| Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) | |
|
+14maquinista JGDURAND ignasibaga josepmaria peps KTK TramBlau Shay bantren jaume Olot MALLET73 ostman Sisu 18 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 12:06 am | |
| Obro aquest fil sense una idea clara sobre quin dels dos models construir, la Climax de clase A o una Dunkirk de caldera vertical. En qualsevol dels dos models em trobaré amb els mateixos problemes tècnics i és per això que us vull plantejar els meus dubtes. Unes imatges dels dos models: La transmissió d'aquestes màquines no la faré, vull muntar un motor que m'agradaria que m'aconsellesiu quin és el més adient sobre un dels eixos d'un dels bogis. He estat mirant al fòrum però no he trobat cap exemple de com fer-ho. La meva pregunta és si he de comprar les rodes que vulgui i que una de les rodes porti l'engranatge per posar-hi el motor. Només tracccionaria d'un dels eixos. L'altre dubte és de si els bogis han de ser mòbils. Crec que el que ataca el motor hauria de ser fix i l'altre mòbil per tenir un bon rodament, què en penseu?. La màquina farà uns 32 cm de llarg. I una altra cosa és que si els enganxalls poden ser fixos o han de ser solidaris als bogis, tenint en compte que potser un d'aquests serà fixe. He mirat màquines ja fetes amb bogis (Alguna de Harland) que porten l'enganxall fix. De moment són els dubtes que tinc, però necessitaria aclarir-los per poder comprar el material que necessito. El que encara no he decidit és quin dels dos models construir (?)
Editat per darrera vegada per Sisu el Dg Abr 15, 2018 7:22 pm, editat 2 cops en total | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 24/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 1:06 am | |
| Si fas els bogies mòbils la màquina passarà millor per totes les corbes... A més sempre pots fer que el motor giri amb el bogie motriu... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 22/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 4:52 am | |
| no saps com m'agrada saber del teu nou projecte...!!! hola fa uns mesos vaig veure una a la venda per ebay, amb tota la composició..era una feina màgnifica, genial diria jo!!! el que vaig veure és que el problema que tu presentes, ell el va resoldre, motoritzan el vago seguent a la loco que realment en aquest cas era un vagó més però carrossat de loco i la loco era el vagó seguent..... així podia fer servir el bogies usa de LGB, tenir gir per totes les corbes i tenia resol el problema...és una opció..l'altre és comprar motoritzacions de bachmann spectrummm, però esclar has de comprar als usa... salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 5:01 am | |
| I no es podria posar un engranatge en una de les rodes d'un dels bogis (igual que es fa en els vehicles de dos eixos) i atacar amb el motor allà?. Si el bogi fos mòbil entenc que el motor hauria de ser solidari amb el bogi. Però potser no caldria que tots dos bogis fossin mòbils, no? | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 22/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 5:11 am | |
| - Sisu escrigué:
- I no es podria posar un engranatge en una de les rodes d'un dels bogis (igual que es fa en els vehicles de dos eixos) i atacar amb el motor allà?. Si el bogi fos mòbil entenc que el motor hauria de ser solidari amb el bogi. Però potser no caldria que tots dos bogis fossin mòbils, no?
buf!!! això els mestres constructors en podran dir millor....però jo diria que no es pas tan curta, per les mides deu ser com un vagó de 4eixos de lgb,llavors tindries problemes de gir... però per si decas te he enviat per mail un mun d'iamtges d'aquesta loco.. salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 5:14 am | |
| Ok, merci Carles, la màquina fa 33 cm de llarg i entre eixos 20 cm al centre dels bogis. | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 24/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 6:12 am | |
| Jo diria que molt millor que ambdos boguies siguin mòbils... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 9:13 am | |
| Narcís, jo també estic content de veure't un nou projecte. Indiscutiblement ELS DOS BOGIS han de ser articulats. Un bogi fixe no podria inscriure's a les corbes. Els enganxalls podrien ser fixats a la caixa si els radis de corba fossin molt grans. En el cas de la majoria dels que fem tren de jardí tenim radis que obliguen a fixar els enganxes als bogis. En qualsevol cas, mecànicament els enganxalls han d'anar sempre fixats d'alguna manera als bogis. Ets molt atrevit de fer un tipus de tracció com el que proposes, amb engranatges exteriors i cardan. Crec que el que et podria ajudar molt amb aquest tipus de dispositiu és en Maquinista. També pots trobar bones idees aquí: http://voiemetriquelibre.forumotion.com/t3149-vehicules-ushttp://voiemetriquelibre.forumotion.com/t3260-les-expos-de-la-wlco | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 03/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 9:26 am | |
