| Transformació locomotora cremallera LGB | |
|
+13jaume ODAKIM fve josepmaria TramBlau el terrat de margarit alejandro sasplugas alvarop MALLET73 ignasibaga Olot Sisu Mitjans 17 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Ago 14, 2018 8:51 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 5:43 am | |
| Després d'uns dies de vacances, últims detalls de la E3. La part més delicada, el vernís, on es pot perdre tota la feina feta per un vernís mal aplicat o incompatible amb tot el de sota... per sort, ha quedat bé. Un cop sec, instal·lació dels vidres. Calia fer-los nous per la diferència de mida de les finestres, així que he fet com amb el Stadler, caixa de CD, que és prim, rígid i transparent. Quan han estat posats, per a que no és vegin les tripes, l'he fet translúcid amb pintura transparent gris, que li dóna un bon aspecte. Si no oblido res, només li falta muntar les portes i acabar els vidres dels fanals. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 6:00 am | |
| - Mitjans escrigué:
- ...
La part més delicada, el vernís, on es pot perdre tota la feina feta per un vernís mal aplicat o incompatible amb tot el de sota... per sort, ha quedat bé. ... No, segur que no ha sigut per sort. Ni tampoc per casualitat. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 8:21 am | |
| Bé, això de la sort, encara en tinc dubtes, perquè no he trobat un vernís que em convenci al 100%. Aquesta ha quedat bé, però voldria trobar-ne un amb el que no m'hagi de preocupar de res. I avui, per fi, la dono per acabada! Pensava que quedarien les fotos bé amb la càmera bona... veig que caldrà fer-les amb llum de dia... ja les faré, ja... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 8:52 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 9:34 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 9:51 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 11:37 am | |
| Un que no n'ha donat massa problema és el vernís de Tamiya, tant brillant com setinat, però el pot és petit i car. Un detall que desconec és la durabilitat a la intempèrie, ja que jo no acostumo a deixar el material fora. El que he fet servir ara és aquest En ser d'automoció, aguantarà bé sol, pluja i vent, però pel meu gust, fa una capa massa gruixuda. Si li faig una capa prima, queda un petit gra que el deixa setinat, però allà on s'hi ha insistit, queda més brillant i es nota la diferència, per tant, cal fer-ho brillant. El que vull trobar ha de ser més líquid i que aguanti la intempèrie sense problemes. Altres vernissos que he utilitzat amb les maquetes de cotxes, amb el temps s'han quartejat... | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 12:35 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Ago 20, 2018 6:45 pm | |
| | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Ago 21, 2018 3:48 am | |
| Gràcies, Joan.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Ago 21, 2018 11:54 pm | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Ago 22, 2018 12:56 am | |
| Ha quedat molt bé, quina feinada tant ben feta!
Felicitats! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Ago 22, 2018 2:01 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Ago 22, 2018 4:54 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Ago 22, 2018 6:34 pm | |
| Està de fàbrica Joan, et felicito. No sé qui és l'afortunat però l'envejo. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Ago 29, 2018 8:27 pm | |
| Després d'acabar aquesta màquina, sembla que ha agradat i he rebut un altre encàrrec. Aquest cop, però, buscarem el màxim de precisió en la transformació, fent que sigui tan similar a la real com sigui possible. Per començar, aquest cop no he utilitzat l'enformador (perillós, per cert...) sinó que he posat una mola esfèrica a la dremel. Amb això, és més barroer l'acabat, però com que igualment cal posar massilla, faig més via. Per fer les finestres a mida, he imprès les vistes de les cares frontals de la E3 que tinc feta sobre plànol i els he enganxat sobre la carrosseria. És sorprenent com coincideixen les mides de les cabines... Amb les vistes fent de plantilla, he començat a retallar les noves obertures. Una de les coses que he trobat és que no només les finestres són de mida diferent, sinó que estan en posicions diferents, cosa que fa que a més de retallar, he d'afegir material en alguns llocs. També he provat una forma de tapar els forats que no es fan servir. Agafo un tros de filament de plàstic i per una punta faig amb el soldador una mena de cabota. La forma queda com si fos un clau. El poso dins el forat per la part exterior (al que prèviament li he fet un avellanat) i per dins, amb el soldador, fonc el sortint, de forma que queda com els reblons metàl·lics que s'utilitzaven antigament. El plàstic de la part de fora es llima i es deixa totalment enrasat, a punt per a massilla. De moment, aquest és el resultat actual. Acabo de caure en el fet que tapant forats, he tapat els que vaig fer per marcar el centre dels fanals... Els hauré de tornar a obrir. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dj Ago 30, 2018 3:02 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dj Ago 30, 2018 6:34 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dj Ago 30, 2018 7:53 pm | |
| Vaja... hauries pogut fer aquesta transformació, tu tens bones mans per a fer-la...
Per cert, no m'oblido del sostre del vagó, no tinc temps, però hi vaig pensant. Cada cop que preparo massilla, la que sobra la poso al sostre, algun dia estarà a punt per passar-hi la màquina i allisar-lo. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dj Ago 30, 2018 7:58 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dj Ago 30, 2018 8:03 pm | |
| Del de passatgers, el que es va fer malbé amb el sol a Ardèche. Com que vull fer un motlle per a fer els sostres dels meus, em vaig oferir a fer-ne un per reparar-lo. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Set 01, 2018 8:21 pm | |
| Molt bona idea aquesta manera d tapar els forats amb un tros e plàstic fonent-lo com un rebló. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dg Set 02, 2018 12:00 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB | |
| |
|
| |
| Transformació locomotora cremallera LGB | |
|