TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Ferrocarrils Catalans - Página 18 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Ferrocarrils Catalans

Ir abajo 
+21
E4lok
ulises
OG22
Ramon Pont
alejandro sasplugas
Francesc
MALLET73
Olot
ignasibaga
el terrat de margarit
Mitjans
fve
josepmaria
ODAKIM
TramBlau
KTK
ut800035 (†)
jaume
ostman
Sisu
tram47
25 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 27 ... 36  Següent
AutorMissatge
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 661

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 12:21 am

ignasibaga escrigué:


Ferrocarrils Catalans - Página 18 El_far12

D'aquesta construcció he de dir que me va sorprendre el bon estat de conservació, almenys fa un any, de les tremuges i els seus mecanismes de la part contrària a la carretera, tot i que està molt embardissat. La llàstima és que qualsevol ampliació de la carretera el pot fer anar a terra.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 11:00 am

He trobat unes fotos del indret del túnel del castell de Guardiola (El Collet) que parlàvem aquests dies.

La primera foto es veu la entrada del túnel que ens ensenyava en Ramon l'altra dia, a sobre del penya-segat hi ha les restes del castell de Guardiola, aquesta foto estaria tirada just al davant de la caseta del peó de carretera també mencionada. El tren passa per sobre del riu Saldes i entra immediatament en el túnel, mentre la carretera un cop passat el riu fa un gir sobtat per passar per sota el penya-segat
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Foto_311
Aquesta foto està feta des del tren passant per sobre el pont mencionat, es veu el pont romànic del camí ral de Berga, la central hidràulica de Carbons Collet i al fons el molí
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Foto_412
Aquesta altra des del interior del túnel es torna a veure la carretera que ja ha donat la volta al penya-segat i torna a creuar la via per passar per davant d'uns edificis ferroviaris i ja entrava al baixador del Collet.
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Foto_411

A TramBlau, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12092

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 9:42 pm

study scratch Amb tot aquest material fotogràfic es podria muntar una exposició acompanyat de diferents maquetes de trens baba

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 9:47 pm

Si Pere !!!!! Tots tenim ja sindrome d abstinencia !!!!!!!

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 3:01 am

alejandro sasplugas escrigué:
Si Pere !!!!! Tots tenim ja sindrome d abstinencia !!!!!!!

Alexandre

He pensat justament el mateix!! riuuu

Tot i que val a dir que ho trobo molt bona idea.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 5:05 am

Aquestes fotos son d'un arxiu que va sorgir de un recull de fotos de Guardiola amb el nom de "Fotos Herrera" hi han fotos molt bones del viatge que va fer a Guardiola a bord de la màquina en l'ultim tren, però n'hi ha algunes altres que son d'altres moments.
 Aquestes fotos poden servir per anar reconeixement molts indrets del trajecte, n'hi ha alguna que jo no sé situar el punt exacte d'on son, si ho veieu d'interès n'aniré posant mica en mica per poder-les comentar entre tots.

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Foto_110
Aquesta primera foto correspon a Gironella, penso que la foto està tirada des del balconet de l'últim vagó, el tren està a punt d'arribar o ja hi és a l'estació de Gironella, en direcció Nord, penso que possiblement el tren no està parat per la proximitat i posició del 600, que "segueix molt de prop el tren, seguint la seva marxa, si el tren estigués parat, el 600 faria el gest de voler passar, el tren no va cap el sud perquè els dos cotxes gaire-bé invadeixen el gàlib de la via.

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Foto_211
La segona és ja havent entrat a l'estació de Fígols, típic tren de carbó, al darrera els carregador de carbó i a sobre seu es veu una cinta transportadora que és la subministra el carbó al carregador nou per a camions, que un cop clausurat el servei de carbó es van fer servir per carregar cendres de la central tèrmica en destinació
a les fabriques de ciment

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Foto_312
Aquesta tercera està feta des de l'estació de Fígols en direcció sud, aquesta línia de vagonetes correspon a la que portava pedra de ciment procedent de la obertura de galeries de servei de la mina cap a la fàbrica de ciments Fígols, que també era participada per els Olano (Comptes de Fígols i Fecsa), va funcionar en molt poques ocasions, la cinta del darrera és la mateixa que hem comentat abans

A Olot, Francesc, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 5:41 am

ignasibaga escrigué:
... si ho veieu d'interès n'aniré posant mica en mica per poder-les comentar entre tots...

Si us plau, si!!! Very Happy

ignasibaga escrigué:
... penso que la foto està tirada des del balconet de l'últim vagó, el tren està a punt d'arribar o ja hi és a l'estació de Gironella, en direcció Nord, penso que possiblement el tren no està parat per la proximitat i posició del 600, que "segueix molt de prop el tren, seguint la seva marxa, si el tren estigués parat, el 600 faria el gest de voler passar, el tren no va cap el sud perquè els dos cotxes gaire-bé invadeixen el gàlib de la via...

Jo també ho veig així.

Moltes gràcies per tota la informació i per aquestes fotos. super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 5:57 am

Molt interessants aquestes fotografies Ignasi.

super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 6:35 am

LA TRACCIO TERMICA AL CARRILET.

A mitjans dels anys vint C.G.F.C. al igual que altres companyies amb un alt servei de passatgers i sobretor de mercaderies, varen iniciar la tracció térmica per fer maniobres i posteriorment per a trens de passatgers.
Al inaugurar la tracció elèctrica al carrilet el 27 de maig de 1926, amb les "Patxanges", es van adonar que per a fer les maniobres, al tram soterrat no es podia anar a fer-les amb màquines de vapor. Per aquesta rao Catalans va adquirir dos tractors numerats T-1 i T-2 a l'any 1925. Aquets van ser autoritzats a circular al mes de maig de 1925. Eren de dos eixos i disposaven d'una plataforma on anava el motor. Era un motor Fordson, que es el que equipaven els tractors agrícoles de l'època. Tenien una carrosseria de fusta a tots els lateral i de mitja alçada i també el sostre, el disseny era força espartà. El motor era de 4 cilindres amb una potencia de 20 HP.. Transmissió mecànica i un canvi  amb 4 marxes. La transmissió atacava a un eix i l'altre es feia mitjançant una cadena. Es conduia a sobre d'un seient de planxa com els dels tractors i tot foradat. Per acabar-ho de rematar no portava suspensió, amb el que la conducció era brutal. Ja fa temps, parlant amb ferroviaris que els havien portat eren horribles.
A l'any 1929 amb l'augment considerable de transport d passatgers, van decidir comprar-ne tres mes
numerant-los T-3, T-4 i T-5. Van ser construïts a Barcelona. Un dels tractors el T-2 va ser destinat a Plaça Espanya i li va ser suprimit el sostre, n'hi havia un a Magòria i els altres a Martorell. Anaven pintats de verd i gris i els dos testers amb ratlles grogues i negres.
El T-2 i el T-3 serien desballestats a l'any 1965. Els T-1, T-4 i T-5 van fer servei fins als anys 1970.

Als anys 1950 es va canviar el motor de gasolina per un motor diesel.

Tractor T-1 a Martorell Central
Ferrocarrils Catalans - Página 18 2f0f2210

Tractor T-4 fent maniobres a Martorell Central, any 1966
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Tracto10

El T-4 al dipòsit de Martorell Central al mes de març 1973
[url=https://servimg.com/view/19954318/357Ferrocarrils Catalans - Página 18 Tracto11[/url]

Per últim una fotografia amb els colors que van portar a Martorell Central
Ferrocarrils Catalans - Página 18 2308_710

Per últim una foto d'un dels tractors als tallers de Martorell Central, està sense sostre al mig de la foto
Ferrocarrils Catalans - Página 18 99982110

A TramBlau, TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 7:02 am

LA TRACCIO TERMICA AL CARRILET

A l'any 1925 i amb l'ajut de la Caixa Ferroviaria del Estat, Ferrocarrils Catalans, a través de la seva filial T.F.E,M.B. (Tramvia o Ferrocarril Económico Manresa Berga), va adquirira la firma Italiana S.A.I., Ingenieria Nicola Romeo & Cia. (actual Alfa Romeo) tres automotors de bencina. La comanda va ser firmada el 11 de maig de 1925 i comprenia la compra de tres automotors. Van ser construïts l'any 1926 per la filial Societa per Construzione Elettromaccaniche di Saronno (C.E.M.S.A.). Van ser lliurats a Catalans a partir del setembre de 1926 a raó d'un automotor per mes.
Eren automotors de Bogis tipus 1A-A1, només l'eix interior de cada bogi era tractor. Rodes de 750 m/m. de diàmetre. Un pes de 24 tones en buit 28'2 tones en servei.Capacitat de 48 passatgers asseguts i 22 de drets. Una velocitat màxima de 45 Km/h., si bé es podien aconseguir els 100 Km/h.. Tenia un motor Mercedes-Benz de 4 temps tipus D-III de 6 cilindres en línia i una potència de 100 HP. a 1.000 revolucions. Funcionava a benzina, benzol o una mescla de benzol i nafta. Els radiadors per la refrigeració en portava dos al sostre a la part davantera de cada frontal.
La transmissió era per una caixa de canvis de quatre marxes amb embrage de fricció i transmissió per arbres cardan.
Cada automotor portava 2ª i 3ª classe. A Catalans van portar els números 401, 402 i 403. Foren autoritzats a circular el 3 de gener de 1927. Van ser destinats a fer els ràpids Barcelona-Igualada, Barcelona-Manresa i trens especials. Anaven pintats de colot plata. se'ls coneixia com a "Cavalls blancs.
En servei hi havien sempre dos automotors i un sempre de reserva, degut a que tenien constants avaries als motors. A part del maquinista portaven sempre un mecànic. Tenien un consum molt aelevat i no van donar els resultats que s'esperava.
Al esclatar la guerra Civil, van ser retirats de circulació i es va decidir remotoritzar-los, però al no trobar al mercat uns motors adients, a l'any 1942 es va decidir convertir-los en cotxes de viatgers de 3 classe, renumerant-los com a C-401, C-402 i C-403.

Quan funcionaven com a automotors
Ferrocarrils Catalans - Página 18 28qqez10

Foto de quan van ser convertits en cotxes de viatgers
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Automo10
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Forum147

A l'any 1964 es van reconvertir en cotxes de servei intern per al personal de via i obres renumerant-los S-405 a S-407. Van ser desballestats a l'agost de 1968 i el mes de febrer de 1969.
La primera foto es presa a Sant Andreu de la Barca any 1965, cotxes S-405 i S-407
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Estaci29
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Reconv10

A Francesc, TramBlau, TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 7:13 am

Em deixava una foto dels últims temps amb els colors originals.

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Catala10

A Francesc, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 7:36 am

SEGUINT LA TRACCIÓ TERMICA DE PASSATGERS

En el programa de millores de Catalans a mitjans dels anys cinquanta i acollint-se als beneficis de la llei de 17 de juliol de 1953, van decidir adquirir automotors diesel del tipus unificat que l'Estat va designar per millorar els ferrocarrils de via estreta. El model triat va ser el de la firma Ferrostaal A.G. d'Essen, construïts a Alemanya per la Maschinen Fabrik Esslingen. L'Estat va assignar a Catalans tres automotors numeros 2014, 2015 i 2016 i tres remolcs 5011, 5012 i 5013. Van arribar a Catalans entre el mes d'octubre de 1957 i el mes de gener de 1959. Posteriorment Catalans va retornar el 20 de maig de 1959 el remolc 5011 i va rebre a canvi un quart automotor el 2022.
  Eren de bogis tipus B-B DH, equipts amb dos motors diesel i transmissió hidromecànica. Pesaven 28.000 Kg. en buit i 32.000 Kg. en servei, amb una capacitat de 94 viatgers. Podien assolir una velocitat màxima de 75 Km/h.. Tenien una potencia de 150 HP. a 1.500 revolucions.
Els Ferrostaals asignats a Catalans eren diferents de la resta que van funcionar per les espanyes, ja que entre el motor i la transmissió, hi portaven un multiplicador de revolucions. Circulaven pintats en dos tons de verd, perì més endavant, es va substituir la pintura original del sostre de color plata, per una altre de color verd.
A Catalans van rebre els números següents
MOP 2014  -  Catalans 3001
MOP 2015  -  Catalans 3002
MOP 2016  -  Catalans 3003
MOP 2022  -  Catalans 3004

Van ser autoritzats a circular el 10 de febrer de 1959 els Ferrostaals  3001 a 3003 i al 1 de juliol de 1959 el 3004.

Arribada dels Ferrostals a Catalans a Martorell Central any 1957
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Ferros11

Els ferrostaals en proves a la Linia d'Igualada.
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Ferros12

Dues fotos de la inauguració de l'entrada en servei dels Ferrostaals a la linia d'Igualada. Fotos de l'estació d'Igualada, amb les autoritats. Data 10 de febrer de 1959
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Inaugu10
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Inaugu11

Els Ferrostaals fent servei a Catalans primera foto a Sant Boi
Ferrocarrils Catalans - Página 18 C32-0110

La següent foto un Ferrostaal fent servei entre Martorell Central i Martorell Enllaç
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Ferros13

Doble composició de Ferrostaals a Martorell Enllaç
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Fgc_3010

A TramBlau, TOG, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 7:51 am

A l'any 1977 a Martorell Central van arribar dos Ferrostaals provinents del Ferrocarril Ferrol a Gijon, es tractava dels dos automotors numeros 2017 i 2018, adquirits originalment pel tren d'Olot. Estaven tant malament d'haver estat al Nord, que quan van arribar la idea era reconstruïr-los, però al veure el seu estat general, als tallers van decidir desballestar-los

Els Ferrostaals a Catalans van fer servei als trams Barcelona a Igualada, Barcelona a Manresa i durant una época van fer servei entre Barcelona i Guardiola de Berguedà i posteriorment els van limitar fins a Navás.

Us poso una foto de quan el Ferrostal feien servei al Olot Girona amb un vagó remolc.
L'altre foto es quan va arribar del Ferrol Gijon a Martorell Central a l'any 1977

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Fcog0010
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Ferros14

A TramBlau, TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 8:47 am

Ramon Pont escrigué:
A l'any 1977 a Martorell Central van arribar dos Ferrostaals provinents del Ferrocarril Ferrol a Gijon, es tractava dels dos automotors numeros 2017 i 2018, adquirits originalment pel tren d'Olot. Estaven tant malament d'haver estat al Nord, que quan van arribar la idea era reconstruïr-los, però al veure el seu estat general, als tallers van decidir desballestar-los

Els Ferrostaals a Catalans van fer servei als trams Barcelona a Igualada, Barcelona a Manresa i durant una época van fer servei entre Barcelona i Guardiola de Berguedà i posteriorment els van limitar fins a Navás.

Us poso una foto de quan el Ferrostal feien servei al Olot Girona amb un vagó remolc.
L'altre foto es quan va arribar del Ferrol Gijon a Martorell Central a l'any 1977

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Fcog0010
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Ferros14
Ja es prestava la Renfe a transportar trens de via esreta de un cantó a l'altre de la peninsula amb els vagons epecials? En hi han hagut gaires de transports així?
Gràcies per aquest fil-reportatge que fas Ramon.Disfruto moltisim!! baba baba Enamorat somriu super12

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 12:40 pm

SEGUIM AMB EL MATERIAL DE PASSAGERS A TRACCIÓ TERMICA - DIESEL

Veient l'exit de passatgers amb aquets automotors Ferrostaals, Ferrocarrils Catalans va contemplar l'adquisició d'uns nous automotors més moderns demanat-los directament a les firmes constructores els pressupostos per construïr-los. A continuació us poso tres projectes, que no son gaire coneguts que Catalans van impulsar, però que no es van materialitzar degut a l'excessiu preu que demanaven les empreses constructores, ja que aquí no hi havia l'ajut de la caixa ferroviaria del Estat. Es una pena que algún d'aquets projectes no veies la llum per que hi havien els de la casa M.A.N. per que eren uns automotors molt adelantats per a l'época, dessin set els "lanborginis" de l'época. Tota aquesta documentació ens la va donar el cap d'explotació del Carrilet als anys vuitanta i la conservem jo i un molt bon amic meu. Quan va fer els llibres sobre els Carrilets de Catalunya, jo li vaig oferir en Carles Salmeron, però no en va fer cas, tot i que li vaig passar molta informació.

PRIMER PROJECTE:
Amb data 18 de desembre de 1962 es va demanar el projecte i preu d'automotors diesel Alsthom i S.A.A.E. BILLARD & cIE. Era d'un automotor de 600 C.V. de potencia i velocitat màxima de 80 Km./h. Tenien la particularitat que en el projecte hi participaven Alsthom en els bogies i parts mecàniques i Billard & Cie. en les demés parts de l'automotor.

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al10
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al11
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al12
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al13
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al14
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al15
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Aut_al16

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 1:04 pm

PLÀNOLS DEL PRIMER PROJECTE D'AUTOMOTORS ALSTHOM - BILLARD & CIE.

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0019
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0020
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0021
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0022
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0023
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0024

A TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 1:17 pm

SEGON PROJECTE AUTOTRADE

Aquest segón projecte que va demanar Catalans fou demanat a AUTOTRADE en data 18 de gener de 1963.

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Autotr15
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Autotr16
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Autotr17
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Autotr18

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 1:30 pm

TERCER PROJECTE AUTOMOTORS DIESEL M.A.N.

Aquest tercer projecte va ser encarregat a M.A.N. en data 3 de desembre de 1963. Les composicions d'aquest projecte d'automotors tal com indiquen els plànols es podien alternar i combinar de moltes maneres, segons la demanda de passatgers i al tram de línia que operaven.
  Per a mi hagués sigut el millor d'aquets tres projectes, haguessin set els "Mercedes-Benz" dels automotors per a l'época que era. Però en fi es va quedar al "tinté".

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0010
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0011
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0110
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0111
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0310
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0311
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Man_0312

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0025

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 1:42 pm

Després d'aquets tres projectes fallits, que no es van poder portar a terme degut principalment a la part econòmica, Catalans va demanar ajut a l'Estat i es quan es van poder portar els automotors M.A.N. unificats que son els van portar per a totes les linies de via estreta a Espanya, ja que l'explotació amb material diesel en viatgers era molt més agil, tal com va quedar demostrat amb els automotors Ferrostaals.

Avui per acabar us poso el projecte encarregat també per Catalans a ALSTHOM, que consistia en transformar o construïr de nou el mateix model de locomotora Alsthom Diesel, però per funcionar elèctricament a 1.500 volts i col·locant a sobre de la cabina un pantograf, i amb aixó ja paro per avui, no us vull atabalar més. Això es va projectar el 30 de setembre de 1963

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0026
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0027
Ferrocarrils Catalans - Página 18 Dscn0028

A TramBlau, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDg Nov 15, 2020 7:51 pm

Shocked

Ara he caigut de cul!

De moment estic sense paraules.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDl Nov 16, 2020 6:58 am

Disculpeu e per ser desordenat, però per una vegada que puc aportar una foto, la poso encara que no sigui ni tèrmic, ni projecte... Embarassed

Ferrocarrils Catalans - Página 18 06c17810

Peu de foto: estació de Navàs amb un tren direcció Barcelona.

Jo hi afegiria: amb doble tracció de Bergues!!

A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDl Nov 16, 2020 8:22 am

Olot escrigué:
Shocked

Ara he caigut de cul!

De moment estic sense paraules.

Ja en som dos, s'ha de pair tota aquesta informació. Moltes gràcies, Ramon
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDl Nov 16, 2020 8:25 am

Olot escrigué:
Disculpeu e per ser desordenat, però per una vegada que puc aportar una foto, la poso encara que no sigui ni tèrmic, ni projecte... Embarassed

Ferrocarrils Catalans - Página 18 06c17810

Peu de foto: estació de Navàs amb un tren direcció Barcelona.

Jo hi afegiria: amb doble tracció de Bergues!!


No la tenia vista, gràcies, si doble tracció de Bergues, quatre Martorells i un furgó son molt per la pujada de Sallent a Santpedor i després tornar direcció Olvan
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDl Nov 16, 2020 11:34 am

Ens estem acostumant a rebre aquets reportatges fantastics de Catalans , i penso que  quan s acabin tindrem un problema  , ho trobarem h a faltar !!!!
Jo no se  vosaltres ,pero jo  ho paso  molt be seguin un per un totes les fotos i documents, un altre cop gracies  !!

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitimeDl Nov 16, 2020 1:10 pm

Si, Alejandro, tens tota la raó. Però estigues tranquil, perquè en Ramon té milers de fotografies... o sigui que en tenim per rato. Wink

Confesso que jo espero cada vespre amb il·lusió, per a veure les noves fotos i explicacions d'en Ramon. Per a mi és una mica com abans, quan apareixia un nou número de El Correo Catalan, amb la seva edició dels diumenges titulada CARRILETS DE CATALUNYA. Us en recordeu?  Very Happy  Jo m'ho esperava amb molta il·lusió, perquè llavors no hi havia gairebé edicions sobre temes ferroviaris, i menys d'aquí. Aquella espera de vegades es feia llarga... Però aquella il·lusió era un cop per setmana mentre que les fotos d'en Ramon són més o menys cada dia.

Ja estic impacient per la nova tongada.  Very Happy

Gràcies, Ramon, perquè no són pas només les fotos i les explicacions, sinó la il·lusió que fa l'espera de la propera "entrega", i això és impagable!  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Ferrocarrils Catalans - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 18 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Ferrocarrils Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 18 de 36Anar a pàgina : Previ  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 27 ... 36  Següent
 Temas similares
-
» Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» BARCELOFILIA: Ferrocarrils
» Ferrocarrils (Carles)
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: