TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans

Ir abajo 
+7
TramBlau
Sisu
alvarop
ignasibaga
ODAKIM
albertoquattrotre
Olot
11 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDs Abr 21, 2018 7:50 am

Amics,

Fa molts anys que tinc aquest vagó del Zillertal:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa10

Avui li ha tocat ser la base d'una idea que tenia també des de feia molts anys: catalanitzar-lo. Això vol que avui l'he transformat perquè s'assembli una mica als vagons de potassa de bogis que corrien per els Ferrocarrils Catalans.

Per començar l'he desmuntat, cosa que m'ha ajudat a estudiar-lo i veure més clar com s'havia de fer.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_216

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_312

La cabina de guardafrens ha sigut despresa d'aquesta barana tant horrible que portava.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_510

Al mig del vagó hi ha una paret per a donar consistència, però a mi sempre m'ha fet mal de ventre.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_710

Fora, dons.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_810

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_910

A continuació he mirat de rebaixar l'alçada de les vores, que a mi em sembla que són massa altes.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_110

Som-hi, dons

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_114

Ja tenim tot un costat

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_113

I de seguida, l'altre també

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_112

A continuació cal arrodonir els testers. Per això cal trobar la circumferència que passa per els extrems i la part més alta del tester, i el seu centre.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_211

Feta la plantilla, l'he encolada a la part interior del tester

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_213

I a la lijadora de seguida

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_212

Ja està

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_214

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_215

A que ja te un altre aspecte!  Very Happy

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_115

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_210

Però la feina no s'ha acabat encara

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_310

Cal allargar-lo per eliminar la plataforma a on anava la cabina del guarda de frens.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_311

Això implica fer nous forats per a collar la caixa al bastidor

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_314

De mica en mica va prenent forma

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_315

Cal suprimir els graons d'accés a la plataforma suprimida

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Aaaa_313

I per avui ja està be. Un altre dia continuarà.


Editat per darrera vegada per Olot el Dj Maig 03, 2018 7:06 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 2:33 am

El tester que tenia la cabina de guarda-frens era llisa. Avui li he posat el ferratge de manera que s'assembli a l'altre. També he tapat el forat del cargol que collava la cabina, i he fet l'angle del muntant metàl·lic (fletxes vermelles):

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb10

Vista per sota del mateix tester, a on vaig anular els graons. També es veuen els forats de fixar la caixa al bastidor

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_110

He arreglat els desperfectes sobre el fals llistonatge del pis, fets al suprimir la paret del mig del vagó.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_210

Per a sota he fresat per obtenir espai per a unes tires de plàstic amb que encolaré les dues parts de la caixa.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_310

Vet-ho aquí:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_410

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_510

Després he fet una peça imitant el fals llistonatge, per a omplir el buit provocat per l'allargament del vagó.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_610

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_710

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_810

Això m'ha permès de completar els buits que encara quedaven per sota

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_910

A continuació el forro interior que posaré a tot el vagó (no m'agrada veure les parets interiors llises: fa joguina)

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_111

Amb les peces sobrants he fet les peces necessàries per a forrar per fora la part allargada

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_112

Aquest és el nou aspecte... Very Happy

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Bbbb_113
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
albertoquattrotre
Trenjardinaire
albertoquattrotre


Ubicació : Milano Italia
Edat : 81
Data d'inscripció : 21/02/2014
Nombre de missatges : 127

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 6:01 am

Che lavorone Olot!!!
Saluti. Al.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 6:48 am

Gràcies, Alberto.

Grazie, Alberto.

Volia que s'assemblés a aquest que va córrer per la Compañia General de los Ferrocarriles Catalanes:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Foto10
(Foto extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III, d'en Carles Salmeron)

Aquest és l'aspecte que té ara, de moment:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Img_4210
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 7:19 am

Caram quina exposició més dicàctica i guapa ok

Segur que s'ha fet en dos dies? affraid

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 7:21 am

Si; és ben bé una dèria de dissabte a la tarda, i rematada el diumenge, malgrat feia molts anys que ho tenia al cap.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 9:28 am

genial genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 50
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 344

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 10:06 am

Amadeu... a mi em sembla un treball molt guapo... Una gran feina, sí senyor... Molt bé

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Fantàstic... Com ja sap (ho has vist en primera persona) jo he transformat el vagons de LGB similars a aquests pero de eixos en els "X" de FEVE amb el colors que portaven als anys 80.

Ja posaré alguna foto dels models modificats amb la seva comparació del X reals de FEVE.

Bona nit amics!!!

Álvaro.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 6:35 pm

Déu n'hi do la feina que porta la transformació i encara queden coses a fer..... Són d'aquelles coses que de vegades no es valoren prou des de fora.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDg Abr 22, 2018 7:03 pm

Be, no n'hi ha pas tanta. Tot és posar-s'hi. Retallar una mica per aquí i per allà, enganxar per allà i per aquí, i ja està. Potser el que més cal és imaginació. Lo demés es fa gairebé sol.

Very Happy

alvarop escrigué:
Amadeu... a mi em sembla un treball molt guapo... Una gran feina, sí senyor... Molt bé...

Gràcies, Àlvaro.

alvarop escrigué:
... Com ja sap (ho has vist en primera persona) jo he transformat el vagons de LGB similars a aquests pero de eixos en els "X" de FEVE amb el colors que portaven als anys 80.
Ja posaré alguna foto dels models modificats amb la seva comparació del X reals de FEVE.

Si, estan molt be aquells vagons. Mereixen efectivament un fil amb moltes fotos. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 1:11 am

Tren genial genial genial genial genial applaud applaud applaud applaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 3:14 am

Tornant a mirar les fotos veig que en un principi talles uns angles sobrants de la garita del fre, però després optes per allargar la caixa ..., canvi de pensament?.
No m'hi puc posar fort, perquè tinc els meus dubtes, però jo diria que havia vist vagons de quatre eixos amb garita, no aquesta, que sembla més Renfe, però si amb la garita que vam fer amb en Carles, apart de la serie que van ser transformats en furgó que ha fet en Carles fa pocs dies.

Aquests vagons porten pes a sota?, quin pes fan?

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 3:25 am

Això ha estat un pim pam..! Si el que volies és que s'assemblés, ho has ben aconseguit, el canvi és notable.

Jo també he gaudit molt amb aquests talla - enganxa - pinta... són feines divertides i sense massa complicacions.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 3:32 am

Ignasi,

El vagó en el seu estat original pesava uns 750 gr, i no portava cap llast. Un cop modificat perdrà alguns grams, ja que he suprimit material. Per altra banda hi he afegit una mica de plàstic, però menys del que he suprimit. La cabina pesava uns 60 grams.

Tot i que com tu dius hi havia vagons d’aquests amb cabina, la meva idea inicial, i única, era de fer-lo sense cabina. La cabina serà instal·lada en un altre vagó que modificaré després. La barana que vas veure que vaig tallar, va ser per dos motius; un perquè no m’agradava i em va fer molt feliç treure-la de seguida que vaig tenir el vagó desmuntat ja que em feia com una mena d’alergia, i dos perquè fa de molt més ben guardar en una petita caixeta desproveïda de la dichosa barana que mai més farà servei, instal·li la cabina a on l’instali.

Molt observador de veure aquest petit detall a les fotos i a les explicacions.  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 3:37 am

Mitjans escrigué:
Això ha estat un pim pam..! Si el que volies és que s'assemblés, ho has ben aconseguit, el canvi és notable.
Jo també he gaudit molt amb aquests talla - enganxa - pinta... són feines divertides i sense massa complicacions.

Espera’t perquè encara falten les portes, i suposo que això serà el que més feina em donarà, perquè igual com he retallat les parets, ara he de retallar les portes. I no si val a fer la trampa de posar-ni de cap altre vagó de vores, perquè son de mida diferent tant d’altura com d’amplada.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 7:38 am

Efectivament, les portes són el més entretingut i demanen precisió.

He hagut de menester gairebé tres hores per fer la primera. Ha estat laboriós, però era un repte. Ara, fet el camí, espero que per fer les altres 7 que queden ja no trigaré tant. Rolling Eyes

Us ho explico pas a pas:

La porta intacte, tal com la vaig desmuntar. Després de rebaixar la vora (la paret) ara em sobren uns 18,5 mm de porta.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc10

A demés la porta és "metàl·lica", cosa que no li va be al meu model. Si us heu fixat en la foto que vaig posar, les portes són de llistó de fusta, igual que la caixa, i no em sona pas que aquests en portessin de metàl·liques. I encara que n'haguessin portat, m'agraden més de fusta. O sigui que caldrà fer feina.

He marcat per darrera un tros de 18.5 mm que sobra. Ho he fet pensant en treure el tros de ben al mig de la porta. Cal tallar minuciosament per a on he ratllat:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_110

Ja està. Tallat el tros que sobra. Al fer el primer tall i en quedar la porta partida, la tira de plàstic amb les frontisses s'ha separat de la porta. Millor, perquè així serà més fàcil de manipular. Naturalment també caldrà treure-li un tros de 18.5 mm. Ah! per a tallar la porta he utilitzat una serra de joieria.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_210

Prova: ajuntant les dues peces que formaran la nova porta, ha de fer 47 mm, i sembla que després d'ajustar una mica amb paper de vidre molt fi, ho he aconseguit:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_310

Us haureu fixat que les parets no són planes per el costat exterior, sinó que són abombades una mica amb forma piramidal (es veu en moltes de les fotos anteriors). Aquesta forma no facilita que pugui enganxar plàstic ratllat a sobre o tampoc que pugui ratllar-les.

Així dons, he buidat la part de dintre de la porta (també amb la serra de joier), deixant el marc i una petita part de les parets interiors de la part propera al marc "metàl·lic".

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_410

Ha quedat així:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_510

Tot i que aquesta part que he deixat és la part més prima de la forma piramidal, te una inclinació que no em va be, per tant la he aplanat amb uns llimatons plans i quadrats. Necessito que sigui pla per a poder enganxar un plàstic ratllat de Evergreen.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_610

Feta una peça a mida amb un plàstic ratllat Evergreen d'una mida semblant al ratllat del vagó...

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_710

Comprovat que s'ajusta perfectament, l'enganxo a la part de dins de la porta. Aquest costat de la porta és pla i encolar-hi el plàstic ja donarà una certa consistència a la porta.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_810

Els mes observadors haureu notat que he ratllat una mica el plàstic Evergreen, perquè originalment és massa llis per a imitar la fusta. Així que m'he servit d'un raspall metàl·lica per a ratllar imitant una mica les vetes de la fusta o, si més no, el ratllat de la "fusta" del vagó LGB.

Immediatament també n'enganxo una altra per la part del davant de la porta.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_910

Queda dons, un espai buit entre les dues planxes Evergreen. La porta pren un agradable gruix i una bona consistència.

Vista per darrera:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_111

Com podeu veure a les dues fotos anteriors, el tall del marc de la porta es nota bastant, però això no és important. Ja ho arreglarem.

Ara toca fer el mateix amb la barra de les frontises, és a dir, treure els 18.5 mm que sobren:

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_112

A continuació fer un forat al lloc oportú, per a poder encastar el plançó superior que la barra de les frontises porta per darrera (oh, ara veig que no n'he fet cap fotografia!)  Crying or Very sad

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_115

El de baix no cal fer-lo perquè només s'ha perdut el superior en tallar les vores.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_114

I per fi la porta ja és enganxada al seu lloc. Com podeu veure he arreglat els talls del marc de la porta i de la barra de la frontissa amb el gloriós PUTY de Tamiya, que per això és.  Very Happy

Un cop pintat no es notarà res.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_116

La porta per el costat de dins

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_113

I finalment una comprovació amb la parella de la porta, per a assegurar-me de que tot està ben ajustat.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Cccc_117

Demà més.  Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 8:28 am

Aquestes feines són feixugues, de vegades poc vistoses però tu sempre te'n surts molt bé. Impecable. super12
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 9:03 am

Un gran treball, Amadeu, molt , molt fi.

genial genial genial genial

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 10:54 am

Bona feina!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 7:50 pm

genial genial genial genial genial genial
SET FELICITA
un treball genial
això es molt bon senyal

salutacions
PEP
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDl Abr 23, 2018 11:39 pm

Tren applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial genial

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDt Abr 24, 2018 1:10 am

Avui he fet la parella de la porta d'ahir. No us cansaré pas amb fotografies del procés de cada una de les 8 portes que he de fer, però aquesta de la porta esquerra si que us les ensenyo perquè hi ha alguna diferència amb la porta que vaig fer ahir.

Per començar avui si que he fet la foto per darrera de la barra de les frontisses, i ara podeu veure els plançons que porten, per a ser encastats als forats que hi ha per això, i del que en tinc de fer el superior per haver desaparegut al rebaixar les vores.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd10

Aquí veiem una porta que ja està tallada i suprimeixo el tros del mig. Com podeu veure aquí no he pogut tallar per el centre de la porta, perquè hi ha la nansa de la que aprofitaré la base per fer-ne una de nova, que aquestes són horribles.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_110

A la següent foto podem veure el perfil de la porta en el tall fet. Podeu veure que la forma piramidal comença ben arran, motiu per el qual vaig haver de passar-hi la llima per aplanar-lo abans d'enganxar-hi el Evergreen.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_210

Aquesta és la nansa. Jo la trobo horrible. La faré desaparèixer per a substituir-la per una de més autèntica.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_310

Així. Fora.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_410

La porta ja està preparada per a rebre el plàstic Evergreen

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_510

Una opció seria aprofitar aquestes nanses que servien per a pujar a la plataforma de la garita, que va ser anulada i per tant aquí ja no hi fan res. Però només n'hi ha dues, i hi ha quatre portes que les necessiten.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_610

Per una de les que em falta la nansa, simplement en faig una amb fil de llautó.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_710

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_810

Amb l'Evergreen del fons encolat la porta ja torna a ser d'una sola peça

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_910

Encolem la del davant...

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_113

I ja tenim la primera porta completa.

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_111

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_112

Una última fotografia d'avui per a veure la diferència entre el plàstic Evergreen tal com ve (a la dreta) i com queda un cop ratllada per a imitar fusta (al mig i a l'esquerra)

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Dddd_114

Per a fer això he utilitzat una llima o un punxó i diversos raspalls metàl·lics.

Continuarà ... Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDt Abr 24, 2018 2:02 am

Així ja et ve amb els taulons marcats? Això estalvia molta feina! Jo ho feia amb plàstic llis...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDt Abr 24, 2018 2:58 am

Efectivament. Evergreen ofereix una diversitat de planxes amb dibuix, entre les que n’hi ha de ratlles paral·leles de diferents mides. Jo utilitzo la Ref 4250, que és la mida més semblant al ratllat del vagó que estic modificant, si bé mai arriba a ser igual perquè ells prenen les mides en polzades, mentre que els de LGB ho fan en mm. Aquesta referència que jo utilitzo és de 6,3 mm.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitimeDt Abr 24, 2018 4:36 am

reverent reverent reverent reverent reverent reverent 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable Felicitats Felicitats Felicitats Felicitats Felicitats

FENOMENAL!!!!

SALUTACIONS

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans   Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
 Temas similares
-
» Ferrocarrils Catalans
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» Zillertal
» Catalans en H0m
» vagons de catalans

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: