El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 27, 2023 6:55 am
Avui no hi ha trens...
Avui, un dia de tardor en ple més d'agost, hem deixat endarrere aquelles temperatures insuportables de fa només 48 hores ens feien la vida bastant desagradable. En realitat el dia d'avui esdevé un regal a mig estiu.
Tot queda enredera, mentre melancòlicament veig ploure a la meva Terrassa, de forma pausada i lenta, però amb aigua, d'aquella que no fa mal. Avui no hi ha trens...
A TramBlau, el terrat de margarit y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 27, 2023 9:57 am
El dipòsit de 6.000 litres que tenim per aigua de pluja estava buit, ara està al màxim
Pere
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 27, 2023 10:53 am
TramBlau escrigué:
El dipòsit de 6.000 litres que tenim per aigua de pluja estava buit, ara està al màxim
Pere
6000 litres?! Ja estava content amb el meu 800... Però és cert que, fins i tot amb 800 litres, en un jardí no es fa gaire!
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 29, 2023 3:14 am
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 29, 2023 7:46 pm
Ja he preguntat al cap de tallers sobre els vagons que varen "causar baixa".
No ha estat gaire explicit, perquès segons diu, és secret. Sembla ser que jo no hauria ni d'haver sabut que són de baixa!
La única resposta que he aconseguit treure-li és que seran convertits en alguna cosa més moderna.
O sia que els volen modernitzar? (Corren rumors de que serà una prova, tot i que ningú ho sap del cert. I què serà dels altres 4 vagons d'aquest mateix tipus, en cas de funcionar aquesta prova? potser llavors tindrien un futur incert?)
Potser hauríem de fer venir els nostres amics detectius de Bèlgica, per a sortir de dubtes?
A KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 29, 2023 8:48 pm
Olot escrigué:
Visca la pluja!!
va bé però podria ploure entre setmana o a la nit..no en cap de setmana que llavors no puc seguir amb els treballs al jardí..
TramBlau escrigué:
Pere
El meu no es tan gran però ha anat molt bé tenir aigua aquest estiu amb les restriccions, he tingut aigua per regar els arbres i treballar, sense fer servir l'aigua de l'eixeta...
ara ja quasi no en tenia..però amb les pluges d'aquest dia s'han omplert de nou....
i tu Amadeu no em diràs que amb les pluges has pogut treballar fora!??
Salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 29, 2023 10:56 pm
MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Visca la pluja!!
va bé però podria ploure entre setmana o a la nit..no en cap de setmana que llavors no puc seguir amb els treballs al jardí.. ... i tu Amadeu no em diràs que amb les pluges has pogut treballar fora!?? ...
Sort que no ens hi hem pas de posar d'acord en això, sinó mai plouria!!
I no, és clar que no he treballat a fora mentre plovia (aquesta vegada no ), però quan no es pot fer res a fora, hi ha feina a fer a dins.
Proves a dins dels tallers dels FFCC de La Terrassa amb lletres, per a veure si quedaria be o no...
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 29, 2023 10:58 pm
MALLET73 escrigué:
El meu no es tan gran però ha anat molt bé tenir aigua aquest estiu amb les restriccions, he tingut aigua per regar els arbres i treballar, sense fer servir l'aigua de l'eixeta...
ara ja quasi no en tenia..però amb les pluges d'aquest dia s'han omplert de nou....
i tu Amadeu no em diràs que amb les pluges has pogut treballar fora!??
Salutacions
mallet73
És el dipòsit que tenien de gasoil a la casa, una mica exagerat podien haver muntat una EESS, però un cop net per a aigua que els jardins gasten molt
Pere
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 12:21 am
Olot escrigué:
MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Visca la pluja!!
va bé però podria ploure entre setmana o a la nit..no en cap de setmana que llavors no puc seguir amb els treballs al jardí.. ... i tu Amadeu no em diràs que amb les pluges has pogut treballar fora!?? ...
Sort que no ens hi hem pas de posar d'acord en això, sinó mai plouria!!
I no, és clar que no he treballat a fora mentre plovia (aquesta vegada no ), però quan no es pot fer res a fora, hi ha feina a fer a dins.
Proves a dins dels tallers dels FFCC de La Terrassa amb lletres, per a veure si quedaria be o no...
Ja sé que els Ferrocarrils de la Terrassa són el que són, però aquests cotxes, amb aquestes lletres, em porten a pensar en cert ferrocarril del nord. Les lletres, són metàl·liques o impreses en 3D? Com les pegues?
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 12:50 am
És la meva intenció que s'assemblin a cert ferrocarril del nord, Ignacio. Precisament per això els anomeno cotxe de "tipus vascongados".
Sobre les lletres, penso encolar-les, segurament amb ciano. T'agraden? N'hi ha de dos tipus: la primera és de cartró, i la trobo un pel petita, a sobre de que és un material segurament massa sensible als efectes meteorològics. Tant la primera com la segona són tallades al làser. Aquesta és de llautó. Les vaig trobar per Ebay, a preu d'or! I a sobre es veuen massa grans i massa planes... O sigui que després d'haver fer aquesta prova de plantejament potser me les faré jo mateix.
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 12:57 am
A mi les lletres del cotxe marró no em sembla que quedin gens malament. Enganxar-les sense que es noti la cola i quedin ben alineades em sembla tot un repte.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 1:27 am
Greu descarrilament avui als FFCC de la Terrassa!! (sense aquests incidents, la circulació no seria realista, segons el fil de les notícies en el que cada dia se'n veu un...!)
Afortunadament sense víctimes, exceptuant el conductor d'un dels trens que ha quedat en estat de xoc profund, i que a hores d'ara ja està rebent l'atenció psicològica pertinent.
Ha succeït que mentre una màquina maniobrava per a formar un tren mixt, un dels vagons de cua del tall de tren ha rebassat l'agulla, per falta de pràctica del maquinista. En aquell precís moment passava un tren de grava descendent que, tot i anar a molt poca velocitat, el maquinista no ha pogut pas evitar col·lisionar amb el vagó sortint, deixant-lo trinxat. La màquina, la V215 del Sierra Menera, no ha sofert pràcticament cap desperfecte, com podreu veure a les fotos següents, que he pogut fer mentre l'equip d'assistència treballava intensament per a recuperar el servei quan abans.
Vet aquí les meves fotos, que testifiquen la gravetat de l'incident:
En arribar al triangle encara no en sabia res de la col·lisió, però era evident que alguna cosa passava. He mirat d'apropar-me al material que hi havia aturat a la via de sortida en direcció cap a Puig-Oriol...
No es veia res des d'aquesta banda, tot i que una màquina aturada en aquell punt no era pas normal...
De seguida he mirat d'anar-hi per l'altra banda del vagó...
I allà si que ja es veia alguna cosa. M'he he apropat més per a veure-ho millor...
De seguida he vist el vagó bolcat i personal d'auxili treballant... Com és natural m'he enfilat a la plataforma del vagó...
Valga'm Déu! quina patacada!!
Encara no em conformava pas amb la perspectiva, o sigui que m'he enfilat al sostre del dipòsit gran per a veure-ho millor... Ara si que es veia molt clar... que us sembla?
Mentre era allà a dalt ha vingut una màquina d'auxili que s'ha enganxat al tren de tremuges per cua.
Aquest cop enfilat al pont llevadís per a obtenir-ne la millor perspectiva. A hores d'ara ja es compren perfectament el que ha passat, i que ja us he comentat al principi del fil...
A partir d'aquell moment m'he barrejat amb els curiosos, que no eren pocs, per a veure les tasques d'auxili.
En aquesta perspectiva podem veure gairebé tot el tren pedrer.
Cada cop amb més curiosos al voltant.
Les tasques s'han perllongat durant tot el matí.
Aquí podem veure al maquinista del tren pedrer que, pobre, encara estava en estat de xoc, mentre esperava atenció mèdica psicològica.
Dos personatges molt coneguts... d'incògnit, naturalment.
Per acabar, una altra perspectiva de tot el tren accidentat, just abans de que retiressin els vagons
A TramBlau, KTK, el terrat de margarit, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 1:32 am
ulises escrigué:
A mi les lletres del cotxe marró no em sembla que quedin gens malament. Enganxar-les sense que es noti la cola i quedin ben alineades em sembla tot un repte.
Per a mi també ho és. Precisament encara no són enganxades perquè tinc de pensar un sistema per a aconseguir-ho.
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 3:36 am
Però quina història!
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 4:35 am
Olot escrigué:
ulises escrigué:
Per a mi també ho és. Precisament encara no són enganxades perquè tinc de pensar un sistema per a aconseguir-ho.
La manera de fer-ho és enganxar una cinta de electricista que serveixi de guia a on amb un retolador permanent hi pots marcar la posició exacta de on ha d'anar cada lletra
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 4:38 am
Un accident gaire-bé tant espectacular com aquest
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 5:32 am
atenció piscologica i un bon fisio, per que s'ha quedat com si estigues conduint encara...s'ha quedat garratibat!!!
salutacions
mallet73
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 5:36 am
Hi havia algú a la garita del guardafrens ?
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 7:21 am
Veig que aquests incidents no només passen a Kargòlia
Salut
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 7:52 am
Amics, gràcies per les vostres respostes!
ignasibaga escrigué:
Olot escrigué:
ulises escrigué:
La manera de fer-ho és enganxar una cinta de electricista que serveixi de guia a on amb un retolador permanent hi pots marcar la posició exacta de on ha d'anar cada lletra
M'interessa saber-ne una mica més d'aquesta idea.
Conec les cintes de carrosser, però no havia sentit a parlar mai de les cintes d'electricista. Què són? cinta aïllant? Em sembla que no me'n faig pas la idea de com es fa... i em sembla que em seria força útil...
ignasibaga escrigué:
Un accident gaire-bé tant espectacular com aquest
Home, no tant! en el meu només hi havia un vagó bolcat, sense carbó... aquí n'hi ha molts! A on és això? imagino que és entre Berga i Manresa... vaig bè?
Ai! em sembla que tinc mono de la foto misteriosa!!
MALLET73 escrigué:
.... atenció piscologica i un bon fisio, per que s'ha quedat com si estigues conduint encara...s'ha quedat garratibat!!! ...
jajaja! si! ja ho pots ben dir!!
TOG escrigué:
Hi havia algú a la garita del guardafrens ?
Afortunadament no perquè era un tall de tren en maniobres, no pas una circulació en plena línia, que sinó...
KTK escrigué:
Veig que aquests incidents no només passen a Kargòlia ...
És clar que no! a on hi ha carrils i trens encarrilats, en algun moment hi ha descarrilaments, i a on hi ha trens en moviment, en algun moment o altre, hi haurà alguna topada.