| Ebidenent, ambdos bogies hab de girar i l'enganxall guiat pel bogie. Jo tambe tinc un suburba Harland amb enganxall solidari a la caixa i he de fer experiments d'enganxall articulat i d'enganxall cosit al bogie. Pel que fa l'altre probleme: engrenatges. Jo intento fer un automotor on posar un motor encara que sigui a un eix del bogie, i no hi ha manera. No en trobo, ningu sap res... Ells llocs que han enllaçat alguns companys, no els veig clars que tinguin el que vull... Veig que plastruck te uns engrenatges rectes que podrien servir pero no he tingut temps de mirar, ni se on poder comprar. Vaig atrefegat aquests dies... Els engrenatges conics serien bona cosa, pero sembla que els has de demanar que te'ls facin... Uns quants euros.... A cs nostre es prou dificil trobar miniatures.... Fins i tot una cosa tant senzilla com un rodo acerat de 1mm, 2mm, 2,5mm; 3mm es prou complicat a dia d'avui. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 9:27 am | |
| Gràcies Amadeu. Però hi ha una cosa que potser no s'entèn bé. Jo no vull fer la transmissió com la real, amb cardan. Vull usar un motor que engrani un engranatge en un dels bogis. O sigui: que una de les rodes d'un dels bogis porti un engranatge al seu eix i el motor actui directament sobre l'engranatge. Si el bogi ha de ser mòbil, el motor també ho haurà de ser. Si he de fer una transmissió a imitació de la real em queda molt gran i no tinc ganes de complicar-me tant la vida, per tant buscaria una model més fàcil de construir. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 9:29 am | |
| Gràcies Jaume, així és més complicat del que pensava, potser aquest projecte acabarà abans de començar.... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 3:36 pm | |
| En aquest cas, es tracta de que el motor estigui situat al bogi, i si compres una motorització LGB o altra marca, ja tens el conjunt de motor, engranatges i rodes resolt. | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 7:29 pm | |
| | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 16/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 9:41 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 10:48 pm | |
| Gràcies per les vostres respostes, anem per parts:
Les rodes tindrien un diàmetre de 31 mm i la separació déixos entre bogis seria de 5,3 cm. La distància entre centre dels dos bogis seria de 20 cm. El que tinc clar és que jo de mecànica no en sé res i no em vull posar a fer transmissions complicades ni res d'això, o posar un motor que engrani a un dels eixos d'un bogi o un bloc motor en un bogi, però això últim, tot i que és més simple, no estic segur de que quedi bé estèticament i de que quadrin les mides. A veure què em dieu. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 2:20 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 2:38 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 4:44 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 4:48 am | |
| A veure, una solució seria reproduir una Dunkirk o Climax de caldera vertical de dos eixos.....que n´hi havia, a veure què us sembla. D'aquesta manera amb un bloc motor encara es simplifica més el muntatge. El problema és que no tinc mides ni trobo imatges de la distribució interior: | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 5:05 am | |
| - Sisu escrigué:
- A veure, una solució seria reproduir una Dunkirk o Climax de caldera vertical de dos eixos.....que n´hi havia, a veure què us sembla. D'aquesta manera amb un bloc motor encara es simplifica més el muntatge. El problema és que no tinc mides ni trobo imatges de la distribució interior:
hola Sisu! et va bé aixó.... salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 5:09 am | |
| Merci Carles, no hi ha mides, però em sembla que me les hauré d'inventar. El combustible, que era llenya, em sembla que el portaven dins de la cabina, no? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 5:15 am | |
| - Sisu escrigué:
- Merci Carles, no hi ha mides, però em sembla que me les hauré d'inventar. El combustible, que era llenya, em sembla que el portaven dins de la cabina, no?
hola narcís...jo aquell que ha creuat "al lado oscuro" t'envio imatges per mail per parar un tren d'estris USA....potser em portará cosa d'un parell de dies, però he de dir-te que no es el mateix 2 eixos que 4!!??? per les mides segurament les tobarem en peus pulzades, però sembla te la pinta de ser mida d'un vagó de tren de LGB,..no més... salutacions mallet73 | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 5:47 am | |
| Les mesures exactes en relació amb la foto no les tens però et pots apropar, tens una referència, el maquinista, podriem dir que mes o menys té 1,65 / 1,70 m. tenim una altra mesura, les vies i saps que la màquina no pot ser molta mes ampla de 10 cm., miri el material LGB, partint d'aquestes poques dades i passant-los a 22,5, pots transportar-los a la foto i anar buscant la resta
Pere | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 03/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 6:04 am | |
| Tot el que dieu esta molt be pero el problema principal que es trobar una transmisio d'engrenatges continua a l'aire. No en sabem. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Oct 11, 2013 6:10 am | |
| Els engranatges a les botigues de cotxes i avions de radiocontrol
Pere | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) | |
|