TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Treballs "de poca monta" WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Treballs "de poca monta"

+10
OG22
Sisu
TramBlau
mariogir
Mitjans
Sonderzug
MALLET73
ODAKIM
ignasibaga
Olot
14 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

Treballs "de poca monta" Empty
MissatgeAssumpte: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Des 27, 2019 3:07 am

La traducció de l'expressió castellana "de poca monta" seria exactament "d'estar per casa" o "de pa sucat amb oli". Però no m'encaixa anomenar els petits treballs que us mostraré tot seguit com a treballs "d'estar per casa" o treballs de "pa sucat amb oli", només perquè són de mínima importància. Així dons, permeteu-me titular aquest fil amb una importació del castellà, a mode de barbarisme.

El cas és que després d'haver posat a to i en ordre el meu talleret (Veure aquí), he volgut re-estrenar-lo amb alguna activitat, encara que fos petita, senzilla o "de poca monta".

Amb això han nascut dos projectes nous fets amb quatre dies (que no en cinc minuts com arriben a fer alguns altres!  Wink  ). La veritat és que tenint el taller a punt és molt més fàcil de fer coses.  Very Happy

Així el primer que li va tocar el rebre va ser al vagó de vores mitges amb cabina REF 43120, que als FFCC de La Terrassa té el numero J-13. Aquest tenia originàriament la cabina posada a un costat i portava sostre a dues aigües.

Treballs "de poca monta" A71

De fet ja en vàreu veure alguna foto en el fil del meu taller:

Treballs "de poca monta" Vagode10

Seguint la meva mania de tenir material personalitzat, vaig decidir de centrar-li la cabina...

Treballs "de poca monta" A_170

... i posar-li un sostre més d'aquí.

Treballs "de poca monta" A_270

Però això no és tot perquè resulta que hi ha una segona víctima, i això és molt significatiu, perquè fer dues personalitzacions en menys d'un més és tot un rècord per a mi.  Wink

El segon que va rebre és el vagó amb portes superiors abatibles LGB 4011 i que als FFCC de La Terrassa és el G-9.

Treballs "de poca monta" A_363

Aquest vagó li he engrandit la capacitat, augmentant l'altura de les vores baixes que han passat a ser gairebé mitjanes. Per a fer això vaig comprar una altra caixa a la que li he tret el fons i que he adaptat per a encolar-la a sobre de la caixa original.

Treballs "de poca monta" A_459

Aquest ja ha rebut una capa d'imprimació per a passar a la cabina de pintura.

Treballs "de poca monta" A_559

Treballs "de poca monta" A_658

Actualment el vagó presenta ara aquest aspecte:

Treballs "de poca monta" A_849

I aquest és l'aspecte actual del J-13

Treballs "de poca monta" A_946

A més a més del pintat que encara no està acabat, a tots els vagons que entrin a tallers els hi unificaré la barra estabilitzadora que jo poso als vagons de dos eixos, els hi pintaré les mànegues de fre, i reposaré toperes o altres peces que faltin.

Espero no avorrir-vos amb aquestes tonteries de tant poca envergadura.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Des 27, 2019 4:16 am

Aquests tipus de treballs son els que m'encanten més.
M'agraden més els vagons amb garita de fre central i teulada rodona, encara que als Catalans també n'hi havia amb dues aigües, però sempre amb vagons coberts i en el TFEMB em sembla que els vagons portaven la garita de fre a un costat i amb una sola aigua, que encara tinc pendents.
El vagó amb tapes ha quedat molt bé, però abans d'acabar-lo, si pots, mira de posar pasta plàstica a els angles de ferro que han quedat tallats. A Fígols n'hi havia un apartat en una via morta davant dels carregadors vells que era de planxa a dues aigües de davant a darrera i era per portar eines, aquests perquè servien?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Des 27, 2019 4:21 am

En principi aquest tipus de vagons s’utilitzaven per a dur material que no es podia mullar, com ara guix, ciment, etc...

Gràcies per el Consell, Ignasi. De fet la capa d’imprimació era justament per a veure defectes. Als cantos potser hi posaré un perfil de plastic. O vés a saber, potser o deixaré així mateix...

Aquest ha estat el projecte que he fet mes ràpid a la meva vida. Des de que se’m va acudir fins que l’he fet, només he trigat els dies que va trigar el paquet de Modell Land amb la peça comprada. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Des 27, 2019 8:20 am

Sempre fan de bon veure...

Olot escrigué:
La traducció de l'expressió castellana "de poca monta" seria exactament "d'estar per casa" ..."..

La majoria, per fer les intervencions necessitem estar a casa, no sé que tenen de dolent riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Gen 10, 2020 6:57 am

Treballs de poca monta o monta poca??? riuuuu riuuuu riuuuu t'he de dir que el vagó marró amb la ratlla verda m'agrada com a pintura d'una linea....

Bones mans!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Gen 10, 2020 7:15 am

No és pas vagó marró amb la ratlla verda... ! riuuuu

Només son peces de plàstic de diferent color, que s'han igualat amb la capa d'imprimació. Després vindrà el pintat...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDc Abr 01, 2020 4:35 am

Entre tot el material pandèmic que estic avançant aquest dies, també hi ha aquest vagó de ToyTrain del que vaig folrar l'interior de la caixa. Aquest ja ha passat per la sala de pintura a on ha rebut una capa d'imprimació. El resultat em satisfà, però també espero que un cop pintat es veurà millor.

Treballs "de poca monta" Img_2240
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDc Abr 01, 2020 7:40 pm

10 10 10 10 10 10 10 10 a mi també em satisfa..tan per el folrat interior com per les marques de la fusta trencada exterior..

FElicitats!!

salutacions

Mallet73

#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoEmConectoATrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
Sonderzug
Trenjardinaire
Sonderzug

Edat : 63
Data d'inscripció : 05/12/2014
Nombre de missatges : 489

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDj Abr 02, 2020 7:34 pm

MALLET73 escrigué:
A mi també em satisfà, tant per el folrat interior com per les marques de la fusta trencada exterior.

Si senyor! molt bon detall.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDs Abr 04, 2020 2:57 am

Perquè el treballs explicats aquí siguin de poca monta, no vol pas dir que no duguin feina: el primer dels vagons que he explicat en aquest fil (el vores mitges amb cabina de guarda-frè) ja havia passat per la sala de pintura per a rebre una capa d'imprimació i tot, però vist el Toytrain folrat, ara no m'agradaven les parets d'interior pla d'aquest vagó. Així dons, he mirat de posar-hi remei:

Vaig partir de planxa de plàstic Evergreen que ja ve ratllada, i en la que he fet el ratllat imitant les vetes de la fusta. Com els alquimistes miraven de convertir diferents materials en or, jo miro de convertir el plàstic en fusta.

Treballs "de poca monta" Zzzzzz19

El ratllat de les betes és molt emprenyador de fer. Cal molt d'allò que els francesos anomenen "oli de colze", a demés de paciència i no tenir pressa. Però val la pena perquè un cop folrat té aquest aspecte

Treballs "de poca monta" Zzzzzz18

Encara amb més detall

Treballs "de poca monta" Zzzzzz20

Aquesta és una idea de l'aspecte que donarà el conjunt

Treballs "de poca monta" Zzzzzz23

Posats a fer, també m'ha semblat que les manetes de obrir les portes abatibles del vagó segon eren una trista cosa semblant als agafadors del tractor Schöma.

Treballs "de poca monta" Zzzzzz22

Aixi que també els hi ha tocat el rebre: les he enviat a pastar fang, i hi he posat unes nanses noves de plàstic, millor fetes.

Treballs "de poca monta" Zzzzzz21

Cada porta ha rebut la seva nansa.

Treballs "de poca monta" Zzzzzz24

Aixi dons, aquest és l'aspecte actual d'aquest vagó.

Treballs "de poca monta" Zzzzzz25

D'aquesta manera els dos vagons queden llestos per a passar de nou a la sala de pintura.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDs Abr 04, 2020 3:21 am

Deu n'hi do. Aquests detalls milloren molt l'aspecte d'aquests vagons.
Tornar a dalt Ir abajo
mariogir
Aspirant a jardinaire
mariogir

Ubicació : Bonmati
Edat : 60
Data d'inscripció : 23/03/2020
Nombre de missatges : 13

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDs Abr 04, 2020 5:04 am

Petits detalls, gran acabat, molt bona feina¡¡¡

Salutacions, Marius
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDs Abr 04, 2020 5:52 am

Gràcies per els vostres comentaris.

I encara un detall que havia oblidat. Menys mal que ho he vist abans de passar a la sala de pintura!

Treballs "de poca monta" Img_2244

He corregit les cantoneres perquè, tal com deia en Ignasi, feien molt mal d'ulls. Els muntants dels testers i els laterals es queden com estan. Lo seu seria substituir-los per uns de nous, com he fet amb les cantoneres, però és massa feina. No tinc intenció de dedicar-hi molt més de temps a aquest vagó. Era un invent de prova. Si mai en torno a fer un altre ja sabré que m'he d'esmerar en polir la juntura entre les dues caixes, perquè es noti menys. Tot i així la part de sobre sempre quedarà estèticament "separada" de la caixa, perquè s'ha de poder desmuntar. O sigui que així es queda. És un vagó per a mirar-lo de lluny.

Ara si, només falta un bon rentat i ja estarà llest per la sala de pintura. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDs Abr 04, 2020 7:28 am

Petits detalls, grans diferències Tren applaud applaud applaud applaud genial genial

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Abr 05, 2020 3:13 am

Tots tres vagons han passat per la sala de pintura a on ha obtingut la seva primera capa d’imorimació.

