El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Abr 10, 2023 4:54 am
M'hi sento molt identificat amb tot això, Amadeu. Gaire-bé retratat. Amb molt petites diferències.
Ja en la maqueta de H0 tenia la teoria de no guardar les caixes pel lloc que ocupen, el material en les vies i en dipòsits, les caixes guardades mentre el material estava en rodament i proba, desprès quan hi havia un petit acopi en feia neteja. Els companys de Märklín-cafe es posaven les mans al cap, ara ja em coneixen molt bé.
En el cas de la escala G ja de bon principi la intenció era fer com dius, potinejar el que trobava per fer models de Catalans, però com sempre hi han excepcions i em la falta de material motors per fer els models m'ha portat a comprar màquines senceres de ocasió a bon preu i que ara em sap greu desmuntar-les. Els trens els tinc en prestatges i de caixes n'he fet pels transport dels models, com que hi ha tota mena de models de caixes n'hi ha de diferents mides la més petita de 30 cm i la més gran de 150 cm
A Olot y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Abr 10, 2023 8:50 am
Si, és clar, Ignasi. Mentre que no tenia el material en vitrina ni el circuit en funcionament, era partidari de tenir el material en caixes, preparat per al transport. Ara he canviat de pensar perquè no era pràctic.
A la llarga faré quatre o cinc caixes genèriques per al transport de les màquines. sempre de cartró, i també algunes per els vagons, i ja està. Totes les demés caixes venudes.
Ara bé, el que no tingui la vitrina, li cal anar amb caixes...
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Abr 11, 2023 12:04 am
tan impresionen les vitrines com la biblioteca... per caure de cul...
salutacions
mallet73
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Abr 11, 2023 5:29 am
Molt maca la vitrina nova... a punto a venirla a veure...
Però el que m'ha agradat més de les teves explicacions ha estat aquesta afirmació:
Ja no he de comprar més material.
si tu t'ho creus, nosaltres també... jeje...
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Abr 11, 2023 7:20 am
Jo no m.ho crec!!
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Abr 11, 2023 8:46 am
MALLET73 escrigué:
tan impresionen les vitrines com la biblioteca... per caure de cul... ...
Moltes gràcies, Carles!
ostman escrigué:
Molt maca la vitrina nova... a punto a venirla a veure... Però el que m'ha agradat més de les teves explicacions ha estat aquesta afirmació:
Ja no he de comprar més material.
si tu t'ho creus, nosaltres també... jeje...
Moltes gràcies per el teu post, Pau. Celebro que t'agradi la vitrina. Naturalment estàs convidat a venir a veure-la quan vulguis.
Així també podràs veure moltes novetats que ja hi comença a haver a la terrassa, i de les que no n'he mostrat masses fotos, a fi de deixar alguna cosa "de sorpresa" per quan algú vingui de visita.
I si, ho he dit... i ho mantinc: NO HE DE COMPRAR CAP MÉS MATERIAL, perquè no en necessito més del que ja tinc.
Això no vol dir pas que no continui pas construint-ne de nou, és clar. Però això a partir del que ja tinc, del que pugui imprimir en 3D, o de modificacions del material LGB existent (pendent de putinatge). Però en cap cas tinc projecte de comprar res més. Més aviat de vendre, tal com ja he dit.
Això no vol dir tampoc que, O-C-A-S-I-O-N-A-L-M-E-N-T em deixi temptar per alguna peça concreta, com ara un vagó especial o una molt bona ocasió, com per exemple una cisterna rovellada que vaig rebre la setmana passada, i que havia comprat feia uns dies.
Però només per la curiositat del rovell i sobre tot del sistema de barra estabilitzadora que vaig veure que portava. Aquesta semblava ser similar al meu i vaig tenir curiositat de veure'l.
Però si no és res així, d'especial, no tinc intenció de comprar res més. NO NECESSITO MÉS MATERIAL i en tinc massa per acabar o muntar o putinejar...
MALLET73 escrigué:
Jo no m.ho crec!! ...
Dons t'ho pots ben creure, Carles. He passat de la fase de compra compulsiva. Ara ve una segona etapa en la que gaudiré de tenir els trens a la via i/o a la vitrina. Espero també gaudir de feines de modelisme...
Però per a arribar plenament a aquesta etapa, encara em falta acabar la terrassa... i ara mateix estic ben encallat en la muntanya de la mina. Però me'n sortiré, t'ho prometo!
Mentrestant, perquè comprar més material que després no sabré a on guardar i que al final acabaré per tornar a vendre???
I per acabar, permeteu-me que us mostri algunes fotografies preses avui mateix:
Contra tot pronòstic, i mentre ja es comença a respirar una mica d'estiu a tot Catalunya, avui ha fet una petita nevada als FFCC de La Terrassa.
Efectivament, com podeu veure les muntanyes feréstegues de La Terrassa han resultat una mica emblanquinades de neu...
Deu ser per la gran altura d'aquestes muntanyes, que la nevada ha enfarinat la zona de la mina...
I encara unes fotos més de la vesprada d'avui:
Mentre els darrers ocells canten, poc després de la posta de Sol, l'estació de Font-Alba s'il·lumina tota sola amb l'energia solar acumulada a les bateries que hi ha muntades per a tal fi.
Mentre el crepuscle va avançant, de mica en mica em vaig sentint més atret per la màgia d'aquesta estació.
Ja com si ho veiés des de la pròpia andana de l'estació, miro per darrer cop el material que avui passarà la nit a les vies de Font-Alba, abans d'entrar a veure què hi ha de nou avui a TRENS.CAT i a sopar i a dormir...
A TramBlau, lluis7, KTK, el terrat de margarit y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Abr 11, 2023 8:56 am
Molt xules m agraden!!
Salutacions
Mallet73
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Abr 11, 2023 9:02 am
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Abr 12, 2023 8:20 am
MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
En aquest cas, Francesc, m'agradaria ampliar el meu material de la llista que t'he presentat tant aquí com per mail. amb aquest màquina, que he trobat a dins d'una caixa que tenia en algun lloc de casa...:
Crec que és apropiada per a les meves tremuges i per allò que demanes de cuidar l'estètica de cada composició...
Té doble enganxall, però no porta imant. Miraré si en tinc. I sinó, com que en Marc de Trens per a tots hi serà, possiblement ell tingui imants a vendre.
ulises escrigué:
Olot escrigué:
En aquest cas, Francesc, m'agradaria ampliar el meu material de la llista que t'he presentat tant aquí com per mail. amb aquest màquina, que he trobat a dins d'una caixa que tenia en algun lloc de casa...:
Crec que és apropiada per a les meves tremuges i per allò que demanes de cuidar l'estètica de cada composició...
Té doble enganxall, però no porta imant. Miraré si en tinc. I sinó, com que en Marc de Trens per a tots hi serà, possiblement ell tingui imants a vendre.
Quines coses es troben alguns pels racons de casa! Suposo que serà un antic projecte ajornat... (Sierra Menera...?)
bona aquesta...si seria una peça molt maca pintada als colors de sierra menera...Amadeu un pou de sorpreses...
Si Carles...
Feia molts anys que tenia aquest projecte... després hi va haver un modelista que va fer la transformació, força ben feta, per cert, però la venia tant cara que em vaig estimar més fer-me-la jo mateix... i aquí està: a la llista d'espera.
lluis7 escrigué:
doncs jo miro i remiro per casa ... però no trobo coses tant xules pels racons
Home, dons vine a casa a veure els racons, potser m'ajudaràs a trobar més coses...!
A MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Abr 12, 2023 3:56 pm
ah sí!?? Jo la veritat és que li havia vist al Álvaro, sempre hi he pensat i ves per on tu ja ho tenies previst..segur que només amb un altres colors aquest groc ja no es veuria..
Potser el 3d ajudaria a fer les modificacions i serien més econòmiques.
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Abr 13, 2023 2:00 am
Pot ser si, Carles.
Aquesta és la meva versió preferida: la del Sierra-Menera, que és el ferrocarril per el que varen ser construïdes especialment aquestes màquines:
En tancar la companyia minera, les màquines varen passar a FEVE, a on varen rebre primer la decoració Vermell-Plata, que tu li has vist a l'Alvaro, i que també és molt bonica. Més tard varen rebre altres colors, i finalment es varen vendre a d'altres companyies estrangeres totes elles, entre les que els CP a França i el Vulcan Express a Alemanya... les altres totes a sudamèrica.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Abr 13, 2023 2:30 am
m'agrada ja com la te l'Alvaro,seria una bonica peça a tenir i pintar amb aquest colors encara més....es una màquina que em fa riure..nomès de veure les capçaleres ja són unes cares sonrients..no creus!?
salutacions
mallet73
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Abr 13, 2023 11:00 pm
Aquesta cisterna rovellada és impressionant... no sé pas com ho han fet... però sembla feta caldo de veritat...
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Abr 13, 2023 11:37 pm
ostman escrigué:
Aquesta cisterna rovellada és impressionant... no sé pas com ho han fet... però sembla feta caldo de veritat...
jo diria que l'han tret de el fons del mar!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Abr 14, 2023 10:50 am
Celebro que t'agradi, Pau.
Per acabar-ho d'adobar, una imatge presa l'altre dia de l'estat actual de la muntanya de la mina, que encara que no està acabada, ja ofereix una mica la cara de com pot quedar.
Si us hi fixeu, al marge superior esquerra de la fotografia, s'hi veu la via del tren de la mina, just abans d'entrar a la boca-mina, i els postes de la llum.
A KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Abr 14, 2023 8:05 pm
Un treball minuciós, marca de la casa. Podries fer una foto general de la terrassa? No aconsegueixo fer-me una idea d'on has construït el ramal miner.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Abr 14, 2023 9:27 pm
La muntanya de la Terrassa
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Abr 15, 2023 4:48 am
Un nom molt ben trobat, Thyerri.
ulises escrigué:
Un treball minuciós, marca de la casa. Podries fer una foto general de la terrassa? No aconsegueixo fer-me una idea d'on has construït el ramal miner.
Aaah! Es que precisament he fet les fotos de forma que no es vegi clar, o al menys que no sigui fàcil d’orientar-se. Mes que res, perquè hi hagi intriga i sorpresa...
Si jo ara poso la foto que em demanes, pedrà aquesta màgia de lo desconegut, per tamt, et demanaré que em donis una mica de temps abans de desvetllar aquest petit misteri. Estic segur de que aviat ho descobrireu.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Abr 17, 2023 7:23 pm
Recupero avui un video de fa bastant de temps, a on es veia circular la màquina del racó. Crec que aquella va ser la única vegada que l'havia fer rodar. De fet ja l'havia mostrat aquí anteriorment. El recordeu?
Editat per darrera vegada per Olot el Dj Abr 20, 2023 7:31 pm, editat 1 cop en total
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Abr 20, 2023 6:55 pm
Aquestes composicions es mereixen els Ferrocarrils de la Terrassa.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Abr 20, 2023 7:33 pm
Gràcies, Ignacio!
Avui me'n he adonat de que hi havia algun problema de visualització. Crec que ja ho he arreglat i ara s'haurien de poder veure tots trens vídeos correctament. M'ho podríeu confirmar? Gràcies.