El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Vagons reconstruïts Dg Mar 24, 2024 6:09 am
Hola a tothom,
En una foto del ferrocarril Olot - Girona em va semblar veure un vagó cobert les parets del qual semblaven fetes de panells metàl·lics o contraxapats. Qui em podria dir més? És una il·lusió òptica?
Observem aquests vagons al ferrocarril Alcoi - Gandia:
trenesytiempos.blogspot
salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Vagons reconstruïts Dl Mar 25, 2024 5:53 am
Res a veure una fotografia amb l'altra!
El vagó que tu preguntes sobre el tren d'Olot es de fusta. Pot ser que estigués molt ben encaixada, i potser també molt pintada, potser també que per un efecte de la llum a la fotografia no s'apreciïn les escletxes o separació entre cada una de les fustes, però et puc assegurar que cap vagó de mercaderies d'aquest tipus va ser mai refet amb xapa de ferro. Massa cara per el nostre petit i modest ferrocarril!!
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Vagons reconstruïts Dl Mar 25, 2024 7:14 am
Gràcies Amadeu!
Per il·lustrar el meu punt, aquí teniu una foto del ferrocarril Blanc-Argent la carrosseria del qual ha estat reconstruïda amb panells “Pemaplex”, la fusta contraxapada que utilitza el “gran ferrocarril” per als seus vagons coberts. El BA també era un ferrocarril molt pobre, per això aquests panells provenen de vagons de la SNCF desballestats.