| Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) | |
|
+12TramBlau ignasibaga alejandro sasplugas ODAKIM el terrat de margarit MALLET73 jaume ostman Olot fve Mitjans Sisu 16 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| |
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 7:22 am | |
| Segons la teoria sasplugues... Quan més pes millor... | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 7:36 am | |
| Je,je, je ,veig que lo de la meva teoria a cuallat prou. Bè , crec que amb 3 o 4 kgs aniras prou be
si el circuit no tè grans pendents . Jo, ja vas veure la puijada que tinc desde el celler al pati he arribat a posar hasta 2 kg. per eix .i la mecanica aguanta molt bè , (mes de 20 anys) . Tambè aconsello suprimir els aros de plastic si els porta , patinar una mica va bè per netegar les rodes i favorir el contacte amb les vies.
Alexandre | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 7:40 am | |
| - alejandro sasplugas escrigué:
- Je,je, je ,veig que lo de la meva teoria a cuallat prou. Bè , crec que amb 3 o 4 kgs aniras prou be
si el circuit no tè grans pendents . Jo, ja vas veure la puijada que tinc desde el celler al pati he arribat a posar hasta 2 kg. per eix .i la mecanica aguanta molt bè , (mes de 20 anys) . Tambè aconsello suprimir els aros de plastic si els porta , patinar una mica va bè per netegar les rodes i favorir el contacte amb les vies.
Alexandre No porten aros, però 2 Kg per eix vol dir 4 kg per grup motor........ , potser no en posaré tant..... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 7:59 am | |
| Això és el que pesa la meva Alsthom, i la considero una bèstia. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 10:15 am | |
| Si un bada queda despenjat.
Fa pocs dies deia que tenia una mandra que no es treia de sobre i ara ja té mitja màquina feta. resulta que el mandrós soc jo que perdo els fils.
Com sempre una feia excel·lent. Et segueixo amb molt d'interès.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 10:25 am | |
| Ja ho pots ben dir!! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| |
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 9:01 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 9:15 pm | |
| Fantàstic ! I tu digues el que vulguis, però a mi em meravella la rapidesa amb la que construïu les coses. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 10:04 pm | |
| - Olot escrigué:
- Fantàstic !
I tu digues el que vulguis, però a mi em meravella la rapidesa amb la que construïu les coses. La veritat és que vaig començar uns dies abans d'obrir el fil i sempre vaig més avançat que les fotos que penjo, però no gaire. Potser això dóna la sensació de que vaig molt ràpid. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dv Jul 22, 2016 10:29 pm | |
| Una pregunta de cares a més endavant: Què en pensarieu si la pinto de color verd però no és el que surt a les fotos?. No sé com fer-lo, i pintar una cosa tan gran amb aerògraf és una mica pal, a part no sé si trobaria el color exacte. Amb spray aniria molt més ràpid i sense patir tant però no hi ha els colors. A més, en la restauració que es va fer recentment el color amb que l'han pintada ha portat polèmica perquè és força horrible i tampoc se sap exactament el color com era. Us en poso uns exemples: Color de la restauració (horrorós): Color de fotos antigues (a mi m'agrada): I colors amb que va anar a Còrcega (no m'agraden i no són els originals): Aquest no sé d'on és: | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 12:22 am | |
| Al meu parer no hi ha volta de full. Si jo la pintés seria en aquesta versió: - Sisu escrigué:
Color de fotos antigues (a mi m'agrada):
Els colors en versió "modernització de material" sempre m'han semblat horribles. Davant d'una tria no tinc dubte: sempre el color original. Aquest és el meu parer. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 12:29 am | |
| Estic d'acord, coincidim. Ara bé, és el que deia, arribar a tenir aquest color és complicat i m'hagués agradat poder-la pintar amb spray. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 12:35 am | |
| Una altra pregunta: com veieu en els bogis, porten un tipus d'enganxall antic amb molla que no es desmuntable i per posar-li ganxo a l'altre no sé si és possible. Li canviarieu el sistema d'enganxalls per un dels d'ara?. Hauria de tallar els existents i fer un invent per acoblar els nous. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 1:02 am | |
| No es pot tenir tot, el vi a la bota i la dona borratxa!
L'esprai te aquest inconvenient, que no pots triar més que els colors limitats que t'ofereixen. La llarga estona que et passaràs pintant amb l'aerògraf donarà un to magnífic a la màquina. Això és el que prevaldrà, la qualitat del pintant. En canvi si et declines per l'esprai, sacrificaràs aquesta bona impressió per la comoditat dels 10 minuts que et passaràs pintant.
En quant als enganxalls, compte: l'enganxall és un element que pateix tot l'esforç de tracció. Això vol dir que ha de suportar la força de remolcar tots els vagons que se l'hi puguin enganxar, en pla o en pujada, així com d'alguna estrebada o topada accidentals que inevitablement en un moment o altre s'acaba produint en la vida del nostre material per molt en compte que anem. A demés d'això l'alçada del enganxall ha de ser escrupolosament estricte. Si no ve allò de que els vagons es desenganxen en plena via, o potser que no s'enganxen quan estem maniobrant...
Amb tot això vull dir que si fas algun invent amb els enganxalls ha de ser un treball molt fi i també molt robust. Una mala solució, o una mala manipulació pot acabar deixant inútil una màquina molt bonica, que no podrà remolcar vagons, o només ho podrà fer en un sentit perquè en l'altra enganxall te un defecte, etc.
Sospesat tot això, pots decidir deixar-los com estan o modificar-los. Si et decideixes per a modificar-los, el que em sembla més aconsellable és mirar de canviar les peces antigues per d'altres, però sempre originals, com per exemple, tota la part del bogi que porta l'enganxall (això, és clar, si la peça nova que trobis són compatibles amb el bogi antic). Això sempre seria més aconsellable que tallar, i enganxar, o encolar, o collar... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 1:15 am | |
| Gràcies Amadeu per tots els consells. Pensaré en això dels enganxalls que dius. Aquí també he de tenir en compte que no sé si els hauria d'allargar perquè surtin prou de la màquina.....que no sé quan és lo aconsellable. Pel que fa a la pintura, amb aerògraf he trobat això que crec que s'hi assembla força, de tota manera que sigui igual és impossible, a més de que això dels colors és molt relatiu pel que es veu a les fotos. http://www.bellesartsferran.com/shop/71-096-panzer-oliva-model-air-17ml.html | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 3:33 am | |
| - Olot escrigué:
- Al meu parer no hi ha volta de full. Si jo la pintés seria en aquesta versió:
- Sisu escrigué:
Color de fotos antigues (a mi m'agrada):
Els colors en versió "modernització de material" sempre m'han semblat horribles. Davant d'una tria no tinc dubte: sempre el color original.
Aquest és el meu parer. a mi també m ' agrada més aquest!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 5:07 am | |
| Sisu, Aquestes son les fotografies en color que jo tinc i que encara no ha posat ningú: Aquesta està treta d'una dispositiva i potser els colors no son del tot correctes, em sembla que és a la estació de Le Cheylard al CFD Vivarais Aquestes dues son de la línia POC que em sembla va ser la línia original d'aquestes locomotores, per tant deuen ser els colors originals, son postals d'una colecció francesa que es diu AL Alain Lesaux, son fotos del 1963 i 1964. No voldria que un excés de documentació et porti a la paràlisi, per tant la teva decisió, serà la bona. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 5:10 am | |
| Gràcies, això mai, jo intentaré fer-ho tant bé com sàpiga, però conscient de les meves limitacions i de que pintar no és lo meu. El color sortirà el que surti, si l'aspecte és bo ja em conformo, tampoc aspiro a fer una reproducció exacte perquè hi ha coses de la màquina que no ho seran. Si jo estic content amb el resultat serà un èxit i és el que necessito. | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Ds Jul 23, 2016 5:20 am | |
| Estic totalment d`acord en que aquest es el color ideal ,ademès li dona un aire de robusteça i força molt gran. Tambè estic d`acord en el que aconsella l`Amadeu respecte als ganchos , Tindràs una gran maquina en tots els aspectes. Felicitats.
Alexandre | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dg Jul 24, 2016 12:23 am | |
| Veient el to del verd, crec que trobaràs esprais de tamiya amb aquest color, mat, utilitzat per a vehicles militars. Aquests esprais donen un acabat molt bo i uniforme. No són barats, però són de gran qualitat. Amb un n'hauries de tenir suficient per a tota la màquina.
Si un cop acabada, amb tots els colors i calques, li fas unes capes de vernís mat o setinat, el resultat serà immillorable. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dg Jul 24, 2016 1:14 am | |
| He comprat uns colors de vallejo per aerograf, a veure, al final no sé què faré. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dg Jul 24, 2016 1:35 am | |
| Has pensat en utilitzar un pulverizador? És més indicat per a grans superfícies. És similar a un esprai, però amb el color que tu tries, com el vallejo que has comprat. Això és súper barat i molt útil. No li facis cas a la brutícia del meu, té més de vint anys a sobre... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) Dg Jul 24, 2016 2:57 am | |
| S'acopla a l'aerògraf? Potser m'he precipitat i hauria d'haver mirat els sprays que dius si hi havia el color adequat.....no m'agrada pintar amb aerògraf | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres) | |
|