El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Mar 21, 2024 5:23 am
Automotor dièsel MAN sèrie 3000 Ferrocarrils Catalans format per quatre unitats sortint de l'estació d'Igualada cap a Barcelona, el 21 d'octubre del 1984.
Un tren màgnific dit per els maquinistes tant a Ferrocarrils Catalans com a FEVE.
Bona tarda! Álvaro.
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Mar 21, 2024 6:36 am
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Mar 21, 2024 10:23 am
Cert, jo no la tenia vista, gràcies Alvaro
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Mar 26, 2024 1:51 pm
Una miqueta d'història del Carrilet. Itinerari d'istiu del Ferrocarril Central Català Martorell-Central a Igualada. A partir del 25 abril 1895. Es l'horari que tinc més antic. Com podreu comprobar, l'estació de sortida era Martorell-Central, estava al costat de Martorell M.Z.A. L'estació de Martorell-Enllaç encara no existia.
Ramon Pont
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Mar 26, 2024 2:01 pm
Horari-Itinerari número 37. Línia Manresa a Olvan, possat en servei en data 7 de gener de 1960, quan aquest tram pertanyia a l'Estat, posteriorment a efectes practics d'explotació, aquest tram va revertir a la Companyia General de Ferrocarrils Catalans. Hi ha el llistat de locomotores, cotxes i vagons de mercaderies.
Be, que els disfruteu. Ramon Pont
A TramBlau, TOG, alejandro sasplugas y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Mar 26, 2024 8:27 pm
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Mar 27, 2024 12:43 am
A continuació us poso uns bitllets ben curiosos. Això ho va implantar la C.G.F.Catalans. A totes les estacions, apart dels bitllets pels passatgers, hi tenien uns bitllets amb diferents colors i temps marcats, sempre en minuts, per a les maniobres internes de cada estació. Quan es deixaven vagons i es tenien que maniobrar el cap d'estació donava un bitllet al maquinista amb el temps de durada per a fer les maniobres. El temps de durada depenia de la circulació dels trens de passatgers i els de mercaderies, que hi haguessin a la línia. Com podeu comprobar, cada estació tenia els bitllets marcats amb el nom de la mateixa, en aquest cas era l'estació de Sallent. Un cop acabades les maniobres el maquinista retornava el bitllet al cap d'estació. Desconec si hi havia altres companyies que apliquessin aquest sistema.
Ramon Pont
A TramBlau, TOG y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Mar 28, 2024 6:23 pm
És ben curiós; jo no n'havia sentit a parlar mai d'un sistema com aquest.
Entenc que mentre el maquinista no havia tornat el bitllet, la maniobra devia quedar oberta, és a dir, cap altra maniobra autoritzable...
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Mar 29, 2024 3:43 am
Ostres Ramon, moltes gràcies per aquesta informació, hi ha hores per poder-la estudiar i comentar.
Per començar de Martorell a Igualada en tercera 2,20 pts al 1895 no era gens barat.
Que volen die les inicials T.B.P. ?
Original els bitllets de maniobres no en tenia coneixement de la seva existència.
En el llistat de màquines assignades al Manresa-Olvan no hi figura la 602, tenia entès que tant la 601 com la 602 van passar les dues a la vegada de CGFC a MO
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Ds Mar 30, 2024 2:12 pm
Em deixava l'envers dels bitllets de maniobres. En aquest el maquinista hi posava el número de la locomotora i el nom del maquinista. Ignasi, les lletres que preguntes, son Tarragona, Barcelona França. Encara que sembli una P, al horari que tinc es una F, mal impresa. Respecte a les locomotores 601 i 602, aquestes màquines no van donar el resultat esperat i podia ser que estiguessin apartades. El curios es que tinc relacions de màquines que hi figuren i altres no. En relació al comentari d'en Amadeu evidentment, el bitllet nomès autoritzava a fer la maniobra indicada i fins que no finalitzés no s'autoritzava fer cap altre maniobra.
Ramon Pont
A TramBlau, TOG y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Mar 31, 2024 3:50 am
Això vol dir que eren de un sol us ?
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Mar 31, 2024 1:17 pm
Si Ignasi, com els bitllets dels passatgers.
Ramon Pont
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 17, 2024 11:24 am
Seguint amb la història de la Companyia General de Ferrocarrils Catalans, us adjunto els butlletins que portaven els maquinistes quan feien servei, que tenien que omplir quan portaven els trens i les incidències que podien tenir. Seguidament hi poso del any 1951. les "ORDENES DE MOVIMIENTO Y DE EXPLOTACION" de la línia de Manresa a Olvàn i Olvàn a Guardiola.
Fins aquí aquesta informació.
Ramon Pont
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Abr 18, 2024 9:21 am
Ostres Ramon quanta informació, interessant i curiosa . Dobles tracció de Garratt entre Vilafruns i Santpedor i retorn en solitari fins a Sallent. El dibuix de la serie 201.204 en les ordres de moviment de Manresa i Olvan quan aquestes màquines per regle general anaven de Manresa cap a Barcelona, es clar que segons a quines èpoques . També s'hem fa difícil entendre segons quines ordres, hi ha alguna manera de saber quin era les màquines afectades a cada servei?
Moltíssimes gràcies, Ramon
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Abr 18, 2024 2:20 pm
Ignasi,
En aquets moments estic digitalitzant part del meu arxiu històric de Catalans, la circulació de les locomotores sèrie 201 a 209 i les garrats 101 a 104 i 105 a 108, unes pertanyien al M.O. i altres a Catalans, va dependra de la època en que la línia era explotada per C.G.F.C. i part de la línia estava en mans de l'estat. Tinc documents que tinc que especifiquen si el manteniment era a Sallent i les màquines que es feien el manteniment a Martorell-Central. Era un galimaties.
En aquets moments estic digitalitzant els horaris de servei nocturn a la línia de Manresa a Guardiola i les garrats funcionaven en torns de dia i nit, en torns de 8 hores i tres setmanes seguides, si no hi havia cap averia greu. A les tres setmanes entraven al taller per fer les reparacions oportunes. Quan ho tingui ja ho penjaré aquí al forum
Ramon Pont
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Abr 19, 2024 8:55 am
M'interessaria saber en quina època les garratt van arribar fins a Guardiola, ja que he conegut dues persones que les van veure una a Fígols i l'altra a Guardiola, però també n'hi havia dos més que m'asseguraven que les garratt es quedaven a Olvan, penso que els dos primers em parlaven de 'època de la CGFC i els segons quan el Manresa-Olvan era de FEVE