NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
|
+9fve el terrat de margarit TramBlau ignasibaga ostman Olot Mitjans Sisu MALLET73 13 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 6:39 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- Jo també hi afegiré la meva, per embolicar.ho més i donar arguments al Narcís per fer el que li doni la gana.
Jo conservaria l'asimetria de la teulada, ja que el vehicle també és asimètric, per una banda el balconet és l'únic accés al departament de viatgers i està més que justificada la teulada, per l'altra banda hi ha la cabina de conducció que ocupa l'espai del que hauria sigut el segon balconet, el que si que miraria seria que la teulada voli per parts iguals als dos extrems del automotor.
Els llums em semblen molt bé, però com quedaria amb un tercer fanal, el superior.
Fins aviat, Ignasi. Ignasi, no he vist cap foto d'automotor en que el sostre del davant voli tant com el d'un balconet. No sé si quedaria bé i/o real (encara que en aquest disseny no hi ha res de real). Jo he concebut aquesta peça com un artefacte creat als tallers de la companyia per necessitat, utilitzant dos petits vagons i transformar-los per a tenir un automotor mixte. I ja sabem perquè n'hem parlat sovint que dins del món ferroviari de la via estreta la imaginació no tenia límits a l'hora de crear en cas de necessitat. Però m'agradaria que l'arquitectura, estil, funcionalitat, etc, fossin creïbles. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dj Set 29, 2016 2:51 am | |
| No, no vull dir que la visera de la cabina sigui tant gran com la teulada del balconet, el que vull dir és que el balconet té uns pals que van de la punta del xassís fins a la teulada, apuntalant-la, i aquesta sobresurt uns cm fent un petit voladís, aquest petit voladís de pocs cm és elm que s'ha de fer en el cantó de la cabina, de manera que la teulada sobresurti els mateixos cm a banda i banda de la llargada del xassís, NO de la carrosseria.
Fins aviat, Ignasi.
| |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dj Set 29, 2016 3:14 am | |
| A veure, veient el concepte de trasto fet a taller per a una funció concreta, hauries de pensar com a taller, és a dir, ser el mes pràctic possible. Crec que potser li donem massa voltes al sostre i a taller no ho farien pas. Si en un cantó té voladís perquè el vagó el tenia, doncs potser es pot deixar així, i si a l'altre cantó fa falta tancar-ho per a fer la cabina i no queda en voladís, doncs no crec que als operaris els importi massa, no creieu? Una cosa que no sé si ja ho deixes definitiu o encara no és el lateral de la cabina. Potser a la zona blanca hi aniria bé una finestreta per a tenir més angle de visió. Per la resta de detalls, crec que pot ser útil fer aquest exercici de practicitat que farien a taller. És útil? Fes-ho. No és útil? No et preocupis d'això. Estic inspirat avui. .. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dj Set 29, 2016 3:31 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dj Set 29, 2016 4:52 am | |
| Ja veus que aquí tots hi diem la nostra... per tant, et toca fer la teva... jeje... | |
| | | el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dj Set 29, 2016 11:09 am | |
|
Editat per darrera vegada per el terrat de margarit el Dj Set 29, 2016 11:24 am, editat 1 cop en total | |
| | | el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dj Set 29, 2016 11:13 am | |
| | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 4:06 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- No, no vull dir que la visera de la cabina sigui tant gran com la teulada del balconet, el que vull dir és que el balconet té uns pals que van de la punta del xassís fins a la teulada, apuntalant-la, i aquesta sobresurt uns cm fent un petit voladís, aquest petit voladís de pocs cm és elm que s'ha de fer en el cantó de la cabina, de manera que la teulada sobresurti els mateixos cm a banda i banda de la llargada del xassís, NO de la carrosseria.
Fins aviat, Ignasi.
Ho sento Ignasi, ho he llegit vàries vegades però no t'entenc.... | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 4:07 am | |
| - Mitjans escrigué:
- A veure, veient el concepte de trasto fet a taller per a una funció concreta, hauries de pensar com a taller, és a dir, ser el mes pràctic possible. Crec que potser li donem massa voltes al sostre i a taller no ho farien pas. Si en un cantó té voladís perquè el vagó el tenia, doncs potser es pot deixar així, i si a l'altre cantó fa falta tancar-ho per a fer la cabina i no queda en voladís, doncs no crec que als operaris els importi massa, no creieu?
Una cosa que no sé si ja ho deixes definitiu o encara no és el lateral de la cabina. Potser a la zona blanca hi aniria bé una finestreta per a tenir més angle de visió.
Per la resta de detalls, crec que pot ser útil fer aquest exercici de practicitat que farien a taller. És útil? Fes-ho. No és útil? No et preocupis d'això.
Estic inspirat avui. .. Sí, aquesta filosofia és una mica la que he aplicat en aquest model però tampoc vull que quedi una cosa estranya o massa lletja. Per això demanava consell. | |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 4:15 am | |
| - Sisu escrigué:
Ho sento Ignasi, ho he llegit vàries vegades però no t'entenc.... Faig un dibuix | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 5:03 am | |
| Hola Narcís. De les fotos que has fet, la que quedava més de perfil és aquesta, en ella hi falta el xassís i els rodaments, els he dibuixat en negre, ja hi tens l'espai que ocupa el balconet d'accés dels viatgers i per l'altra banda l'espai que afegeixes a la cabina de conducció tant el balconet d'accés com la cabina de conducció arriben fins a l'extrem del xassís. El que vull dir jo és que un cop muntat tot el vehicle, al presentar la teulada farem que per la banda del balconet sobresurti una mica al espai del mateix balconet, marcat a la foto amb una "A" en groc, llavors aquesta mateixa distància "A" la apliquem a la banda de la cabina com a visera i donarà una simetria al conjunt del vehicle. No busco la simetria del vehicle, ja que ell és totalment asimètric, és un vehicle format per un conjunt d'espais diferenciats, amb unes funcions incompatibles entre elles, tot plegat fa que el vehicle tingui una irregularitat estètica que el fa únic, però no rar ni impossible, sinó tot el contrari, un vehicle possiblement molt realista en petites línies, a tot el conjunt d'aquests espais que formen el vehicle compacte és el que busco la simetria A veure si ara m'he sabut explicar millor. Fins aviat, Ignasi. | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 5:18 am | |
| Gràcies Ignasi, ho tindré en compte! | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 9:07 pm | |
| - alejandro sasplugas escrigué:
- Sisu, dispensam que no he seguit el fil on explicar la ubicaciò del motor , pero he tingut uns dies molt dolents i no he pogut seguirte. de tots modos poc apoc reprenc la vida normal. si et fa falta algun aclariment aqui estic.
Veig que nomes poses un motor, jo tambè ho vaig provar i va ser un fracas , amp prou feines tiraba pel plà , la rampa ni provar ho , i jo volia que podes tirar al menys de un furgò. ara amb dos es tot un jabato i n`estic molt content.
Alexandre Reponc aquí copiant del fil de l'Alexandre per no interferir més en ell. Hola Alexandre. No em plantejava dos motors per cost i complexitat. No tinc circuit per fer proves, només un tortell i no he provat res. L'intenció és estirar un vagó, si no va no vull gastar-me 100€ amb un motor extra, així que potser ho desmuntaré tot i suspendré el projecte. Encara sóc a temps de reciclar motor i trossos dels vagons per si un dia vull fer una altra cosa. Gràcies. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 11:02 pm | |
| I omplint la cabina de pes, vols dir que no ho resoldràs fàcilment? | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dv Set 30, 2016 11:05 pm | |
| Acabo de fer una prova i el motor arrastra l'automotor. Sense afegir pes, però tinc previst posar-ne dins la cabina. Potser amb el que hi càpiga serà suficient per arrastrar un vagó extra, el correu. | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Oct 01, 2016 8:41 am | |
| No abandonis el projecte, és molt maco.
Fins aviat, Ignasi | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Oct 01, 2016 8:51 am | |
| Té tots els numeros de ser una petita obra d'art Pere | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Oct 01, 2016 8:52 pm | |
| Lo que veig és que potser he volgut agrupar en un sol vehicle diferents petits projectes: un automotor i un vagó mixte. El resultat és un vehicle molt llarg (46 cm entre topalls) i no sé si inexistent en el parc ferroviari clàssic. La meva intenció a partir de la finalització de la BB400 era fer peces de mida petita perquè sé que no podré tenir circuit exterior però penso que potser un dia hi ha la possibilitat (molt molt dificil) de tenir algo interior, i en un circuit així només poden circular coses petites. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Ds Oct 01, 2016 11:31 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Lo que veig és que potser he volgut agrupar en un sol vehicle diferents petits projectes: un automotor i un vagó mixte. El resultat és un vehicle molt llarg (46 cm entre topalls) i no sé si inexistent en el parc ferroviari clàssic.
La meva intenció a partir de la finalització de la BB400 era fer peces de mida petita perquè sé que no podré tenir circuit exterior però penso que potser un dia hi ha la possibilitat (molt molt dificil) de tenir algo interior, i en un circuit així només poden circular coses petites. 46 cm no és gran, un tramvia del blau fa 37 cm, són 9 mes i això no és molt, pràcticament els enganxalls i topalls Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Oct 02, 2016 5:12 am | |
| D'acord amb el que diu en Pere. És una mida perfectament raonable:
-El furgó de tres eixos ref 40330 fa 445 mm de llarg
-Els vagons de bogis americans fan 495 mm
-Els vagons dels xinos fan 575 mm
Ja no parlo dels vagons dels Rhb ni molt menys dels vagons de la DB tipus 8000 com els que tenia RENFE, que deuen arribar als 80 cms | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Oct 02, 2016 9:56 am | |
| Precisament el agrupament de tots aquests elements és l'encanteri que té aquest vehicle que vols fer, estic segur que et quedarà una cucada i com et diuen no és molt llarg
Fins aviat. Ignasi | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Oct 02, 2016 10:38 pm | |
| | |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 2:53 am | |
| | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 5:04 am | |
| Ni positiu ni negatiu, realista. Jo sé com són les coses Carles, i no tindré un circuit exterior. | |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Oct 03, 2016 5:53 am | |
| - Sisu escrigué:
- Ni positiu ni negatiu, realista. Jo sé com són les coses Carles, i no tindré un circuit exterior.
potser aixó es matrix i tampoc es la realitat!!!! però una cosa es segur mai es pot dir mai!!!! a més s'ha de lluitar per que no ho sigui!!! salutacions mallet73 p.d. aquest trasto m'agrada continua i no el deixis, si no pujo a palau i et "pentino"!! | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
| |
| | | | Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
|