TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Un tren a la terrassa V.2

+16
ulises
ARIA
OG22
mikado
Mitjans
ignasibaga
jordi
Olot
dvdtren
Sisu
MALLET73
betulo237
KTK
TOG
ostman
lluis7
20 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1581

Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDl 19 Des - 19:40

jajaja Amadeu, lo de "sapastra" es per auto-motivar-me ... i perque em digueu que no ho soc pas riuuu
però el que es ben cert es que soc molt més cabut que sapastra. quan s'em posa una ceba al cap ... Razz

Ignasi, si, en el MOMI ja vaig veure que en Carles hi te posats interruptors a les màquines. i no descarto posar-ne, més que res per complementar, per que ja tinc tot el cablejat estès i connectat, i totes les vies mortes operatives  ok . i es que poder-ho controlar des de els pupitres ho considero molt pràctic.

En quan a les maniobres en les vies 1 i 2 ... està el quid del problema, No m'hi cap una màquina gran entre les agulles 8 i 9 i per aixo volia fer la maniobra en el triangle. I quan el triangle no estigui operatiu (i per tant tot el circuit estigui en un sol trafo) si podria fer les maniobres.
en eso estoy. a veure que surt de tot plegat Razz

gràcies mil ok
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7377

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDl 19 Des - 19:46

Si, si, jo també tinc les vies amb interruptors de desconnexió i a més el interruptor a la màquina ( encara no en totes)
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 23 Des - 23:16

novament he fet cas dels teus savis consells, Ignasi, i he endarrerit la agulla nº 8 30 cm, el que em dona un total de 60 cm per poder fer la maniobra d'entrada a la estació.
Més que suficient per les meves màquines, però segurament insuficient per alguns "paratus" que teniu o esteu fent alguns de vosaltres ... i no miro a ningu riuuu
seguim !!

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDs 24 Des - 8:37

No has pensat en establir una norma que limiti l'allargada de les màquines que estaran autoritzades a fer la maniobra?

Very Happy

Precisament les normes són per a que tothom sàpiga que ha de fer (o que no ha de fer) i evitar incidents. (P.E.: doble enganxall, imant, gàlib... etc etc)

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19506

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDs 24 Des - 9:56

lluis7 escrigué:

Ignasi, si, en el MOMI ja vaig veure que en Carles hi te posats interruptors a les màquines. i no descarto posar-ne, més que res per complementar, per que ja tinc tot el cablejat estès i connectat, i totes les vies mortes operatives  ok . i es que poder-ho controlar des de els pupitres ho considero molt pràctic.
:

Un savi (el mateix que t'aconcella a tu Wink ) em va fer aquesta recomanació per posar a totes les meves màquines i li he fet cas..per ara ha servit de molt, tan per el MOMI com per altres circuits..

salutacions

mallet73

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDj 29 Des - 18:56

doncs avui ha tocat fer el muntatge en el triangle del dispositiu 1015K de LGB, tal i com indica el manual:
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Triang10
haig de dir que funciona ... pero no del tot Razz
i es que el tren NOMES pot circular en el sentit de la fletxa vermella, ja que el pont de diodes impedeix fer marxa enrere, ni que, òbviament, una màquina pugui entrar "de cara".
i per altra banda, s'ha d'aturar la màquina dins del tram entre els aïllants i el 1015K i invertir el sentit de marxa perque el tren segueixi en la mateixa direcció.
tot i amb aquestes limitacions, em permet fer la maniobra desitjada.
seguirem investigant fins que arribi el proper "Taller del Bucle" Laughing

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDj 29 Des - 20:09

De moment encara no hi ha cap inscrit, Lluís.

nose

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDj 29 Des - 20:43

Olot escrigué:
De moment encara no hi ha cap inscrit, Lluís.

nose

tiempo al tiempo Amadeu, que encara queda riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237

Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 30/11/2020
Nombre de missatges : 1514

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDj 29 Des - 22:35

Bona nit,
No em prengueu per un antés en electricitat, perquè no ho soc. De totes maneres crec que també s'hauria d'aillar el punt entre el desviament i el 1015.
Ep! que potser ja ho està, que no ho sé.
És per dir alguana cosa que pugui donar una mica més de llum.
Salut i feina,
Albert

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 7:22

tota aportacio es benvinguda Albert !!
precisament el que es busca al publicar un tema, es que la gent participi i digui la seva i aporti els seus coneixements i experiències ok

i efectivament els 10260 son els aïllants grocs de LGB ... i els tinc posats Very Happy

i el que m'agradaria trobar, o saber connectar, (perque igual em serveix el que tinc posat en el bucle) es el dispositiu que em permeti fer entrades i sortides en els dos sentits, i que alhora m'eviti tindre que fer la aturada.

seguim !! study

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 10:26

lluis7 escrigué:
precisament el que es busca al publicar un tema, es que la gent participi i digui la seva i aporti els seus coneixements i experiències  ok ...

Vet aquí la frase del més!! Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt

applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 16:15

lluis7 escrigué:
... ....i el que m'agradaria trobar, o saber connectar, (perque igual em serveix el que tinc posat en el bucle) es el dispositiu que em permeti fer entrades i sortides en els dos sentits, i que alhora m'eviti tindre que fer la aturada.

seguim !! study

No sé com funciona el aparell 1015K, però com diu l'Albert em sembla que hi hauria d'haver dos jocs de aïllaments 10260 per deixar el tren al mig per fer el canvi de polaritat.

La manera com ho tinc jo et permet circular en els dos sentits, encara queda lluny de data la trobada del taller per saber si hi podré ser però faré tot el possible de poder-hi venir

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 19:09

el 1015K Ignasi, es senzillament un pont de diodes, vet aqui la imatge:
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Img_2106

i en el esquema no surt cap més aïllant. i com soc molt obedient l'he seguit fll per randa  Laughing
no, en serio, crec que no fa falta. l'unic "problemilla" es que no puc entrar de cara. per la resta em funciona be, ja que la aturada obligatòria podria ser inclús considerada com a propia de la maniobra  Razz
el teu sistema es perfecte ... tant de bo pugessis vindre al taller !! Més d'un ens alegrariem bounce
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 20:08

I tant que si!!

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 22:11

lluis7 escrigué:
el 1015K Ignasi, es senzillament un pont de diodes, vet aqui la imatge:
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Img_2106

i en el esquema no surt cap més aïllant. i com soc molt obedient l'he seguit fll per randa  Laughing
no, en serio, crec que no fa falta. l'unic "problemilla" es que no puc entrar de cara. per la resta em funciona be, ja que la aturada obligatòria podria ser inclús considerada com a propia de la maniobra  Razz
el teu sistema es perfecte ... tant de bo pugessis vindre al taller !! Més d'un ens alegrariem bounce
Bona nit,
Dues preguntes, això et passa amb totes les locomotores o només en algunes?
I l'altre, no serà que les rodes de la locomotora et cortcircuiten?
Ep! estic tirant trets a l'aire.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 22:28

No, Albert, no puc entrar de cara ... perque precisament els diodes només em permeten un sentit de la marxa, que es el de la flexa vermella.
No es produeix cap cort-circuit, si no que s'atura per la falta de corrent.
epa, t'ho diu un novell que està aprenent a força de donar-se cops de cap riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDv 30 Des - 22:31

lluis7 escrigué:
No, Albert, no puc entrar de cara ... perque precisament els diodes només em permeten un sentit de la marxa, que es el de la flexa vermella.

nose nose nose nose nose nose nose nose
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19506

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDs 31 Des - 10:04

Olot escrigué:
lluis7 escrigué:
precisament el que es busca al publicar un tema, es que la gent participi i digui la seva i aporti els seus coneixements i experiències  ok ...

Vet aquí la frase del més!!   Polzeamunt  Polzeamunt  Polzeamunt  Polzeamunt  Polzeamunt  Polzeamunt  Polzeamunt

applaud  applaud  applaud  applaud  applaud  applaud  applaud  applaud  applaud  applaud

+1......APC el grup de watsap!!!! riuuu riuuu riuuu riuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDs 31 Des - 20:59

lluis7 escrigué:

Si, Lluís, jo també ho veig així.
He fet un dibuix del triangle adaptat al teu circuit, pot anar bé, però té les maniobres limitades.
Admet que hi hagi un circuit entre les dues puntes que no estan aïllades que en el teu cas és entre les agulles 8 i 10.
La alimentació ha de venir del circuit. Veig que l'article és una via tallada i unida pel pont de díodes que sigui quina sigui la polaritat de alimentació el tram entre el pont de díodes és sempre la mateixa.
Està pensat com un espai de pas, sempre en el mateix sentit i amb parada obligatòria per fer canvi de polaritat en la alimentació, però no d'estacionament
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Triang16

Si posem una màquina entre les agulles 8 i 11 en el moment que girem el comandament capa a la dreta la placa de díodes deixa passar a corrent en coincidència dels rall
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Img_2111

llavors la màquina surt i s'incorpora al circuit, la única manera que té per entrar a l'estació de la agulla 11 és entrar per la agulla 10. Aquesta màquina tindrà dues opcions de sortida per la mateixa via per on ha vingut per la agulla 10 o entrant a la via 8-11 ja que té coincidència de polaritat, però ha de fer parada tècnica per fer canvi de polaritat
Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Triang15

Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 Img_2112
sense arribar a la alçada de 1015K ja que faria un curt circuit.
Un cop fet el canvi de polaritat al donar tensió el tren continuarà la marxa havent fet un canvi de sentit.

A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDg 1 Gen - 17:31

em sap greu la feinada que t'estic donant Ignasi !!!
però que te la agraeixo MOLT ok
provaré de desplaçar doncs el 1015K per tindre espai per encabir la màquina i poder fer el canvi de polaritat. però em temo que no aconseguiré pas el suficient per una màquina gran ... o em menjare mitja terrassa i la EGUT em fotrà al carrer !!! Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDg 1 Gen - 18:39

Per què no fas una prova com ho he fet jo?, podràs entrar i sortir per on vulguis i en el sentit que vulguis
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDl 2 Gen - 8:10

És molt més simple que tot això, Lluís.

Mira, com que encara no hi ha cap inscrit al Taller, si vols ens anticipem tu i jo, vens a casa quan vulguis i ho veuràs en el meu com exemple. No et cal cap pont de diodes, no et cal cap connexió: només quatre aïllants i dues fonts d'alimentació.
Et faré una demostració de com funciona el meu: trens en qualsevol sentit per totes les potes, sense necessitat d'aturades, i possibilitat de maniobra en l'estació independent de la marxa per la resta del circuit.

Apa, quan vulguis vens a comprovar-ho. super12
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDl 2 Gen - 10:46

el fet Ignasi, es que al disposar ja del 1015K el volia aprofitar ... i per que aquest sistema no requereix de CAP connexio adicional riuuu
però provaré el teu sistema, tot i que no tinc ni remota idea de quin tipus de relès em calen. em pots orientar de que haig de comprar??
i Amadeu, quan l'Ignasi m'orienti amb els elements necessaris, els compro i vinc i provem tots dos sistemes
... mil gràcies a tots dos reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDl 2 Gen - 14:09

Entesos. super12
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitimeDl 2 Gen - 15:14

lluis7 escrigué:
el fet Ignasi, es que al disposar ja del 1015K el volia aprofitar ... i per que aquest sistema no requereix de CAP connexio adicional riuuu
però provaré el teu sistema, tot i que no tinc ni remota idea de quin tipus de relès em calen. em pots orientar de que haig de comprar??
i Amadeu, quan l'Ignasi m'orienti amb els elements necessaris, els compro i vinc i provem tots dos sistemes
... mil gràcies a tots dos reverent

Et dic el mateix que t'ha dit l'Amadeu, el dia que vulguis pots venir a veure com funciona, i si algú si vol afegir millor.
Si et convenç entrem a fons com està muntat, si ho veus complicat, un cop tinguis els tres jocs de contactes auxiliars ho muntem directament a casa teva.
La trobada a casa l'Amadeu encara em queda molt lluny per saber si hi podré anar, però miraré si hi puc ser
Ara busco si trobo la ref. ja la tinc 12070 diu que és un ""commutador addicional de senyal suau""
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 6 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Un tren a la terrassa V.2
Tornar a dalt 
Pàgina 6 de 11Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Següent