TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Un tren a la terrassa V.2

Ir abajo 
+16
ulises
ARIA
OG22
mikado
Mitjans
ignasibaga
jordi
Olot
dvdtren
Sisu
MALLET73
betulo237
KTK
TOG
ostman
lluis7
20 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 10:24 am

ui ui ui Ignasi, aixo m'ho haig de mirar amb molta calma ... abans no m'agafi un derrame cerebral !! riuuu
i segurament sera digne d'estudi en el proper taller ok
un millio de gràcies per l'esquema i els teus comentaris. m'ho miro reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 6:11 pm

Home, si voleu convertir el Taller en un seminari... vosaltres mateixos!

I si a sobre voleu fer nit a casa...

pensativ

Potser hauré de pensar en posar-hi un preu.

riuuu riuuu riuuu riuuu

El teu sistema, Ignasi m'agrada molt. No obstant crec que es pot resoldre de maneres molt més simples, a banda del sistema que utilitzo jo mateix.

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 6:43 pm

ignasibaga escrigué:

No se si ho fet bè, sinó hi tornarem i si vols que te'l faci des de un sol punt de comandament no em costa res modificar-lo

Ignasi, si fosis tant amable de modificar-ho per controlar-ho desde un sol punt, el meu cervell i jo mateix t'estariem eternament agraïts riuuu
pero quan puguis, eh? que no hi ha cap presa.
mil gràcies !!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12135

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 8:51 pm

Olot escrigué:
Home, si voleu convertir el Taller en un seminari... vosaltres mateixos!....
Seminari, aquell lloc on van els capellans i els de l'opus? triste6 triste6 triste6

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 9:24 pm

Home, no!

Un seminari pot ser més coses:

https://dilc.org/seminari
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 15, 2022 5:27 am

lluis7 escrigué:


Ignasi, si fossis tant amable de modificar-ho per controlar-ho desde un sol punt, el meu cervell i jo mateix t'estariem eternament agraïts riuuu
pero quan puguis, eh? que no hi ha cap presa.
mil gràcies !!

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Esquem11

Ara agafa la corrent de la via del circuit, ja no t'has de preocupar de res, tant sols de la posició de les agulles estiguin a la direcció que vols circular i la direcció del tren.

Si ho vols veure a la pràctica hauràs de venir a Bagà, jo no t'ho puc portar al seminari
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 16, 2022 6:55 am

genial Ignasi !! mil gràcies per la simplificacio reverent Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 16, 2022 7:19 am

Gràcies tinc previst si no d un inici si tenir un triangle.ja m anirà bé tenir un esquema!!

No m.importa pujar si passem per casa Adela i per el forn de pa!! riuuu riuuu

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 16, 2022 8:53 am

ignasibaga escrigué:
...
Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Esquem11

Ara agafa la corrent de la via del circuit, ja no t'has de preocupar de res, tant sols de la posició de les agulles estiguin a la direcció que vols circular i la direcció del tren.

Si ho vols veure a la pràctica hauràs de venir a Bagà, jo no t'ho puc portar al seminari

Podries remarcar els aïllants que hi poses Ignasi? (jo també t'estaria agraït)

I a demés, quina via és la que s'alimenta des de la font? l'oval, o la pota que va cap avall?

Els relés són de dues posicions?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 16, 2022 11:15 am

Espero no fer-me pesat.

L'esquema una mica millorat (crec jo)
Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Esquem12

He separat en blanc els punt a on hi ha els aïllaments que tallen les dues vies de cada banda, entre les agulles A2 i A9 forma part del circuit, no està aïllat ni té punts de connexió.

Entre les agulles A9- A1 i A2-A1 forma la "Y" del triangle i forma part de apartador de la barraca.

A la dreta hi he representat la agulla A2 en les dues posicions recta i desviada. El contacte que hi ha és els contactes auxiliars que es poden posar al motor de les agulles (si voleu puc buscar la seva referència) que actuen amb el moviment de la agulla, no és un relé perquè forma part de l'agulla però actua com a tal. En la posició en recta veureu que els contactes donen pas a la corrent cap al circuit d'alimentació del triangle. En la posició de desviada el circuit d'alimentació del triangle que interromput, per tant no deixa passar la corrent.

Exactament passa amb la agulla A9, si us hi fixeu, tant la agulla A9 com la A2 els contactes agafen la corrent de la via del circuit i amb la mateixa polaritat, elèctricament no té importància, però és perquè tant l'una com l'altra son les entrades de corrent cap el triangle i físicament és el punt més proper i així evitem passar més cables pels tubs.

La agulla A1 és en realitat la que tria (commuta) la entrada de corrent al triangle, però canviant solament aquesta agulla (A1) no n`hi ha prou perquè funcioni, necessita que la agulla del cantó triat també estigui en posició recta. Jo ho tinc muntat de manera que amb un sol botó canvio les dues agulles corresponents, però això és un altra tema.

Hem de pensar que quan tenim una posició d'entrada, per exemple A9-A1 i ens marquem amb colors la polaritat que tindran les vies en aquesta posició veurem que en el punt dels aïllaments de la agulla A2 estarien en curtcircuit, per tant si un tren ens entrés per aquesta banda ens faria un curtcircuit. Dit de una altra manera, si tenim un tren circulant al contrari de les agulles del rellotge, al arribar a l'alçada de la agulla A9 entrarà de cara cap al interior de la barraca, però si posem la agulla A9 en desviada continuarà el seu recorregut pel circuit, un cop el tren sencer la sobrepassat la agulla A2 podem parar el tren posar La agulla A2 en posició recta i la agulla A1 en posició desviada podrem entrar el tren de cul al interior de la barraca, un cop la màquina deixa lliure la agulla A1 podem canviar aquesta a posició recta i la A9 també a posició recta podem re-emprendre la marxa cap al circuit i el tren anirà en el sentit de les agulles del rellotge.

La idea és que el triangle estigui disponible en el sentit de circulació que predeterminem sense haver de fer coses estranyes i tenir molt en compte com ho tenim, no sé si m'explico

Podeu venir quan voleu, pensa que  ca la Adela ha canviat de mans, però de totes maneres sereu molt ben vinguts

A TramBlau, MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 16, 2022 6:22 pm

gràcies de nou Ignasi ok
però tota aquesta valuosa informació no es pot "perdre" en aquest fil.
recomano que es pugui copiar en un dels de la àrea tècnica ... i que sigui digne d'estudi en un proper taller Rolling Eyes Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 16, 2022 7:14 pm

És molt bona idea. Per la segona part, jo ja estic fent preguntes per a estudiar-ho.

Per la primera part, tu mateix ho pots fer. Wink

(Procediment: Tecla CitaMultiple-->tallar-->anar al fil en què vulguis posar-ho---> enganxar)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12135

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 17, 2022 2:41 am

Aprèn-ho bé Amadeu, que després necessitaré classes particulars Very Happy

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 17, 2022 6:49 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 17, 2022 7:25 am

provat i operatiu el bucle de retorn, avui he implementat la resta d'elements operatius del circuit, mitjançant els corresponents pupitres de LGB.
òbviament, amb les agulles no he tingut cap problema, però amb les vies mortes, ai amb les vies mortes. no canvien la polaritat quan el tren surt del bucle, i quan arriva de nou a la via morta em fa cortcircuit Crying or Very sad
he provat d'alimentar el pupitre desde la mateixa sortida de la agulla de control del bucle i res. també aïllant i connectant els dos carrils (en tenia nomes un) i tampoc.
demà seguiré fent proves, però si se os acut quelcom ... Rolling Eyes
i Amadeu, afegeix el tema a tractar dins del seminari del opus previst pel 11 de març riuuu
PD: ara provo de copiar el missatge, però les cites multiples i jo no ens portem gens bé Laughing

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 17, 2022 8:40 am

Al dir les vies mortes, imagino que et refereixes a les vies 7 i 9. Correcte?

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Circui14
(clicar a l'imatge per a veure-la més gran)

Entenc que possiblement tinguis un problema de polaritat en la via 7, però no pas en la 9.

