El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Jun 23, 2024 5:08 pm
Quines bones notícies!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jun 24, 2024 7:06 am
Moltes gràcies pel vostre interès, amics!!
lluis7 escrigué:
enhorabona Amadeu !!! i moltes felicitats per haver arribat sa i estalvi a la finalització de les (faraòniques) obres. Ara a gaudir de la feina feta
Gràcies. Com diuen alguns, he tingut sort, i molta -crec jo- d'haver trobat gent com la que he trobat, i per com m'ha anat tot en aquesta primera fase de les obres...
Tonton escrigué:
Quines bones notícies!
I tant que si!!
Avui, tal com vinc fent els darrers dies, he donat tot el meu temps i forces a ordenar les meves pertinències... i ... no sé perquè... però em penso que hi ha hagut massa inactivitat...jo diria que les plantes volen sortir una mica.
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jun 24, 2024 8:10 am
La propera foto del mes?
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jun 24, 2024 1:30 pm
Primer de tot, Amadeu enhorabona i felicitats per sobreviure a unes obres. Per mi hi han dues coses que son excepcionals, les obres i els canvis de domicili, son terribles, almenys la meva experiencia. I com tu dius, haver trobat uns paletes bons, sino la cosa ja es de boixos.
Que ho disfrutis i ara a possar-ho tot a lloc.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jun 24, 2024 11:24 pm
Fantàstica notícia Amadeu, poc a poc, anar posant tot en ordre i et podràs centrar un altre cop en els teus trens i sobretot a la Terrassa per donar l'empenta final.
Molta força
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Jun 25, 2024 6:25 am
bones noticies, sens dubte... ara a gaudir-ho...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Jun 25, 2024 7:24 am
RailwayManiac escrigué:
La propera foto del mes?
No ho crec pas, Christophe (tinc entès que a l'administrador de Trens,cat no li agraden gaire les fotos a on no hi surtin trens!!!)
Ramon, Narcís, Pau... moltes gràcies per el vostre interès!
A TramBlau, gobling y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Jul 07, 2024 6:34 pm
Amics, a aquestes altures, tots sabeu que estic de reformes a casa meva, oi?
Dons us informo de que els darrers dies els he passat muntant una segona cuina comprada a l'IKEA.
Tres dies m'ha suposat muntar la meva segona cuina de casa...
Be, tres dies de muntatge bastant intens... però entre que la vaig anar a veure, triar. decidir. comprar.la i transportar-la fins a cassa, en realitat porto treballant-hi setmana, cosa rapidíssima tractant.se de mi...
Dono per a sabut que tothom ha entès que aquesta cuina en realitat no farà pas funció de cuina.
Per tant passaré al següent pas en l'explicació...:
Jo volia guardar a la part d'abaix de l'armari totes les meves COLES i PINTURES, a demés de la secció de MANTENIMENT,amb tots els meus estris de neteja, fumígens, desenganxadors, olis, i d'altres artilugis...
Però a la part acabada no m'hi ha cabut gairebé res més que les meves pintures!!
A l'imatge anterior, tots els meus sprais...
L'espai m'ha quedat completament exhaurit!!
I ara a on poso les meves coles??
Bé, el cas es que de moment l'hi he fet cabre totes les pintures, de qualsevol manera i aprtades... ha de venir una segona part de classificació i neteja. Espero obtenir més lloc llavors.
Així és exactament com està la meva segona cuina...
L'armari últim que em queda per a muntar allotja provisionalment els meus pinzells que, de moment, encara no tenen lloc.
Sabeu tots a on he instal·lat la meva segona cuina? Puc posar les fotos corresponents als treballs fets ahir vespre?
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Jul 07, 2024 11:23 pm
MOlt bona idea!, Sí que tens pintures i trastos!!!!. Això és a on hi havia la petita estació amb el quadre de comanament a l'esquerra abans de sortir a la terrassa?
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Jul 07, 2024 11:31 pm
T'haurà quedat l'esquena bona. Els mobles d'IKEA serveixen per a moltes coses encara que diguin que són per a la cuina o el menjador
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Jul 07, 2024 11:32 pm
Sisu escrigué:
MOlt bona idea!, Sí que tens pintures i trastos!!!!. Això és a on hi havia la petita estació amb el quadre de comanament a l'esquerra abans de sortir a la terrassa?
Sí, amb el forat al marc de la porta per a l'enganxall..! a mi sempre em va fer gràcia allò.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 1:00 am
Gràcies per les vostres respostes, amics!
-- L'esquena no m'ha quedat pas dolguda... des de que vaig deixar de treballar, la meva esquena va molt be, Pere...
Exactament, és a on hi tenia l'antic moble gris que vaig desballestar en començar les obres. Efectivament, crec que ara tinc molt més d'espai...
Vist que tots esteu "al lloro" continuo amb les explicacions:
Vaig fer una mena de taulell amb una fusta que tinc per a fora, deambulant pel terrat, des de fa un any i mig, potser dos. Casualment dóna les mides exactes del taulell que hauria de fer més tard o més d'hora. Per tant, no descarto pas fer-li un bon polit, perquè com que és de bon fusta, em fa l'efecte que es deixarà aprofitar molt be.
Però això no em preocupa pas ara mateix. Ara és el moment de reconstruir provisionalment les vies de Font-Alba.
I tenim que de dins el tunel n'ha sortit això:
Per cert, val la pena que mireu el cablejat aquell que històricament he tingut penjat durant tants i tants d'anys!!
... amb les mateixes vies (actualment ja no en tinc d'altres) exactament l'estació tal com era abans.
I d'aquesta manera arribem a aquesta imatge a on, tot i semblar bastant més petita del que en realitat era.
A partir d'aquell moment, ja hi faig algun petit canvi per a tal d'aprofitar l'espai nou.
Val a dir que, com que ja no disposo de més vies, tinc bastanta feina per a trobar un tros de 60 cms, que finalment apareix apartat per als tallers dels FFCC de La Terrassa. I amb una topera que m'he afanat de Carbonelles, ja tinc resolta la primera via.
I la segona, la faig amb petits trocets de via, fins a tenir d'afanar una altra topera.
I així arribem a acomplir l'objectiu d'avui, que no és més que un primer pas per a recuperar tot el material que abans tenia a la vitrina, i que ara mateix es troba escampat per a tots els túnels i estacions de La Terrassa.
Demà m'espera un dia de molta feina!!
He mirat de fer-ne algunes fots, per a que veieu tot el material que hi ha per a recuperar, tal com les haguéreu fet vosaltres mateixos, probablement, en cas de visitar un lloc amb molt de material apartat, però com que hi havia molt poca llum i s'anava fent fosc, no són pas gaire bones. He de dir que mentre feia les fotos se m'ha fet completament fosc.
Vet-ne aquí algunes. Espero que us agradin tant com a mi mateix.
Bona part del material s'amuntega en les quatre vies de Puig-Oriol:
Entre les vies de Puig-Oriol el material es veu així...
Aquí em vaig encaramar a la plataforma d'un vagó de viatgers, només per a vosaltres. Al tenir un punt de vista un tant més elevat, fins i tot podem apreciar que hi ha vagons amb càrrega i tot!
A TramBlau, MALLET73, Shay, lluis7, alejandro sasplugas, Mitjans, Sonderzug y a Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 3:58 am
Molt bona idea el moble de calaixos amb l'estació a sobre, sí que sembla més estreta que l'altra. Faràs algun tipus de decoració a la paret per simular una estació, paisatge, etc??? A veure si pots posar ordre i fer algunes fotos de l'estat general de tota la instal·lació dels FFCC de la Terrassa.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 5:14 am
renoi, quin canvi fa tot plegat Amadeu !!! et felicito
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 8:26 am
Gràcies per les vostres respostes!!
L'estat general del circuit és molt bo, Narcis. No hi ha desperfectes, ni a la via, ni enlloc. O sigui que a la que refaci la part elèctrica els trens correran. Be no tinc fotos generals de la maqueta, però ahir si que vaig fer fotos dels trens, tal com estaven. Ara en veuràs alguna més.
Lluís, hi trobes canvis? dons no has vist res! el dia que vinguis a casa ja ho veuràs!! Per cert, hi estàs convidat quan tu vulguis.
Dons vinga. algunes de les fotos fetes ahir, en aquesta incursió a les instal·lacions dels FFCC de La Terrassa!
Fent encara el saltinbanqui entre uns vagons i els altres, gairebé jugant-me la vida... però tot sigui per a fer una bona foto per a mostrar als membres de TREN,CAT!!!
Encara, sense baixar del mateix lloc, us mostro ara una perspectiva del costat oposat...
Aquí hi trobem una petita Stainz, la nº 4, tota empolsaguinada, com si fos una de veritat...!
I tot d'una descobrim la reina entre mig del material: la Alsthom!!
Fent un autèntic esforç per aproximar-mi, descobreixo l'altra extrem de la màquina.
Fins que, per fi, en puc fer una foto de tota ella sencera...
Però la cosa no acaba pas aquí, mireu que hi he trobat aquí!!!:
És el vagó del OG imprès en 3D!! I sembla no haver patit cap deformació!!!
Seguim descobrint més material...
Ja de tornada, només m'ha calgut pujar a la plataforma d'aquest vagó per a poder oferir-vos una foto amb una perspectiva bastant general de l'estació...
Aquí si que m'he tornat a encaramat ben amunt, no us dic pas fins a on... (sort que no hi ha catenària!!)
I encara enfilat des d'allà a sobre encara alguna imatge mes, amb zoom i tot, per a poder veure els Saragossa, pobret, tot ple de pols, ell!
Només espero que si em trenco la crisma, em feu un bon homenatge!!
Ens queden per veure les fotos del material que va ser guardat als túnels...però no us voldria pas cansar. Si voleu us les poso demà mateix.
A TramBlau y a lesage Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 8:46 am
Si et trenques la crisma jo portaré un exèrcit de cargols perquè facin un minut de ciència
Fotos molt bones, animo a veure si pots fer les primeres circulacions abans que jo
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 8:00 pm
De ben segur que si, Pere!!
Encara us convido a veure el material que dormia als túnels (avui ja no hi és).
Ens endinsem al túnel nº3...
... i a mig túnel, efectivament, hi trobem material, que em costa una mica d'identificar...
Al túnel nº 2, en canvi, el material és ben a prop de la boca d'entrada...
Be, si a escala em puc encaramar en un tren, també puc enfilar-me muntanya amunt. Així, dons una vista de cada un dels tres trams del pont del Gat.
Es nota que el tram central va ser pintat, els altres dos es veuen mes embellits... (coses de la natura, jo no hi he fet res)
En tornant cap a Carbonelles. passem per sota de la cotxera de les mines...
La maleïda grua encara hi és...
Des de Carbonelles veiem la unitat que demà ens ajudarà a rescatar el material: una composició Arosa que durant els darrers dies, ha fet el pes quan ha vingut la meva neta (moguda a mà), com si ja estigués motoritzada com a automotor dièsel...
(també hi podem veure un des ferotges cocodrils que, diuen, de vespre surten als FFCC de La Terrassa)
A TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 8:38 pm
Alguna cosa té aquesta escala, que molts aficionats consideren molt de joguina, que la fa especialment realista. En veure alguna de les teves fotos m'han vingut a la memòria imatges de material real abandonat: La Casilla, Valmaseda... pur ambient de via estreta.
Editat per darrera vegada per ulises el Dt Jul 09, 2024 12:49 am, editat 1 cop en total
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 9:38 pm
Estic completament d'acord amb Ulises pel que fa a l'aspecte realista de la nostra escala! Com a prova, la grua que veiem a la penúltima foto i el nivell de reproducció de la qual és simplement increïble!
Salutacions,
Christophe
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jul 08, 2024 11:31 pm
Quin ambient!!!, tot aquest material tornarà a les caixes perquè puguis continuar amb les feines al circuit?. No m'has contestat si faràs algun tipus de decoració o el que sigui a la mini estació del rebedor.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Jul 09, 2024 4:57 pm
Moltes gràcies a tots tres per les vostres respostes!
ulises escrigué:
Alguna cosa té aquesta escala, que molts aficionats consideren molt de joguina, que la fa especialment realista. En veure alguna de les teves fotos m'han vingut a la memòria imatges de material real abandonat: La Casilla, Valmaseda... pur ambient de via estreta.
La nostra escala és considerada de joguina per alguns, més que res per l'aparença d'alguns models de determinada marca (i és comprensible). Però només cal mostra'ls-hi alguns preus -de la mateixa marca, o d'altres- per a que comprenguin que no ho és.
En quan l'efecte que tu trobes en les meves fotos, és just el que persegueixo. Moltes gràcies per dir-m'ho!! Tant el meu material, com especialment les meves fotos, miren de reflectir objectes, escenes i moments que jo recordo, igual com tu, amb nostàlgia.
RailwayManiac escrigué:
Estic completament d'acord amb Ulises pel que fa a l'aspecte realista de la nostra escala! Com a prova, la grua que veiem a la penúltima foto i el nivell de reproducció de la qual és simplement increïble!
Suposo que parles en to de broma, Christophe: la grua no és a escala, tot i que m'estimo més incorporar-la a les meves fotos de forma que ho sembli, que no pas que me l'espatlli.
Sisu escrigué:
Quin ambient!!!, tot aquest material tornarà a les caixes perquè puguis continuar amb les feines al circuit?. No m'has contestat si faràs algun tipus de decoració o el que sigui a la mini estació del rebedor.
Noooooooo! a les caixes nooooo!!
A les meves vitrines!!!
He mirat de lliurar-me de les maleïdes caixes vermelles, fins i tot n'he venut moltes... però de un temps cap aquí sembla que ningú en vulgui... Encara me'n queden, quina cosa aprofito per a recordar, per si algú les vol... si les llenço, després segur que sortirà algun desesperat...
Tens raó, ho sento, se m'havia passat per alt la teva pregunta sobre la decoració de l'estació... ho sento! És clar que si, alguna cosa hi faré... De fet, des del moment en que vaig foradar la paret per a fer entrar el tren a casa meva, Narcís, que ho tinc al cap.
Però de moment, no em preocupa pas gaire el tema. De moment ja estaré content de veure-hi les dues vies, funcionant, tal com ja hi eren abans. A demés és un tema a tractar post mortem, és a dir, després d'haver acabat la última cosa de totes les que encara tinc pendents de fer, i després d'haver fet totes les que encara ni se m'han acudit, i fins i tot quan el circuit estigui més que acabat.
Llavors, el que m'agradaria fer-hi, és la decoració pròpia d'una estació subterrània, inspirada en la de Plaça Espanya de FFCC Catalans, que era lúgubre, grisa, bruta, fosca... (tal com jo l'havia vist). Algú se'n recorda?