El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 8:57 am
La cinta aïllant la fan servir els electricistes, però com tot n'hi ha de moltes menes, també et pot fer els servei la de emmascar, tal com dius, la idea és que la puguis posar en el vagó de manera provisional però que no es mogui accidentalment i que en ella hi puguis marcar a on ha d'anar cada lletra, un cop enganxades les lletres es retira la cinta i ja ho tens fet.
El descarrilament era un tren que baixava del Collet, passat el Far feia una baixada molt pronunciada i allà on ara hi ha el túnel de La Nou no hi havia túnel i el tren donava la volta amb un revolt molt tancat a finals del anys 50 o primers dels 60 hi van haver en aquest mateix punt dos descarrilaments, era uns centenars de metres abans d'arribar a l'estació de Fígols
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 9:18 am
és que seran convertits en alguna cosa més moderna.
Jo pensava que els volies folrar amb fusta , amb un caire antic .
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 30, 2023 9:30 am
ulises escrigué:
A mi les lletres del cotxe marró no em sembla que quedin gens malament. Enganxar-les sense que es noti la cola i quedin ben alineades em sembla tot un repte.
Has de començar aturant la beguda!
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Ago 31, 2023 12:44 am
RailwayManiac escrigué:
ulises escrigué:
A mi les lletres del cotxe marró no em sembla que quedin gens malament. Enganxar-les sense que es noti la cola i quedin ben alineades em sembla tot un repte.
Has de començar aturant la beguda!
Malauradament, alguns hem entrat en edats que ni deixant la beguda, el tabac, la carn, els greixos, la sal, el sucre... etc. recuperarem el pols i la visió que vam tenir de joves.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Ago 31, 2023 1:21 am
Ja ho pots ben dir, Ignacio...!
Això és així, tan si ens agrada com si no.
RailwayManiac escrigué:
... L'avantatge d'aquest tipus de fotografies és que sovint es veuen molt bé els detalls dels vagons! "A quelque chose malheur est bon" com diem a casa! ...
Gràcies, Christophe. M'encanten les dites i les frases fetes en totes les llengües. Normalment cultura francesa i catalana solem tenir les mateixes dites, dites d'una altra manera, però probablement procedeixen sovint d'una mateixa font antiga, el llatí.
Els castellans diuen "no hay mal que por bien no venga..." la qual cosa, literalment també es diu en català, però a mi em sembla una burda traducció. Per molt correctes que puguin les traduccions, sempre procuro utilitzar la frase pròpia de la meva llengua, si hi és, perquè crec que d'aquesta manera contribueixo a mantenir-la viva.
Així doncs, jo prefereixo usar "quan una porta es tanca se'n obre una altra", tot i que de vegades no ve al cas, com ara mateix. Per això també m'agrada la dita: "d'un gran mal en surt un gran bé ", que potser és més apropiada en aquest cas.
En qualsevol cas, moltes gràcies per fer-nos conèixer la dita en francès, i, si us plau, no deixis mai de fer-ho!
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Ago 31, 2023 6:14 am
Amadeu, al fòrum, faig servir el francès excepcionalment quan vull estar segur que les meves observacions no es distorsionaran. Admeto que no vaig tenir temps de buscar un lloc que m'hagués donat la traducció precisa del meu refrany al català.
Com a exemple, aquí teniu el que Google entén quan intento traduir "train à crémaillère" :
(Amazon)
Ho sento si he participat (massivament) en aquesta digressió!
Salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Set 01, 2023 3:57 am
Ahir vespre buscava uns vagons, que suposava tenia a Puig-Oriol. Com que em va fer mandra buidar les vies per a aixecar les ports i mirar, vaig fer una foto. A demés d'haver-me estat útil en aquell moment, trobo que té un cert encant, o potser és un aire misteriós...(?). Així que avui la comparteixo amb vosaltres.
Aquests eren els trens que dormien ahir a Puig-Oriol.