El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Nov 09, 2020 6:50 am
ja ens explicaràs com reacciona aquest vagó a l'intemperie !!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Nov 09, 2020 9:15 am
Gràcies, Alfons. Són els meus primers passos i n’estic força sartisfet, tot i que el que he fet fins ara és molt fàcil: només posar els pigments. Ells fan la resta.
També hi té molt a veure l’ajuda dels que en saben, del fòrum, sempre disposats a donar suport.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dl Nov 09, 2020 9:19 am
MALLET73 escrigué:
ja ens explicaràs com reacciona aquest vagó a l'intemperie !!...
Naturalment!
Ara per ara, encara està rovellat, però puc dir ja que el millor aspecte el tenen les parts que varen tractar-se amb el fixador, més que no pas les parts emvernitzades.
A Francesc, TramBlau, MALLET73, TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: I més vagons... !! Ds Nov 21, 2020 11:37 am
I més vagons..........
Títol: Vagons de ferrocarril a Manresa (Manresa Alta) Materia: Manresa ; Bages ; Catalunya ; Ferrocarrils Autor: Salvany i Blanch, Josep, 1866-1929 Editor Biblioteca de Catalunya Data de publicació 2006 Data del document original 1911
A Olot, Francesc, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: I més vagons... !! Dg Maig 29, 2022 5:56 am
Avi en Lluis, en veure aquest vagó al natural, m'ha preguntat quina pintura i tècnica he utilitzat.
Dons be, responc aquí perquè quedi explicat en el fil, donat que no ho havia posat. M'agrada que em feu aquest tipus de preguntes perquè si és un tema del que m'havia oblidat parlar-ne, em doneu oportunitat per a fer-ho.
Dons be, Lluis, en el cas d'aquest vagó ha sigut les pintures següents:
Per les ombres de les escletxes entre fustes RAINBROW 43 nerro grigio, amb el vagó previament imprimat, per exemple amb un Vallejo gris. A sobre d'això he pintat amb HuMBROL MATT 140, amb compte de deixar les escletxes més fosques. A sobre l'he he pintat algunes fustes amb barreja de Matt 140 i 29 o 155, per a fer una sutil diferència entre fustes. Com que la diferencia entre fustes era massa sutil, avui li he fet una petita repassada enfosquint algunes fustes, utilitzant matt 140 i embrutant una mica la punta del pinzell amb pigment negre o siena calcinada.
En cada vagó vaig fent experiments amb diferents pintures. També de vegades he utilitzat pintures a l'aigua tipus Americana o fins i tot Titan, de la manera que t'he explicat abans: una pintura base gris que t'agradi, la poses a la paleta, a on també hi tindràs una gota de blanc i una de negre. Si t'aventures una mica més pots fer servir el groc, marró, o fins i tot verd. Mulles el pinzell i pintes amb el color base. Un cop fet això embrutes el color base amb el pinzell moll d'algun d'aquest colors i pintes fustes aïllades. Aixi vas fent amb els altres colors, un a un o més d'un junts... en fi veuràs que aniràs fent diferents variacions del mateix color, que és el que volem.
De moment, t'aconsello començar en un tros de plastic i fer proves. De seguida veuràs resultats. Ah! i si no t'agrada un cop ho has fet, només cal pintar a sobre i ja està.