TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]

Ir abajo 
+19
RailwayManiac
Sisu
Ramon Pont
betulo237
ostman
mikado
OG22
TOG
KTK
Tonton
Olot
ulises
ignasibaga
alejandro sasplugas
Mitjans
TramBlau
tram47
lluis7
MALLET73
23 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 6, 7, 8 ... 19 ... 32  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 1:51 am

Sempre li quedaran els dels peus...te en total fins a 20 errors possibles!! Jajajajaja

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 4:16 am

Moltes coses a respondre.

Aquesta proposta de carregador em sembla genial pel que vols fer, molt adient.

En Jerrry té raó, treballes de manera molt perillosa, aquestes màquines tenen molta mala llet, van molt revolucionades i amb un dic de tallar pedra, val més que facis servir la que vols vendre, serà més segura.

Carles, no te 20 possibilitats, moltes menys, els dits dels peus no arriben per agafar la màquina, ja només l'hi queden 10 possibilitats, però per agafar la màquina necessita com a mínim dos dit i per aguantar la pedra dos més i no serveixen qualsevol, per tant les possibilitats queden reduïdes a un màxim de sis, que s'ho pensi bé

Sigui considerat accident laboral o domèstic és tant sols per saber qui paga la baixa o a quin lloc t'han de fer la cura, el mal serà el mateix i el temps necessari de recuperació per tornar a fer una més de pont serà el mateix.

Hem de tenir molta cura amb el que fem, son coses petites, fem servir eines petites, els material son tous i de bon treballar, però tot i així hem de pensar que els nostres dits és la part més fràgil de totes, son més fàcil detallar que el cartró, qualsevol plàstic, fusta o pedra, també és molt més fàcil de cremar que qualsevol d'aquests elements. Com deia el meu pare "pensa que la part més dèbil ets tu"
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 7:24 am

Moltes gràcies per aquests savis consells, Ignasi.

Per descomptat que tinc en compte tot el que em dius. Jo sé que només tinc una oportunitat. Ni vint, ni deu, ni sis: només una! No és tema per fer-hi broma, ni de riure. Les màquines em fan molt de respecte, i tant que si!

És obvi que hi ha un risc en fer aquesta maniobra, i tant. També en fer servir la serra circular del meu taller. Però fins ara no m'ha passat mai res. I en dir això no vull pas tenir la pretensió de saber-ne prou, sinó més aviat de que fins ara he tingut sort. Algun àngel vetlla per mi.

Very Happy

Però si vull fer el que tinc al cap, he de córrer aquest risc... malgrat que no m'agradi. I per a fer-ho, agafo la peça amb fermesa, però molt suau, de manera que si la màquina tot d'una l'estira més fort del compte (moltes vegades passa), la peça se m'escapi de la mà i salti ella sola, sense arrastrar-me els dits cap al disc. Això és sagrat. També tenir la màxima concentració en tot moment. I sobre tot, en-recordar-me'n del meu àngel, i demanar de no prendre mal.

Amb la serra que tinc en venda, Ignasi, només puc fer talls rectes. Amb la mola, en canvi, puc fer totes les formes. És com esculpir. Afortunadament no ho haig de fer pas gaire sovint.

Very Happy

Algun cop m'ha passat que m'ha sortit una pedra disparada enlaire... alguna ni sé a on ha anat a parar, perquè no la he trobat mai més... Això és el que m'ha ensenyat la mala força d'aquestes màquines.

Si us plau, que ningú intenti fer-ho a casa seva sense un previ entrenament!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 7:33 am

Ah! I gràcies per el comentari sobre el carregador de la mina. Very Happy

Per cert, estic una mica verd en aquest tema, mentre que tu deus estar molt documentat. No em faria cap mal si me'n ensenyessin fotografies o planos que em servissin d'exemple. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 10:01 am

Olot escrigué:
Ah! I gràcies per el comentari sobre el carregador de la mina. Very Happy

Per cert, estic una mica verd en aquest tema, mentre que tu deus estar molt documentat. No em faria cap mal si me'n ensenyessin fotografies o planos que em servissin d'exemple.  Wink

No tinc documentació, ni fotogràfica ni en plànols, però si que hi algunes restes d'aquests tipus de carregadors en les mines de l'entorn, però son molt semblants amb que tens, per això et deia que és genial
hi ha el de la mina de l'Alfà que encara es troba força sencer, però no era ben bé això, era on descarregaven les vagonetes que sortien de la mina per carregar les del cable aeri que el baixava fins a peu del tren, edifici que ja va fer l'Alfons en el seu diorama de mina en escala H0
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 6:07 pm

Ok. De totes maneres, moltes gràcies. La faré inventada, doncs, com totes les coses de la Terrassa.

Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 10:11 pm

com tens pensat fer aquestes peces del carregador?? 3d potser??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDc Nov 02, 2022 1:01 am

No ho crec pas; més aviat les voldria fer d'algun material que es rovelli...

pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDc Nov 02, 2022 6:45 am

Olot escrigué:
Els FFCC de La Terrassa ja han rebut el "nou" tractor de mines (de via mètrica) per a la tracció dels trens pedrers, però l'han rebut en un estat tan lamentable que primer ha tingut de passar per tallers.

Encara no han aconseguit arrencar el motor. De moment jo mateix he mirat de pintar-lo, però per molt que el pinto, sempre torna a sortir el rovell de sota de la pintura...

nose

Aquí us en poso alguna foto, encara a tallers, en acabar de rebre una capa de pintura... jutgeu vosaltres mateixos:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20419

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20423

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20418

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20417

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20421

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20420

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20427

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20422

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20424

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20426

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20425

(Feia uns dies que estava força desconectat...)  Molt ben aconseguits, aquests descrostonaments de pintura. Han quedat molt bé.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDc Nov 02, 2022 6:15 pm

Moltes gràcies, Alfons, per aquest comentari. Venint de tu em resulta realment encoratjador! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDc Nov 02, 2022 6:49 pm

Ahir, gastant els últims cinc minuts, per aprofitar els últims cinc grams de ciment...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20481

... vaig construir el muret de contenció que donarà base a l'enclavament del Triangle de Font-Alba. Aquest muret estava previst des de que vaig fer la boca de tunel en pedra vermella, però fins que no he tingut les vies fixades no m'he atrevit a fer-la perquè el gàlib és força ajustat. Cal acabar-la del tot, encara...

A TramBlau, TOG, gobling y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDg Nov 13, 2022 8:37 am

Avui, buscant esbarjo i separar-me una mica del meu ordinador -que em té esclavitzat des de fa tres dies- he fet això:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20576

Sabríeu dir l'ample de via de cada peça?  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDg Nov 13, 2022 10:24 pm

Apa , si m els dius tu que ho tens a ma m estalvies feina !!!!! riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDl Nov 14, 2022 6:43 am

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

Molt bo, Alejandro
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDl Nov 14, 2022 10:54 am

nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDl Nov 14, 2022 9:23 pm

Heu vist la foto del més de VML?

parpaleig

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 587a5910

A TramBlau, lluis7 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 12:10 am

Felicitats! Aquesta cotxera és molt ben feta.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 1:50 am

Està inspirada en la d'Amer. És normal que t'agradi. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 455

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 3:40 am

super12
aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 5:07 am

Olot escrigué:
Avui, buscant esbarjo i separar-me una mica del meu ordinador -que em té esclavitzat des de fa tres dies- he fet això:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Img20576

Sabríeu dir l'ample de via de cada peça?  Very Happy

alejandro sasplugas escrigué:
Apa , si m els dius tu que ho tens a ma m estalvies feina !!!!! riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Alexandre

ignasibaga escrigué:
riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Molt bo, Alejandro

Olot escrigué:
nose

Donada la insistència que veig, i l'èxit de la pregunta, aquí ve la solució:

D'esquerra a dreta:

LGB via de 45 mm (via mètrica)
PECO via de 45 mm (via mètrica)
PECO transformada a via de 32 mm (via de 75 cms)
PECO via de 32 mm (via de 75 cms)
E-TRAIN FALLER via de 32 mm (via de 75 cms)
E-TRAIN FALLER transformada a via de 27,5 mm (via de 60 cms)
E-TRAIN FALLER transformada a via de 22,5 mm (via de 50 cms)
KM1 via de 22'5 mm (via de 50 cms)

Jo trobo ben curiosa l'aparença de la via d'acord amb la proporció dels seus elements (carrils i travesses) que, com podeu veure, va més de carrilet o no... segons es miri, diria que fins i tot amb més influencia que la pròpia galga. Hi esteu d'acord?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 5:38 am

Ho veus home ??? tu, que aixo dels amples ho tens molt treballat ho has posat en un moment ,cadasqu te alguna especialitat , jo , els meus teoremes , i altres entenen en pintures , calcomanies , i altres coses.
Dit aixo pregunto , es que pretens utilitzarles totes a la restauraçio de Els Ferrocarrils de la Terrassa ????

Alexandre .
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 6:08 am

Bona pregunta!

Very Happy

No, que va! totes no. en realitat fa temps que estic en el procés de selecció per a un ample de via adequat per a la mina. El més adequat, penso, és el de 50 cms, que és una via normalitzada per l'escala S. Però no hi ha material, ni motoritzacions... és una gran desconeguda dins del modelisme.

Llavors, si haig d'acabar fent les motoritzacions jo mateix, potser puc fer via de 60, que encara és més adequada visualment... Tinc la petita màquina Koppel de LGB que és com un aborto, però ben arreglada i reduïda de mides, a sobre d'aquesta via quedaria preciosa... però és molt difícil aquest projecte.

Llavors hi ha la via de 75 cms, que és la que feia Faller. Aquí si que hi ha algun material... però aquest ample de via no és tan adequat per a vagonetes de mines...

I amb aquest dilema estic.

nose

És per això que he fet aquesta destrossa de vies. I m'ha anat molt bé, per a veure l'aparença real de les vies a escala...

Very Happy

A Tonton li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 11:01 am

Olot escrigué:
Heu vist la foto del més de VML?

parpaleig

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 587a5910

Un gran goig que hagin escollit una foto teva i del teu tren. La portada és d'aquest mes? , perquè em sembla que la foto ja té els seus anys, la rotonda encara no és acabada. Moltes, moltes felicitats.

Pel tema d'ample de vies, veus com tenia raó l'Alejandro, ens has tret un pes de sobre, les mines de Fígols i Collet tenien 50cm d'ample de via, per contra Saldes i Vallcebre el tenien de 60cm. A Astúries em sembla que cada mina tenia el seu pròpia. El carrilet de La Pobla també era de 60cm i el Feliuet de 75cm però ja el tenim més com a carrilet. En que influeix el ample de via en una mina, en realitat en ben poca cosa i les dues tenen les seves avantatges i inconvenients, les mides de les vagonetes eren les mateixes, tant sols canviava el ample dels eixos, per tant les vagonetes amb ample de 60cm tenien més estabilitat, però a les velocitats que podien agafar no té massa importància, per contra el traçat de la via de 60cm no admet corbes tant tancades com la de 50cm que té importància en el material tractor que les rodes i els eixos son una peça i tenen molta més dificultat a fer una corba molt tancada a més que la distància entre eixos ha de ser molt més curta, però en les vagonetes les rodes giren lliures i no ofereixen resistència en les corbes però si que hi afecta la distància entre eixos.
Una altra cosa a tenir en compte és la grandària dels ralls, jo en tinc una petita col·lecció de ralls de mina i n'hi havia que semblaven gaire-bé de filferro, quan es van posar tracció mecànica van haver de posar ralls més grans, així a la mina hi havia diferents ralls, les galeries de estructura en que es feia el transport de material amb trens llargs i locomotores les vies estaven molt ben muntades , anivellades amb balast i travesses de roure, les galeries de servei secundàries que tindrien una durada periòdica la via era més petita sense balast travesses de pi exceptuant les de unió dels ralls que era de roure, els material que hi circulava era més petit i lleuger i finalment les vies dels avançaments eren de vies velles amb travesses de pi i a vegades sembla.ven les muntanyes russes.
Si tens més facilitat en trobar material per 60cm no ho dubtis, els tren del Xavi a Vallcebre és de 60cm

pensativ pensativ pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 5:08 pm

Gràcies per la teva resposta, Ignasi.

Certament, la foto de portada de VML és bastant antiga. Tal com tu dius, encara no està acabada, i a demés, els canelons de baixada d'aigües del sostre són nous i brillants!
Antigament aquest fòrum tenia un moviment vertiginós, però pel que veig, això ha baixat i avui dia en tenen menys que nosaltres a TRENS.CAT. Precisament ahir m'ho confirmava en Tonton. Això explica que remoguin fils antics per a treure'n fotos per la portada.

I si, la foto del més de VML, igual com la nostra, és mensual.

En quant a les mines d'Astúries, si que hi havia alguns amples diferents, però sobre tot, la gran majoria de mines i complexes miners, i fins i tot algun tren petit que feia servei de viatgers entre les poblacions dels ramals que les unia, solien tenir via de 60 cm o bé de dos peus (61 cm). També n'hi havia alguna de 75 cm, però més aviat destinades a trens miners entre mines o fins a altres ferrocarrils.

I trobo molt interessant les explicacions que surten de la teva experiència en les mines. M'agradaria molt de veure la teva col·lecció de carrils!

Precisament la via de 60 és la que no existeix normalitzada i no hi ha cap mena de material disponible, que jo conegui. Per això m'inclinava també per la de 50, també apropiada, però no tant.

Tinc entès que a Fígols hi havia alguna via de 80 cms, que era, sembla, ideal per a les mules d'arrossegar vagonetes, degut a que la distància entre carrils admetia molt millor els moviments dels peus de les mules. També he llegit per alguna banda que la via de 60/61 va millor per als peus dels miners que mouen les vagonetes, que no pas la de 50, per la mateixa raó que amb les mules. Per això l'ample de 50 no era gaire freqüent, tant a nivell miner com a dins les industries que tenien serveis de vagonetes.

Com a curiositat, citar que en el món industrial la via més estreta de la que n'he tingut notícies era de 450 mm.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 667

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitimeDt Nov 15, 2022 10:59 pm

Olot escrigué:
Està inspirada en la d'Amer.  És normal que t'agradi. Very Happy

Que per cert, fa cosa d'un mes vaig passar per allà i vaig veure que l'estaven restaurant.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 20221015

A MALLET73, TOG, alejandro sasplugas y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 32Anar a pàgina : Previ  1 ... 6, 7, 8 ... 19 ... 32  Següent
 Temas similares
-
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-III [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Ferrocarrils (Carles)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: