| Transformació locomotora cremallera LGB | |
|
+13jaume ODAKIM fve josepmaria TramBlau el terrat de margarit alejandro sasplugas alvarop MALLET73 ignasibaga Olot Sisu Mitjans 17 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 1:19 pm | |
| He rebut un encàrrec d'un company per a pintar la seva locomotora de cremallera de LGB com les elèctriques del cremallera de Núria. En principi, només es tracta de pintar i posar calques, però tinc marge per incorporar-hi alguna modificació. Hem parlat del que no es pot tocar i del que sí, així que mans a l'obra..! La màquina en qüestió l'heu vista a les fotos d'Olesa. En primer lloc, els laterals hauran de dur les inscripcions de "Ribas Núria", amb el logotip de la companyia al centre. Aquesta màquina té unes tapes d'accés molt marcades i amb un trenca-aigües que sobresurt molt. Entre que no són gens similars a les de Núria i que em dificultaran la col·locació de les calques... fora! Per treure el relleu, utilitzo un emformador ben esmolat i amb molt de compte. L'altra cosa que difereix molt entre la suïssa i la catalana són els frontals. Els fanals de sota han d'anar més avall i, aprofitant les obres, ajustaré les finestres i li posaré les reixes de ventilació. A l'altra banda, apart d'obrir una mica més les finestres, falta la del mig. Aquestes seran les modificacions bàsiques, per donar-li un aire més pirinenc. La resta, es quedarà com està, com ara les finestres laterals, el sostre i el bastidor, amb els seus dos eixos enlloc de tres. És una feina entretinguda i divertida, de les que m'agradaria poder fer per a mi més sovint... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 6:09 pm | |
| Bona transformació. Molt interessant!!!!! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 7:36 pm | |
| Ja m'imagino que deus estar ben documentat, però aquí hi ha alguna foto en detall sobre tot el que has anomenat. Els frontals de la màquina vistos des de cada costat: Les inscripcions i plaques laterals Un detall de la placa del constructor. Un detall del logo, que no es veu molt be, però dóna una idea de com quedava. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 7:44 pm | |
| Gràcies Amadeu!
Són fotos que no tenia i serviran per il·lustrar molt bé el fil. Espero poder donar-li un aire així. Encara que no sigui meva, quan agafo un projecte, sempre vull que quedi el millor possible.
A més, tinc pendent de fer la meva i hi ha una pila de detalls que podré comparar.
Per cert, és la primera vegada que veig un bloc motor de cremallera i m'ha semblat impressionant... Té un motor molt més gran que els habituals i el sinfi i corona són de mòdul més gran, tot es veu molt més ferm que els normals. Prendré nota per a futures creacions. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 7:46 pm | |
| De res. Quan vulguis fer la teva, em sembla que en tinc algun planell. Però això ja s'haurà de buscar. - Mitjans escrigué:
- ...
Per cert, és la primera vegada que veig un bloc motor de cremallera i m'ha semblat impressionant... Té un motor molt més gran que els habituals i el sinfi i corona són de mòdul més gran, tot es veu molt més ferm que els normals. Prendré nota per a futures creacions. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 7:53 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 7:58 pm | |
| Doncs el fet de tenir les peces impreses m'ha servit per a comparar-les i a excepció de la disposició i mida de les finestres, són pràcticament idèntiques. És a dir, que pràcticament em serviria el mateix bastidor i mecànica de la LGB (però com que val molts calers, me la faré jo, aquest cop, copiant molts conceptes dels que en saben...) | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 9:47 pm | |
| També sempre tens l'oportunitat de fer una visita al museu de Ribes, a on hi ha una màquina en el seu estat original, per a veure'n be els tons dels colors, les plaques, i el logo "RIBAS Ø NURIA": | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 9:52 pm | |
| Ja hi he anat un parell de vegades, per a documentar-me... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dt Jul 03, 2018 10:21 pm | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Jul 04, 2018 2:51 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dc Jul 04, 2018 6:22 pm | |
| Vaig tenir una loco igual i al final me la vaig vendre...... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dj Jul 05, 2018 2:11 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dv Jul 13, 2018 12:25 pm | |
| Avui he reprès la feina amb aquesta màquina. He seguit traient el que sobra i he començat a obrir les noves formes, més adequades a la catalana. Frontal Núria Frontal Ribes I frontal Cuenca... Cal anar amb compte amb l'enformador, que si s'escapa, no hi hagi la mà a continuació... Per sort, no ha estat gran cosa, només me l'he clavat una mica i jo mateix m'hi he pogut fer la cura. Demà ja estarà tancat. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dv Jul 13, 2018 6:12 pm | |
| Espero que no sigui res, i que et recuperis ben ràpid. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dv Jul 13, 2018 10:13 pm | |
| No és res, només és molest perquè a vegades es torna a obrir i embruto amb la sang... Però sobreviuré! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 12:40 am | |
| Ja estan retallades les finestres costat Ribes i ja he fet amb el torn el que seran els nous fanals. Ara amb la impressora estic fent els interiors per allotjar les bombetes. | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 2:29 am | |
| Joan... un gran projecte de transformació molt interesant i molt encertat a partir d´aquesta màquina LGB... Felicitacions!!!! Seguirem el teu fil que ja dic serà molt interesant... sí senyor. Endavant i molta sort. Estic segur que et va quedar GENIAL!!!! Álvaro. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 1:29 pm | |
| Avui he fet els fanals, que encara no he fixat, i he posat massilla per tapar forats i desperfectes. També he posat ja les portes noves del lateral. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 11:37 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 11:42 pm | |
| Sé que m'estic embolicant més que una simple pintada, però m'agrada que el resultat sigui bo i si no ho fes, no estaria conforme... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 11:45 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Ds Jul 14, 2018 11:58 pm | |
| Sí, està clar que si fos per a mi, encara hi canviaria més coses, però ja hi estic fent més del que havíem quedat... Tot i així, la idea és que no sembli només la suïssa repintada, sinó que tingui més aire de catalana. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB Dl Jul 16, 2018 3:51 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Transformació locomotora cremallera LGB | |
| |
|
| |
| Transformació locomotora cremallera LGB | |
|