Treballs "de poca monta" 5af81e10[/url]

Treballs "de poca monta" 85b6e710

Treballs "de poca monta" 2fdc6110

Treballs "de poca monta" Ad241010
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Abr 05, 2020 7:03 am

Avui t'ha tocat xapa i pintura Treballs "de poca monta" Pintor12

Pere Treballs "de poca monta" 75114310
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Abr 05, 2020 8:08 pm

Com treballes!! el confinament està fent que tiris endavant projectes que tenies aturats!!!

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

salutacions

Mallet73
p.d. continuu dient que la ratlla verda m'agradava Wink

#JoemQuedoaCasa
#JoemQuedoaCasaiFestrens
#JoemConectoaTrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDt Abr 07, 2020 3:15 am

Estan quedant molt bé, jo també en tinc alguns per decidir que en faig.
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Abr 10, 2020 10:10 am

affraid affraid affraid acabaràs amb els estocs d'imprimació.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDv Abr 10, 2020 8:58 pm

Si que els he acabat, si. Afortunadament n'he trobat a Amazon i me'ls han enviat molt ràpid. El paquet ha estat en quarantena durant dues setmanes, i finalment no només he pogut continuar les treballs, sinó que també he pogut reposar estocs. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 1:58 pm

Ves per a on, coses que passen: aquest vagó me'l vaig inventar posant una mica d'imaginació i partint de peces de LGB.

Treballs "de poca monta" Zzzzzz25

L'objectiu només era tenir un vagó personalitzat diferent, però no s'inspirava en cap vagó real perquè jo no n'havia vist mai cap com aquest. En definitiva: era un model imaginari, invenció meva.

Dons be, ara he descobert que aquest vagó existia realment.  Very Happy

Ho demostren aquestes fotografies corresponents als Ferrocarriles Secundarios de Castilla:

Treballs "de poca monta" 01aaaf10

Treballs "de poca monta" 01aaaf12

Aquí es veu molt poc tros de vagó, però és la foto que el tinc de més a prop:

Treballs "de poca monta" 01aaaf11
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Jun 28, 2020 9:18 am

Avui he deixat llest el primer vagó de la tongada. És un vagó del que hi havia tan poca feina a fer, que ni us en he parlat. Ara, que com que és un treball de poca monta, el seu fil hauria d'haver sigut aquest.

El vagó només ha sofert una petita modificació, que consistia en un folrat interior (estic tip de veure els vagons oberts de LGB llisos per la part de dins, i això fa molt joguina). Aquest és l'aspecte del vagó després del folrat, pintat, re-numerat, envellit, i embrutat:

(us el presento des de diferents angles i amb diferents llums)  Wink

Amb llum directe del sol...

Treballs "de poca monta" A_185

Treballs "de poca monta" A_285

Treballs "de poca monta" A_376

Treballs "de poca monta" A_570

Treballs "de poca monta" A_763

... i a l'ombra

Treballs "de poca monta" A_955

Treballs "de poca monta" A_1440

Treballs "de poca monta" A_1537

En detall...

Treballs "de poca monta" A_1636

... i en comparativa amb l'estat original... (valga'm Déu! qui es mira ara això!!) Shocked

Treballs "de poca monta" Origin10

Bé, això només ha sigut un experiment. Me'n queda molt encara per aprendre, però espero que us hagi agradat Very Happy

Ara ja només me'n queden 13! super12
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Jun 28, 2020 10:16 am

Ha quedat fenomenal, jo en tinc un d'aquest tipus, potser algun dia t'imitaré. ok ok ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Jun 28, 2020 6:47 pm

Unes feines senzilles però amb grans resultats i sense invertir gaire. Com ho fas per simular el color desgastat de la caixa?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitimeDg Jun 28, 2020 8:02 pm

ignasibaga escrigué:
 Ha quedat fenomenal, jo en tinc un d'aquest tipus, potser algun dia t'imitaré. ok ok ok ok ok

Millor imita el vagó, Ignasi, perquè si m'imites a mi obtindràs quelcom semblant a això:

Treballs "de poca monta" Jo10

humorw

Sisu escrigué:
Unes feines senzilles però amb grans resultats i sense invertir gaire. Com ho fas per simular el color desgastat de la caixa?

Exteriorment en primer lloc he aplicat diferents tons aleatòriament a cada una de les fustes de la caixa, i després les he "embrutat" amb terres de colors, i amb polvos Talco.

Interiorment he aplicat terres de colors directament a sobre de la imprimació gris amb que l'havia pintat fa uns dies. El resultat era genial, però s'havia de fixar (sinó, quan plogui es des-rovellaria). Això ho he fet aplicant vernís mate a sobre, cosa que li ha fet perdre totalment el realisme de la pols aplicada en sec. Què hi farem? nose
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Treballs "de poca monta"   Treballs "de poca monta" I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Treballs "de poca monta"
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 5Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: