El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 7:14 am
Si. Però a part d’aquests vagons, que molts ja eren començats des de feia temps, he fet moltes d’altres coses que no són de trens. M’ha faltat confinament, perquè encara em queden moltes coses per acabar.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Jun 20, 2020 8:00 pm
En la última foto (comentari d'un ignorant ferroviari....), cal que hi hagi barana havent-hi la garita?. Eren així aquests vagons?
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Jun 20, 2020 8:26 pm
N’hi havia que tenien barana, i n’hi havia que no. Gairebé tot el que et puguis imaginar existia, i també allò que no et puguis imaginar.
Com a prova et diré que un vagó que he modificat, el de portes abatibles, en el que li he fet més altes les vores, era un invent imaginatiu, encara que dins d’uns marges del que podria ser real (o com a mínim realista), però inventat. Doncs bé resulta que el vagó va existir als FFCC Secundarios de Castilla:
Olot escrigué:
Ves per a on, coses que passen: aquest vagó me'l vaig inventar posant una mica d'imaginació i partint de peces de LGB.
L'objectiu només era tenir un vagó personalitzat diferent, però no s'inspirava en cap vagó real perquè jo no n'havia vist mai cap com aquest. En definitiva: era un model imaginari, invenció meva.
Dons be, ara he descobert que aquest vagó existia realment.
Ho demostren aquestes fotografies corresponents als Ferrocarriles Secundarios de Castilla:
Aquí es veu molt poc tros de vagó, però és la foto que el tinc de més a prop:
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Jun 20, 2020 8:30 pm
És cert que si es fa amb una certa coherència, podem estar segurs que algú abans que nosaltres ja havia trobat la mateixa solució. Questió d'aprofitament de recursos i adaptar-se a les necessitats del moment.
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Jun 20, 2020 10:14 pm
El vagó de portes abatibles, semblant al fet per Amadeu, és la referència LGB 48110
si bé aquest model comercial és més alt; té 7 taulons i el del Amadeu és mes baix, car en te cinq.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Oct 26, 2020 6:08 am
Aquest és l’estat actual dels dos vagons de vores altes escurçats. Cada cop falta fer-los meny coses, però encara hi ha algun petit detall a ajustar.
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dv Nov 06, 2020 8:49 am
MALLET73 escrigué:
... quina currada!! felicitats per tan bon treball, se que tens molta feina però de veritat estan quedan molt bé..de PM!!ç..
De Palma de Mallorca???
Mitjans escrigué:
Ostres, però aquest vagó està fet caldo..! L'hauries de netejar i repintar...
Gràcies, Joan. De fet jo recordo molts vagons de CGFC en aquest estat, i amb el bastidor així de rovellat, potser per efecte de la potassa?
I tindré en comte el teu consell... tot i que potser fóra mes ràpid de comprar-ne de nous abans de repintar i reconstruir... i aquests, que ningú els deuria voler, els podria llençar al contenidor que hi ha al davant de casa. Ja us tindré al corrent de quin dia els llençaré.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Nov 07, 2020 8:45 pm
m'ha recordat a les trufes de xocolata!!!
una feina genial..de
P
alma de
M
allorca!!!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Nov 07, 2020 8:57 pm
Gràcies Carles.
El bastidor que heu vist que rovelllava, no és pas per a cap vagó. Aquest és un bastidor dels que tenia en estoc, que he volgut rovellar, per a provar si l’envellit aguanta la intempèrie, o si amb els seus efectes, pintures, pigments, vernissos, i fixadors marxen i es rejoveneix.
Aqui algunes imatges just abans de rebre una capa de vernis mate com a protector. Hi veureu que el nivell de realisme de colors i textura dels pigments és molt bo.
En aquestes dues vistes s’aprecia que la banda de rodament de les rodes m’han quedat clarament marcades perquè el pigment ha quedat de diferent color, tal com passa a la realitat.
En aquestes fotos també s’aprecia bé la banda de rodadura de les rodes, de diferent color.
El punt de gracia del envelliment li hauria de donar la reacció que fins ara m’ha donat el vernis mate de Vallejo, que és un accident, però que trobo que li dóna un aire molt bo si es vol fer una peça molt envellida. Li havia de donar, si...
En els vastidors que he fet fins ara he tingut molta feina a dissimular-lo, per que allà no hi quedava bé, si no era d’una manera molt discreta, però aquí era desitjat, aquest maleït efecte.
A l’hora de penjar aquestes fotos ja he emvernissat el bastidor, i us puc explicar que el maleït efecte, quan més esperat era... no ha aparegut!!!