TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)

Ir abajo 
+8
Pau
TramBlau
MALLET73
jaume
Olot
ostman
E4lok
Sisu
12 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Següent
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 12:28 am

Fa un temps no hagués imaginat mai que escriuria a quest post. Fruit de la sort d´una primera construcció mínimament reixida i de la mala fe d´alguns membres d´aquest fòrum ( diable ), una idea ha anat madurant al meu cap.
Tenia altres idees per fer, però potser és una bona idea afrontar la construcció de material per fer una composició coherent del cremallera de Núria.
He optat per un cotxe convencional que he vist en algunes circulacions amb el furgó K-54.
Aquesta vegada (i necessitaré molt els seus consells) ho faré amb PVC espumat, tal com fa en Carles, i em sembla que la base del xassís, amb els dos bogis, els compraré fets.

Us poso alguna imatge i en els propers dies aniré recopilant el material que em fa falta. Quan comenci us ho faré saber.

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Mjp9090290



Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) P051113182


Editat per darrera vegada per Sisu el Ds Abr 14, 2018 8:23 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 64
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 2:15 am

ok
Excelent iniciativa Sisu,

Al llibre d'en Salmeron i trobaràs les mides. Si no ho tens m'ho dius i t'ho scanejo.

Jo probaria de fer-ho en llautó, tampoc et pensis que requereix gaires eines.

Per la locomotora,( aixó vindrà més endavant Twisted Evil ), pots partir de la motorització de la LGB, la mateixa de la FO num 21 que surt a la foto d'aquest mes. La resta... tinc tota la documentació de quan vàrem fer les de cinc polzades.

Bon Nadal!
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 5:29 am

M'agrada molt aquest vagó... Els colors no sé perquè m'encantem...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 6:02 am

Bona decisió !!!

applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud

L'esquema d'en Salmeron que et proposa en Toni és un bon punt de partida. Però si vols jo tinc un planell ben detallat...

amb tota la meva mala intenció els poso a la teva disposició. diable

riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 10:26 am

Gràcies, com que les vostres malintencions són ben clares, accepto tota la documentació de la que disposeu. Això sí, aquest cop no ho faré amb llautó, no me´n sortiria, en canvi amb PVC (ja sé que els més puristes no us agrada) crec que tinc possibilitats.

Una pregunta: hi ha alguna base de vagó amb dos bogis que em podria anar bé?. O potser he de comprar els dos bogis i collar-los a una base?. Ja comencen les preguntes. Question
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 8:30 pm

Tot depèn del grau de exactitud que vulguis obtenir en relació a l'esforç que estiguis disposat a assumir. Jo em faria aquestes reflexions:

Els bogis disponibles de LGB són bastant diferents dels originals dels cotxes de Núria. Utilitzar-los, però, simplificaria molt la construcció del vagó. Justifica això que el vagó en miniatura els tingui diferents ?

La mida de la roda també és diferent de la roda corrent de LGB. Amb el furgó vares preferir posar una roda més petita. Seria això una raó per a fer el mateix en el vagó de viatgers?

Fer un bogi ve a ser com fer el bastidor que ja vares fer per el furgó, però més petit. Si decidissis utilitzar la roda petita, segurament hauries de fer el bogi també.

Caldria comprovar també si l'alçada del cotxe s'adiu amb l'alçada que dóna el bogi de LGB, o si fóra millor construir-ne un amb roda petita.





Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 8:34 pm

E4lok escrigué:
...Jo probaria de fer-ho en llautó...

Això també és relatiu.

Una persona que estigui acostumada al llautó preferirà òbviament fer-lo en llautó, igual com una persona que sàpiga treballar el plàstic preferirà fer-lo en plàstic...

Però en l'original bastidor i bogis són metàl·lics, i la caixa és de fusta. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 8:58 pm

Anem per parts:

- L´Amadeu diu que la caixa és de fusta, jo no dic el contrari, però l´aspecte que té és molt diferent del furgó, qualsevol diria que és metàlic.
- Al furgó les rodes originals són de 540 mm, o sigui 24 mm a IIm. En el cotxe són de 625 mm que correspon a 28 mm. No recordo quan fan les rodes LGB, però no hi deu haver tanta diferència.
- El punt anterior es relaciona amb els bogis. Els de LGB porten les rodes "adhoc", que deuen ser la mida standard. Em sembla que LGB fa diferents tipus de bogis, és així?.
- No tinc ganes de fer un nyap, però m´agrada que quedi bé. No sé, per mi no cal fer una peça de col.lecció, però sí un artilugi que quan el veiem circular reconeguem perfectament que és i que no tingui res que desentoni excessivament. No sé si m´explico. Fer-lo tot de llautó em sembla que ho descarto d´inici.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 9:34 pm

Si aprofites els bogis de LGB, no fas cap nyap: el material es reconeix a cop d'ull (...o no!) per el seu aspecte, no pas per els bogis.

Les rodes estàndard de LGB per a vagons són de 31 mm de diàmetre, i són per a tots els bogis i vagons de 2 eixos.

El material, sigui plàstic, llautó o fusta, un cop pintat ofereix pràcticament el mateix aspecte. Cadascú ha de veure en quin material l'hi és més agradable de treballar, quina cosa no farà variar significativament l'aspecte final de la peça.

Ja estic impacient per a veure la teva nova construcció. Very Happy

Segurament deus haver pensat en construir-ne dos al mateix temps, no Narcís?




Editat per darrera vegada per Olot el Dt Des 25, 2012 9:40 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 9:39 pm

Cooommmmmm???!!!! affraid affraid affraid affraid affraid affraid
Per què?. Em sembla que amb un ja estaré prou distret.

Amadeu, necessito un cop de mà. Estic buscant per tot arreu uns bogis i no sé què posar-hi. Algun consell? Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 9:44 pm

Home, jo deia dos perquè els trens solien portar-ne dos.

Un cop fet el primer, si en fas un altre no et quedarà igual perquè sempre es fa alguna cosa diferent, ja que hauràs après coses fent el primer, o be hi ha alguna cosa que abans l'has fet així, i ara la fas aixà... a demés de que començar-ne un altre d'igual quan hagis acabat el primer de vegades fa mandra.

En canvi, si fas les peces per als dos al mateix temps, guanyes temps, economitzes, i les fas iguals. Sembla que sigui el doble de feina, però no és aixi.

Ara et busco els bogis...


Editat per darrera vegada per Olot el Dt Des 25, 2012 9:56 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 9:52 pm

Exemples de bogis LGB

Aquests són els bogis LGB, en una botiga qualsevol. Jo no la conec, però aquí tens l'imatge, la referència, i el preu.

http://www.gaugemaster.com/item_details.asp?code=LGB67300

http://www.gaugemaster.com/item_details.asp?code=LGB67370

http://www.gaugemaster.com/item_details.asp?code=LGB67380

També hi ha aquests, però són per a vagons de mercaderies.

http://www.gaugemaster.com/item_details.asp?code=LGB67402

Aquí hi ha tots els bogis que tenen en aquesta botiga, d'altres marques i de LGB

http://www.gaugemaster.com/search_results.asp

Be, després he vist que l'enllaç no funciona be. Per tant has de posar "bogies" a la casella de busqueda i et sortiran


Editat per darrera vegada per Olot el Dt Des 25, 2012 9:54 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 9:53 pm

T´entenc Amadeu. Però crec (i no és una excusa, ara en serio) que el meu futur circuit no serà gaire gran, i hauré de tenir material en consonància amb la seva mida. Si calculem una composició de màquina, dos cotxes i furgó, crec que faria uns 170 cm i no sé si es veuria desprporcionat per la llargària del circuit.

Però m´agrada que em recolzis. Wink super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 9:55 pm

Be, jo només et dono idees.

Algunes et poden agradar, i altres no. A tu et toca triar. Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 10:34 pm

Sisu escrigué:
... També havia pensat en comprar tota la base del xassís ja feta, és possible?. Després a sobre ja hi collaria la plataforma on collar la caixa.
Només tinc dubtes, però em fa il.lusió.

Home, si fas la caixa en plàstic ja serà prou consistent. No necessites per tant una base. Pots collar els bogis a la caixa directament i la caixa ja fa de bastidor. Si vols l'hi pots enganxar tiretes (perfils) a sota, i això ja farà de xassís.

Seria bo que tot això ho pensessis a la vista del plànol.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 10:36 pm

D´acord, els bogis hauran de ser mòbils, no?.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDt Des 25, 2012 10:40 pm

Si; en algun dels enllaços que et vaig posar a l'altre fil em sembla que hi ha alguna idea:

Olot escrigué:
Sisu escrigué:
... Per cert, alguna suggerència per les caixes de greix dels eixos? Question

Més que suggerències, uns quants exemples que potser et podrien donar idees:

https://trenscat.forosactivos.net/t169-tren-tram-baiona-vigo

http://voiemetriquelibre.forumotion.com/t2852-fourgon-pour-bilout
...

i sinó, aquí també dóna idea:

http://voitures-cdco-a-boggies.blogspot.com.es/2009/12/preentation-du-modele-reel.html

També és bona idea veure com ho resolt LGB !!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDc Des 26, 2012 12:01 am

Un molt bon encert. Aquest cotxe es molt bonic i entretingut de fer.
Endavant!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDv Des 28, 2012 9:19 pm

Olot escrigué:
Sisu escrigué:
... També havia pensat en comprar tota la base del xassís ja feta, és possible?. Després a sobre ja hi collaria la plataforma on collar la caixa.
Només tinc dubtes, però em fa il.lusió.

Home, si fas la caixa en plàstic ja serà prou consistent. No necessites per tant una base. Pots collar els bogis a la caixa directament i la caixa ja fa de bastidor. Si vols l'hi pots enganxar tiretes (perfils) a sota, i això ja farà de xassís.

Seria bo que tot això ho pensessis a la vista del plànol.


Hola Amics!!
perdoneu però us dic la meva....
bé, tenir clares les mides pots optar per fer varies coses..una com dius transformar un vagó ja fet de LGB, es una opció jo ho he fet amb els vagons de fusta estil oest per la K27..l'altre es comprar el boggies i les rodes i muntar-lo sobre un xassís fet o una plataforma de fusta com jo faig...desprès ja la pintes i li fas el terra,etc... totes les opcions són bones...altres que he vist es fer-ho tot amb PVC espumat...però jo no ho veig encara clar..per això faig servir aquestes opcions....
però mira quins compres ja que hi han unes quantes referencies..si la teva intenció es iluminar el vagó per dins et diria que agafis el que dur els forats per posar els carbonets i els cables..i rodes de metall...si no doncs més econòmic tot de plàstic i ja està...això ja es cosa teva...

no recordo com són aquest vagons i mira que hi he pujat...però pots fer-ho de PVC a l'exterior i desprès fusta per dins si ho són així....

sigui com sigui et felicito i et seguiré fidel als teus fils...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDv Des 28, 2012 11:50 pm

Gràcies Carles.
El mètode de construcció estarà inspirat en el que fas tu (no et sàpiga greu, eh?). Bogis collats en una plataforma de fusta i carcassa de PVC. El sostre no tinc ni idea de com fer-lo perquè té una forma molt complicada.
Lo de posar il.luminació, no sé, què us sembla?. No vull que això em compliqui excessivament el tema.
He vist que hi ha unes tires de LED (n´agafaria una de petita) i també he vist que hi ha unes rodes que porten unes peces per soldar-hi els fils directament.
Voleu dir aquestes?.
Conectant només en unes rodes n´hi hauria prou?.
Cal posar un interruptor o els llums van sempre?.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDv Des 28, 2012 11:56 pm

Narcis,

Hi ha moltes maneres d'il·luminar els vagons. Normalment es fa prenent el corrent de la via.

Això en digital va molt be perquè la via està sempre alimentada amb una corrent a un voltatge constant. Tot i així, els contactes de les rodes poden fallar mentre circulen, amb el que els vagons poden fer pampallugues.

En analògic, a demés de les fallades dels contactes de les rodes, quan el tren va de pressa s'il·lumina molt, quan va a poc a poc s'il·lumina menys, i quan es para el queda a les fosques.

Per a solucionar tot això hi ha diferents sistemes electrònics...

Per altra banda, també es pot il·luminar els vagons mitjançant una bateria posada al furgó. Per aquest sistema necessitaràs unes connexions entre vagons...
També pots posar una petita pila (recarregable o no) a cada vagó per a la seva pròpia il·luminació independent dels altres.

En fi són idees. Hi ha moltes maneres de fer-ho...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDs Des 29, 2012 12:16 am

Un altre detall a tenir en compte: les preses de corrent a les rodes frenen els vagons
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDs Des 29, 2012 12:19 am

Ok, ja no n´estava massa convençut i ara encara menys.
Val més així, perquè ara m´estic mirant fotos detingudament per veure com ho puc resoldre tot i.... triste6
Em sembla que m´he fotut en un altre merder riuuuu

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDs Des 29, 2012 12:53 am

ep! no se on anat a parar el meu missatge!! bé torno a escriure....


les rodes que dius també van bé..es el mateix que fer servir les normals amb els carbonets...les que et vagin millor a tu!?
jo he fet servir totes les maneres segons el que dispossava...però el que faig desde que els mestres en van aconsellar es totes de metall i presses de corrent, totes conectades entre si i desprès ja cap a motors, llums, etc, etc...la conecció oberta cap a altres vagons o les màquines també les faig no costa gents i ja queda fet..
les llums leds, tira de leds els florescens d'en pere o bombetes de LGB, etc...el que et vagi millor...tenin en compte que els leds tenen polaritat + i - i les bombetes de LGB no tan es que vagi endavant com enrera...interruptor per apagar o encendre ja tu mateix...segons el consumidor!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitimeDs Des 29, 2012 5:53 am

Les rodes d'lgb amb presa de corrent incorporada, duencoixinets de bola i no fan gaire força a l'arrossegament.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 9Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Següent
 Temas similares
-
» Projecte construcció Cotxe Saló d'inspiració lliure (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora Batignolles (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: