El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Han estat unes proves molt dures i al límit de les possibilitats del material, en condicions meteorològiques difícils de suportar, amb resultats dramàtics: descarrilaments, vagons bolcats, enganxes trencats, mangueres perdudes...
A TramBlau, TOG, KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 20, 2023 8:29 am
Impressionant!
Espero que no hi hagi hagut massa danys!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 20, 2023 8:42 am
Ah, no! que va! Només és una cosa anecdòtica. Un enganxall a substituir i una manguera a reposar. Això és tot. Per els vagons bolcats, només ha calgut tornar a posar-los dempeus i ja està.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 20, 2023 9:17 am
tot ha d'anar relacionat a que es vol provar, entenc que en aquest cas volies saber la capacitat de tracció de la màquina, que no se sé si el llast és el original o hi has afegit pes, però al fer la prova també s'ha de tenir en compte el traçat, corbes i pendents que més que posar al límit a la màquina poses al límit el tren, potser per saber la capacitat de tracció de la màquina valdria més la pena posar un tren més curt de plataformes carregades i mirar el pes que pot arrossegar
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 20, 2023 10:25 am
Les coses són complicades: si poses cotxes més pesats a la part posterior del tren, en corbes tancades, els vagons més lleugers entre els vagons pesats i la locomotora s'inclinaran dins de la corba.
Després, hem d'empènyer les locomotores fins als seus últims atrinxeraments?
Potser és més fàcil esbrinar quin tipus de trens voleu circular i veure si funciona. De totes maneres, amb la LGB, un tren de 5 vagons bogie ja és gran!
Salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 20, 2023 8:42 pm
Certament, ha estat una prova feta sense base científica. Més que res l'objectiu era desplaçament de material... i em devia afectar la calor.
Tot i així, els problemes de descarrilament els he tingut només quan la màquina pitjava en pujada.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Ago 24, 2023 9:30 am
??????
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Ago 24, 2023 10:36 am
De fet, la pregunta és: per què aquests dos?
I què vols dir amb "causen baixa"? La traducció és molt ambigua... Sobretot perquè, en un vídeo, observem un vagó idèntic però amb la lliurea verda...
Salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Ago 24, 2023 3:40 pm
Causar baixa = provoquer une perte totale de service Wagons que causen baixa = des voitures qui sont mis hors service.
Però perquè aquests vagons? és un bona pregunta. És ben cert que n'hi ha d'altres en servei... I perquè han estat donats de baixa? Aquests vagons estaven encara en bon estat.
Normalment quan un vagó es dóna de baixa, és el previ estat per a ser desballestat (déferraillé). Però en aquest cas seria injustificat perquè aquests vagons encara estaven pràcticament nous... ! A mi em fa pensar més aviat en que se'ls hi vulgui aplicar alguna reforma o modificació, o aneu a saber, si potser alguna modernització...
Ara bé, pinta molt malament que aquesta operació es faci durant el més d'agost... Recordeu: Catalans va desballestar els cotxes tipus "trompeteros", material històric catalogat pertanyent a la AAFCB, al més d'agost, quan precisament no hi ha ningú treballant i és molt difícil de trobar ferrallers (marchands de ferraille) que puguin desballestar material, a no ser que... com en el cas de FGC, estigués tot planificat prèviament (és el mateix mes en què tothom és de viatge i ningú pensa, ni té capacitat de reacció per a salvar un material que ni tan sols perillava de ser desballestat ...)
Nota: fa molts anys d'això, però jo encara estic shockat per aquella acció!!
No crec que sigui el cas dels FFCC de La Terrassa, perquè el personal que hi ha és molt responsable i està molt sensibilitzat en conservar el material històric.
Potser només el volen posar en venda?
I vosaltres, què en penseu?
Ja li preguntaré la raó per la que "causen baixa", i si tenen algun futur aquests dos vagons, al cap de tallers, amb qui tinc bastant bona relació. A veure què m'explica, però haurem d'esperar perquè ara mateix em penso que és de vacances...
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 2:24 am
Jo no......
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 3:32 am
Olot escrigué:
... ... Catalans va desballestar els cotxes tipus "trompeteros", material històric catalogat pertanyent a la AAFCB, al més d'agost, quan precisament no hi ha ningú treballant i és molt difícil de trobar ferrallers (marchands de ferraille) que puguin desballestar material, a no ser que... com en el cas de FGC, estigués tot planificat prèviament (és el mateix mes en què tothom és de viatge i ningú pensa, ni té capacitat de reacció per a salvar un material que ni tan sols perillava de ser desballestat ...)
Com, com dius? ... que catalans va desballestar un vagó que no era seu?, quina reacció han tingut a la AAFCB?, llavors ens queixem de la falta de trasparència de RENFE?
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 5:50 am
Bonjour Amadeu,
Je crois qu'il y a quelque chose que je ne comprends pas : les wagons mis hors service, c'est sur ton réseau ou dans la réalité ?
És com les lleis a França: quan enfada la gent (impostos...), tots tenen data de promulgació entre el 14 de juliol i el 15 d'agost quan els francesos rosteixen la seva carn a la platja...
Salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 8:51 am
¨ És exactament el mateix, Christophe.
Els vagons en miniatura pertanyents a la meva Companyia privada de Ferrocarrils de La Terrassa, han estat donats de baixa, Christophe. El que passa és que com el meu tren, les meves histories són tan reals que un es podria confondre!
I això és perquè solen reflectir una realitat passada, present o que jo he viscut o imaginat. Però no és pas la meva intenció confondre a ningú! Només miro de passar l'estona.
Però de totes maneres, fins que no vingui el meu amic, el cap de tallers, no li podré pas preguntar què pensen fer amb els dos vagons que han donat de baixa!
Ignasi, si d'això fa molts anys. No recordo qui era el director de ferrocatas en aquell moment. Però no en faig tan culpable com de la Soci, mal gestionada llavors per un petit president que no feia la talla... i varen dir que no dirien res perquè sinó potser no els hi deixarien fer viatges...
Algú del fòrum potser pugui aportar més informació. Jo era molt jove a llavors...
Editat per darrera vegada per Olot el Dv Ago 25, 2023 9:40 am, editat 1 cop en total (Razón : Error de sintaxis)
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 9:03 am
No ho sabia, gràcies.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 9:18 am
Gràcies per aquestes explicacions, Amadeu. Vaig entendre una mica millor. Però, de debò, vas a separar-te d'aquests dos vagons esplèndids? Si és així, empenyes molt lluny el mimetisme respecte a la realitat!
Amicalment,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 25, 2023 9:38 am
Christophe, tinc plena confiança en el personal d'aquesta línia. Estic segur de que el misteri de la baixa de dos vagons estarà aclarit quant tu vinguis de visita.