| Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
|
+9fve el terrat de margarit TramBlau ignasibaga ostman Olot Mitjans Sisu MALLET73 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 6:41 am | |
| - Sisu escrigué:
- Ni positiu ni negatiu, realista. Jo sé com són les coses Carles, i no tindré un circuit exterior.
Quan vaig començar a fer trens (el Martorell, els vagons del Olot Girona, etc) jo vivia en un pis de 30 metres quadrats i també estava convençut de que mai podria tenir un tren de jardí. Mai se sap. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 10:09 am | |
| Narcís si el problema del automotor és el circuit jo en tinc un de petitet que el pot acollir i fer-lo circular de tant en tant, amb companyia o sol, a més estaria molt agraït de tenir material teu.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 6:41 pm | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 10:44 pm | |
| No tenir circuit no és una excusa vàlida...
| |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 11:45 pm | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 04, 2016 2:22 am | |
| - Sisu escrigué:
- Ni positiu ni negatiu, realista. Jo sé com són les coses Carles, i no tindré un circuit exterior.
I el circuit modular ?, no és un circuit exterior, però segur que molts circuits exteriors volguessin assemblar-se. No pot fer circular cada dia els trens per un circuit modular, però tampoc hi ha tanta bava ( ) per desaprofitar que a la nostra edat, com altres coses, va cara Pere | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Oct 15, 2016 10:30 pm | |
| Hola a tots. Aquests dies no he fet molta cosa, bàsicament fer barres de finestres i pintar. Mirant l'automotor quan està montat no m'acaba de fer el pes, el veig massa llarg, fa pràcticament 50 cm i ja sabeu que tinc preferència per vehicles petits perquè si mai puc tenir circuit aquest serà de petites dimensions, possiblement interior. Us poso un parell de fotos perquè veieu l'aspecte actual. (disculpeu la qualitat, el meu mòbil és força kk). I després us vull comentar una idea: Però he tingut una idea que us vull explicar, a veure què us sembla: la part de l'automotor que és vagó de passatgers i furgó és totalment independent. Per tant, d'aquesta part en podria fer un vagó mixte de 2 eixos i prou. Semblant al vagó correu que ja us vaig comentar. I amb la cabina ja feta i preparada, comprar un altre vagó Toytrain com els que he utilitzat i simplement pintar-lo i adequar-lo al mateix estil i que això formés part de l'automotor, d'aquesta manera l'escurçaria 10 cm. Què us sembla la meva idea?. Us poso una foto de les dues parts separades, lo que seria el vagó mixte (que hauria de fer-li els baixos) i la cabina de l'automotor a la que hauria d'afegir el vagó TT només de passatgers. | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Oct 16, 2016 3:05 am | |
| És una bona opció, si no ho he entès malament la composició la formarien un automotor de viatgers amb cabina de conducció separada i un remolc mixt viatgers-correus. En el carrilet de La Pobla de Lillet, generalment, els trens estaven formats per tres vagons pel ciment i al final un vagó mixt viatgers-correus. Per altra banda 50cm no és massa llarg, és més o menys el que fa un vagó de quatre eixos dels Catalans i no es veuen massa llargs, els "Martorell" curts feien 13,60m, i tampoc es veuen molt llargs, està clar pensant que seria molt maco veure circular l'automotor per la maqueta del MOMI quedaria millor i més integrat en dues unitats. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 17, 2016 4:25 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 17, 2016 5:48 am | |
| Finalment acabo de decidir que la part que és vagó quedarà com a tal. L'acabo de comparar amb el correu que vaig fer i....................sorpresa!, són exactament de la mateixa mida, sembla impossible. Una composició amb aquests dos vagons quedarà molt bé amb qualsevol locomotora i ara buscaré un altre vagó TT de 3 finestres perquè sigui la part del darrere de l'automotor. Així l'automotor podrà arrastrar el vagó mixte, el correu o circular tot sol. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 17, 2016 7:36 pm | |
| M'agrada la idea. Això sí, hauràs de llastrar bé l'automotor perquè pugui arrossegar bé els dos vagons. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 12:01 am | |
| - Sisu escrigué:
- Finalment acabo de decidir que la part que és vagó quedarà com a tal. L'acabo de comparar amb el correu que vaig fer i....................sorpresa!, són exactament de la mateixa mida, sembla impossible. Una composició amb aquests dos vagons quedarà molt bé amb qualsevol locomotora i ara buscaré un altre vagó TT de 3 finestres perquè sigui la part del darrere de l'automotor. Així l'automotor podrà arrastrar el vagó mixte, el correu o circular tot sol.
http://www.ebay.es/sch/i.html?_odkw=lgb+93402&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=lgb+93402&_sacat=0espero els nous resultats.. salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 1:51 am | |
| - Mitjans escrigué:
- M'agrada la idea. Això sí, hauràs de llastrar bé l'automotor perquè pugui arrossegar bé els dos vagons.
Amb els dos no crec que pugui, serà o l'un o l'altre, qualsevol dels dos. O pot circular sol, com qualsevol automotor. Però com que no tinc vagons de passatgers, d'aquesta manera tindré una parella del mateix estil i originals. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 1:57 am | |
| - Sisu escrigué:
- Mitjans escrigué:
- M'agrada la idea. Això sí, hauràs de llastrar bé l'automotor perquè pugui arrossegar bé els dos vagons.
Amb els dos no crec que pugui, serà o l'un o l'altre, qualsevol dels dos. O pot circular sol, com qualsevol automotor. Però com que no tinc vagons de passatgers, d'aquesta manera tindré una parella del mateix estil i originals. home si una stainz pot an varis vagons per que aquest no..??? mallet73 | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 2:13 am | |
| No conec el bloc que li has posat, però imagino que serà de l'estil dels Toy train. Aleshores, només és qüestió que no patini, perquè motor en té de sobres pels dos vagons. Com que ara la cabina estarà a continuació de la part de passatgers, tindràs lloc on posar una mica de pes. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 3:53 am | |
| A mi m'agrada més l'automotor llarg que has fet... doncs no és pas tan llarg... mira quina mida té el vagó de Núria que vas fer... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 6:38 am | |
| Ara vaig per acabar el vagó i després ja continuaré amb l'automotor | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 6:58 am | |
| Sempre és millor que un element tractor de bogis, sigui locomotora o automotor, tingui els dos bogis tractors. Si només en te un, la meitat del pes del vehicle és pes mort que el bogi motor te d'arrossegar, a demés dels vagons que se l'hi enganxi. En canvi, si els dos bogis són motors, tot el pes del vehicle és pes adherent. La tracció en aquest cas és més del doble que si porta un sol bogi. Si es vol que el vehicle tractor remolqui alguna composició, és imprescindible aprofitar tot el pes del vehicle, i posar-hi dos bogis motors. | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 7:36 am | |
| M'agrada com avança. no puc evitar que em recordi a aquest que fabricava Egger Bahn en escala h0 Estava inspirat en un model real, que ara no trobo. Ja ha sortit!! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Oct 18, 2016 6:22 pm | |
| - Olot escrigué:
- Sempre és millor que un element tractor de bogis, sigui locomotora o automotor, tingui els dos bogis tractors. Si només en te un, la meitat del pes del vehicle és pes mort que el bogi motor te d'arrossegar, a demés dels vagons que se l'hi enganxi. En canvi, si els dos bogis són motors, tot el pes del vehicle és pes adherent. La tracció en aquest cas és més del doble que si porta un sol bogi. Si es vol que el vehicle tractor remolqui alguna composició, és imprescindible aprofitar tot el pes del vehicle, i posar-hi dos bogis motors.
Estic d'acord però l'automotor per si sol anirà sense problemes i suposo que llastant prou el motor podrà arrastrar un vagó, tampoc vull que estiri més que això. A més posar dos motors vol dir cost doble i no està la cosa per tanta despesa. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| |
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Jul 08, 2017 12:23 am | |
| Hola a tots. Avui, després de molts mesos he tornat a reprendre la construcció d'aquest projecte, em feia pena deixar-lo inacabat. He hagut de buscar els materials que ja havia endreçat i recordar com ho volia fer. Encara hi ha coses que no sé com faré i m'he donat compte de la fragilitat de la construcció a l'hora d'ajuntar dos trossos de bastidors. Bé, ja veurem.....potser no l'acabaré, no tinc molt de temps lliure o més aviat no el dedico tot a això i potser serà una cosa que s'allargarà força en el temps. En qualsevol cas, si hi ha novetats destacables ja penjaré alguna foto. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Jul 08, 2017 2:44 am | |
| Enhorabona! Me'n alegro de llegir això. Estaré pendent de la continuació. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Jul 08, 2017 2:55 am | |
| Doncs tu tranquil i anar fent quan tinguis estones lliures, i ja veuràs que al final ho podràs enllestir. Sense pressa, però sense pausa. Enhorabona per reprendre el projecte! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Jul 08, 2017 3:48 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
|