TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]

+20
Sonderzug
RailwayManiac
Sisu
Ramon Pont
betulo237
ostman
mikado
OG22
TOG
KTK
Tonton
Olot
ulises
ignasibaga
alejandro sasplugas
Mitjans
TramBlau
tram47
lluis7
MALLET73
24 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 39  Següent
AutorMissatge
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1332

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDt Jul 09, 2024 9:08 pm

Hola Amadeu,

Has encertat! riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDt Jul 09, 2024 9:09 pm

I quan posaban en marxa els dièsel per a Igualada, a més de lúgubre, asfixian i amb boirina, (merda en suspensió).

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDc Jul 10, 2024 6:31 pm

Olot escrigué:
Bon dia,

Si us dic que entre altres coses tinc IMANTS, alguns ENGANXALLS, UN TRANSFORMADOR... fins i tot tinc UN MOTOR, no us estic pas enraonant de la Carta als Reis d'Orient, tot i que bé ho semblaria. Very Happy

Més aviat són els encàrrecs que em vàreu fer anant a Dortmund. Si us plau, anem fent memòria de qui m'havia demanat què per a restablir cada cosa a qui toqui.

Si recordeu què m'havíeu demanat, sempre aniria bé que em contactéssiu, ja sigui per aquí o per privat, o per telèfon o per mail, o si voleu amb senyals de fum, però si us plau, digueu-me alguna cosa.

GRÀCIES!!  super12

A Tonton li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDj Jul 11, 2024 5:07 am

Encara em queden les últimes fotos d'aquell dia... Very Happy

Per si les voleu veure:

La petita Baldwin, abandonada des de fa temps, sembla presidir l'entrada als dipòsits de Carbonelles.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21911

És gairebé de nit. El dipòsit ofereix un aspecte fantasmagòric... El silenci en el moment de fer la fotografia era absolut.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21913

Una altre vista des de dins dels dipòsits nous, a on encara no hi ha hagut mai instal·lada cap via.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21912

Ja en tornant descobreixo una escletxa entre la porta i la paret, suficientment gran com per a poder-hi entrar... Very Happy veniu, o què?

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21914

Fent mil equilibris i un esforç notable de concentració, aconsegueixo entrar-hi, sense prendre mal!

Voleu saber què hi ha?  Very Happy

Doncs això:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21915

En arribant al triangle, ja feia una estona que era negre nit, i tot d'una, veig que hi ha llum a l'interior d'una de les cotxeres...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21916

Ens hi acostem? Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21917

Si, si!! aquí hi ha algú que està treballant! se senten clarament uns cops de martell... quina "ilu" que fa, veure-hi una mica de vida!

Marxem, val més no destorbar!! Very Happy

Arribem ara a l'estació de Font-Alba... aquí el material sembla estar molt ben guardat! Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21918

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21919

Això xoca amb la capa de pols que hi ha a sobre de l'andana, i que fa pensar en un lloc abandonat, mentre que en aquest cas no és així... Però de a on redimoni deu haver vingut tanta pols??

pensativ

A TramBlau, Shay, alejandro sasplugas, Mitjans y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDj Jul 11, 2024 8:51 pm

Aquest circuit ja té molt bona ambientació i això que no està acabat!.
Tinc ganes de veure els propers avenços. Question
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDj Jul 11, 2024 10:10 pm

Les fotos subterrànies són extraordinàries! applaud applaud applaud applaud És com estar al metro de París! applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDj Jul 11, 2024 10:58 pm

Sisu escrigué:
Aquest circuit ja té molt bona ambientació i això que no està acabat!.
Tinc ganes de veure els propers avenços. Question

I jo Narcís, i jo!

RailwayManiac escrigué:
Les fotos subterrànies són extraordinàries!  applaud  applaud  applaud  applaud  És com estar al metro de París! applaud applaud applaud applaud

O al de Barcelona, Christophe!

Que de fet és el que jo vaig conèixer de petit. El metro de Paris el vaig conèixer de gran i ja era bastant "modernitzat", mentre que el de Barcelona el vaig conèixer en la seva pròpia essència.
Però en qualsevol cas, si t'has sentit al metro de Barcelona o de París, és igual: l'important és que t'hagi transmès el record del metro que tu has conegut.

Això és el que jo pretenia. Gràcies per dir-ho!!

Very Happy

Amics, tinc més fotos per a mostrar-vos, però ja no són pas dels trens. Tots ells han estat ben rescatats i ara mateix són tots a les vitrines. El rescat va durar tres dies. En tinc alguna foto, per si a algú de vosaltres interessés...

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDv Jul 12, 2024 12:54 am

Vaig saber que el famós enrajolat (rajola facetada) del metro de París havia estat dissenyat per multiplicar (gràcies a les famoses facetes) la llum que aportaven les dèbils bombetes elèctriques de l'època.

Salutacions,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDv Jul 12, 2024 4:13 am

Olot escrigué:
...
Amics, tinc més fotos per a mostrar-vos, però ja no són pas dels trens. Tots ells han estat ben rescatats i ara mateix són tots a les vitrines. El rescat va durar tres dies. En tinc alguna foto, per si a algú de vosaltres interessés...

Very Happy

A la frase m'he menjat algunes paraules. Es veu que tenia gana!! Disculpeu-me.

La frase en qüestió havia de dir:
"Amics, tinc més fotos per a mostrar-vos, però ja no són pas dels trens dormint en els túnels.

Espero, ara si, que les fotografies us interessaran!

riuuu

A TramBlau, alejandro sasplugas y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDv Jul 12, 2024 11:26 am

RailwayManiac escrigué:
Vaig saber que el famós enrajolat (rajola facetada) del metro de París havia estat dissenyat per multiplicar (gràcies a les famoses facetes) la llum que aportaven les dèbils bombetes elèctriques de l'època.

És bo saber-ho Christophe. Així devia ser també a on s'havia utilitzat igualment aquest tipus de rajola. A Barcelona n'hi havia dos cassos: el metro i FC de Catalunya i Sarrià. Jo no ho sabia, tot i que ara em sembla lògic.

Very Happy

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDv Jul 12, 2024 6:36 pm

Olot escrigué:
...

Espero, ara si, que les fotografies us interessaran!

riuuu

Alguna vegada has trobat algú en aquest fòrum que no estigui interessat en les teves fotos?  enfadat  enfadat  enfadat

Però és clar que ens interessa!  bounce  bounce  bounce  bounce

Gràcies i felicitats tant pels teus èxits ferroviaris com fotogràfics

trenscat2

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 1:24 am

Gràcies Thierry!

Dons a continuació, algunes fotos del rescat.

super12

La primera idea era de formar un primer tren "de vagons" que anés des de Puig-Oriol directe a Font-Alba, per el túnel nº3, després per al nº2, i entrar directament a les vies interiors de Font-Alba.

El tren, amb tracció a mà, perquè, de moment no hi ha cap tipus de corrent a la via, de moment.

Així ho vaig fer.  Very Happy

Calia anar amb molta prudència perquè al túnel nº2 hi havia algun vagó que no havia pogut treure al rescatar el tractor de mercaderies que allà hi havia. I així va ser, només entrar al túnel ja vaig notar com s'enganxava a un, o diversos vagons.
El problema va començar quan en reprendre la marxa, semblava que hi havia algun obstacle que impedia avançar al meu tren de vagons... alguna peça descarrilada?  
De seguida ho esbrinaria. En primer lloc vaig tenir de fer recular el meu pesat tren. Amb això va sortir el vagó enganxat.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21922

Va resultar ser un dels dos FEVE... Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21923

Aquí veiem com recula el tren, molt lentament, des del pont del Gat, per tal de deixar espai per a poder fer una inspecció ocular.

Aquesta es va fer per mitjà d'una foto de mòbil, donat lo incomode que resulta ficar al cap davant del túnel.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21921

Aquesta és la foto. Com que era a ple sol, no es veia res a la foto, i per tant em va semblar que no hi havia res...

(continuarà...)

A TramBlau, Shay, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 8:47 pm

Home!!! Ara ens deixes així???? foot101
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 9:07 pm

No podia pas ser!
El tren xocava amb un obstacle que no hi era!

A ple sol, a la imatge no es veia res que obstaculitzés el seu pas...

Ho tenia de veure be. Així doncs que vaig ficar el cap dins del túnel des de l'altra banda.
Llavors si, que hi vaig veure això:
  Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21924

Era la plataforma lliscant que utilitzo per a desplaçar-me per a sobre de la via quan és oberta per al manteniment.

Allò era alguna cosa més seria que un simple obstacle: per a retirar-la necessitava obrir el túnel. Per tant s'imposava un canvi de plans: el tren aniria cap a Font-Alba des de Puig-Oriol via pont llevadís i via triangle, un traçat que al principi vaig desestimar per la seva complicació per a una circulació com aquesta, un llarguíssim tren de vagons que, a demés, es movia tracció a mà...

Així, dons amb la grua el tren dièsel va ser encarrilat de nou a Puig-Oriol, encarat en sentit contrari.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21927

Va recular fins a enganxar el tren de vagons perdut, i aviat tot va tornar a ser a Puig-Oriol.

Però atenció que ara la cosa és diferent: en pujada d'un 43 per mil i amb dues corbes de 90º contraposades entre elles, valdria la pena que el material més pesat anés just darrera de la tracció...

pensativ

Així dons, arribant en aquest punt es va desenganxar tot el tren de la rama tractora, per a intercalar-hi els vagons de la via contigua.

Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21925

Després d'enganxar els vagons pesats, només calia recular i venir a buscar la resta del tren de vagons... l un cop fet això tirar cap al pont per arribar al triangle i encarar cap a Font-Alba. Fàcil, oi?

Very Happy

Doncs així ho vaig fer.

Tot anava molt be, fins que de cop i volta, quan ja gairebé tenia el pont assolit, mentre pujava a marxa més que lenta, vaig sentir una petita estrebada, i que alguna cosa s'havia desenganxat, a mig túnel. Automàticament, la part de tren desenganxada va anar reculant fins a quedar de nou, pràcticament en el punt de sortida...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21926

Vaig recular per a tornar a enganxar... però no hi havia manera.

Vet aquí el nou problema: un descarrilo en ple túnel!   affraid

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21929

La veritat és que a la foto només es veu la punta del iceberg, perquè darrera seu hi havia una cisterna bolcada i ben creuada, que em va donar força feina de treure-la.

Com diu la llei d'en Murfi, els problemes esdevindran sempre a la zona més inaccessible!

Per fi solucionat el problema, el primer tren de vagons arriba a Font-Alba. Ja és mitja tarda, però, això vol dir que ha estat un intens dia de treball portar aquest tren a bon terme...  ara, a demés, caldrà anar situant tot el tren a la vitrina -quina cosa suposa encara unes hores més de feina- per a fer espai a les vies per a rebre encara més material.

Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21930

Queden al menys dos trens més, o sia que calculeu!  Wink

A TramBlau y a Shay Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 9:24 pm

Hola Amadeu,

És una bogeria: a l'última foto del teu penúltim missatge, no veia l'obstacle! Ara que ho has explicat tot... ho veig! És màgia! super12 super12

Coneixes la llei de Murphy? El meu avi em parlava sovint d'això quan era petit! riuuu

Fa temps, a la revista La Vie du Rail, cada setmana es feia una petita competició amb un tren que s'havia de maniobrar en un plànol de via que presentava una dificultat. Crec que hauries estat campiona cada setmana! riuuu riuuu

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 9:32 pm

Gràcies Christophe!  Celebro que t'hagi agradat el meu post. super12

Very Happy

També us puc mostrar imatges de les locomotores a vapor apartades en una via morta, tal com varen ser rescatades.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21931

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21933

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21932

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21935

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21936

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21934

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21938

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 >img21937

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21939

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21941

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21942

A mi, al veure-les així, apartades, plenes de pols... em recorda tantes que n'he vist al llarg de la meva vida, sobre tot en els anys en que era més jove, esperant ser desballestades... a vosaltres no?

Però no us amoïneu, que aquestes tornaran a circular. Wink

A TramBlau y a Shay Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 9:38 pm

RailwayManiac escrigué:
Hola Amadeu,

És una bogeria: a l'última foto del teu penúltim missatge, no veia l'obstacle! Ara que ho has explicat tot... ho veig! És màgia! super12 super12 ...

Et refereixes a aquesta, oi? Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21921

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 9:46 pm

Si exactament ! ok
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 9:48 pm

Olot escrigué:
Gràcies Christophe!  Celebro que t'hagi agradat el meu post. super12

A mi, al veure-les així, apartades, plenes de pols... em recorda tantes que n'he vist al llarg de la meva vida, sobre tot en els anys en que era més jove, esperant ser desballestades... a vosaltres no? Aquesta és exactament la sensació que vaig sentir!

Però no us amoïneu, que aquestes tornaran a circular. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDs Jul 13, 2024 10:02 pm

Encara una vista amb una il·luminació diferent...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21944

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21943

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21945

A TramBlau, Shay, TOG y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDg Jul 14, 2024 11:25 pm

Encara no entenc on guardaràs tot aquest material. Jo recordo aquell quartet ple de caixes amb material guardat. Suposo que encara el tens perquè si no et passaràs la vida movent el material amunt i avall de les vies.....
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDl Jul 15, 2024 12:04 pm

Sisu escrigué:
Encara no entenc on guardaràs tot aquest material. Jo recordo aquell quartet ple de caixes amb material guardat. Suposo que encara el tens perquè si no et passaràs la vida movent el material amunt i avall de les vies.....

riuuu  riuuu  riuuu  riuuu

Dons no, Narcís, ja no tinc les caixes que tu recordes, però és que el quartet tampoc !!

riuuuu  riuuuu

De fet no hi ha cap misteri, donat que el material torna al lloc a on era abans de les obres: la vitrina. Si en el moment de començar les obres hagués tingut encara el material a les caixes tot hagués sigut molt més fàcil: transportant totes les caixes fora de casa, per exemple, al traster, o encara mes fàcil; s'hagues pogut quedar tot a dins de es caixes, perquè allà el material era més o menys protegit.

Ara bé, en els darrers temps vaig posar tot el meu material en unes vitrines -en tinc dues- fetes a mida per al meu material. I vaig preferir treure'l d'allà i escampar-lo per el meu circuit, per a evitar que la pols o altres incidències de les obres poguessin afectar-lo.

Ara, Narcís, tot el material només torna a allà a on era... Very Happy

Fa molt de temps que no vens a visitar-me, i és clar, no estàs al cas... Very Happy

Per a posar-te al dia, podries mirar aquests fils. Segurament te'n faràs una idea de com són les meves vitrines:

https://trenscat.forosactivos.net/t3882-incursio-nocturna-a-la-vitrina-dels-trens

https://trenscat.forosactivos.net/t3452-l-hora-maqica-del-sol

https://trenscat.forosactivos.net/t3037p25-caixes-de-cartro-per-emmagatzemar-i-transportar-els-nostres-trens-tutorial#128254

Fins i tot el fil a on vaig vendre les caixes: Very Happy

https://trenscat.forosactivos.net/t3719-a-vendre-caixes-vermelles-de-lgb

Comprenc que et costi d'entendre, Narcís, perquè jo era un acèrrim de les caixes vermelles, i això va implicar un canvi radical de filosofia: fart del malson que suposava entrebancar-me a cada moment amb les caixes vermelles, i de buscar i rebuscar una peça determinada, que podria ser tant difícil de trobar com laboriosa la seva cerca si era a la caixa equivocada, com de trobar-me material que ja ni recordava haver comprat... tot d'una, vaig arribar a la conclusió de que allà el material no es veia, i la primera manera de disfrutar-lo és veient-lo.

I la veritat, tant de bo hi hagués arribat abans!

Very Happy

Dit això acabo amb la recuperació de material, perquè us tinc d'explicar que avui ha estat un dia amb final feliç.

sii

Però una cosa després de l'altra... Very Happy

Així dons, amics, el segon dia de rescats va passar tan ràpid com el primer, i a demés sense incidents greus.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21948

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21946

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21947

Els vagons anaven entrant tots i cada un d'ells cap a Font-Alba.

Finalment, aquest va ser l'ultim tren de material a recuperar: al tercer dia. En ser l'ultim m'hi vaig abonar una mica més en fer les fotografies... com sempre, espero que us agradin. Very Happy

El darrer tren de vagons puja tant lentament com ho han fet els altres. El brogir dels seus motors ensordeix...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21949

Aquí el podem veure començant el pas per el pont llevadís.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21951

La peculiaritat d'aquesta foto són els dos o tres vagons que, segurament us deuen haver passat desapercebuts. Em refereixo, a uns de petitons, en la llunyania, a l'altura del viaducte de pedra que hi ha a l'altra banda del terrat, i que en la foto es veuen per sota del pont llevadis... els heu localitzat? són els darrers vagons d'aquesta super-composició.

sii

En les properes imatges hi podrem veure la rama apropant-se molt lentament a través del pont llevadis... i  endintrant-se en el triangle.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21950

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21953

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21952

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21954

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21955

Encarant els darrers metres per a arribar a destinació

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21956

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21957

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21958

A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDl Jul 15, 2024 7:13 pm

Arriba l'hora de desfer-se'n d'això:

rialla

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Imatg149

Ja no hi ha lloc per a aquesta andròmina, que ha quedat obsoleta per la creació del nou CTC.

Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Imatg150

A demés, amb l'ocasió de que he tingut d'obrir el túnel nº 2 per a recuperar la meva plataforma lliscant, he aprofitat per a fer-hi tot el manteniment.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21961

1
Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21960

Fixeu-vos-hi be perquè aquesta maniobra no es fa normalment en dies de visita...  Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21959

Ben pocs són els privilegiats que han pogut veure en directe aquests llocs ocults, i tot aquest ritual...
Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21964

Perquè és ben bé com un ritual en el que hi ha un ordre estricte a seguir....

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21962

... i en el que hi ha un lloc per a cada peça...
... i en el que si es perd l'odre a seguir o no es respecten els llocs, d'alguna manera s'acaba pagant.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21963

Abans...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21966

... i després (espero que s'hi noti!!  riuuu )

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21967

I ara, tornem a cobrir-ho tot. Que no es noti res...!   schhhhhht  schhhhhht  schhhhhht  

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 Img21965

A TramBlau, TOG y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDl Jul 15, 2024 8:20 pm

Impressionants fotos.
Així, tens en vitrina fins i tot el material comercial....
L'Arosa que has comprat suposo que el vols transformar en alguna cosa.....
Explica'ns una mica el control de trànsit nou que estàs muntant. A quines zones afecta? Com funciona?

Em sap greu si em faig pesat por
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitimeDl Jul 15, 2024 10:25 pm

No, Narcís, de pesat res!

Al contrari: gràcies per preguntar!!

Very Happy

Efectivament, Narcís, a la vitrina ho tinc TOT, fins i tot el material comercial. Ja coneixes la meva filosofia: el material ha de ser més original que en el seu estat original, per tant tot acabarà estant putinejat per a mi.

Very Happy

L'Arosa no el vaig pas comprar, sinó que es deu al regal d'un amic, que tu coneixes: en Marc Walter. Si, penso potinejar-lo també -naturalment!-. En aquest cas no estic encara segur de si es convertirà en automotor dièsel, com figurava aquests dies, o si es convertirà únicament en vagó entremig+vagó amb cabina (tal com és realment) per a completar una rama vaig-i-vinc amb el Bernina. Però en qualsevol cas això va per llarg, perquè primer hi ha una llarga llista de material que eternament vull fer, de material molt més d'aquí. Espero, vull i desitjo que ja m'ha arribat el moment. Això si que li donarà personalitat al meu circuit!

Very Happy

Dons mira, en principi el CTC és per a controlar-ho tot i hauria de cobrir totes les zones del circuit.

És a dir que la idea és poder fer anar un tren, des de que surt fins a que torni, des d'aquí. Només els racons invisibles des de l'interior, no seran pas accessibles des del CTC -les vies del dipòsit de Carbonelles, per a citar un exemple- i s'haurà d'anar a Carbonelles per a fer-ho.

Funcionarà analògicament, amb relés electromagnètics (o sento de veritat per els amants del digital, però això és el que jo sé fer). És a dir polsadors i palanquetes, com tota la via s'ha fet.

La idea és poder fer anar els trens per a tot arreu des de dins, però a cada una de les tres estacions de fora hi haurà el seu quadre de comandament, perquè hi haurà funcions que només es podran fer des de fora. Tu ja saps Narcís, que a mi m'agrada maniobrar, i jugar a trens de veritat. Per tant el circuit donarà joc per a tres persones, que s'enviaran els trens des d'una estació a l'altra.

Very Happy

A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 34 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 34 de 39Anar a pàgina : Previ  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 39  Següent