El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Mar 20 2023, 21:30
Amics, estic fent una quantitat de treballs als FFCC de La Terrasa, com no hi ha hagut mai cap precedent.
A demés de les fotos que us vaig mostrar ara fa una setmana, en la que es veia la nova cobertura definitiva de la rassa que passa per a sota del triangle, també us puc dir que hi ha molts més punts a on aviat hi haurà novetats.
A mode d'anticip us passo algunes de les fotos de tots aquest treballs:
Una de les coses que tenia encallada des de feia més d'un any era la tapa de Font-Alba, que havia deixat de ser accessible per un problema de les frontisses.
En reparar-les també han sorgit nous manteniments a fer: Les gomes de tancament s'han tingut de canviar
La part superior s'ha convertit en verda, i si no fos per l'inclinació que ofereix, semblaria ben be un camp de futbol...
La zona verda ha estat ampliada als peus de les finestres, quina cosa ofereix un aspecte molt més agradable des de l'interior...
Però també des de l'exterior...
El tram del darrera de la cabana de fusta a on s'ubiquen els tallers del FFCC també ha rebut una bona quantitat de verd...
Aquesta vista ens ho mostra des de l'altre extrem
Al mateix temps, el sostre de la part inferior ha rebut una bona capa de pintura per a evitar els reflexos habituals en aquest túnel. Ara el realisme és més gran.
Una cosa més a fer, identificar tots els tubs per a on s'ha de passar cables, dons ara la via estarà ben assentada i amb les connexions definitives...
Ha sigut una feina laboriosa perquè n'hi ha molts...
També he refet la base per a la via, que faltava en bastants punts...
Així s'ha pogut fer un bon anivellat de la via al tornar a muntar-la...
Murs de contenció i arcs nous...
La última boca de túnel ja és instal·lada al seu lloc!
Val a dir que si un dia ha plogut, els treballs han continuat a bon refugi. Aquí veiem el rejuntat de totes les peces del pont de pedra, que encara n'hi havia que quedaven per a rejuntar...
Una altra novetat: el tren de les mines del Alt Congost ja és més a prop de ser una realitat.
Per accedir a la Mina de Can Boada gairebé caldrà fer el cim...
Aquest apuntalat encara suporta el pes d'aquesta pedra a hores d'ara...
Aquestes dues darreres fotografies ens mostren a on hi haurà l'entrada a aquesta mina...
A demés, també s'ha vist el Renault circulant, tot i que sense motor, per gravetat, per a fer algunes proves de gàlib.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Mar 20 2023, 21:45
lluis7 escrigué:
renoi quina feinada has fet en tant poc temps !! i ademes amb resultats ESPÈCTACULARS !!!
Si tot va bé, Lluis, espero que això només sigui el principi d'una marató fins a tenir tot el circuit en condicions de funcionament, però no pas de forma provisional i amb la via posada de qualsevol manera, sinó definitiva.
Durant aquest temps he après que si la via està posada de qualsevol manera, el tren va de qualsevol manera...
A lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 09/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Mar 21 2023, 06:27
Tonton escrigué:
Olot escrigué:
És llàstima, perquè jo espero fer-la abans de 2 anys... però si convé podria esperar...
Et poso pressió!
Amadeu: "Aaargh! 2 a 3 anys! No acabaré mai a temps!"
Un cop té la pressió, parem l'Amadeu!
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Mar 21 2023, 08:48
M'estranyava molt que no mostressis darrerament avenços a la teva instal·lació. Afortunadament ja veig que no has estat aturat i que la cosa avança. Espero que la cosa segueixi així.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Mar 21 2023, 09:28
ulises escrigué:
M'estranyava molt que no mostressis darrerament avenços a la teva instal·lació. Afortunadament ja veig que no has estat aturat i que la cosa avança. Espero que la cosa segueixi així.
+1
potser aquest serà el sant joan!!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Mar 21 2023, 10:44
ulises escrigué:
Gràcies, Ignacio!
Passava també que no us vull cansar, a demés de que no he tingut temps ... (I no és pas cap excusa!)
MALLET73 escrigué:
ulises escrigué:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Mar 22 2023, 09:48
anims!! ja es veu el arc del tunel!!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Mar 23 2023, 07:12
Gràcies, Carles... si ja es veu l'arc del tunel... ja és ben clar que la llum al final del tunel no era cap tren venint de cara. Ja es veu l'arc del túnel i fins i tot part de fora del túnel... però per desgràcia, també començo a veure que allà a fora també encara hi ha molt per a fer!!
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Abr 08 2023, 21:38
ulises escrigué:
Olot escrigué:
En aquest cas, Francesc, m'agradaria ampliar el meu material de la llista que t'he presentat tant aquí com per mail. amb aquest màquina, que he trobat a dins d'una caixa que tenia en algun lloc de casa...:
Crec que és apropiada per a les meves tremuges i per allò que demanes de cuidar l'estètica de cada composició... Té doble enganxall, però no porta imant. Miraré si en tinc. I sinó, com que en Marc de Trens per a tots hi serà, possiblement ell tingui imants a vendre.
Quines coses es troben alguns pels racons de casa! Suposo que serà un antic projecte ajornat... (Sierra Menera...?)
Efectivament, Ignacio. Aquesta troballa es deu al desordre que hi havia a casa meva de forma permanent. Hi havia una habitació completament colgada de caixes de LGB... i en treure-les, he trobat que a sota hi havia un llit!!
Ara ja no tindré més caixes. Això era la maledicció de les caixes roges de LGB! Estava fins al gorro de moure caixes, d'apilar-les, de que em caiguessin en més d'una ocasió... de treure el Bernina, el neteja-vies o la Mallet de dins d'uns sarcòfags enormes, de deixar la caixa en qualsevol banda mentre la màquina era a la via i de tornar a posar-la allà quan es guardava, de no saber quin material tenia o no saber a on el tenia...
Això s'ha acabat PER SEMPRE MÉS!!
Ara només tindré algunes caixes per al transport dels meus trens, i la resta me l'estic venent:
I és clar... vaig trobar aquesta màquina que em penso que només havia sortit de la seva caixa una sola vegada...
I si, era un antic projecte de convertir-la en una Sierra-Menera. Ho has encertat. Tens molt bon ull.
Tot i que darrerament pensava vendre-la. De fet tenia al cap de vendre'm tota una segona partida de trens perquè no en cabia cap més a casa meva, per culpa de les maleïdes caixes...!
Segurament et preguntaràs a on tinc els trens en aquest moment. Dons en una vitrina.
En una nova vitrina que tinc ara, de l'estil de la que ja tenia al menjador. I saps què? que m'hi ha capigut tot el material que tenia a les caixes. TOT!!
O sigui que no em fa falta vendre'm res. Només les caixes.
Em vaig prometre que el que no em capigués a la vitrina ho vendria.
Afortunadament m'hi ha cabut tot.
Varen estar tres dies muntat-me la vitrina, i jo he estat cinc dies posant-hi els trens a dins.
Ara tinc tot el meu material a la vista i a mà.
PER FI!
I ara ve el meu segon repte grandiós, que és acabar la terrassa!
A TramBlau, MALLET73, lluis7, josepmaria y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Abr 08 2023, 21:55
A banda d'això, estic fent la marató de La Terrassa. Aviat construiré el pont de Pedra, i quedarà llest el Pont del Gat. Això a demés de moltes novetats a veure en els propers mesos. Per exemple: me'n he adonat de que tinc grans dipòsits i tallers de màquines... moltes vies per a maniobrar o estacionar vagons de càrrega... però no tenia pas vies d'estacionament de vagons ni d'automotors.
I això em farà falta. A on posar-los?
Semblava que no hi cabien enlloc... però si: els Tallers i Cotxeres per a cotxes i d'automotors s'ubicaran a Sot del Bac. Això, naturalment ocasionarà una remodelació de l'estació, és clar.
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 08:39
Això de la vitrina em sembla una gran idea. El cas és que a la meva nova instal·lació el tema de l'emmagatzematge és un dels problemes presents. Amb l'escala Z no passen aquestes coses...
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 11:26
I aquí hi tens tot el material? Els vagons de rètics no els veig, els has venut? Bé, trobo que tens molta màquina i veig poc vagó en general... és així o em perdo alguna cosa?
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 20:12
Gràcies per preguntar, Joan.
Si, els vagons de Rhb els vaig vendre fa un parell o tres d'anys. La major part d'aquest material va anar a parar a trens per tots. Una altra petita partida va anar a Fertig, Alemanya, aprofitant un viatge allà. Em vaig desfer de tot el material gran. Entre el lot hi havia tots els vagons de Rhb, els americans, la Caboose, la composició del Rügen... També la màquina de Brawa, que era la màquina més cara que mai vaig tenir, tot i que a mi em va sortir molt be de preu.
Vaig passar per una època que volia tenir tots els trens en què jo havia pujat. I ho estava aconseguint perquè ja gairebé els tenia tots... però són composicions massa grans, gens pràctiques en el meu circuit. No podia pas maniobrar amb elles, i no es podia fer corre res més. Tampoc podien circular per el MOMI.
Ja en conec d'altres que també han passat per aquesta faceta de treure`s el material gran. Encara em queda alguna composició que acabaré per treure'm, com per exemple la del Harz...
Els vagons que no hi veus a la vitrina són els de viatgers, que ara són a la vitrina del menjador, en espera de ser potinejats. Actualment en caixes només hi ha el material susceptible de ser venut, que són set o vuit vagons.
Tot el meu material estarà modificat, potinejat, pintat, o personalitzat... però no vull tenir res en estat original. Aquest és el meu projecte: més original que en estat original.
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Abr 10 2023, 07:50, editat 2 cops en total
A lluis7, Mitjans y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 20:19
ulises escrigué:
Això de la vitrina em sembla una gran idea. El cas és que a la meva nova instal·lació el tema de l'emmagatzematge és un dels problemes presents. Amb l'escala Z no passen aquestes coses...
Segur que amb escala Z no passen aquestes coses, és ben cert, Ignacio. Però segurament en passaran d'altres. Cadascú té de solucionar el que li passa a la escala que sigui. I jo, un cop solucionats els meus problemes, no canvio d'escala per a res del món! Aquesta és la meva.
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 20:24
comparteixo amb tu el criteri de "putinejar" (m'agrada molt aquesta paraula ) el material
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 20:32
Mitjans escrigué:
Bé, trobo que tens molta màquina i veig poc vagó en general... és així o em perdo alguna cosa?
Perdona! M'havia deixat per a contestar la meitat de la teva pregunta!
Gairebé 50 vagons de mercaderies, 27 màquines i dos automotors, a demés de material de servei divers, i del material per a les mines... A l'altra vitrina 27 vagons de viatgers.
Si la proporció de màquines és bastant alta. Probablement com que es un tren museu... hauré de comprar més vagons.
Ah, i hi ha una tercera vitrina a on ara hi tinc la Cocodril, la Henschel, i d'altres cosetes...
A banda d'això tot el meu material artesanal, (Alsthoms, Ferrostaals, material OG...) més altre material que encara he de construir, però ja tinc el kit o les peces (Renault, Billards, etc etc), a demés dels impressos en 3D (vagons OG, Navals, etc)
Ja en tinc prou... Ja no he de comprar més material. Ara em concentraré sobre tot en acabar la terrassa, i tal com ja vinc dient des de fa dies, això serà ràpid. Després... a rodar i a acabar tot el que tinc començat o per acabar...
Em caldran voluntaris per a fer circulacions a casa...
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Abr 10 2023, 07:44, editat 2 cops en total
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Abr 09 2023, 20:58
lluis7 escrigué:
comparteixo amb tu el criteri de "putinejar" (m'agrada molt aquesta paraula ) el material
Si,
És una paraula que, per a mi, engloba tot allò que sigui alterar l'estat original de qualsevol peça, ja sigui pintat, envellit, modificant-ne alguna cosa, o de dos fer-ne un... en fi, ja sabeu tot el que acostumo a fer, jo.
Dons per a mi, la paraula que millor defineix el que jo faig amb el material comprat, és putinejar.
Altra cosa diferent és, a partir de diferents materials, ja sigui fusta, plàstic o llautó, fer models a partir de zero. Això per a mi és una altra cosa.
I ja no diguem la part nova: dibuixar amb l'ordinador i obtenir exemplars impresos en 3D!
I encara una altre tècnica que també acostumo a fer: muntar un kit de manera ben diferent de com diuen les instruccions, obtenint una nova peça diferent o també personalitzada amb aquesta versió personal. De fet jo no munto mai un kit tal com toca... sempre acabo modificant-ne alguna peça, o bé prenent peces d'un altre kit, el construeixo de forma diferent... bé això ja ho sabeu vosaltres, que tinc una certa tendència a fer-ho!
Fa poc algú em va dir que aquesta tècnica té un nom... però ara mateix no el recordo.
Be, mira tu si se'n poden fer de coses! Però putinejar és putinejar, i res més és com putinejar.