El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Nov 17, 2020 12:04 am
A VEURE, PER FER UNA MIQUETA MÉS AMÉ EL TEMA US ADJUNTO EL CERTIFICAT DE LA PROVA DE TIMBRAT DE LA CALDERA FET A LIEJA, DE LA GARRAT Nº 106 DE CATALANS, SI MÉS NO UNA CURIOSITAT, ES L'ORIGINAL. LA PROVA ES VA FER EL 17 DE FEBRER DE 1926 I L'AUTORITZACIÓ FOU DONADA EL 22 DE FEBRER DE 1926.
A MALLET73 li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Nov 18, 2020 9:26 am
Mentre esperem una nova entrega d'en Ramon unes fotos més del Herrera
Borrosa, però és la única d'aquest tram, crec que és sortint del mur dels Italians direcció Guardiola
El tren ja ha arribat a Guardiola, encara ha de començar la maniobra per canviar la màquina de banda
Jugant amb un canvi d'agulles, el moll cobert de la dreta era on es feia l'intercanvi de mercaderies amb el carrilet de La Pobla, també es veu el edifici de la placa giratòria, cap a l'esquerra al costat del vagó de bores mitjanes hi ha un moll alçat amb rampa, era on pujaven el camions per descarregar el carbó directament als vagons, en el baixador de Collet també n¡hi havia un.
Em sembla molt interessant aquesta aiguada.
A Olot, TramBlau, Shay, TOG, KTK, alejandro sasplugas, el terrat de margarit y a treneru Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Nov 18, 2020 5:00 pm
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Nov 20, 2020 9:11 am
Alejando i Amadeu. Opiniò compartida!! Jo també les disfruto molt. Moltes gràcies de nou Ramon.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Nov 20, 2020 1:50 pm
Bona nit a tots,
El passat dia 10 de novembre us vaig possar la foto de la locomotora de FEVE 1603. Ara us explico el per qué d'això. Des de que Renfe va agafar FEVE, l'unic que s'ha dedicat es a carregar-se totes les mercaderies, actualment la linia de la Robla que era una de les linies amb més tránsit de mercaderies no hi passa ni un tren de càrrega. El servei de passatgers més o menys va igual, hi ha falta de maquinistes i en comptes de agafar-ne de nous, Renfe es dedica a totes les línies del nord de via estreta a suprimir els trens quan hi ha falta dels mateixos, he parlat amb un conegut de Gijón i m'ha explicat un futur molt negre. El principal problema tant de FEVE com de Renfe va ser que les unitats de passatgers sèrie 2700 i 2900 van donar un resultat nefast en quan a avaries. Actualment Renfe ha encarregat a C.A.F. 26 noves unitats, 10 unitats de 3 cotxes i 10 de 2 cotxes, però amb el problema que aquestes noves unitats no estaran en servei fins el 2022 a 2023. Bé potser això de FEVE no es el lloc indicat, però es per veure com va Renfe i ho lligo ja que hi ha a Catalans la 1603 i les tres plataformes. Actualment Renfe ha venut als ferrocarrils de Madagascar les locomotores diesel Bo-Bo 1502, 1503, 1506 i 1508 GECO General-Electric també conegudes com les Americanes de l'any 1964 També els hi ha venut les de MTM 1602, 1604 i 1611 de l'any 1981.
Actualment F.G.C. està renovant la via de tot el ramal del port entre Sant Boi i l'entrada a les instal:lacions del port, amb la qual cosa necesita material per via i obres. Amb la màquina diesel Bo-Bo 1603,han baixat de Santander tres plataformes per transportar els materials de la renovació també ex-FEVE. Aquest material l'ha comprat la empresa Vias, que es la que fa la renovació de via a Catalans. Us poso dues fotos més al apartador del ramal del port, d'aquest material
A TramBlau, TOG, KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Nov 20, 2020 9:21 pm
Ja se que no es el lloc adequat pero no em puc estar de acusar a Renfe de malvendre tot el material a mig us per generar uns ingresos dificils de controlar , la historia ve de lluny , y comprar quan hi ha presupost material nou , que genera bones comisions . Ens estan matan el ferrocarril !!!!!!
Alexandre
A Olot, TramBlau, TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Ds Nov 21, 2020 1:24 am
Bon dia Alexandre,
Tal com dius, per desgracia aquesta es la realitat de Renfe i el futur es força negre. A Renfe jo he arribat a la conclusió que el ferrocarril li importa un raba o millor dit i ja em perdonareu, una merda. El pitjor de tot es que actualment a la zona Nord o millor dit el que era FEVE, actualment el que fa l'estat es donar concessions a empreses d'autobusos per fer el mateix recorregut del tren, amb la avantatge que el autobús et deixa al centre dels pobles i els recorreguts es fan amb la meitat de temps, així va. Des de que Renfe a agafat les línies de via estreta, només s'ha dedicat a treure serveis ferroviaris i a posar un "fotimé" de precaucions a la via, ja que el manteniment actualment es quasi nul i així anem. Jo he estat molt per el nord i fa anys el servei de FEVE, era molt bó, horaris cadenciats, trens dignes etc. La línia de l'antic Langreo que es va passar a via mètrica, es va desdoblar la via i es va electrificar, tenia un tràfic importantíssim, doncs degut a una esllavissada, que va fer Renfe, va tallar el tram final de la línia i a fer el servei substitutori per carretera. No sé si actualment ja torna a estar obert un altre cop. Per desgracia dels que estimem el ferrocarril, el ferrocarril a Espanya està mort, si no mireu tant el ferrocarril convencional com el d'alta velocitat quina quantitat de passatgers porta, jo ho he fet i fa riure, si ho comparem amb el ferrocarril Europeu o a escala mundial.
A Olot, TramBlau, TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Ds Nov 21, 2020 10:40 am
No dic res per no desbarrar.Em remeto a una crítica del llibre de Luis Carandell , Celtiberia Show. Aquesta nissaga oculta i prehistòrica ocupa despatxos i pren decisions que no tenen empatia amb les necessitats i futur del patrimoni compartit. D D D en dic : decisions de despatx , disseny de despatx , disbarats de despatx.Malament tenir un mal amo o mal gestor.
" Dicen que los españoles forman una raza oculta y prehistórica; fusión de norte y sur, de los «bárbaros» celtas y los «dulces» íberos; mezcla de árabes, judíos, godos y hasta indios importados; adobada con la Contrarreforma, la Inquisición, contrarrevoluciones y planes económicos. Se dice que estos bárbaros sujetos, candorosos y brutales, inteligentes, un poco vagos, socarrones, cínicos, generosos y envidiosos, se extinguen a medida que avanzan los tiempos. Pero Luis Carandell los llevó al ámbito de las letras sin más intención que amenizar la velada con su show particular: el gran circo de Celtiberia. " (sic)
Gràcies Ramon i demés col·laboradors del fil per aquestes imatges,documents i comentaris. Salut !
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Nov 22, 2020 6:54 am
Ramon Pont escrigué:
Bon dia, Amadeu, Guinovart va començant a ser una filial de COMSA ara fa uns 30 anys. Actualment s'anomena Agrupación Guinovart Obras Y Servicios Hispania S.A. Te la seu a Madrid, paseo de la Castellana (torre Espacio) 259-D, 7ª planta - 28046 Madrid. Construeix autopistes, carreteres, camps d'aviació, vies ferrees i poliesportius. Te una filial anomenada Guinovart Rail S.A. que s'ocupa dels transport ferroviari de mercaderies, té varies locomotores diesel i fa també manteniment de vies del tren convencional a renfe i també de via estreta.
Per als modelistes del Forum, especialment en Ignasi, en Carles i en Amadeu us poso el model de les noves locomotores que està construïnt Stadler per al carrilet en via mètrica a la fàbrica de Valencia. Seran duals motor diesel i elèctric per poder funcionar en via general amb pantògraf i als ramals en diesel. s'estan construïnt cinc unitats amb un preu unitari de 6 milions € cadasquna
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Nov 24, 2020 3:55 am
Ramon,
He localitzat unes fotografíes de la Alsthom de Guinovart la 1002. Però pintada per la societat Mantenimiento Técnico Ferroviario, S.L. de Madrid.
Igual és una filial de Guinovart o Guinovart li va vendre, això no ho se.
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Nov 24, 2020 3:57 am
Ramon si vols pots editar la teva entrada, modificar el text i penjar les fotos,
Gràcies per tot el que ens están regalant.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Nov 24, 2020 2:10 pm
Hola Eduard, Molt bones aquestes fotos. Aquesta empresa, Sociedad Mantenimiento Tecnico Ferroviario S.L. Madrid, es va fundar el 23 de setembre de 2014, per tècnics provinents de renfe i altres constructores, per la qual cosa podem deduir que es una especie de mafia. Aquesta empresa a part de fer treballs de via es dedica a fer manteniment i modificacions de locomotores i vagons d'altres empreses ferroviaries i material de renovació de via, per la qual cosa potser que aquesta màquina la hagin reparat, també fan compra venda de material.
Salut Ramon
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Nov 24, 2020 11:59 pm
No es la maquina que més m'agrada tot i lo gran que es...però s'ha de dir que els que les pinten són uns cracks!!
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Ds Nov 28, 2020 2:32 pm
Una mica d'història. Seguint amb el teme dels automotors dièsel a Catalans. Desprès dels tres projectes sobre possibles automotors a adquirir, que va ser fallit degut a l'alt preu que van pressupostar les empreses constructores, degut a la bona acceptació dels passatgers amb els automotors ferrostaals, en el seu Pla deModernització, Catalans va impulsar l'adquisició d'un nou tipus d'automotor. Es va elegir un automotor del tipus unificat als ferrocarrils de via estreta a l'estat Espanyol, la sèrie 2300 de FEVE, ja que fou un model elegit per varies companyies per modernitzar el seu parc motor. Aquest nou automotor va ser dissenyat per l'empresa Alemanya Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg (M.A.N.), se'n van arribar a construïr 84 cotxes motors i 26 cotxes remolcs, en total 110 unitats. Els 20 primers automotors foren fabricats a Alemanya per M.A.N., la resta foren construïts sota llicència a la Peninsula Ibèrica per la Companyia Euskalduna, Material Móvil y Construcciones i ATEINSA. Als ferrocarrils Catalans van arribar 11 automotors motors. En un principi Catalans tenia previst l'adquisició de 2 cotxes motors (amb dos motors dièsel de 210 C.V. cadasqun i 8 cotxes remolcs, però per raons de tipus tècnic, la comanda original signada a Madrid el 30 de març de 1965, es va canviar per 7 cotxes motors i 3 cotxes remolcs. En data 15 de desembre de 1966, el contracte s'ampliaria amb l'adquisició d'un altre remolc i la transformació d'aquest remolc i altres 3 en cotxes remolcs. Dos d'ells serien construïts per M.A.N. a Alemanya i la resta serien construïts sota llicència per Euskalduna a Villaverde Bajo a Madrid. El canvi de remolcs per automotors va ser degut a que Catalans es van adonar que la línia d'Igualada, precisament no es plana sino més aviat té un perfil força complicat.
Aquets automotors eren de bogis tipus B-2 DH, equipats amb motor dièsel i transmissió hidromecànica. Pesaven 22.500 kg. en buit i 32.800 kg. en servei. Capacitat de 130 viatgers, 64 seients i 66 de peu, amb una velocitat màxima de 80 km/h.. El motor era M.A.N. de 4 temps del tipus D-2156 HM 2US de 6 cilindres en línia, una cilindrada de 10'349 litres i una potència de 210 H.P. a 2100 r.p.m. Aquest motor en la seva época va ser molt innovador, per les seves característiques tècniques. Treballaven segons el procés de combustió de cambra esfèrica, procés HN, desenvolupat per M.A.N. Aquets automotors degut al seu motor HM, tenien una excel·lent relació pes/potència. Tenien una marxa molt suau, gran elasticitat i un consum molt reduït per l'época. El motor actuava sobre els dos eixos d'un dels bogis mitjançant una transmissió hidromecànica VOITH tipus Diwa 501-US acoblada per cardans a unes caixes d'engranatges RENK tipus XK-100 i XKA-1100.
Els dos primers automotors van arribar el 16 d'agost i el 5 de setembre de 1966 des d'Alemanya per ferrocarril, els transportà un vagó góndola dels ferrocarrils Suïssos (SBB-sèrie 073301-10), des de la fàbrica M.A.N. fins a Port-Bou i allà carregats en un vagó especial de Renfe (número PMM-2664) fins a Martorell-Central. La resta d'automotors van arribar des de Villaverde Bajo a Martorell-Central. El primer va arribar el 3 de març de 1967 i el darrer el 10 d'abril de 1968.
Arribada del MAN 3005 a Martorell Central 26 d'octubre de 1966
L'automotor 3005 a Martorell Central i al costat s'hi pot veure els frontals dels cotxes metàl·litzats sèrie 2000
Automotor MAN 3006 també arribat el 26 d'octubre 1966
SEGUIRÀ..............................
A TramBlau, MALLET73, TOG, alejandro sasplugas y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Ds Nov 28, 2020 8:31 pm
mallet73
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Nov 29, 2020 7:05 am
Fotografia del primer automotor MAN a Port-Bou arribat des d'Alemanya, amb el vagó góndola dels ferrocarrils Suïssos.
A la C.G.F.C. aquets automotors M.A.N. van ser numerats 3005 a 3015. Van ser autoritzats a circular en les següents dates:
Automotor 3005 i 3006 - 26 d'octubre de 1966 " 3007 - 6 maig de 1967 " 3008 - 17 juny 1967 " 3009 - 22 juny 1967 " 3010 - 7 juliol 1967 " 3011 - 20 juliol 1967 " 3012 - 2 març 1968 " 3013 - 15 març 1968 " 3014 - 23 abril 1968 " 3015 - 11 març 1968
Des d'un principi aquets automotors van prestar servei a les línies d'Igualada i de Manresa, també van circular un temps a la línia Manresa Olvan-Berga Guardiola i efectuant un tren diari entre Manresa i Navás. L'automotor 3009 va ser desballestat a causa de l'accident al 1977 a Sant Andreu de la Barca. Van donar un molt bon resultat i una fiabilitat molt alta.
A TramBlau, TOG, alejandro sasplugas y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Nov 29, 2020 1:15 pm
Fotografies dels MAN en servei. Primera foto un MAN arribant al pas a nivell a l'entrada d'Igualada
Composició MAN a l'antic Baixador de Can Ros
MAN a l'estació de La Bordeta-Formació
MAN a l'estació de Martorell-Enllaç. Fixeu-vos que porta l'emblema de la Generalitat que es va començar a pintar als trens a l'any 1979 quan va ser traspassada de Feve
Dues fotos a Martorell-Enllaç, la primera un MAN procedent d'Igualada i la segona foto un servei Martorell a Manresa, amb dos cotxes, aquest servei es feia principalment en diumenge a la tarda.
MAN a Martorell-Enllaç, un Igualada de quatre cotxes i amb l'emblema de FEVE
A TramBlau y a treneru Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Nov 29, 2020 1:48 pm
Una curiositat. MAN 3006. Quan un MAN sortia de gran reparació, els primers dies sempre feien el servei entre Martorell-Enllaç al Baixador de Martorell-Central, per fer la posta a punt, aquí a Martorell-Central.
MAN 3007 a Martorell-Enllaç, amb un altre MAN sense identificar
MAN 3014 a Martorell-Enllaç, sortint de gran reparació i pintura, ja amb l'emblema actual de FGC
Composició MAN 3012 a l'estació de Manresa
Composició MAN de quatre cotxes en direcció a Barcelona P.E. entrant al túnel a la Bifurcació de Riera Blanca.
MAN procedent d'Igualada entrant a l'antiga estació de Capellades, any 1980
Composició MAN a l'estació de la Pobla de Claramunt, any 1980
Creuament de dues composicions MAN a l'estació de Sant Esteve de Sesrovires, any 1980
Composició MAN a l'estació de Vilanova del Camí, també coneguda com Vilanoveta, any 1980
A treneru li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Nov 29, 2020 2:03 pm
Fotografies dels MAN a la nova estació d'Igualada. Aquesta estació terme, situada a l'est d'Igualada, es va inaugurar l'any 1978, quan es va escurçar el recorregut de la línia per evitar els passos a nivell pel centre d'Igualada, ja que la via creuava el passeig Verdaguer de més d'un quilòmetre de llargada. Actualment al costat de dita estació es troba l'estació d'autobusos.
Les tres primeres fotos son fetes al mateix any 1978, on s'aprecia la provisionalitat. La quarta foto s'aprecia tal com es avui endia.
Foto de l'estació en l'estat actual
A Francesc, TramBlau, el terrat de margarit y a treneru Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Nov 29, 2020 5:56 pm
A alejandro sasplugas li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Nov 30, 2020 12:42 am
mallet73
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Nov 30, 2020 1:11 am
A l'any 1984 la direcció tècnica de F.G.C. va decidir reconstruïr els automotors MAN, en part degut al seu bon estat i la seva gran fiabilitat i aprofitar la reforma per formar cins unitats de tren en composició M-R-M (Motor - remolc - motor). La transformació fou adjudicada a l'empresa MACOSA de Barcelona. El remolc intermig d'aquestes composicions van ser reconstruïts dels antics automotors Ferrostaals, que van ser els primers en ser enviats a MACOSA per renovar-los, ja que feia temps estaven retirats de servei. Aquest procés de reforma es va realitzar entre l'any 1985 i 1988. A l'any 1986 es va complicar, quan la unitat Motor 3008 - Remolc 4001 - Motor 3014, als dos mesos de posar-la en servei va descarrilar a Sant Esteve de Sesrovires al setembre de 1986 i es va tenir que retornar a MACOSA per refer-los de nou. El remolc Ferrostaal R-4001 va allargar la seva estada a MACOSA per substituir els bogies originals, ja que el descarrilament sofert va ser degut aquets bogis i es va decidir modificar-los. Cosa que va retardar la posada en servei. Va ser enviat a MACOSA de nou el 12 d'octubre de 1987 i retornat a Catalans el 8 d'agost de 1988 un cop modificat el bogi. Per enviar-los a MACOSA, es baixaven de Martorell fins a les instal·lacions del Port i d'aquí en grues es possaven en góndoles i per carretera es portaven a MACOSA i al retornar es feia la operació al revès.
Trasllat a MACOSA del MAN 3012 i 3013 el 30 d'abril de 1987
Arribada dels MAN 3008, remolc 3002 i MAN 3011, ja reconstruïts a MACOSA el dia 7 d'abril de 1987
Us poso el llistat de la reforma dels MAN'S
El primer MAN reformat Motor MAN - Remolc Ferrostaal - Motor MAN, es va posar en servei el dilluns 22 de setembre de 1986 restant en servei 13 anys a Catalans. Les cinc unitats de tren dièsel sèrie 3000 varen prestar servei exclusivament als tren regionals Barcelona Igualada i retorn. Feien servei cada dues hores, tant en composicio sencilla de tres cotxes com acoblades en doble composició, circulant sempre 4 composicions i la cinquena sempre estava en reserva. Des de la meva modesta opinió reconec que va ser una reforma i una forma d'aprofitar un material excelent molt ben fet.
Fotografies dels MAN'S ja reformats
A TramBlau, TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Nov 30, 2020 7:30 am
SEGUEIXO AMB EL TEMA DELS MAN.
A l'any 1993 F.G.C. va decidir canviar els motors dels automotors 3014 per un altre motor MAN i l'automotor 3015 un nou motor de la marca volvo, per provar quin donava millor resultat i per augmentar la potencia. Finalment es va considerar el nou motor MAN com a més idoni, ja que donava una potencia de 320 C.V. respecte als motors originals que donaven una potencia de 210 C.V. Es van canviar tots els motors de tots els automotors. Això va permetre reduir sensiblement el temps de viatge degut a que acceleraven més rapidament i tenien major velocitat. A partir de l'any 1995 es va millorar les freqaüencies a Igualada, afegint un tren llençadora cada hora entre Martorell-Enllaç i Igualada, un era directe i el de les hores intermitjes es feia transbordament a Martorell agafant el tren que baixava de Manresa.
En data 31 de gener de 1999 es van retirar els MAN del servei comercial, ja que es va donar d'alta la electrificació del tram martorell a Igualada, sent substituïts per les unitats elèctriques sèrie 213. Aquets automotors han sobreviscut a altres ferrocarrils i també a F.G.C.
Això fou degut a ser un bon material i el bon manteniment que van tenir, tot i tenir més de 30 anys
El 11 de juny de 1999 es va signar un contracte de venda dels MAN (R-3007 R-3001 M-3008) i el (M-3012 R-3004 M-3013) als ferrocarrils de la Generalitat Valenciana F.G.V. Fotografia dels MAN venuts a ls Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana. Martorell Enllaç,carregant-los cap a Valencia.
Fotos dels MAN a F.G.V. a Alacant
F.G.C. utilitzava els MAN en cas d'incidència de les instal·lacions elèctriques al Carrilet. F.G.C. va construïr una nova nau a Martorell per estacionar-los a cobert. Per que els MAN estiguessin sempre en bon estat de marxa, un maquinista els feia circular setmanalment entre Martorell i Manresa.
A l'any 2003 es va desballestar la unitat formada pels cotxes M-3014 R-3002 M-3015, us poso una foto del desballestament, era la composició que estava més malament.
Restant les altres dues composicions que quedaven com a unitats de reserva estratègica. Aquestes dues UT formades per M-3005 R-4001 M-3006 i M-3010 R-3003 i M-3011 es van donar de baixa a F.G.C. a finals de 2003. Amb tot van seguir fent alguns trens especials entre Manresa i Súria i per la Fira de Sant Miquel de Santpedor.
A Francesc y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Nov 30, 2020 7:39 am
Espectacular
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Nov 30, 2020 8:08 am
Estic segur Ramon que a FCG no quede ningu que tingui la valuosa informaçio que tu tens , i el que es pitjor no crec que els interesi gens .
Encara que potser no ve a tom , estic molt decebut de com es tracta a Catalunya la historia del transport nomes cal veure el que s esta fent a Portugal ,i avui fullejant el nou Carril ,veure que a Madrid han restaurat hasta 12 cotxes del metro !!!!!