| Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC | |
|
+6Mitjans alejandro sasplugas Sisu Maxx_Rivoli ostman Olot 10 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Des 07, 2014 6:13 am | |
| Ara no estic segur d'haver posat aquestes fotos i haver presentat abans aquest fil. Si us sona d'haver-ho vist, si us plau digueu-m'ho. Es tracta de la transformació d'un vagó de vores baixes LGB per què s'assembli a un "potassero" de Catalans. Aquest és l'original. El vagó LGB en el seu estat original. Només cal tallar per la línia vermella, i suprimir el seient del guarda-fre. I vet aquí... Ara ja només cal acabar els detallets de pintura i envelliment.
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Des 08, 2014 2:54 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Des 07, 2014 8:09 am | |
| No està gens malament... Però aquest vagó sembla molt nou pels estàndard de la teva companyia... A més amb un potasero no vas enlloc... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Des 07, 2014 9:33 am | |
| Ja en faré més... són per la Alsthom. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dt Des 09, 2014 12:48 pm | |
| Bon treball. Com es fa talls tan net? M'agrada molt la pintura. Manetes a escales i caps que no hi són. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Maig 13, 2018 7:32 pm | |
| Inspiració divina per a un altre vagó potassero de Catalans que m'ha vingut: (foto llibre Els FFCC Catalans III de C. Salmeron)Això és el camí fet en el vagó explicat al principi d'aquest mateix fil. El vagó un cop suprimit "el que sobra" a cop de Dremel: Obtenim això: Plantilla de la corba, i a la lijadora: Ara hem obtingut això: Les portes originals del vagó imitaven portes metàliques. Seguint la imatge del vagó original m'agradarien més de fusta. Per sort ja tenia previsió feta d'aquest treball i en algun moment vaig comprar les portes de recanvi. Això m'estalvia la feina de buidar-les i refer-les com vaig fer amb el vagó del Zillertal! ( Veure-ho aquí) Les marrons són les que duia el vagó originàriament, les grogues són les que tenia comprades. Primera part completada: vagó modificat i portes noves: Ara falta fer la cabina, aquest cop partint de zero. Però no és cap problema. Aquest cop tinc plànols: Tot i que els plànols no corresponen al vagó que m'inspira, sinó d'un vagó del tren d'Olot, la cabina es molt similar. I com que del de Catalans no en tinc mides, copiaré aquesta que s'hi assembla molt. A demés, ja en vaig fer una de semblant fa un temps, per aquest vagó del OG. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Maig 13, 2018 7:41 pm | |
| Les parets rectes són molt fàcils, tant, que ja són fetes. Tot amb plàstic Evergreen que he ratllat de fusta jo mateix: Per davant Per darrera El problema més gran que em va donar la garita quan vaig fer la del vagó OG, va ser el sostre. Me'n recordo com si fos ahir! Per tant començaré per a fer-me un utillatge apropiat. Per això em valdré d'aquest tros de fusta per a llençar que tenia guardat: | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Maig 13, 2018 9:02 pm | |
| I hauràs d'allargar el xassís per poder posar-hi la garita, no? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Maig 13, 2018 9:05 pm | |
| Efectivament, per 32 mm. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Maig 13, 2018 9:11 pm | |
| Ja hi arribarem | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dg Maig 13, 2018 11:24 pm | |
| Caram !!! els tallers a ple rendiment, dona goig veure aquesta activitat , a veure si m apunto a fer alguna cosa, perque despres del projecte a escala 1/1 no he tocat res de la 1/22 , m en fas vindre ganes , veurem , veurem ,
M agrade molt aquest potasero , penses carregarlo ??
Alexandre , | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 12:23 am | |
| Si, clar! Però primer, abans de pensar en les carregues, he d’acabar tots els vagons que tinc començats, incloent pintar-los. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 12:55 am | |
| Bé! Un més a taller..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 1:19 am | |
| Continuació dels treballs: Del tarugo de fusta que us he ensenyat abans, n'ha sortit això: Aquest és l'utillatge que m'he fet per a donar forma al sostre. I aquest n'és el resultat obtingut. Ara ja puc fer les costelles laterals Vet-ho aquí Mentrestant passo a fer encara una altra cosa: pas 1, corbat d'un petit tros de plàstic: pas 2, encolat de la part inferior pas 3, rebaixar un pla en angle a la part superior pas 4, encolar un tros de plàstic en el pla inclinat. Pas 5 i 6 últims retocs La maneta suprimida del vagó servirà com a maneta interior de la garita Aquí veiem aquesta peça un cop ja està fixada al seu lloc Tot i que prèviament hi he obert una finestra: | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 1:21 am | |
| M'encanta el grau de detall que li dónes. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 2:18 am | |
| - Olot escrigué:
- Què us sembla?
Genial. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 2:39 am | |
| Esperaré l'explicació del tema bastidor. Jo he fet varis cops i és tota una conya.... La garita et queda de fàbula, no m'imagino que pugui fer-se millor. La forma del sostre l'has feta amb la fusta, però suposo que has escalfat el plàstic, no?. És Palight? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 3:35 am | |
| Normalment he utilitzat plàstic de Evergreen que crec que és poliestirè. També utilitzo planxa de poliestirè de can Servei Estació. Excepcionalment per el sostre he utilitzat PVC escumat, de 1mm de gruix. Això ho he fet perquè m'ha semblat més fàcil de corbar que, efectivament, ho he fet en calent.
| |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dl Maig 14, 2018 4:16 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dc Maig 16, 2018 12:23 pm | |
| Pensava estalviar-me d'explicar tot el procés d'allargament del bastidor, però com que he vist que en Narcís hi te interès, en parlarem una mica. Primer de tot, dir que l'hi he permutat el bastidor amb un altre vagó, per que les característiques de cada bastidor convenien més cada una amb l'altre vagó. Així, dons, aquest nou bastidor convé millor a aquest vagó perquè com que afegiré una plataforma a on posar la garita, és més apropiat aquest perquè una de les toperes és més estreta. Aquest detall es pot veure en aquesta foto a on ja he tallat el bastidor amb l'intenció d'allargar-lo. El tall l'he fet amb una serra de joier semblant a aquesta, i el fil de tallar era el més prim que tenia (no em pregunteu el número, només sé que era el més fi que tenia), que és gairebé com un cabell. Això em permet de fer el tall amb pràcticament cap merma de tall. Cal que sigui 32 mm més llarg, que és el que fa la garita. Per a això hi ha diverses opcions. Una seria fer unes peces de 32 mm a partir d'aquest perfil que vaig trobar que és bastant semblant al del bastidor. Però a demés de que hi ha algunes diferències, m'agradaria més aprofitar alguna peça sobrant d'algun altre bastidor que hagi hagut d'escurçar... Mentrestant preparo la caixa per la part inferior. En la següent fotografia es veu els pivots de gir dels eixos, així com els forats per a collar el bastidor, etc. Si us hi fixeu, a l'esquerra hi havia un pivot per quan el vagó porta el bastidor més llarg amb plataforma, que he anulat a com de dremel. No l'he volgut fer servir perquè aquest està posat a la distància suficient per allargar els 35 mm de la plataforma estàndard LGB, i la meva ha de fer 32 mm, com ja he dit abans. A la dreta, en canvi, podeu veure el nou pivot que he fet a la distància adequada per poder fer la plataforma a la mida pertinent. Com que el pivot venia a caure en una part del terra que és menys gruixuda, hi he posat planxa de poliestirè per a anivellar-ho. Aquí es veu amb més detall. També podeu veure que he fet el cercle que hi ha per a facilitar el fàcil moviment del "bogi" de l'eix. Això ho he imitat dels originals, fent-ho amb un perfil rodó de 0.5 mm que he trobat. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dc Maig 16, 2018 6:47 pm | |
| Ets un perfeccionista. Suposo que després hauràs de reforçar el bastidor per dins en els punts d'unió. Jo ho he fet en algun dels que he allargat i no he tingut problemes de solidesa. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dc Maig 16, 2018 6:56 pm | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dc Maig 16, 2018 11:17 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC Dc Maig 16, 2018 11:24 pm | |
| Caram, veig que estàs ben documentat | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC | |
| |
|
| |
| Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC | |
|