El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Set 27, 2023 7:09 am
Mitjans escrigué:
Potser està construint un racó que encara no ens ha ensenyat...
Amadeu ens està fent alguna cosa en secret!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Set 27, 2023 7:28 am
Sento decebre-us, però no: estic en silenci perquè aquests dies se m'ha omplert l'agenda de coses supèrflues a fer... i no tinc temps ni per als meus trens!!
Us asseguro que tinc mono de trens!!
Sento decebre-us, però no, no tinc pas secrets amb vosaltres
A TramBlau, Shay, mikado y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 04, 2023 11:17 am
Molt xulo ! El pal ja té una pàtina Segons la foto ampliada el fanal penja del rínxol inferior . No recordo si eren de metall , pintats o de ferro esmaltat al foc com les garsales . . .
Potser es pot trobar la manera de fer el globus de vidre dels fanals amb acetat termodeformable . . . Motlle i contramotlle amb escaiola i amb un bufador-decapador elèctric escalfarlo fins que es formi la peça . A l´hora de fer els motlles cal comptar el gruix del plàstic que quedarà al mig De fet les làmines de plàstic termodeformables per fer blisters es deformen amb infrarrojos . Els de les estufes elèctriques de tota la vida que es veia l´espiral al roig viu . Recordo haver comprat fa anys làmines termodeformables al Servei Estació . Hi havien diferents gruixos .
Jo feia peces seriades amb un procés més complicat .Tenia un motlle base amb les peces en negatiu dins un marc quadrat .La base plena de foradets d´un mm per on passava l´aspiració. En mig la fulla de termodeformable .Dalt un altre marc que l´apretava fermament a la base. Escalfava la làmina mentre feia el buit a la peça de la base connectada a l´aspiració d´un compressor d´aire . Per fer sèries curtes el primer sistema és més senzill .
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 04, 2023 8:49 pm
salutacions
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Oct 04, 2023 10:26 pm
M'encanta, té molt bon aspecte
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 05, 2023 12:43 am
Preciós
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 05, 2023 11:23 pm
M'agrada com queda
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Oct 06, 2023 8:22 pm
Moltes gràcies per les vostres respostes, amics!
Jan, especialment agraït per els teus consells, a tenir en compte.
Em penso que avui dia també es deuen poder fer en 3D, perquè sé que n'hi ha que fan peces transparents. Això potser ho faria més fàcil.
Ara per ara, però, no tinc temps de fer més. Aquest fanal, tal com està, un cop pintat, ja em recorda el que jo volia... per tant, em sembla que de moment es quedaran així. Més endavant ja ho veurem...
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Oct 26, 2023 12:30 am
Per fi, després de moltes setmanes, un matí tranquil a casa!!
Això m'ha permès de continuar amb el sostre i les parets del futur dipòsit de cotxes i automotors de Sot del Bac, que ja estava ben tin d'anar recollint per terra, després de cada ventada.
Aquest és l'aspecte exterior que ofereix avui:
I unes vistes de l'interior:
Encara falta fer-li les claraboies al sostre, a fi de que deixin entrar la llum del dia. També m'ha arribat avui un Lokschuppen comprat a preu irrisori (per que us en feu una idea: m'han costat més els ports des d'Alemanya que no pas el propi edifici.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Nov 01, 2023 1:09 am
Amics, a partir d'aquest moment NO poso més fotos dels treballs fets ni de material fet, donat que presentaré algunes novetats el proper dia 2 de desembre, i si ho explico aquí ja no hi hauria novetats...
O sigui que qui vulgui seguir aquestes novetats ja sap què és el què pot fer: venir de visitant a la jornada de portes obertes.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Des 08, 2023 8:29 pm
Bon dia, amics...
Després de l'agradable experiència de maniobrar a la platja de vies de Carbonelles, he vist que em fa falta amb urgència un quadre de comandaments. O sigui que, després d'una nit d'insomni, vet aquí algun primer resultat:
Només es tracta d'un primer plantejament, però ja és alguna cosa. Ara ja només falta fer la part elèctrica....