| Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) | |
|
+12TramBlau ignasibaga alejandro sasplugas ODAKIM el terrat de margarit MALLET73 jaume ostman Olot fve Mitjans Sisu 16 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 8:05 pm | |
| Hola a tots. Fa força temps que buscava per construir algun tipus de locomotora diesel del tipus com el camell del Harz, d'aquestes reversibles, similar a la que també està fent en Mitjans. Vaig buscar si hi havia alguna cosa ibèrica però no vaig saber trobar res i al final hem vaig decantar per aquesta francesa que actualment està conservada al Vivarais. Inicialment aquesta locomotora donava servei en aquesta línia i després va ser traslladada a Còrsega on va circular fins fa uns anys que va ser retornada al Vivarais i restaurada. M'ha fet decidir més el fet de tenir molta info per construir-la que no pas la seva estètica ja que m'agraden més altres que he vist que fa LGB, però no m'agrada construir algo que ja existeix. Té unes formes molt simples (que no vol dir que sigui simple de fer), vull dir que és força "plana", amb formes molt primàries i sense res que la faci especial, però fa temps que he anat recopilant info i fins i tot tinc els motors que treuré d'una loco LGB austríaca que vaig comprar bé de preu (la 2095 II), que són quasi la mida perfecte i a més porta les bieles i els contrapesos. La llargada sense incloure els topalls serà d'uns 46 cm i l'amplada de 12 cm. Potser pensareu que són una mica torrac...ons, però ho faig més per insistència d'algun amic i per tenir alguna cosa a fer que no perquè la peça m'agradi molt. Suposo que aquesta serà el darrer material motor que construiré de moment, ja que sense circuit ni amb indicis de tenir-ne no té massa sentit acumular material. El que faré segurament serà fer petites transformacions de material, retocs o repintats, ja ho aniré veient. Us poso un parell d'imatges de la locomotora:
Editat per darrera vegada per Sisu el Ds Abr 14, 2018 8:26 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 10:27 pm | |
| Home, doncs jo la veig bé, entenc que els que us agrada més el vapor potser la trobeu simple, però jo sí que li trobo el què.
Endavant Narcís, segur que et surt una bona peça! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 10:29 pm | |
| Gràcies Joan, no em mal interpretis, m'agraden molt les dièsel, però potser no és la més bonica que podria fer i per això dic el que dic. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 10:32 pm | |
| En tot cas, en la varietat esta el gust. .! | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 11:05 pm | |
| M'agrada!! La segona foto em sembla que està feta a la línia dels Chemins de Fer de Provence Digne-Nice. Ara, els Alt-Empordanesos teniu una tirada cap als veins del Nord molt forta........ i a mi m'agrada. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 11:09 pm | |
| Hola Eduard, el que dius és normal, aquí qui més qui menys tenia parents a França, la gent tenia més intercanvi amb Ceret, Banyuls o Perpinyà, que amb Girona (que està a la mateixa distància aprox que Perpinyà).
Editat per darrera vegada per Sisu el Dg Jul 17, 2016 6:22 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 15, 2016 11:13 pm | |
| Era broma. En serio, trobo que és un model molt encertat.
Finalment quan tornis al circuit d'Ardeche et faran la onada!! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 12:21 am | |
| Una bona notícia! Sigui per que sigui que fas la màquina, jo me'n alegro molt ! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 12:37 am | |
| Narcís, d'aquesta màquina en tinc un petit dossier amb una certa informació. Si em dónes la teva adreça per MP te'n enviaré fotocòpies. De moment, t'anticipo els planos, tot i que la fotocòpia t'anirà millor per a treballar perquè no tindrà les deformacions pròpies de l'objectiu de la càmera. Aquestes imatges les pots engrandir per l'enllaç que hi ha a la foto, la qual cosa et permetrà de llegir les cotes perfectament: Vista del davant, darrera i lateral: Vista superior: | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 1:41 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 5:06 am | |
| Gràcies Amadeu, aquests plànols els tinc i són els que faig servir per les mides, tot i que hi ha algunes coses que no són correctes, com les finestres dels testers. I molt interessant l'enllaç a la pàgina de l'artesà, veig que els motors deuen ser els mateixos que jo faré servir, de la diesel austriaca de LGB.
Com que aquesa màquina ha patit diverses transformacions, per exemple a les portes d'accés al motor, ell veig que les fa d'una manera i jo les marcaré amb el curter deixant-les rebaixades però sense posar res "per sobre" per fer la porta. A la foto que tinc en blanc i negre queden enrasades amb la resta del capó. Potser en faig alguna enreixada com es veu a la foto que dic però no amb persianes ni sobreposant-les al capó. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 8:45 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 8:47 pm | |
| Gràcies Amadeu, què en penses d'aquesta màquina? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 8:51 pm | |
| Una màquina interessant. Té unes proporcions molt adequades per a fer-la a escala, per el que vaig veure quan vaig visitar APOCOPA (en tenia de fetes). És una màquina que te una certa potència i per tant podia remolcar trens relativament llargs. Caldrà aplicar el "teorema Sasplugas" perquè tingui bona tracció.
| |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 10:04 pm | |
| Em dóna la sensació que les meves darreres tries no han estat gaire encertades... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 10:07 pm | |
| 1) Discrepo. Els models triats són bones peces.
2) Cadascú tria el que l'hi agrada més. D'acord amb això una peca mai serà desencertada. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 10:22 pm | |
| Va prenent forma: | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 10:30 pm | |
| - Olot escrigué:
- 1) Discrepo. Els models triats són bones peces.
2) Cadascú tria el que l'hi agrada més. D'acord amb això una peca mai serà desencertada. 100% d'acord! | |
|
| |
fve Comptador de reblons
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 10:50 pm | |
| - Mitjans escrigué:
- Olot escrigué:
- 1) Discrepo. Els models triats són bones peces.
2) Cadascú tria el que l'hi agrada més. D'acord amb això una peca mai serà desencertada. 100% d'acord! Les teves tries son genials. Jo amb la via estreta em declaro un francòfil fervent!!. I no soc Alt Empordanès!!. Hi ha països a on la via estreta, és en alguns casos una substitució de la via ample, però a França quasi sempre son petites xarxes complementàries i d'aquí l’encant del seu material, petit, més humà, una mica decadent, aquesta és la meva opinió sobre el tema. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 16, 2016 11:11 pm | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dg Jul 17, 2016 8:27 pm | |
| Narcís si a tu t'agrada, és una bona elecció...
Seguiré amb interès aquest fil... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dg Jul 17, 2016 10:44 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dl Jul 18, 2016 12:39 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dl Jul 18, 2016 7:26 am | |
| El "camell del Vivarais" va agafant forma: Ara cal anar arrodonint els morros. Les portes laterals del motor estan marcades perquè queden arran al model real. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) | |
|