TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Un tren a la terrassa V.2

Ir abajo 
+16
ulises
ARIA
OG22
mikado
Mitjans
ignasibaga
jordi
Olot
dvdtren
Sisu
MALLET73
betulo237
KTK
TOG
ostman
lluis7
20 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDj Jul 14, 2022 7:39 pm

Apa ja no tenim barbacoa plorar1

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDj Jul 14, 2022 8:36 pm

MALLET73 escrigué:
Apa ja no tenim barbacoa plorar1

Mallet73

he dit la "antiga" barbacoa. la nova està resguardada sota la estructura. siga la flecha riuuu
tot calculat !! Laughing

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Barbac10

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDj Jul 14, 2022 10:39 pm

applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDg Jul 17, 2022 6:22 am

tot i la onada de calor, les feines continuant
finalitzada la petita ampliació de la estructura nord, per tal de permetre l'allotjament de cert element en construcció  Rolling Eyes

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Dsc_0061

A Olot, TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDl Jul 18, 2022 4:10 am

Una ampliació com aquesta necessita la complicitat de la JE, segur que ens té alguna sorpresa, ja estic neguitós.

ok ok ok ok ok

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDl Jul 18, 2022 4:37 am

Ens en pots fer cinc cèntims decomhas fet l’esctructura?

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDl Jul 18, 2022 9:14 am

ignasibaga escrigué:
Una ampliació com aquesta necessita la complicitat de la JE, segur que ens té alguna sorpresa, ja estic neguitós.

ok ok ok ok ok

jajaja com ho saps Ignasi !!
precisament es ella la que està treballant en aquesta sorpresa, però com be diu, encara trigarà una estona en estar enllestida.
paciencia angell
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDl Jul 18, 2022 9:26 am

Olot escrigué:
Ens en pots fer cinc cèntims decomhas fet l’esctructura?
i tant Amadeu, però no te massa secret  Wink

com sabeu utilitzo lamas de composite per a suport de les vies, que habitualment s'utilitzen per fer terres de jardi.
i precisament per deixar-les nivellades es montan sobre unes travesses, que son les que també he utilitzat com a base de la estructura
Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Traves10

potser aqui es veura millor
Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 16504812

les travesses les subjecto amb escaires en el costat de la paret, i sobre potes de fusta amb nivelladors en el costat "aeri"
ah, i ho deixo tot ben lligat i reforçat per quan vingui en Alexandre a comprovar la seva teoria  riuuu

A Olot, TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
dvdtren
Trenjardinaire
dvdtren


Ubicació : ARENYS
Edat : 56
Data d'inscripció : 23/09/2018
Nombre de missatges : 156

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDl Jul 18, 2022 9:36 am

Moltes gràcies, crec que també em podrà servir en un futur. ok

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 454

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDl Jul 18, 2022 9:44 pm

Com no podia ser d'altre manerà, un treball molt fi.
Qualitat Lluis7
Wink

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDc Des 07, 2022 10:32 am

gràcies al taller "Bucle de Retorn", impartit pel mestre Parera el passat dilluns, avui ha quedat totalment instal.lat i operatiu en el meu circuit  bounce
el sitema "fully automatic" ha estat el escollit i haig de dir que es perfecte. no només canvia la polaritat sense tindre que fer una aturada i permet fer maniobres dins del bucle, si no que ademes, es pot entrar en qualsevol dels dos sentits a dins del mateix. fantàstic !!  ok
Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Fully_10

Val a dir que aquesta incorporacio li ha donat un salt operatiu molt important al circuit, i que espero arrodonir en un futur amb la instal.lacio d'un triangle en l'altre extrem. preparat Amadeu  riuuu

un petit video per veure el funcionament del sistema:



seguim !!


Editat per darrera vegada per lluis7 el Dj Des 08, 2022 5:48 am, editat 1 cop en total

A Olot, TramBlau, josepmaria, mikado, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDc Des 07, 2022 11:09 am

genial genial genial genial genial

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDc Des 07, 2022 9:53 pm

No perdeu la informació que més endavant em tocarà fer-ho

trenscat2 10 10 10

Pere

A lluis7 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 5:32 am

en Amadeu em va comentar que, per tal de solventar el tema del triangle, fes dos circuits independents (un per la zona de la estacio i una altre per la resta), amb el que l'unic que hauria d'estar vigilant es en la polaritat a l'hora de passar d'una zona al altre ... el que no m'acaba de convencer del tot.  enfadat
He vist aquesta sol.lucio en el Manual Quick Start de LGB ...
Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Triang10

pero no tinc espai per posar el 1015K, ja que nomès disposo de 2 curves R1 seguides on ubicar aquest dispositiu  affraid
seguirem investigant, que fins al març (data del proper taller) tinc temps de rumiar-ho i de rebre alternatives per part vostre !!

per altra banda, el circuit queda finalment aixi:
Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Circui14

les zones en blau son (seran, perque ara nomes en tinc una d'enllestida Rolling Eyes ) estructures desmuntables, i només per quan vinguin els "amigotes" a fer correr trens ... i a fer bunyols a la barbacoa !! riuuu riuuu  
espero que us agradi !!

A Olot, TramBlau, gobling y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 7:30 am

Hola Lluís.
Jo també hi tinc un triangle, el meu circuit és molt més senzill que el teu, el circuit és un oval on en un extrem hi ha l'estació amb quatre vies ( una que és part6 del circuit i que passa pel banc de comandament-túnel) i les altres tres que formen part de l'estació. En l'altra extrem hi ha el triangle que permet la entrada a la barraca on guardo els trens i on hi han tres vies més.
El cas és que el control del triangle el faig de manera automàtica amb els contactes auxiliars de les agulles.
La Y del triangle juntament amb les vies del interior de la barraca té un comandament propi per poder maniobrar independentment del circuit, per tant està aïllat pels dos ralls de cada branca de la Y.
Però a la vegada està commutat amb el circuit per facilitar la entrada i sortida de trens en les dues direccions indistintament fent servir el comandament del circuit exterior
Si nosaltres volem circular pel circuit exterior hem de tenir les dues agulles del circuit en posició correcte per circular en els dos sentits- llavors els contactes de les agulles desconnecten la Y del triangle i el interior de la barraca, que si volem podem funcionar amb el comandament interior mentre circulem per l'exterior.
Si volem fer entrar un tren a la barraca i aquest tren circula en sentit contrari a les agulles del rellotge, aquest tren entrarà per la banda dreta de la Y la posició correcte de les agulles l'hi dona la polaritat per entrar en sentit contrari de les agulles del rellotge.
Però si circulem en el sentit de les agulles del rellotge tindrem la entrada per l'altra banda de la Y, al canviar la posició de les agulles per poder entrar per l'esquerra de la Y en agafa la polaritat de la banda esquerra..
no sé si m`he explicat correctament, em sembla que en vam parlar en algun lloc i em sembla que hi vaig posar l'esquema

Perdona el rotllo

A Olot y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 7:41 am

Bona tarda,
Lluis7, t'has fixat, que en el bucle de l'esquerra sempre hi hauràs d'entrar fent maniobra?
Salut i feina,
Albert

A Olot y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 8:19 am

betulo237 escrigué:
Bona tarda,
Lluis7, t'has fixat, que en el bucle de l'esquerra sempre hi hauràs d'entrar fent maniobra?
Salut i feina,
Albert

Si gira en sentit anti-horari per la part de dalt, hi entra de cap

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 8:30 am

Sí, però serà l'única vegada. Desprès sempre haurà d'entrar de cul

A Olot y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 10:29 am

de rotllo res, Ignasi !! el teu triangle es independent, amb el seu propi comandament (tal i com la proposta d'en Amadeu) pero a l'hora, l'agulla comanda la polaritat i per tant el sentit de la marxa. es aixi,oi?
doncs si trobessis l'esquema ... Rolling Eyes Laughing

si, Albert, ara mateix haig de fer una entrada de cara i una de cul en el bucle, ja que no tinc el triangle operatiu.

Òbviament, en algun punt haig de fer el canvi de sentit, i en la estació no tinc lloc per un segon bucle... ni calers per una rotonda  Razz , per aixo vaig pensar de fer la maniobra en el triangle.
encantat de rebre suggerències i comentaris vostres  ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 12:51 pm

El tram de LGB ref 1015 no és més que un pont de diodes, Lluís. Si compres un pont de diodes, o en el seu cas portes 4 diodes t'ensenyaré com fer-lo a la propera sessió de Taller del bucle (ho veus, home, co tens de tornar-hi??)

riuuu

Be, si fas el pont de diodes i aïlles els carrils, bé sigui tallant-los per a on tu vulguis, bé sigui amb els aïllants propis de LGB, ho solucionarem sense cap problema.
Ara bé, donat que el teu triangle és idèntic al meu en quant a disposició (una pota és el circuit oval, mentre que les altres dues entren a la estació), crec que t'ho podries estalviar fent com jo l'he fet. Espero tenir el meu en funcionament quan fem el següent Taller i el podràs provar. Òbviament la decisió es teva.

Very Happy

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33112

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 12:56 pm

Mitjans escrigué:
betulo237 escrigué:
Bona tarda,
Lluis7, t'has fixat, que en el bucle de l'esquerra sempre hi hauràs d'entrar fent maniobra?
...

Si gira en sentit anti-horari per la part de dalt,  hi entra de cap

betulo237 escrigué:
Sí, però serà l'única vegada. Desprès  sempre haurà d'entrar de cul

lluis7 escrigué:
..si, Albert, ara mateix haig de fer una entrada de cara i una de cul en el bucle, ja que no tinc el triangle operatiu.

Òbviament, en algun punt haig de fer el canvi de sentit, i en la estació no tinc lloc per un segon bucle... ni calers per una rotonda  Razz , per aixo vaig pensar de fer la maniobra en el triangle.
encantat de rebre suggerències i comentaris vostres  ok

riuuu riuuu riuuu riuuu

Els trens "de veritat" en quant arriben a final de trajecte (l'estació de terme) rarament tenen un triangle o un bucle per a girar tot el tren. I dons, com ho fan? fan la maniobra de canviar la màquina a l'altre extrem del tren!!

smiley-angelic004

D'aquesta manera sempre arribaràs al bucle en sentit antihorari i tornaràs cap a l'estació de terme després de fer el bucle.

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 13, 2022 11:44 pm

aixó amb el digital no pasa!! Wink Wink

salutacions

mallet73

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 7:05 am

MALLET73 escrigué:
aixó amb el digital no pasa!! Wink Wink

salutacions

mallet73

En digital el triangle també ha d'estar aïllat igualment, també faria un curtcircuit, hi ha un aparells que detecten el canvi de polaritat i fan la inversió que no afecta a la marxa del tren com passa en analògic. Però també s'ha de fer un tractament especial

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 10:17 am

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Esquem10

Aquest esquema l'he tret del meu arxiu de com ho tinc muntat jo, per les caixes de connexions, tubs i situació dels elements.
Tot i així l'he modificat perquè sigui més entenedor, veuràs que hi ha coses esborrades.

Estat fet per dos comandaments els del controls del circuit (preses de corrent en color blau i vermell) i el comandament de la barraca (armari en color vermell i negre)

Les agulles estan numerades com a A1, A2 i A9 al costat de cada una d'elles hi ha el commutador auxiliar que posem a l'agulla que té dos contactes commutats que el representem en la posició de la agulla en via recta

La Y del triangle hi ha dos punts de presa de corrent per assegurar connexió (amb els colors verd i groc) que el connectem al punt comú del commutador de la caixa de comandament de la barraca per decidir si volem maniobrar des de la barraca o del comandament exterior

Si volem funcionar des de la barraca posem el commutador el posició que tanqui el circuit groc-verd amb el vermell-negre, llavors tindrem corrent del comandament de la barraca a les dues vies de la Y sigui quina sigui la posició de les agulles.

Si, per contra volem funcionar des del comandament exterior i tal com el tenim que les agulles A1 i A9 estan en via recta les vies de la Y agafen la corrent del cantó de l'agulla A9 i el sentit de circulació serà el que tinguem determinat a aquella banda.

Si canviem la posició de l'agulla A1 a desviada i com que la A2 ja la tenim en recte els trens ens circularan per aquesta banda i agafaran la corrent de la banda de l'agulla A2 i el sentit de circulació serà d'aquella banda.

Però quan posem les agulles A2 i A9 en posició desviada la Y queda sense corrent, per tant en aquesta posició hi podem deixar un tren aturat en espera o fer-lo funcionar des de la barraca.

No se si ho fet bè, sinó hi tornarem i si vols que te'l faci des de un sol punt de comandament no em costa res modificar-lo
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitimeDc Des 14, 2022 10:21 am

por partes Razz
Amadeu: genial si podem muntar el pont de diodes en una de les curves ok ok
i encantat de veure la teva sol.lucio operativa
... pero el taller s'està omplint de materies affraid a veure si tindrem que fer nit i tot a casa teva riuuu
amb la ÖBB i la Schoema no hi ha problema en fer la maniobra d'un al altre extrem ... pero amb la Stainz i la Climax si que les hauria de fer anar de cul. literalment !! riuuu

Carles, lo del digital es lo de fer anar el tren amb el dit oi??? ains quin bunyol !! riuuu

Ignasi: cert que amb digital es molt més fàcil, tal i com ademes ens ha confirmat en Thierry ok
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un tren a la terrassa V.2
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 11Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Següent
 Temas similares
-
» Un tren a la terrassa [Lluis7]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
» L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)
» El meu circuit LGB, en la terrassa [Arenales]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: