TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
I més vagons... !! WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 I més vagons... !!

Ir abajo 
+10
fve
4000Talguera
Sisu
mikado
TramBlau
el terrat de margarit
Sonderzug
alejandro sasplugas
OG22
Francesc
14 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDg Abr 12, 2020 11:00 pm

M'ha caigut aquesta peça a les meves mans... Very Happy 

I més vagons... !! 43260010

El primer que endevini que hi faré, o per a que em servirà, té una cervesa pagada (promoció vàlida fins a després del confinament)

Very Happy


Editat per darrera vegada per Olot el Dj Jun 04, 2020 2:20 am, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 9:07 am

Ups! No havia vist aquest fil!!!!

Un vago de ratafria???

Salutacions

Mallet73
#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoEmConectoATrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 9:14 am

No, no serà pas cap vagó de ratafria. riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 9:23 am

Aromes de Montserrat?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 9:24 am

Olot escrigué:
No, no serà pas cap vagó de ratafria. riuuuu


nose nose nose

Dons un vores mitges???

Mallet73
#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoEmConectoATrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 9:31 am

Res d’això. Vosaltres aneu dient; la resposta, quan el comenci... Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDj Abr 16, 2020 8:41 am

Olot escrigué:
Res d’això. Vosaltres aneu dient; la resposta, quan el comenci... Wink

si home i perdre una birra!!!??? ni de conya!!

potser es un vago caboose

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDj Abr 16, 2020 8:43 am

No, res de perdre-la. La birra serà per el primer que ho endevini igualment, si és que algú ho endevina, és clar. Però la solució (i la birra) la tindreu quan comenci el treball. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDj Abr 16, 2020 10:18 pm

Olot escrigué:
No, res de perdre-la. La birra serà per el primer que ho endevini igualment, si és que algú ho endevina, és clar. Però la solució (i la birra) la tindreu quan comenci el treball. Wink

potser una automotor??

salutacions

mallet73

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDv Abr 17, 2020 1:37 am

riuuu

Carles, t’has llegit el títol d’aquest fil?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDv Abr 17, 2020 2:15 am

Aquest?

I més vagons... !! Xxx10
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDv Abr 17, 2020 2:51 am

pensativ

Seria una bona idea.

Però no,  nono  no va pas per aquí la cosa. Mes aviat només n’aprofitaré un tros de la caixa.

Per cert, molt maca aquesta foto. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDv Abr 17, 2020 11:12 pm

Olot escrigué:
riuuu

Carles, t’has llegit el títol d’aquest fil?

Ups! perdona es que m'havia pres ja le birra..!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

una part de la caixa??? study com serà el tall horitzontal o vertical?? study study study geek geek geek

salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDs Abr 18, 2020 12:51 am

Ni haurà de tots dos tipus. Però això ja ho veureu quan comenci la peça... Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDs Abr 18, 2020 7:47 pm

Olot escrigué:
Ni haurà de tots dos tipus. Però això ja ho veureu quan comenci la peça... Very Happy

nose nose nose nose nose nose nose nose no tinc ni idea de que tens pensat??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDs Abr 18, 2020 9:20 pm

Per això hi ha premi, Carles: perquè no és fàcil. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDs Abr 18, 2020 9:33 pm

Va, us en donaré una pista:  Rolling Eyes

I més vagons... !! Aa13

I més vagons... !! Aa_112

I més vagons... !! Aa_211

I més vagons... !! Aa_311

I més vagons... !! Aa_412

I més vagons... !! Aa_512

I més vagons... !! Aa_612

Tot i aixi, encara no és fàcil. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDg Abr 19, 2020 12:08 am

TOG escrigué:
... Va, us en donaré una pista: Amadeu dixit a més vagons.
Pot ser que l´hagi inspirat aquest model de l´Asland ?

Salut !

pensativ

Seria una bona idea...

Però no; no va pas per aquí la cosa.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDg Abr 19, 2020 3:08 am

Amadeu,
Vigila amb el proveïdor de taulons, veig que estan força malmesos.  riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDg Abr 19, 2020 4:42 am

Em penso que si li reclamo me'ls fumarà pel cap, perquè fa molt de temps que els tinc guardats i possiblement se m'hagin fet malbé a mi. Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDg Abr 19, 2020 5:24 am

Amadeu,

Bromes a part, segueixo amb molt interès les teves transformacions/modificacions/construccions de material, dones força detalls de les feines.

Puc demanar més detalls?

Seria possible detallar el material utilitzat per fer els plafons, gruix, com el treballes per marcar els taulons, amb quines eines.

Quines eines fas servir per “gastar” els taulons, per simular les betes de la fusta i l’envelliment, i com ho fas?.

Els perfils en “L”, de quin material son i de quines dimensions.

A la darrera imatge, els perfils ja estan col·locats, oi?.

Et felicito per la feina, els plafons els trobo molt de carrilet, sense excedir-se.

Salut a tots.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDg Abr 19, 2020 8:44 am

Gràcies per les teves preguntes, Eduard.

fve escrigué:
...Puc demanar més detalls?...

Naturalment!!   Very Happy

fve escrigué:
...
Seria possible detallar el material utilitzat per fer els plafons, gruix, com el treballes per marcar els taulons, amb quines eines...

Si et refereixes a aquestes peces com a plafons, són la ref 4188 de Evergreen.

I més vagons... !! Aa13

Aquesta és una planxa de plàstic (suposo que ABS) que ja ve ratllada, amb el ratllat espaiat de 4'8 mm, que és més que oportú per el "plafó" de la cabina. El seu gruix és de 1 mm. És a dir que els taulons no els tinc ni de marcar perquè és el gravat propi de la planxa.

fve escrigué:
...Quines eines fas servir per “gastar” els taulons, per simular les betes de la fusta i l’envelliment, i com ho fas?...

Això ja és una altra història. Segurament amb els taulons llisos tal com venen de Evergreen ja n'hi hauria prou, però com que jo tinc la sort o la desgràcia de ser un tant perfeccionista amb barreja de detallista, aquí em tens, buscant el detall en el camí de la perfecció.

El ratllat dels taulons és una idea que estic practicant des de fa un cert temps, per a donar una mica la sensació de la beta i el ratllat propis de la fusta. No he vist enlloc cap sistema, i per tant no conec cap sistema millor que aquest que m'he inventat jo. A mi em va be així, i ho recomano. Per a fer-lo utilitzo diversos tipus de raspalls metàl·lics, punxó i cúter. També cal posar-hi molt d'allò que els francesos anomenen "oli de colze", és a dir que es fa a mà.

Com que sembla que hauré de fer molts ratllats per els interiors de molts vagons, els colzes em feien la feina interminable. Una cosa és fer quatre peces, una altre tot un seguit de vagons. Per tant m'he fet una fixació, de manera que m'estalvio de raspallar amb una mà i aguantar la peça amb l'altre: doble esforç. Increïble com canvia quan un simple sergent i un tros de fusta fan la meitat de la feina i tu tens les dues mans per el raspall.

A demés també he trobat un raspall circular que he pogut posar en un tornavís elèctric, i això ja és el súmmum! Però s'ha de tenir molta cura, perquè a la que et descuides s'et menja tot el plàstic. Per a mostra, el desgast (que ja no ratllat) de la darrera foto. El millor és fer-ho a mà.

Aquests són els raspalls i eines que utilitzo: tots els que tinc a mà:

I més vagons... !! Img_2245

Tot el que ratlla és útil. El punxó i el cúter els faig per a dibuixar algunes irregularitats en les vetes o alguna imitació d'esquerda. La fusta és irregular, i per tant, ratllis com ratllis quedarà be. La gràcia és que aquest plàstic es ratlla fàcilment i queda be. S'ha d'anar alternant els tipus de raspall a fi de que quedi irregular, com és la fusta.

A l'esquerra de la foto hi ha l'utillatge que m'he fet per a subjectar la fusta, i el sergent que el fixe a la taula de treball.

fve escrigué:
... Els perfils en “L”, de quin material son i de quines dimensions.

Els perfils en L són de 3'2 x 3'2 mm. Suposo que també són de ABS. Els vaig comprar a Palau fa temps, com tots els plàstics que tinc. Sóc com una mena d'obsés comprant plàstics, perfils i eines. Gràcies a això tinc un cert estoc que em permet anar fent proves i invents. El que em passa de vegades quan se m'acaba el material és que no recordo a on vaig comprar-lo. Això de vegades és un problema perquè no tothom té el mateix material o les mateixes mides.

fve escrigué:
...
A la darrera imatge, els perfils ja estan col·locats, oi?...

Et refereixes a aquesta?

I més vagons... !! Aa_612

Si, efectivament. Aquí les dues parets de la cabina de guarda-frens ja estan llestes. Si t'hi has fixat he fet quatre peces en forma de paret de llistons. Les quatre són aquí per què les encolo dos a dos una contra l'altra. D'aquesta manera tinc una paret de 2 mm amb llistons per les dues bandes (això potser s'aprecia millor en la penúltima foto del post anterior, perquè allà la paret de davant està com aquí, però la del darrera està girada). Els angles també estan encolats. Els angles donen molt be la mida per al gruix de les dues planxes encolades, i també els 7'5 x 7'5 cm que fan a la realitat.

En aquesta foto es pot apreciar be el desgast amb que m'he passat (intencionadament) amb el tornavís elèctric. Segurament, si arribo a pintar-ho be, semblarà una fusta certament desgastada. Very Happy

Algunes coses me les saltaré perquè tot el procés de construcció de la cabina de guarda-frens ja el varem veure a aquest altre fil:

https://trenscat.forosactivos.net/t1633-transformacio-vores-mitges-lgb-en-potasero-de-cgfc#86440

Però tu (i els demés també, naturalment) pots posar-me les preguntes que vulguis.  Very Happy

Si algú te ganes de fer aquest tipus de modelisme, deixa'm que l'hi animi, perquè és molt més fàcil del que pugui semblar, i no és pas car. És una repte constant a l'imaginació, que mai descansa. A sobre, tens l'al·licient de que el teu material sortirà del que és habitual (i avorrit) trobar en totes les col·leccions: el material comercial de catàleg!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 917

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDl Abr 20, 2020 11:13 pm

El plàstic d'Evergreen és Poliestirè, en totes les referències. L'adhesiu -a part dels que tenen ells en catàleg: tres graus de fluïdesa i dos tipus d'envàs- pot ser qualsevol per a plàstics; a mi m'agrada el "UHU Plast Special" per la cànula 'aplicació que té.

I més vagons... !! Uhu_pl10
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 658

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDl Abr 20, 2020 11:59 pm

Aquests plafons de "fusta" estan perfectament representats. Molt bona feina.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitimeDt Abr 21, 2020 1:40 am

Francesc escrigué:
El plàstic d'Evergreen és Poliestirè, en totes les referències. L'adhesiu -a part dels que tenen ells en catàleg: tres graus de fluïdesa i dos tipus d'envàs- pot ser qualsevol per a plàstics; a mi m'agrada el "UHU Plast Special" per la cànula 'aplicació que té.

I més vagons... !! Uhu_pl10

REcorda a la cola de piko fix..te fins i tot el mateix pot!

Amadeu gràcies per les explicacions, jo en lloc de fer servir evergreen ho faig en pvc escumat

un vagó vores mitges porta carbo??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





I més vagons... !! Empty
MissatgeAssumpte: Re: I més vagons... !!   I més vagons... !! I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
I més vagons... !!
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 6Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
 Temas similares
-
» Construcció de vagons diferents a partir de vagons LGB
» Vagons HSB
» vagons tolva usa
» Vagons de Catalans en 3D
» Els vagons d'Arkit

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: