| Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
|
+9fve el terrat de margarit TramBlau ignasibaga ostman Olot Mitjans Sisu MALLET73 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 12:21 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 1:26 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 2:26 am | |
| - Sisu escrigué:
- . I precisament el que més m'inquietava era que fos un vehicle ferroviàriament factible i no una bogeria. Per això us consultava, perquè em diessiu si el veieu atractiu i potencialment real.
A mi em sembla un element molt factible en mon ferroviari. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 3:14 am | |
| Jo crec que sí que en sortirà una cosa ben maca. L'aspecte que presenta ara, és bo. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 3:25 am | |
| Merci nois, suposo que a mesura que el vagi vestint farà una altra cara. A veure si queda una cosa amb cara i ulls. | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 8:59 am | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dg Set 25, 2016 10:30 pm | |
| Et despistes un moment, i aquest fil s'ha embalat i molt... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dl Set 26, 2016 2:07 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 7:25 am | |
| Us poso un parell d'imatges amb una mica més de feina avançada. Ara la llargada ja és definitiva, uns 46 cm, entre topalls, la cabina allargada amb evergreen per simular la fusta i el xassís enganxat i allargat. Lo que em suposa més enrenou i fins el muntatge definitiu no podré deixar-ho llest és el tema del motor. Aquests vagons Toytrain són molt estrets i no deixen espai per fer transformacions així, en fi, hauré de mirar de anar resolent els problemes per aconseguir-ho. El frontal el tinc amb uns llums provisionals. M'agradarien més petits, però per desgràcia no hi ha cap web que vengui recanvis de LGB que digui mai mides de res........ho trobo desastrós. Com podem triar el que volem si no ens diuen el que ens venen???? Vaig triar aquests entre els molts que hi havia i és el que hi ha, a veure què us sembla. Ara que es veu l'aspecte general el veieu bé?. Jo veig una cosa una mica estranya, no ho trobo atractiu de formes. Em tocaria molt la moral però sino m'agrada sóc capaç de desmuntar-lo/trencar-lo abans que veure sempre una cosa que no em satisfà. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 7:29 am | |
| Jo crec que et sortirà una peça ben curiosa i agradable de veure.
Has pensat en posar una cabina a l'altra extrem? serà un vehicle que caldrà girar en arribar al final del recorregut? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 7:34 am | |
| És un vehicle amb una sola cabina al davant i que s'hauria de girar en arribar al final del recorregut. Ja és prou llarg i en principi la idea era aquesta.
No m'agrada quan utilitzes el pejoratiu "peça curiosa".......alguna cosa no va bé. I els llums? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 8:02 am | |
| - Sisu escrigué:
- No m'agrada quan utilitzes el pejoratiu "peça curiosa"......
No crec que t'ho hagis de prendre com "l'amiga simpàtica".. Tu ves fent, que d'aquí en surt alguna cosa interessant. El que segons el meu punt de vista potser li dóna un aire de"nosequè " és la asimetria del voladís posterior del sostre. Davant no n'hi ha. Potser podries provar amb cartró de tancar aquell racó per a fer un lloc de conducció, com proposa l'Amadeu, a veure quin aspecte agafa. Estic segur que canviarà. L'únic problema que li veig a aquesta proposta és que et quedes sense accés per als viatgers. .. es podria fer una porta a la primera finestra de l'esquerra. Nomes són idees... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 8:11 am | |
| Pejoratiu? No, no és cap pejoratiu.
Quan em refereixo a algun treball de modelisme sempre parlo d'una "peça". Pot ser una peça complexa, una peça ben treballada, una peça senzilla, o una peça que suggereixi qualsevol altre adjectiu.
Mai faig cap comentari sobre un treball de modelisme en sentit negatiu. Sigui com sigui la peça, sempre hi ha la feina, la imaginació, l'esforç... sempre és admirable. Tots els que fem coses en modelisme ho sabem. El que faci un comentari despectiu sobre una peça o una manera de treballar no en te ni idea, i segurament ni tan sols sap de que parla. Tot el qui construeix amb les mans valora la feina dels altres.
Per altra banda tu treballes molt be, i no hi ha raó de fer cap comentari negatiu, despectiu, ni pejoratiu. Més aviat al contrari. Jo he dit repetidament que m'agraden les teves peces, i que les admiro, igual com molts altres membres també t'ho han dit. I tots veiem la qualitat dels teus treballs, malgrat tu sovint sembla que més aviat els hi treus valor, al meu parer injustament.
Per a mi una peça curiosa, és aquella que imita un original curiós. I quines peces o originals trobo curiosos? dons totes aquelles que surten de lo corrent o que siguin no gaire vistes i que em sorprenguin. Una Enghert, per exemple, és una màquina curiosa, si bé com que és molt coneguda i apreciada per els aficionats ja no ens sorprèn tant. La màquina Heilmann és curiosa. Els parapets que surten en el fil des furgons motoritzats són curiosos. També trobo curiós el furgó motoritzat que vaig comprar no fa gaire. Etc etc etc.
En definitiva, per a mi una peça de modelisme és una construcció valuosa. I una peça curiosa per a mi és una obra que, a més de ser valuosa, pot ser sorprenent, original, ben aconseguida o meritosa.
Res de pejorativa, sinó al contrari: la meva expressió pretenia ser tot un elogi. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 8:28 am | |
| Gràcies Amadeu, no m'ho havia pas pres malament, només que pensava que curiós podia voler dir "pse, no està malament", i ja sabeu que valoro les vostres opinions en quant als coneixements que teniu i que donen per "bona" una peça si té prou caràcter ferroviari, etc.
Per cert, m'agradaria que em diessis si trobes adequats els llums o també els veus massa grans. Gràcies per la teva opinió i els comentaris que ja saps que valoro molt, com els de la resta de companys que de manera regular ens trobem en aquest fòrum. | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dt Set 27, 2016 8:34 am | |
| Subscric "filparranda" tot el que ha comentat l'Amadeu, Narcís tu ets el més injust amb els teus treballs.
Els fanals els veig molt bé com els has fet
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 3:30 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- Subscric "filparranda" tot el que ha comentat l'Amadeu, Narcís tu ets el més injust amb els teus treballs.
Els fanals els veig molt bé com els has fet
Fins aviat, Ignasi. idem!! Narcís esta bé ser autocritic amb la feina que un mateix fa, millorar cada cop més, anar pujant el llisto, buscar nou reptes!! et conec i ser que tens aquest "costum" per dir-ho d'alguna manera però saps que la feina que fas ens agrada i la fas genial, tens molt bones mans i diguem el que diguem serà una peça/aparatu/automotor/artilugi..... especial i maca salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 6:33 am | |
| Gràcies a tots.
Ara sí que m'agradaria que doneu opinions dels llums del davant, plis. | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 6:34 am | |
| - Mitjans escrigué:
- El que segons el meu punt de vista potser li dóna un aire de"nosequè " és la asimetria del voladís posterior del sostre. Davant no n'hi ha.
Potser podries provar amb cartró de tancar aquell racó per a fer un lloc de conducció, com proposa l'Amadeu, a veure quin aspecte agafa. Estic segur que canviarà. L'únic problema que li veig a aquesta proposta és que et quedes sense accés per als viatgers. .. es podria fer una porta a la primera finestra de l'esquerra. Nomes són idees... A primera vista, també veig l'asimetria de la coberta... el balconet posterior no m'acaba d'encaixar amb l'epoca que representa el "paratu"... doncs molts balconets es van tancar... Però estic segur, que si busquem trobem un "paratu" real que està motoritzat i té balconet... la realitat sempre supera a la ficció... i en el món dels trens més que mai... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 6:36 am | |
| - Sisu escrigué:
- Gràcies a tots.
Ara sí que m'agradaria que doneu opinions dels llums del davant, plis. Si deixes el balconet, que jo li deixaria... potser posaria uns llums més antics... no tan moderns... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 6:36 am | |
| Asimetria de la coberta?? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 6:40 am | |
| - Sisu escrigué:
- Asimetria de la coberta??
Si la part del darrera la coberta surt una mica respecte el bastidor... en canvi a davant queda quasi enrasada... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 7:38 am | |
| A la foto està posada provisionalment per donar idea de l'aspecte. A més, el sostre tapa el balconet, per això surt i a la part del davant ha de quedar arran o una mica sortit. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 8:02 am | |
| - Sisu escrigué:
- ...
I els llums? Jo els trobo correctes. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 8:20 am | |
| - ostman escrigué:
- ... el balconet posterior no m'acaba d'encaixar amb l'epoca que representa el "paratu"... doncs molts balconets es van tancar...
Però estic segur, que si busquem trobem un "paratu" real que està motoritzat i té balconet... la realitat sempre supera a la ficció... i en el món dels trens més que mai... Aquest, per exemple, porta un balconet fora del sostre. Això si que és un balcó en tota regla: Per el que es veu, entre altres coses serveix per a guardar-hi la bicicleta, com a molts balcons de Barcelona Aquí també n'hi ha un altre d'electric amb balcons, tot i que aquest és de via ample i te balcons als dos extrems. Aquí hi ha més informació d'aquest "cosa": http://www.zackenbahn.de/et89.html | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) Dc Set 28, 2016 9:00 am | |
| Jo també hi afegiré la meva, per embolicar.ho més i donar arguments al Narcís per fer el que li doni la gana. Jo conservaria l'asimetria de la teulada, ja que el vehicle també és asimètric, per una banda el balconet és l'únic accés al departament de viatgers i està més que justificada la teulada, per l'altra banda hi ha la cabina de conducció que ocupa l'espai del que hauria sigut el segon balconet, el que si que miraria seria que la teulada voli per parts iguals als dos extrems del automotor. Els llums em semblen molt bé, però com quedaria amb un tercer fanal, el superior. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres) | |
|