El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dc Gen 11, 2023 7:52 pm
Si et puc fer alguna cosa ja ho diràs
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dj Gen 12, 2023 7:53 pm
Gràcies Ignasi,
Doncs mentre li donem voltes al triangle, les feines no s'aturen, especialment degut al bon temps que estem tenint. Aixi que una "Torre de Entrenamiento" de Geyperman ha estat degudament re pintada, ajustada i incorporada al circuit
Si, si, ja se que aquests "apanyos" no son tant rigorosos i meticulosos com els que s'acostumen a veure per aquestes llars, però a mi em valen
I he fet algunes fotos de detalls, aprofitant les bones llums:
espero que os agradin !! i hi ha alguna sorpresa mès, però os faré patir una mica fins que la tingui enllestida totalment. seguim ...
A Olot, TramBlau, Shay, TOG, el terrat de margarit, mikado, OG22 y a Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dj Gen 12, 2023 8:24 pm
M'agrada aquest pont "Geyperman" i la " torre de entrenamiento" sembla que pot aguantar una màquina Sesplugas, ara ja tenim un pont batejat com els de l'Amadeu, no deus tenir gats per aquí també?.
M'ha agradat molt la bomba d'aigua, molt realista i ben feta , en la serradora la via estreta és H0?
És el teu tren i ha de tenir la personalitat que tu l'hi vulguis donar així el podràs gaudir amb plenitud
A Olot, lluis7 y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dj Gen 12, 2023 11:06 pm
ohhh si, Ignasi, la torre es molt ferma i estable i el Sr. Sasplugas pot vindre amb tota la artilleria pesant sense cap problema doncs no tinc gats ... però em sobren gavines !! que no em tiren ponts, però em deixen caure uns misils que pa que ops, crec que la via de la serradora no es H0, ja que fa 18 mm d'ample i gràcies pels elogis de la bomba. es la de Pola, degudament repintada i l'he col.locat una escuma sprayada amb color "blau Amadeu" simulant l'aigüa
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 471
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 13, 2023 7:45 am
Crec que l'Ignasi a batejat el pont El pont Geyperman Bona feina
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 13, 2023 11:41 am
Molt bona idea reaprofitar la torre...
M'agrada molt el teu "aserradero"... a veure si algun dia el podem veure en viu...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 13, 2023 12:01 pm
lluis7 escrigué:
... una "Torre de Entrenamiento" de Geyperman ha estat degudament re pintada, ajustada i incorporada al circuit Si, si, ja se que aquests "apanyos" no son tant rigorosos i meticulosos com els que s'acostumen a veure per aquestes llars, però a mi em valen ...
En canvi a mi em sembla molt apropiada i ben aconseguida!
ignasibaga escrigué:
M'agrada aquest pont "Geyperman" i la " torre de entrenamiento" sembla que pot aguantar una màquina Sesplugas, ara ja tenim un pont batejat com els de l'Amadeu, no deus tenir gats per aquí també?. ...
mikado escrigué:
Crec que l'Ignasi a batejat el pont El pont Geyperman Bona feina
És genial! M'agrada molt aquest nom!!
I si en fessis un altre podries tenir el de la Gavina i tot!.
En quant a la via de vagonetes que tens a l'asserradora, és una mica estranya perquè a escala seria 405 mm... però bé, perquè no? En qualsevol cas, ja veig que no sóc l'únic que fa via més estreta dins de la via estreta....
lluis7 escrigué:
... i hi ha alguna sorpresa mès, però os faré patir una mica fins que la tingui enllestida totalment. seguim ...
Home, això no!!!
I ara què? a esperar?
lluis7 escrigué:
... la bomba. es la de Pola, degudament repintada i l'he col.locat una escuma sprayada amb color "blau Amadeu" simulant l'aigüa
Quin és el aquest color, Lluís? si tinc un color atribuït, m'agradaria saber quin és.
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 13, 2023 2:12 pm
aquest pont amb el seu pilar és magnífic!!!!
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 13, 2023 4:36 pm
Entre les agulles 1 i 10 també n'hi ha d'haver un més llarg que el Geyperman, i que estarà més exposat als bombardejos de les gavines i que podria portar el seu nom
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 13, 2023 6:55 pm
jajaja com sou, sembleu bisbes, batejant a tort i a dret !! fet: Pont Geyperman i l'altre (com molt be apunta en Ignasi) serà el de Les Gavines. Aquest estarà format pel doble pont (fins ara anomenat Rovellat) que porto a les trobades MOMI ... i que encara els tinc en fase d'adaptació.
si, Pere Pau, la idea es fer una inauguració "oficial" en quan el circuit estigui totalment operatiu i sobre tot de cara al bon temps. Igual coincidim amb el d'en Pere i tot, i tenim doble inauguració !!
Amadeu, el "teu" blau es degut als sprays que em vas regalar !! I espero demà enllestir un nou avenç. Paciència !!
moltes gràcies Daniel !! celebro que t'agradin la torre i el pilar !! jo també he quedat molt content amb el resultat
seguim ...
jordi Trenjardinaire
Ubicació : barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 06/08/2014 Nombre de missatges : 332
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dg Gen 15, 2023 10:13 am
A mi aquesta torre de entrenamiento em recorda a les construcció del senyor Eiffel. Molt encertada la construcció-aprofirament, i la ubicació
A Olot, TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dl Gen 16, 2023 6:58 pm
no volia generar grans expectatives en els avenços al circuit !! senzillament, vaig fent i en aquest cas, li tocava ja dotar de llum als edificis. et voila:
la "companyia elèctrica oficial" em donava 18V, lo que produïa un efecte massa llampant, així que les he alimentat amb una font de 12V. l'efecte m'agrada moltíssim més. espero que a vosaltres també i seguim ...
A Olot, TramBlau, MALLET73, Shay y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dl Gen 16, 2023 7:06 pm
Llavors serà barbacoa i sopar per veure tot bé!!
Mallet73
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 09/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dl Gen 16, 2023 7:15 pm
Sempre és agradable els ambients nocturns
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dl Gen 16, 2023 10:05 pm
Més maco i més barat, las companyies elèctriques son uns lladres i es pensen que som tontos.
Molt bona feina, Lluís
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 9:44 am
M'agrada, i molt!
En quant al voltatge, sempre m`ha agradat de fer anar les bombetes am menys voltatge del que demanen. D'aquesta manera s'obté una sensació de llum tènue i de to càlid, molt difícil d'imitar amb leds. Això a demés de que en aquest cas tenen una vida molt més longeva.
En quant a la font, ben trobat. Tot i que si un dia tens l'impresió de que tens masses fonts d'alimentació o masses cables, també pots prendre la corrent de la Companyia Elèctrica Oficial, i intercalar una resistència per a fer baixar el voltatge a 12 V, des dels 18 V inicials que et dóna aquesta companyia.
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 9:51 am
Tornant al tema de la teva asserradora, m'agradaria fer-te alguna pregunta:
La via de la dreta dius que és de 18 mm. La de l'esquerra és de 45mm? Si ho és, té connexió amb la resta del circuit?
I ara la del milió: T'has plantejat de fer un petit sistema de vagonetes per a l'asserradora? em refereixo a un sistema funcional, amb una petita màquina que pugui maniobrar les vagonetes?
Editat per darrera vegada per Olot el Dt Gen 17, 2023 11:47 am, editat 1 cop en total
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 11:23 am
Olot escrigué:
Tornant al tema de la teva asserradora, m'agradaria fer-te alguna pregunta:
La via de la dreta dius que és de 18 mm. La de l'esquerra és de 45mm? Si ho és, té connexió amb la resta del circuit?
I ara la del milió: T'has plantejat de fer un petit sistema de vagonetes per a l'asserradora? em refereixo a un sistema funcional, amb una petita màquina que pugui maniobrar les vagonetes. ...
doncs la via de l'esquerra es de 33 mm i es independent, i ja te una vagoneta tant a la entrada com a la sortida de la serradora. i la de 18 mm te un altre vagoneta a on es van traslladant els taulons ja tallats (a mà, segons he vist en alguns videos reals )
en quan a la font de 12V es molt petita (tipus cargador USB) i la tinc col.locada dins la caixa estanca a on estan totes les connexions elèctriques. i es que sentir les paraules "resistencia" "diode" "capacitor" o "rectificador" (entre d'altres ) em produeix forces esgarrifances !!!
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 11:33 am
Molt bé Lluís, però… Has deixat per contestar la pregunta del milió.
Olot escrigué:
... T'has plantejat de fer un petit sistema de vagonetes per a l'asserradora? em refereixo a un sistema funcional, amb una petita màquina que pugui maniobrar les vagonetes? ...
Ja em semblava que la de l’esquerra era més petita de 45 mm. Així doncs tens un sistema de via d’uns 40 cm (compatible amb Gn15) a la dreta, per trasllat d’objectes i materials pesats a mà, i un altre sistema de via de 75 cm, el de l’esquerra, que suggeriria molt bé fer una petita xarxa auxiliar amb aquesta ample de via(*).
Editat per darrera vegada per Olot el Dt Gen 17, 2023 3:15 pm, editat 1 cop en total
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 3:06 pm
TramBlau escrigué:
lluis7 escrigué:
..../... i es que sentir les paraules "resistencia" "diode" "capacitor" o "rectificador" (entre d'altres ) em produeix forces esgarrifances !!!
A mi em produeixen malsons
Pere
I a mi
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 3:23 pm
Olot escrigué:
i intercalar una resistencia per a fer baixar el voltatge a 12 V,
si que ho has dit siiiii
en quan a la xarxa auxiliar ... no tinc espai suficient entre la zona de descàrrega dels troncs i la entrada a la serradora (per no parlar del desnivell existent) per posar una tram de via de 75 mm
crec que no paga la pena fer-la, i en qualsevol cas seria per més endavant ... per que tinc encara moltes altres feines per fer !!
Editat per darrera vegada per lluis7 el Dt Gen 17, 2023 3:25 pm, editat 1 cop en total
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dt Gen 17, 2023 3:24 pm
demà seguirem amb l'assumpte del triangle !! "permanescan atentos a sus pantallas"
Assumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2 Dv Gen 20, 2023 8:03 pm
un cop més, en Ignasi fa gala de la seva generositat i companyerisme, i m'ha construït i fet arribar tres contactes "màgics" per fer les proves pertinents al beneït triangle !! gràcies mil Ignasi dias complicats i el fred han fet que encara no m'hi hagi posat en el muntatge. a veure si demà trobo ... cinc minuts !!!
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.