Els aïllants que tens situats entre les agulles 3 i 4 s'haurien de desplaçar i posar-los mes endins del bucle, entre l'agulla 3 i la corba, com més a prop de la corba millor, per a deixar espai per a maniobrar entre l'agulla i els aïllants.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 17, 2022 9:15 am

Per cert, al triangle hi tindràs problemes, que em penso que et podries estalviar si canvies els aïllants que tens a la via 2 a la via 1:

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 31736912

Si necessites imperativament que estiguin en aquesta via per qui hi vols aturar un tren, al menys hauries de canviar el que tens al mig de la pota del triangle:

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 31736913
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 5:51 am

lluis7 escrigué:
provat i operatiu el bucle de retorn, avui he implementat la resta d'elements operatius del circuit, mitjançant els corresponents pupitres de LGB.
òbviament, amb les agulles no he tingut cap problema, però amb les vies mortes, ai amb les vies mortes. no canvien la polaritat quan el tren surt del bucle, i quan arriva de nou a la via morta em fa cortcircuit Crying or Very sad
he provat d'alimentar el pupitre desde la mateixa sortida de la agulla de control del bucle i res. també aïllant i connectant els dos carrils (en tenia nomes un) i tampoc.

Hi ha una cosa que no entenc, Lluís.
Segons el esquema que vas passar del bucle de retorn, aquest és que va connectat directament al trafo (regulador) i la resta de circuit canvia de polaritat segons la posició de l'agulla 4. Però s'ha de tenir en compte que la via 7 forma part del bucle, per tant ha de prendre la corrent del mateix bucle no de on la tenen la resta de circuit.

M'explico?

No sé com ho ens per fer canvis, que és més senzill canviar la alimentació de la via 7 al bucle o passar els dos aïllaments del bucle que estan entre les agulles 3 i 4 i passar-los a l'altra banda de l'agulla 3 per dins el bucle


Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dg Des 18, 2022 6:10 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 6:03 am

Per qualsevol maniobra a la zona del triangle la via 2 ha d'estar lliure, però estaria bé que tant la via 1 com la 2 estiguessin aïllades per poder deixar un tren aturat encara que sigui en espera de alliberar un espai.
No sé quan espai hi disponible entre les agulles 8 i 9 i entre 10 i 11
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 6:41 am

gràcies pels vostres comentaris Amadeu i Ignasi. ja sabeu que valoro molt el vostre suport ok
però en aquest cas, estic molt content ... perque jo solet he estat capaç de resoldre el enigma numero 2: les vies mortes Laughing
i aixo em fa veure que potser no soc pas tant sapastra Razz
os explico:
tot i que l'esquema serà el circuit definitiu, de moment el triangle no esta pas conectat. tampoc els trams en blau. vaig fent pas a pas, que crec es la millor manera.
intento resumir, que no es fàcil:
-les vies mortes les gestionava des de un pupitre LGB 5180, connectat al trafo, amb paral·lel a la alimentació del relé gestor del bucle
-quan el tren sortia de la via morta i pasava a la principal, no hi havia cap problema. tampoc al entrar i sortir del bucle ... però al tornar a entrar a la via morta es quan es produïa el curtcircuit
- ni aïllant i alimentant els dos carrils, ni alimentant el pupitre des de la connexió de dins del bucle es resolia el tema.
- per el que pupitre fora i li poso un interruptor, primer alimentat des de el tafo i despres des de dins del bucle. tampoc
- però alimentat directament des de el carril positiu de fora del bucle: tachan !! it works bounce
. torno a posar el pupitre ... alimentat NOMES amb el positiu i ja em funcionen totes les vies mortes !!!
perdoneu el rotllo però espero que serveixi d'ajuda a qui més endavant s'emboliquin com jo Razz
ara anirem a pel triangle jajajaja
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 6:47 am

ignasibaga escrigué:
Per qualsevol maniobra a la zona del triangle la via 2 ha d'estar lliure, però estaria bé que tant la via 1 com la 2 estiguessin aïllades per poder deixar un tren aturat encara que sigui en espera de alliberar un espai.
No sé quan espai hi disponible entre les agulles 8 i 9 i entre 10 i 11

en cap dels dos casos no tinc espai Crying or Very sad
si poguès desplaçar enrere la 8 seria genial, però ja m'he "menjat" molta terrassa ... i no vull que la EGUT em penalitzi i em tanqui el circuit riuuu
i entre la 10 i 11 només tinc dos corves R1 ... pel mateix motiu
es entre aquestes dues que voldria "insertar" el pont de diodes que em diu en Amadeu i veure que tal funciona.
com he dit en l'anterior missatge: anem a pel triangle !! riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 6:56 am

actualitzo el circuit final amb les connexions elèctriques en vermell.
comentar que:
-el triangle encara no està connectat.
- i que les vies 4 i 5 tenen 4 mts de llarg, però no las he dibuixat del tot per no fer més petit el esquema
- em faltarà afegir un altre pupitre per agulles i un altre per la resta de vies mortes.
- també he dibuixat alguns edificis que encara no hi son, i per els que estic fent guardiola riuuu

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Circui15

gràcies per llegir-me !!! Razz

A Olot, KTK y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1384

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 7:37 am

Bona tarda Lluis7,
Et segueixo, però no et puc ajudar. Només et puc donar ànims. Aupa! Aupa!
Salut i feina,
Albert
PD: en el teu cas de feina en tens molta. Prent-ho en calma que les presses son males companyies.

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDg Des 18, 2022 8:30 am

lluis7 escrigué:
:... en aquest cas, estic molt content ... perque jo solet he estat capaç de resoldre el enigma numero 2: les vies mortes Laughing
i aixo em fa veure que potser no soc pas tant sapastra Razz...

Ho veus, home?? Very Happy

Jo sempre t'ho he dit que no ets cap sapastra. De mica en mica no tindràs més remei que retirar-te aquest títol que t'has posat tu mateix.

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitimeDl Des 19, 2022 4:02 am

lluis7 escrigué:
ignasibaga escrigué:
Per qualsevol maniobra a la zona del triangle la via 2 ha d'estar lliure, però estaria bé que tant la via 1 com la 2 estiguessin aïllades per poder deixar un tren aturat encara que sigui en espera de alliberar un espai.
No sé quan espai hi disponible entre les agulles 8 i 9 i entre 10 i 11

en cap dels dos casos no tinc espai Crying or Very sad
si poguès desplaçar enrere la 8 seria genial, però ja m'he "menjat" molta terrassa ... i no vull que la EGUT em penalitzi i em tanqui el circuit riuuu
i entre la 10 i 11 només tinc dos corves R1 ... pel mateix motiu
es entre aquestes dues que voldria "insertar" el pont de diodes que em diu en Amadeu i veure que tal funciona.
com he dit en l'anterior missatge: anem a pel triangle !! riuuu

Molt bé si ja has resolt el tema del curtcircuit.

Tant sols et demanava quin espai tenies disponible per veure si en aquests espais hi podria cabre una màquina , encara que sigui petita, en espera per fer una maniobra, llavors la situació dels aïllaments és important.
Vull dir que mentre estas maniobrant en les vies 1 i 2 entrant per l'agulla 8, en l'espai que hi ha entre les agulles 10 i 11 dius que hi ha 2 trams de R1 hi pot cabre una màquina petita, tipus Stainz que ha de substituir o recollir el tren que ha arribat per la agulla 8.
Jo els dos aïllants que separen la "Y" del triangle del circuit principal els tinc el més proper possible de les agulles 8 i 10 per afavorir al màxim les maniobres.
Al principi de ser amb vosaltres i quan vaig començar a fer les primeres màquines en Carles em va comentar que l'Amadeu l'hi havia recomanat posar un interruptor a la màquina per poder-la deixar aturada en una via sense aïllar, vaig pensar que era molt interessant i que augmenta bàrbarament les possibilitats de manobres a qualsevol banda i ho aplico a totes les màquines que faig, el interruptor em talla la alimentació del motor, llavors les llums m'indiquen quan la via té corrent, a més ho vaig fent a les que son de compra quan entren a tallers per fer alguna tasca de reparació-reforma.
T'ho dic per si ho vols rumiar com a possibilitat per simplificar la instal·lació elèctrica, el que et vagi millor

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un tren a la terrassa V.2
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 11Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Següent
 Temas similares
-
» Un tren a la terrassa [Lluis7]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
» L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)
» El meu circuit LGB, en la terrassa [Arenales]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: