El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Jun 19, 2023 5:22 am
MALLET73 escrigué:
Aquestes 2 ultimes imatges m'encanten!!
salutacions
mallet73
Jo també, sempre que estic espeleològic o no claustrofòbic!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 1:36 am
Amics, tal dia com avui la primera circulació en proves ha arribat per fi a SOT DEL BAC, sense incidents remarcables.
Aquí en teniu una foto, encara calenta ( i molt perquè està plovent foc ), que simbolitza el fet, però us prometo un petit vídeo per avui, amb un tren arribant a Sot del Bac. Serà d'un tren de treballs, que són els únics que circulen, de moment. El servei regular de viatgers i mercaderies encara no està restablert, i tampoc no hi ha una data prevista. Però val més això que res, oi?
Mentre que el maquinista ha anat a dinar, jo he aprofitat per a fer aquesta foto de la màquina Henschel, de la TSO, que ha vingut amb un tren de tremuges.
Com bé sabeu, un dia se'm va ocórrer de dir que el tren quedaria acabat per Sant Joan. En arribar la data, tothom se'n en reia, sense caure en compte de que no havia dit de quin any! Dons bé, el tren torna a funcionar per Sant Joan XXIII !!
I no s'acabarà per Sant Joan, però si per aquest any 23!!
I no sabeu com n'estic de feliç de poder fer aquest post avui, perquè aquí s'acaba una marató en la que estic vivint des de l'octubre del 22 en que, de sobte, vaig entendre que tenia d'acabar el tren!! Encara queda feina per a fer, però ara ja només és qüestió de setmanes de fer que els trens reprenguin les circulacions en TOT el circuit dels FFCC de La Terrassa. Ha estat molt dur, perquè he treballat a sol i serena, amb fred i am calor, amb sol i amb pluja, de dia i, en ocasions fins i tot de nit!... només vaig parar durant Desembre i Gener, per motius de salut. I a demés, hi ha hagut ensurts i entrebancs (mai millor dit) fins al darrer moment, que han retardat el primer tren uns dies, però que finalment arriba puntual... per Sant Joan!! Però al final, és molt més gran les satisfaccions obtingudes que no pas els moments dolents passats.
A partir d'ara, em dedicaré a més coses, a demés de la meva terrassa!! ;D
Esteu tots convidats a venir quan vulgueu a veure els resultats fins avui, i també la marxa dels treballs fins al final. Només us demanaré que concertem cita, per a estar plenament per a cada un dels que vulgueu venir a visitar els FFCC de La Terrassa.
Per cert, ara podeu trobar (i veure) ELS FERROCARRILS DE LA TERRASSA a Google maps!
(Més que res, perquè ningú es perdi per el camí!!)
A TramBlau, TOG, KTK, el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 2:03 am
molt bona imatge!! bon fotògraf!!
candidata a imatge del mes!!!
salutacions
mallet73
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 3:31 am
Només podem dir: "Bravo"!
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 5:39 am
Olot escrigué:
"Esteu tots convidats a venir quan vulgueu a veure els resultats fins avui, i també la marxa dels treballs fins al final. Només us demanaré que concertem cita, per a estar plenament per a cada un dels que vulgueu venir a visitar els FFCC de La Terrassa."
En prenc bona nota ! Moltes graciès !
Felicitats per tota la feina feta!
Christophe
Editat per darrera vegada per RailwayManiac el Dj Jun 22, 2023 10:22 am, editat 1 cop en total
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 6:15 am
Tots els membres de més al nord de Catalunya sereu sempre molt ben rebuts, Christophe. A demés, completaríem la visita amb més coses (de tren de jardí, si es pot, i turistico-ferroviàries, naturalment). Només m'heu de dir quants dies vindríeu i jo us organitzaré l'estada. En quant a l'hotel, també us puc enviar el meu consell sobre allotjament a prop de La Garriga.
Hi ha molts llocs que us agradaran: la meva proposta passa per visitar la muntanya Montserrat amb cremallera o amb telefèric, santuari de Núria amb cremallera, i naturalment calen dos dies per anar a visitar el museu de Mora la Nova, i potser alguna cosa més. A demés, si voleu venir en estada llarga, la oferta turística de Barcelona (només a 36 km de La Garriga, que es poden fer en tren) és molt bona.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 6:28 am
FERROCARRILS DE LA TERRASSA a GOOGLE MAPS:
Només cal escriure això: "Ferrocarrils de la Terrassa", si no us sortís, hi afegiu: "La Garriga", i si no us en recordeu del nom, només cal buscar "El tren de jardí" i us sortirà. I si no, aquest és l'enllaç:
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dj Jun 22, 2023 9:14 am
Amics, us havia promès un video d'avui, però encara no està llest. M'he encallat en el muntatge, que tot i ser senzill, com que no hi tinc experiència, no me'n he sortit. Finalment he demanat ajuda a un amic, que me'l muntarà demà.
A TramBlau, KTK, el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Jun 23, 2023 6:18 pm
Vida nocturna meravellosa
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Jun 23, 2023 7:06 pm
Et superes continuament !!!!!!
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Jun 23, 2023 8:31 pm
Com no podia ser altrament en uns ferrocarrils tan seriosos com els FT, tot molt real. Primer els trens d'obres i proves, abans de posar en circulació els trens comercials. Un apunt sobre un assumpte del qual segur que ja hauràs pensat alguna cosa: aquesta locomotora TSO està demanant un topall central...
Administrador escrigué:
NOTA DE L'ADMINISTRADOR:
Aquesta pregunta estava resposta en aquest mateix fil, però com que a partir d'aquell moment s'inicià una discussió sobre aquestes màquines, trobareu la resposta en aquest nou fil:
Aquesta era la resposta a aquesta pregunta, suprimida d'aquest fil:
Olot escrigué:
Quanta raó tens, amic!
En comprar la locomotora, et servien un accessori que no és altra cosa que una topera amb un tope central, per si vols substituir la que porta en origen de dos topes. És clar que hi he pensat!! Però resulta que ara no sóc als tallers sinó a via i obres!!
Ja veig que ni vacances tindré, perquè quan deixi via i obres per a tornar al meu taller se m'haurà acumulat la feina!!
Gràcies per el comentari, Ignacio.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Jun 23, 2023 8:58 pm
Olot escrigué:
Gràcies, nois!!
Avui, nit de Sant Joan, tenia torn de nit...
Però què va passar? Esllavissada de terra?
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Jun 24, 2023 4:41 am
Quina forma tan estranya aquesta ziga-zaga de les vies, no? Quin sentit té Amadeu?
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Jun 24, 2023 5:29 am
Son les agulles
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Jun 24, 2023 5:51 am
ignasibaga escrigué:
Son les agulles
Per descomptat, era per diversió!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Jun 24, 2023 8:33 pm
Disculpeu el retard en la meva resposta.
No us alarmeu pas!!
Cap terratrèmol! Tampoc m'he tornat pas boig!
Només és una imatge que juga amb la perspectiva fent una il·lusió òptica. Veieu si us plau l'esquema de vies de Puig-Oriol en l'esquema general. Veureu que la via principal es desvia una mica moment en el que hi ha l'agulla que bifurca cap al ramal de Sot del Bac fa un petit gir que casualment porta les vies en la mateixa direcció en que anava la via principal anterior.
No sé si és fàcil d'entendre.
Sinó, miraria d'aportar millors explicacions.
El cas és que potser podia haver fet continuar les vies rectes simplement fent desviar la via principal del gran oval, de la via cap a Sot del Bac, que aniria completament recte... (ja sento les veus d'alguns: fer difícil allò que és fàcil..." ) si. ho podria haver fet, naturalment. Però jo tinc la teoria de que és millor sempre deixar el pas més habitual en recta i no pas en la corba de les agulles. I d'aquesta manera els trens que fan l'oval, que seran molts més que no pas els que aniran cap a la petita estació industrial de Sot del Bac, aquells, sempre prendran l'agulla en posició recte.