| I més vagons... !! | |
|
+10fve 4000Talguera Sisu mikado TramBlau el terrat de margarit Sonderzug alejandro sasplugas OG22 Francesc 14 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 1:08 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 3:35 am | |
| Dons mira, Pere, ja feia temps que en duia una de cap: escurçar un vagó "potassero" com aquest: En realitat la meva idea voltava en torn a uns vagons que existien en la realitat, per exemple, a Catalans hi va haver durant alguns anys aquesta mena de vagó, que de tant curt semblava "esgarradet", pobret. (imatge extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III de Carles Salmeron)
Aquests vagons en realitat procedien de les mines de Cala. Aquí en veiem una parella, en la que un dels vagons porta garita de guarda-frens. (imatge extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III de Carles Salmeron)
Però potser fins i tot el vagó seria massa curt per a poder posar-li correctament els eixos de LGB. Però no és problema perquè de vagons per a inspirar-nos n'hi ha per a tots els gustos, com ara aquest que també va estar a Catalans, procedent del FC de Tudela a Tarazona: (imatge extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III de Carles Salmeron)
Be, tot mirant-me fotografies i planells com aquests... (imatge extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III de Carles Salmeron)
... sense adonar-me'n vaig entrar en una mena d'espiral... (imatge extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III de Carles Salmeron)
... d'aquells que quan hi entres ja no en pots sortir. (imatge extreta del llibre Els Ferrocarrils Catalans III de Carles Salmeron)
Fins i tot la RENFE tenia vagons "esgarradets": Així, dons, veient que no ho podia evitar de cap manera, vaig decidir de fer un vagonet "esgarradet", tot i que ja m'havia dit que l'anterior a aquest seria l'ultim de la tongada... però va, no vindria de un més. Com que no tenia la seguretat de que m'agradessin les proporcions que obtindria un cop "treballat", no vaig voler fer malbé cap dels meus vagons potasseros. Així que vaig comprar una caixa per a provar: Si m'agradava el resultat li adjudicaria un bastidor, i també rodes suports de bogis, mangueres, del material que tinc en existència. I si no m'agradava, no hi perdia res. No vaig pas haver de rumiar gaire per a decidir per a on tallaria la peça per a suprimir els "sobrants": Dit i fet. Un cop clara la idea, no vaig trigar ni dos moments a tenir-lo presentat El vagó m'agradava molt. Però... que va passar??? La temptació: veus, Pere, que en la presentació el bastidor encara no està escurçat i és una mica més llarg que la caixa (es veu molt poc a la foto per que la caixa gairebé ho amaga). Dons se'm va acudir que allà potser hi podria cabre una garita... I també em va agradar molt. Tant, que com que per una banda aquell el volia sense garita, ara em veia obligat a fer-ne un altre (un altre més, si!! ) amb garita. En aquesta foto el bastidor ja és escurçat a la mida del que serà el J-14 (i J-252 en la nova numeració) En un tres i no res ja vaig tenir el vagó plantejat. Jo no sé pas si a tu t'agradarà, però a mi m'encantava. Estava més que content. Per cert, aquest és el vagó que he fet més ràpid de la meva vida: construït només en tres dies.
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Jun 15, 2020 4:06 am, editat 1 cop en total (Razón : Omisió font de les impatges) | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 3:48 am | |
| Com tots els vagons de LGB que vaig personalitzant/modificant, aquest vagó no és cap dels vagons existents, però estic mirant de fer una vagó realista (si més no creïble) que recordi a algun que ha existit. Si creieu que s''assembla a alguna cosa real ja hauré assolit el meu objectiu. Demà més. | |
|
| |
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 3:48 am | |
| Podem dir, que es per l'experiencia acumulada gracies al confinament. Quan més parctiques més rapid fabriques. Que no pari la fabrica. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 3:58 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 5:35 am | |
| Doncs penso que has actuat amb molta inetl·ligència i que per pensar tant de pressa ho has fet perfecte. Potser no recrea un vagó que hagi existit però ningú que el vegi pensarà que és fantasia. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 7:06 am | |
| Gràcies, Narics, i als demés, per les vostres respostes. No m'en vaig poder estar de començar el vagó amb cabina (J-15), abans de tenir completament acabat el J-14. Però això no és cap inconvenient, ja que fer els dos pràcticament junts, te certes avantatges. O sigui que veient el resultat de les peces del J-14 plantejades, vaig optar per a partir d'un potassero del meu parc de material remolcat, aquest cop si ja que ara ja anava a lo segur. Li va tocar al J-8, que va ser desballestat per aprofitar-ne la caixa. Un cop escurçada seria muntada a sobre d'un bastidor de Toy train escurçat, tal com ja vaig fer amb el J-14. Així dons, de seguida vaig començar a tallar per aquí i per allà, aquest cop amb molta més seguretat i rapidesa. Aquí ja es veu els talls i sobrants d'un costat. Un cop muntat aquest costat, ja vaig reforçar per sota, buscant de fer una superficie plana per a que el porta-eixos tingui una base adequada per a girar. Seguint els passos fets en el seu germà, en un moment va estar plantejat i mig muntat. Al meu parer el conjunt amb garita adquiria una personalitat molt diferent del J-14. Posat a la repisa de la xemeneia les estones que no hi treballava, em permetia anar-me'l mirant de manera que la inspiració anés treballant al meu subconscient... Així l'endemà en tornar al taller tot era més fàcil... ... i els detalls sortien sols: De tant en tant me'ls mirava per a comprovar que el seu aspecte anés per bon camí. Aquí veiem la parelleta en una d'aquestes comprovacions: Els nous centres de gir i la corresponent base d' apoio anaven prenent forma. L'ultim detall a fer del J-14 ja estava gairebé llest: el folrat interior Aquí veiem la presentació del J-14, que ja està llest per a passar a imprimar-se. En els propers dies espero poder presentar-vos el J-15 en el mateix estat. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 7:49 am | |
| Quan pintis faran un canvi total. Per cert, de quin color els pintaràs???. Mira que sóc xafarder, eh? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 8:11 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Jun 15, 2020 8:41 am | |
| | |
|
| |
4000Talguera Trenjardinaire Plus
Ubicació : Hospitalet de Llobregat Edat : 47 Data d'inscripció : 12/02/2017 Nombre de missatges : 1243
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Jun 16, 2020 1:07 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Jun 16, 2020 1:13 am | |
| Gràcies, Alberto. | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Jun 16, 2020 8:38 am | |
| Fas que sembli fàcil i segur que no ho és. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Jun 16, 2020 9:45 am | |
| Segur que és més fàcil del que sembla, Eduard. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Jun 16, 2020 8:00 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dt Jun 16, 2020 9:01 pm | |
| Déu n'hi do el lot de vagons que has fet. Molt bona feina! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 1:32 am | |
| Si, uns quants. Ja estava tip de que estiguessin fent nosa, esperant el moment de ser acabats. Són en total 14 vagons que estaven en aquesta situació. Avui n'he enllestit un altre que ja pot passar a Imprimació. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 4:05 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 5:09 am | |
| Si. Aquesta tarda he acabat d’enllestir tots els vagons. Ara només falta imprimacio i pintura. Alguns ja estan imprimats, esperant pintura. Tots els altres, els que estan esperant imprimacio, són aquests: | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 5:19 am | |
| I ara la pregunta........els embrutaràs?????? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 5:23 am | |
| Clar! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 5:26 am | |
| Quan s’és vist un vagó de mercaderies net? Fora dels museus, és clar. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 5:27 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 7:04 am | |
| Però tu en saps molt d’embrutar el material. | |
|
| |
4000Talguera Trenjardinaire Plus
Ubicació : Hospitalet de Llobregat Edat : 47 Data d'inscripció : 12/02/2017 Nombre de missatges : 1243
| Assumpte: Re: I més vagons... !! Dj Jun 18, 2020 7:09 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: I més vagons... !! | |
| |
|
| |
| I més vagons... !! | |
|