NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| I més vagons... !! | |
|
+10fve 4000Talguera Sisu mikado TramBlau el terrat de margarit Sonderzug alejandro sasplugas OG22 Francesc 14 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| | | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Abr 14, 2020 9:07 am | |
| Ups! No havia vist aquest fil!!!!
Un vago de ratafria???
Salutacions
Mallet73 #QuedataCasa #QuedataCasaiFesTrens #JoEmConectoATrenscat | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Abr 14, 2020 9:14 am | |
| No, no serà pas cap vagó de ratafria. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Abr 14, 2020 9:23 am | |
| Aromes de Montserrat?
Pere | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Abr 14, 2020 9:24 am | |
| - Olot escrigué:
- No, no serà pas cap vagó de ratafria.
Dons un vores mitges??? Mallet73 #QuedataCasa #QuedataCasaiFesTrens #JoEmConectoATrenscat | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Abr 14, 2020 9:31 am | |
| Res d’això. Vosaltres aneu dient; la resposta, quan el comenci... | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Abr 16, 2020 8:41 am | |
| - Olot escrigué:
- Res d’això. Vosaltres aneu dient; la resposta, quan el comenci...
si home i perdre una birra!!!??? ni de conya!! potser es un vago caboose salutacions mallet73 | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Abr 16, 2020 8:43 am | |
| No, res de perdre-la. La birra serà per el primer que ho endevini igualment, si és que algú ho endevina, és clar. Però la solució (i la birra) la tindreu quan comenci el treball. | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Abr 16, 2020 10:18 pm | |
| - Olot escrigué:
- No, res de perdre-la. La birra serà per el primer que ho endevini igualment, si és que algú ho endevina, és clar. Però la solució (i la birra) la tindreu quan comenci el treball.
potser una automotor?? salutacions mallet73 | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dv Abr 17, 2020 1:37 am | |
| Carles, t’has llegit el títol d’aquest fil? | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dv Abr 17, 2020 2:15 am | |
| Aquest? | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dv Abr 17, 2020 2:51 am | |
| Seria una bona idea. Però no, no va pas per aquí la cosa. Mes aviat només n’aprofitaré un tros de la caixa. Per cert, molt maca aquesta foto. | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dv Abr 17, 2020 11:12 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Abr 18, 2020 12:51 am | |
| Ni haurà de tots dos tipus. Però això ja ho veureu quan comenci la peça... | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Abr 18, 2020 7:47 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Abr 18, 2020 9:20 pm | |
| Per això hi ha premi, Carles: perquè no és fàcil. | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Abr 18, 2020 9:33 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dg Abr 19, 2020 12:08 am | |
| - TOG escrigué:
- ... Va, us en donaré una pista: Amadeu dixit a més vagons.
Pot ser que l´hagi inspirat aquest model de l´Asland ?
Salut ! Seria una bona idea... Però no; no va pas per aquí la cosa. | |
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dg Abr 19, 2020 3:08 am | |
| Amadeu, Vigila amb el proveïdor de taulons, veig que estan força malmesos. | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dg Abr 19, 2020 4:42 am | |
| | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dg Abr 19, 2020 5:24 am | |
| Amadeu,
Bromes a part, segueixo amb molt interès les teves transformacions/modificacions/construccions de material, dones força detalls de les feines.
Puc demanar més detalls?
Seria possible detallar el material utilitzat per fer els plafons, gruix, com el treballes per marcar els taulons, amb quines eines.
Quines eines fas servir per “gastar” els taulons, per simular les betes de la fusta i l’envelliment, i com ho fas?.
Els perfils en “L”, de quin material son i de quines dimensions.
A la darrera imatge, els perfils ja estan col·locats, oi?.
Et felicito per la feina, els plafons els trobo molt de carrilet, sense excedir-se.
Salut a tots. | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dg Abr 19, 2020 8:44 am | |
| Gràcies per les teves preguntes, Eduard. - fve escrigué:
- ...Puc demanar més detalls?...
Naturalment!! - fve escrigué:
- ...
Seria possible detallar el material utilitzat per fer els plafons, gruix, com el treballes per marcar els taulons, amb quines eines... Si et refereixes a aquestes peces com a plafons, són la ref 4188 de Evergreen. Aquesta és una planxa de plàstic (suposo que ABS) que ja ve ratllada, amb el ratllat espaiat de 4'8 mm, que és més que oportú per el "plafó" de la cabina. El seu gruix és de 1 mm. És a dir que els taulons no els tinc ni de marcar perquè és el gravat propi de la planxa. - fve escrigué:
- ...Quines eines fas servir per “gastar” els taulons, per simular les betes de la fusta i l’envelliment, i com ho fas?...
Això ja és una altra història. Segurament amb els taulons llisos tal com venen de Evergreen ja n'hi hauria prou, però com que jo tinc la sort o la desgràcia de ser un tant perfeccionista amb barreja de detallista, aquí em tens, buscant el detall en el camí de la perfecció. El ratllat dels taulons és una idea que estic practicant des de fa un cert temps, per a donar una mica la sensació de la beta i el ratllat propis de la fusta. No he vist enlloc cap sistema, i per tant no conec cap sistema millor que aquest que m'he inventat jo. A mi em va be així, i ho recomano. Per a fer-lo utilitzo diversos tipus de raspalls metàl·lics, punxó i cúter. També cal posar-hi molt d'allò que els francesos anomenen "oli de colze", és a dir que es fa a mà. Com que sembla que hauré de fer molts ratllats per els interiors de molts vagons, els colzes em feien la feina interminable. Una cosa és fer quatre peces, una altre tot un seguit de vagons. Per tant m'he fet una fixació, de manera que m'estalvio de raspallar amb una mà i aguantar la peça amb l'altre: doble esforç. Increïble com canvia quan un simple sergent i un tros de fusta fan la meitat de la feina i tu tens les dues mans per el raspall. A demés també he trobat un raspall circular que he pogut posar en un tornavís elèctric, i això ja és el súmmum! Però s'ha de tenir molta cura, perquè a la que et descuides s'et menja tot el plàstic. Per a mostra, el desgast (que ja no ratllat) de la darrera foto. El millor és fer-ho a mà. Aquests són els raspalls i eines que utilitzo: tots els que tinc a mà: Tot el que ratlla és útil. El punxó i el cúter els faig per a dibuixar algunes irregularitats en les vetes o alguna imitació d'esquerda. La fusta és irregular, i per tant, ratllis com ratllis quedarà be. La gràcia és que aquest plàstic es ratlla fàcilment i queda be. S'ha d'anar alternant els tipus de raspall a fi de que quedi irregular, com és la fusta. A l'esquerra de la foto hi ha l'utillatge que m'he fet per a subjectar la fusta, i el sergent que el fixe a la taula de treball. - fve escrigué:
- ... Els perfils en “L”, de quin material son i de quines dimensions.
Els perfils en L són de 3'2 x 3'2 mm. Suposo que també són de ABS. Els vaig comprar a Palau fa temps, com tots els plàstics que tinc. Sóc com una mena d'obsés comprant plàstics, perfils i eines. Gràcies a això tinc un cert estoc que em permet anar fent proves i invents. El que em passa de vegades quan se m'acaba el material és que no recordo a on vaig comprar-lo. Això de vegades és un problema perquè no tothom té el mateix material o les mateixes mides. - fve escrigué:
- ...
A la darrera imatge, els perfils ja estan col·locats, oi?... Et refereixes a aquesta? Si, efectivament. Aquí les dues parets de la cabina de guarda-frens ja estan llestes. Si t'hi has fixat he fet quatre peces en forma de paret de llistons. Les quatre són aquí per què les encolo dos a dos una contra l'altra. D'aquesta manera tinc una paret de 2 mm amb llistons per les dues bandes (això potser s'aprecia millor en la penúltima foto del post anterior, perquè allà la paret de davant està com aquí, però la del darrera està girada). Els angles també estan encolats. Els angles donen molt be la mida per al gruix de les dues planxes encolades, i també els 7'5 x 7'5 cm que fan a la realitat. En aquesta foto es pot apreciar be el desgast amb que m'he passat (intencionadament) amb el tornavís elèctric. Segurament, si arribo a pintar-ho be, semblarà una fusta certament desgastada. Algunes coses me les saltaré perquè tot el procés de construcció de la cabina de guarda-frens ja el varem veure a aquest altre fil: https://trenscat.forosactivos.net/t1633-transformacio-vores-mitges-lgb-en-potasero-de-cgfc#86440Però tu (i els demés també, naturalment) pots posar-me les preguntes que vulguis. Si algú te ganes de fer aquest tipus de modelisme, deixa'm que l'hi animi, perquè és molt més fàcil del que pugui semblar, i no és pas car. És una repte constant a l'imaginació, que mai descansa. A sobre, tens l'al·licient de que el teu material sortirà del que és habitual (i avorrit) trobar en totes les col·leccions: el material comercial de catàleg! | |
| | | Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
| | | | OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Abr 20, 2020 11:59 pm | |
| Aquests plafons de "fusta" estan perfectament representats. Molt bona feina. | |
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Abr 21, 2020 1:40 am | |
| - Francesc escrigué:
- El plàstic d'Evergreen és Poliestirè, en totes les referències. L'adhesiu -a part dels que tenen ells en catàleg: tres graus de fluïdesa i dos tipus d'envàs- pot ser qualsevol per a plàstics; a mi m'agrada el "UHU Plast Special" per la cànula 'aplicació que té.
REcorda a la cola de piko fix..te fins i tot el mateix pot! Amadeu gràcies per les explicacions, jo en lloc de fer servir evergreen ho faig en pvc escumat un vagó vores mitges porta carbo?? salutacions mallet73 | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: I més vagons... !! | |
| |
| | | | I més vagons... !! | |
|