que es pugui treure la teulada per veure l'interior i que portin llum interior. Però a més que cada vagó tingui la seva presa de corrent amb un interruptor per si volem que circulin amb la llum apagada, però a més per assegurar que la qualitat de la presa de corrent és bona farem unes connexions endollables entre vagons i la màquina, per tant els vogis han de portar preses de corrent i les rodes han de ser metàl·liques, això ens encareix el projecte, però ho hem consensuat entre tallers i ens sembla que val la pena
Martorells dels Catalans 295za0w
 Per a la construcció del vagons en les seves diferents versions hem buscat els elements en comú i els que son particulars, els hem separat per poder fer motllos i peces mitjanament petites i muntar la caixa com un puzle. Així doncs el xassís, el terra la caixa i la base dels laterals (sota finestres) son comunes a tots els models, però com que son molt llargues les fem d'una mida una mica més llarga que la meitat de la longitud de un vagó llarg, de manera que encara que la resina tingui una petita reducció al endurir podem unir les dues meitats a la mida justa, ja sigui vagó llarg o curt, a més ens permet no fer coincidir les juntes d'unió da cada peça per donar més força al conjunt, les parts sobreres del terra de la caixa i dels baixos dels laterals ens serviran per fer graons d'accés
Martorells dels Catalans 2zhqw5t

Martorells dels Catalans 1088s9l
Les finestres son diferents segons els cassos i les distàncies entre elles també, llavors hem fet tres mides de finestres dobles diferents i dues de senzilles pels WC's, per a la separació entre elles fem un plafó enllistonat per tallar a la mida que calgui.
 Un altra problema és les capçaleres, n'hi ha amb una o dues portes, amb porta centrada o desplaçada a un costat, plafons de separació entre departaments amb porta central o desplaçada, per tant hem decidit fer la capçalera sega sense porta enllistonada a les dues bandes per poder-los fer servir també com a plafó entre departaments i la porta la fem a part, tallant i muntant la porta o les portes en el lloc que ens calgui
 Martorells dels Catalans 2rzp15f

Martorells dels Catalans X0xitc
 Ens sembla que pot funcionar, els tallers Mallet ja esperen la tramesa del material per començar a fer les primeres peces per el primer muntatge i comprovar la efectivitat del projecte.
 Agrairem la aportació de informació i opinió.

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDl Des 12, 2016 11:52 am

Buff! Estic al·lucinant..! affraid affraid affraid affraid

Mare meva..! Esteu fent tot el que un pot tenir al cap i no té temps de fer..!

Haureu de muntar una botigueta i tot!

Quedo a l'espera de veure com va avançant aquest tros de projecte. Enhorabona i ànims!! applaud

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDl Des 12, 2016 6:00 pm


affraid Es veu que això d'en Carles s'encomana!


En qualsevol cas, enhorabona per l'iniciativa. Very Happy


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDt Des 13, 2016 12:16 am

Olot escrigué:

affraid   Es veu que això d'en Carles s'encomana!


En qualsevol cas, enhorabona per l'iniciativa.  Very Happy



riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu diable diable diable diable diable
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDt Des 13, 2016 12:23 am

Mitjans escrigué:
Buff! Estic al·lucinant..! affraid affraid affraid affraid

Mare meva..! Esteu fent tot el que un pot tenir al cap i no té temps de fer..!

Haureu de muntar una botigueta i tot!

Quedo a l'espera de veure com va avançant aquest tros de projecte. Enhorabona i ànims!! applaud

amb les noves tecnologies no cal obrir una botigueta..!!! Wink Wink Wink

Parlo per mi però crec que també per Igansi que ho fem més per afició i devoció als FGC que per diners...!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDt Des 13, 2016 7:38 am

Tren super12 super12 super12 si necessiteu plànols per dur a tallar plàstic amb làser, demanar-los

Martorells dels Catalans 1zyh7uuPere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDc Des 14, 2016 1:07 am

Ignasi molt ben explicat... ja tinc ganes de veure'ls muntats... Carles ja tens feina...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDc Des 14, 2016 3:47 am

ostman escrigué:
Ignasi molt ben explicat... ja tinc ganes de veure'ls muntats... Carles ja tens feina...

si els estic esperant amb candeletes..ja tinc la silicona i la resina apunt!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDc Des 14, 2016 5:10 am

Estic impressionat per aquest projecte tant ambiciós, només espero anar-lo seguint i meravellar-me de la feina que feu.

aplaud aplaud aplaud reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 4:49 am

Doncs no ser en que pensaven els tallers de l'Igansi, ja que he rebut una barra de turró...

Martorells dels Catalans Mmwpwp

mengar mengar mengar mengar mengar mengar


riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

mallet73
p.d. ara tinc molta feina!!



Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 4:55 am

Doncs bon profit!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 5:38 am

És un bon "aginaldo"...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 6:40 am

MALLET73 escrigué:
Doncs no ser en que pensaven els tallers de l'Igansi, ja que he rebut una barra de turró...
mengar  mengar  mengar  mengar  mengar  mengar
riuuuu  riuuuu  riuuuu  riuuuu  riuuuu
mallet73
p.d. ara tinc molta feina!!
d'AlacantMartorells dels Catalans 2lb10qu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 6:50 am

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
no home que ja sabia jo que no era turró...!! no canviaria pas el que va dins per cap barra de turró...!!!

Martorells dels Catalans 35l9ppy

demà a fer motllos a tota màquina..!!

Tren Tren Tren Tren Tren Tren

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 7:17 am

Aquest Nadal, torró de resina.

Fet amb motllo de silicona
de tots els colors i de tots els gustos.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDj Des 15, 2016 10:23 am

Veig que ha arribat bé. Bona feina.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDv Des 16, 2016 8:49 am

ignasibaga escrigué:

Martorells dels Catalans X0xitc

.


Una porta brutal
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDv Des 16, 2016 10:03 am

Ara falta veure el resultat final

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDv Des 16, 2016 7:20 pm

Si, i jo sóc un dels que estan impacients per a veure'l. A demés de que aquests vagons són uns dels meus "preferits", i que em porten records d'infància, jo en vaig fer un. En volia fer més, però el projecte va anar quedant entretingut per altres coses...

Si teniu qualsevol dubte o necessiteu qualsevol informació sobre els vagons segurament us podré ajudar, tot i que veig que esteu molt ben documentats.

Quants vagons esteu fent finalment?

El dia que vulgueu fer la "inauguració" oficial d'aquests vagons, tindreu la meva terrassa a la vostra disposició. Encara que, si accepteu la meva invitació, ja caldrà que m'afanyi a posar els ferrocarrils de la Terrassa a punt, perquè segur que en un tres i no res els teniu enllestits! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDs Des 17, 2016 4:12 am

Gràcies Amadeu, ja hi comptàvem amb el teu ajut.

Ara en fem un per veure com funciona tot plegat i que cal modificar, al final en volem cinc per cada u.

M'agradaria molt poder-los veure a la teva terrassa i a ....

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDl Des 19, 2016 5:31 am

Olot escrigué:
Si, i jo sóc un dels que estan impacients per a veure'l. A demés de que aquests vagons són uns dels meus "preferits", i que em porten records d'infància, jo en vaig fer un. En volia fer més, però el projecte va anar quedant entretingut per altres coses...

Si teniu qualsevol dubte o necessiteu qualsevol informació sobre els vagons segurament us podré ajudar, tot i que veig que esteu molt ben documentats.

Quants vagons esteu fent finalment?

El dia que vulgueu fer la "inauguració" oficial d'aquests vagons, tindreu la meva terrassa a la vostra disposició. Encara que, si accepteu la meva invitació, ja caldrà que m'afanyi a posar els ferrocarrils de la Terrassa a punt, perquè segur que en un tres i no res els teniu enllestits! Very Happy

ok, d'acord!! hem sembla bé!!! però et deixem que treballis amb els moduls despres de febrer en parlarem..en sembla que la primavera s'et gira feina!!!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDl Des 19, 2016 7:32 am

motllos en marxa!!

Martorells dels Catalans S16l8j

en cara falta fer-ne 2...

Martorells dels Catalans 33p7cyo

les primeres peces ja comencen a sortir!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDl Des 19, 2016 10:47 am

genial genial genial genial applaud applaud applaud applaud

Ja preparo les eines. treball treball treball treball

Fins aviat, Ignasi,
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDt Des 20, 2016 3:18 am

prepara, prepara...!!

la primera fornada ja està llesta..la segona en camí!!

Martorells dels Catalans 2je9pv4

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitimeDt Des 20, 2016 3:25 am

Aquí hi ha una porta que em resulta familiar. ..

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Martorells dels Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Martorells dels Catalans   Martorells dels Catalans I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Martorells dels Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 8Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
 Temas similares
-
» Garratt 106 dels Catalans
» Nou projecte per a la Alsthom dels Catalans
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» Tractor de maniobres Metalurgica de San Martin-Gmeinder Gn130 (nº 801 dels FFCC Catalans) a escala IIm
» Vagons de Catalans en 3D

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: