TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Un tren a la terrassa V.2

+16
ulises
ARIA
OG22
mikado
Mitjans
ignasibaga
jordi
Olot
dvdtren
Sisu
MALLET73
betulo237
KTK
TOG
ostman
lluis7
20 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 77
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2513

Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 3:41 am

le LGB 12070 , c'est un inverseur bi-polaire commandé par un moteur d'aiguille ?

el LGB 12070, és un inversor bipolar controlat per un motor d'agulla ?

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7377

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 4:31 am

tram47 escrigué:
le LGB 12070  , c'est un inverseur bi-polaire commandé par un moteur d'aiguille ?

Si, és un joc de contactes auxiliars que s'acoblen al motor de la agulla  en el seu interior hi ha dos finals de carrera commutats que s'accionen amb el moviment del motor de l'agulla.

En realitat estan pensats per accionar la senyalització de la agulla, per això diu inversor bipolar, però serveix perfectament per regular la maniobra del triangle

Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230110

Aquesta és la agulla n.9 del meu circuit i que forma part del triangle. El tros a dins del triangle és el joc de contactes 12070

el conjunt del motor de la agulla més el 12070 té el mateix comportament que un relé bipolar commutat

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1579

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 6:18 am

en aquest moment m'es impossible (econòmicament) comprar 3 elements 12070 per fer funcionar el triangle. que les màquines entrin de cul !!! riuuu
no, en serio, pensava que els "interruptors" del teu esquema eren relès, i per tant vull pensar que molt mès economics Rolling Eyes
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 6:19 am

tram47 escrigué:
le LGB 12070  , c'est un inverseur bi-polaire commandé par un moteur d'aiguille ?

correcte Daniel
C'est correct Daniel ok
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 6:29 am

acoblat als terminals del motor de l'agulla, un relé biestable serà menys car!!!

couplé aux bornes du moteur d'aiguille un relais bi-stable sera moins onéreux !!!

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 9:48 am

lluis7 escrigué:
en aquest moment m'es impossible (econòmicament) comprar 3 elements 12070 per fer funcionar el triangle. que les màquines entrin de cul !!! riuuu
no, en serio, pensava que els "interruptors" del teu esquema eren relès, i per tant vull pensar que molt mès economics Rolling Eyes

No corris a comprar res, relés en tinc jo, però deixam rumiar la possibilitat de fer-ho amb relés. Elèctricament és el mateix, però el que acciona els contactes és la barra que fa desplaçar els espasins de l'agulla, no la bobina del motor.

Però ara per ara penso que és bo que ho vegis funcionant, llavors ja decidiràs quin sistema hi poses

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 9:51 am

L`he vist a Ebay a 30 euros la peça+enviament
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 11:14 am

sur les bornes du moteur d'aiguille, brancher les deux bornes du relais bi-stable ( si le relais à trois broches, oublier la broche du milleu).
même avec une impulsion pour le moteur d'aiguillage, le relais restera en place.
faîtes des essais !!!
als terminals del motor de l'agulla, connecteu els dos terminals del relé bi-estable (si el relé té tres pins, oblideu el pin central).
fins i tot amb un pols per al motor de desviació, el relé es mantindrà al seu lloc.
prova-ho!!!

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 02, 2023 12:25 pm

ignasibaga escrigué:
...
Et dic el mateix que t'ha dit l'Amadeu, el dia que vulguis pots venir a veure com funciona, i si algú si vol afegir millor...

Jo m'hi afegeixo, naturalment! A on em tinc d'inscriure?

Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDt Gen 03, 2023 6:27 am

tram47 escrigué:
sur les bornes du moteur d'aiguille, brancher les deux bornes du relais bi-stable ( si le relais à trois broches, oublier la broche du milleu).
même avec une impulsion pour le moteur d'aiguillage, le relais restera en place.
faîtes des essais !!!
als terminals del motor de l'agulla, connecteu els dos terminals del relé bi-estable   (si el relé té tres pins, oblideu el pin central).
fins i tot amb un pols per al motor de desviació, el relé es mantindrà al seu lloc.
prova-ho!!!

Ho provo, Daniel
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDj Gen 05, 2023 4:24 am

Vaig estar pensant en la possibilitat de fer el joc de contactes auxiliars per al motors de les agulles, 30 euros per peça més els enviaments em va semblar un pel cars, però era els preus que ballaven en diferents llocs que vaig consultar.
Així que aprofitant la teoria de que el 3D és el futur dels trens hi he buscat resposta. després de uns dibuixos i fent les modificacions pertinents he arribat a aquesta caixa

Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230114

que entra perfectament als encaixos del bloc del motor per a els contactes on hi hem de posar els microruptors (finals de carrera)
Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 Img-2051

encara hi he d'ajustar alguna cosa, però de moment hi cap tot i crec que serà possible i per un preu molt mòdic, crec que els materials per fer-lo no passaran de 3 o 4 euros
Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230115

A Olot, lluis7, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDj Gen 05, 2023 6:16 am

molt bona idea!!! i un bon ajust dels caps per activar les fulles del microinterruptor.

très bonne idée !!! et un bon réglage des bossages pour activer les lames des micro switch .
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDj Gen 05, 2023 6:36 am

Shocked Shocked Shocked valgamdeu Ignasi. a mi tot aixo em sembla magia riuuu

A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDj Gen 05, 2023 7:06 am

riuuu riuuu No és màgia, és elèctric!!!!! riuuu riuuu

A Olot y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDg Gen 08, 2023 4:17 am

Ja el tenim, i pot servir per diferents coses a més del control de circulació del triangle

Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230118

he fet un simulador per comprovar que treballa correctament, sense estar muntada la barra del canvi de l'agulla ha de encendre els dos díodes dels contactes tancats, en el muntatge que fet els dos díodes blaus
Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230117

amb l'agulla en posició recta (per exemple) ens encendrà un díodes blau i un de blanc, ja que la barra de la agulla prem el gallet de un final de carrera
Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230116

o en posició desviada hem desplaçat la barra de l'agulla llavors ens allibera el final de carrera que teníem premut i ens prem el que teníem lliure, llavors els díodes també estaran encesos un de blau i un de blans però en ordre invers
Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 20230119

A Olot, TramBlau, lluis7 y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDg Gen 08, 2023 4:45 am

Shocked Shocked Shocked
magia ... però de la bona bona Laughing
quin crack
aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDg Gen 08, 2023 5:34 am

si entenc bé, en funcionament normal, sempre tindreu il·luminació blava i blanca en funció de la posició de l'interruptor

Els 2 blaus alhora (el primer cas) no sent funcionament normal.

Polzeamunt i aplaudir
Simple i eficient. Per què semblar més complicat?

trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDg Gen 08, 2023 6:08 am

Tonton escrigué:

Simple i eficient. Per què semblar més complicat?

trenscat2

Si, és molt simple i eficient, el que el fa complicat d'explicar és que segons perquè el vols has de fer les connexions de una manera o altra, així segons com estigui muntat el triangle pot variar el esquema. Tot això que ara sembla tant complicat amb una pràctica queda aclarit.

El que vull dir que per explicar el funcionament o basem en els termes de via recta o desviada,  però segons estigui muntat el triangles jo a la sortida per la dreta la tinc en via desviada i potser tu la tens recta, no sé si m'entens?

El que si que els colors dels fils i la posició de les bornes ja està pensat per facilitar el muntatge ja que hi han d'anar 3 jocs de contactes, un per cada agulla.

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDg Gen 08, 2023 6:11 am

arbrenadal felicitats!!!! un sistema molt senzill i universal.
un autèntic regal de Nadal
arbrenadal
applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDg Gen 08, 2023 5:11 pm

genial

És que en Ignasi és una mica mag... com els Reis d'Orient, o com el Pare Noël.

Hauré de replantejar les bases del meu pròxim Taller.  

Bravo formidable

(per altra banda, deixeu-me posar la nota, aquest és un exemple més que palpable de l'utilitat de TRENS.CAT, que permet  compartir coneixements, i a on el que en sap molt pot fer que els altres també en sàpiguen una mica més que abans ...)

Polzeamunt

Moltes gràcies, Ignasi!!

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 09, 2023 8:03 am

El que és genial és aquest grup que en formem part on compartim el que creiem que pot ser útil a els altres i això és el que ens fa créixer i evolucionar, jo sense vosaltres no hauria pogut fer el que he fet.
Quan feia el meu circuit hi vaig voler un triangle que em permetés girar trens sencers, un bucles no m'hi cabia , que ho podia controlar amb els contactes auxiliars de LGB i ho vaig fer.
Ara quan en Lluís l'ha volgut fer m'ha semblat que el que vaig fer en el meu l'hi podia anar bé, ara ja fa forces anys que el tinc muntat sense problemes i quan en Lluís va comentar el preu ho vaig buscar per ebay 30 euros la peça, també em va semblar excessiu, hem evolucionat el 3D i el material no és car, vaig veure la possibilitat de fer-los, un nou repte assolit i que ens en podem beneficiar tots.
Això és el que fa gran aquest grup, jo pel meu compte no els hauria fet, ara tinc la satisfacció de haver-los fet i que puguin ser útils, penso que potser substituir els originals que tinc de LGB per aquests ja que queden més ajustats al motor i no fallen tant, deixar-los una bona temporada per veure com aguanten les inclemències
L'altra dia baix respondre al Thierry pensant que responia a en Lluís, potser l'hi he d'aclarir alguna cosa

A TramBlau, lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19506

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 09, 2023 8:17 am

Es el Messi del modelisme ferroviari!! Un crack!!

Salutacions

Mallet73

A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDl Gen 09, 2023 8:45 am

Ignasi, el meu triangle, per exigencies del traçat i de la EGUT Rolling Eyes es un xic singular, ja que la entrada a la estacio l'hauria de fer de cul, lo qual no es massa correcte (crec)
Vull dir, entraria de cara per la agulla 8 desviada, passaria per la 10, i tiraria enrera fins la 11 que em donaria la entrada a la estació
Com ho veus?? Razz

Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 Circui16

PD: res a afegir al companyerisme que es viu en aquest grup  super12

A Olot, TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDt Gen 10, 2023 5:00 am

Lluís, el teu triangle com el meu i com el de tots, s'adapta al circuit que tenim, fins aquí no hi ha res a dir.
Vas dir que ho volies fer anar amb un sol transformador, per fer el esquema del teu triangle em fa falta saber en quin punt es dona corrent al circuit, l'estació queda gestionada per la posició de les agulles 8 , 10 i 11

No estic d'acord amb tu que els trens han d'entrar de cul a l'estació, ni que el circuit hagi de tenir un sol senti de circulació, els trens que vinguin provinents del bucle arribaran ineludiblement per l'agulla 8, però els provinents del circuit poden venir en els dos sentits de la marxa i entrar a l'estació per qualsevol de les agulles 8 o 10 fent parada a la via 2, desenganxes la màquina i la passes a la via 1, si la màquina és bi-cabina o vols que vagi de cul passes l'agulla 9 per tornar a enganxar el tren per l'altra punta, llavors el tren et pot sortir de cara tant per l'agulla 8 com la 10, segons el sentit de circulació l'hi vulguis donar. Però a més si la màquina és una de vapor i vols que surti de cara, quan la desenganxes del tren en la via 2 i la passes a la via 1 continua el recorregut fins passada l'agulla 8, passa pel triangle fins passada l'agulla 10 i torna a entrar a l'estació per l'agulla 11 i enganxa el tren per re-emprendre la marxa en el sentit de circulació escollit, agulles 8 o 10
Un tren estacionat a la via 1 es veu obligat a sortir per l'agulla 8 o ha de recular fins passada l'agulla 13 per poder passar a la via 2 i llavors pot sortir per l'agulla 10.

Em sembla que hi tens molt joc.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitimeDc Gen 11, 2023 6:20 am

totalment d'acord amb els teus comentaris i posibles maniobres a fer. em tranquilitza saber que coincidim !! potser no ho estic fen TANT malament smiley-char013 Laughing

i de totes les maniobres del triangle, la unica que no puc fer ara (amb el pont de diodes col·locat entre les agulles 10 i 11) es entrar a la via 2 venint de la agulla 10. aquest tram nomès em permet la direcció de sortida. les altres cap problema i sense cap cort circuit ok

doncs tot i que tinc el trafo (i tota la centralització dels cablejats) a sota de la estació, aquest alimenta la agulla+rele numero 4, que es la que em gestiona el bucle de retorn.

no descarto la opció d'utilitzar dos trafos, tal i com em va recomanar en Amadeu, per poder fer maniobres independents a la estació ... pero vaig pas a pas ... per no ensopegar Razz

i siiiii, ja ho crec que tinc molt de joc !! a demés d'estar gaudint de tot aquest procés, totalment nou per a mi. gràcies mil pel vostre suport reverent

A MALLET73 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Un tren a la terrassa V.2
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 11Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Següent