El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 3:57 am
En aquest fil hi ha el muntatge de l'agulla Y, jo em refereixo a la triple.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 6:11 am
Ostres Amadeu, sembla que hagis estat tocat per alguna mena de "raig" diví que t'ha fet despertar. Després de tant de temps amb el circuit mig parat, de cop i volta veig tot els canvis i quasi no m'ho crec. Estic molt content de veure tot el que estàs fent i me n'alegro per tu que hagis recuperat la il·lusió de construir el circuit.
Bravo!!!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 7:08 am
ignasibaga escrigué:
En aquest fil hi ha el muntatge de l'agulla Y, jo em refereixo a la triple.
Bé, si, de moment hi he abordat la construcció del kit de l'agulla en Y, efectivament. Però ara tocarà parlar-hi de la triple.
Ara, que ja t'avanço que si, és tal com tu dius: la he fet a partir de dues agulles que tenia inservibles. El cor del mig, en canvi no és pas un de R1 sinó el d'un creuament a 45º. Però shhhit, que encara no n'he parlat i estem fent espòiler!
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 7:13 am
Sisu escrigué:
Ostres Amadeu, sembla que hagis estat tocat per alguna mena de "raig" diví que t'ha fet despertar. Després de tant de temps amb el circuit mig parat, de cop i volta veig tot els canvis i quasi no m'ho crec. Estic molt content de veure tot el que estàs fent i me n'alegro per tu que hagis recuperat la il·lusió de construir el circuit.
Bravo!!!
Moltes gràcies, Narcís, per aquestes paraules que són molt encertades. Pot ser si que he estat tocat per alguna mena de raig diví. Mira, confesso que no ho havia pensat, però potser si que és això!
De fet, jo tampoc dono crèdit al que veuen els meus ull cada cop que surto a la terrassa... En qualsevol cas ja tocava, oi?
I jo també estic content de tornar-te a llegir, per fi!
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 7:34 am
Sí, de vegades no ho entenia i mirava d'empenyer, però al final la cosa sembla que per fi tira endavant.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 9:31 am
Sisu escrigué:
Sí, de vegades no ho entenia i mirava d'empenyer, però al final la cosa sembla que per fi tira endavant.
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Maig 24, 2023 9:34 am
Olot escrigué:
estem fent espòiler!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Jun 04, 2023 7:22 pm
Donada la imminent recuperació del servei fins a Sot del Bac, ja començo la construcció del dipòsit de vagons i automotors.
Per a fer-lo m'estic servint d'una compra que vaig fer a molt bon preu a Trens per a Tots, a Molins de Rei. En realitat hi havien prou peces com per fer la fàbrica del mòdul del mateix nom, a demés de la fàbrica que hi ha d'haver a Sot del Bac, i encar em sobraria alguna peça, per a qui sap què...
Dons curiosament començo per el "qui sap què...", donat que m'ha semblat que és un material ideal per a aquesta construcció, que haurà de ser llarga com per a acollir els meus automotors i, tal com recordareu, en tinc de ben llargs.
També em serveixo de composite sobrant que volta per la terrassa des de fa alguns dies, per a fer-ne peces de reforç, etc, a demés d'algun altre material que aniré anomenant oportunament.
Començo per el lateral. Llarg de 113 cm aproximadament (110 cm interior útil).
Les peces vermelles són peces que he fet jo per a no arrencar-les d'altres peces senceres que guardo per als treballs als que en realitat anava destinat tot aquest material.
Aquí es veu el cul de l'edifici en construcció
Tot el conjunt
I per acabar, un plantejament de com pot quedar l'edifici un cop muntat:
L'edifici està cobert per un tros de policarbonat que em va sobrar de la construcció d'un voladís a casa, amb el que faré el sostre del dipòsit.
A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, alejandro sasplugas y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Jun 04, 2023 8:15 pm
M'encanta l'estètica de la construcció. Això de trobar coses de saldo és un tresor. Molt bona feina.
I el sostre com l'acabaràs?. No tindrà teulada o terrat?
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Jun 04, 2023 8:37 pm
Bon començament. No puc esperar a veure què passa!
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Jun 05, 2023 3:17 am
em sembla que al finals de les vies hi ha dos topalls de LGB , un pensament, hi van aquests o uns altres?, aquest tipus de topall tenen un tros de via darrera la travessa del topall que ocupa un espai que queda mort i en un espai cobert cada cm val molt, seria possible posar un topall que ocupi el mínim espai possible?
A alejandro sasplugas li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Jun 05, 2023 8:02 am
Gràcies per els vostres comentaris, respostes i preguntes, amics!
Sisu escrigué:
M'encanta l'estètica de la construcció. Això de trobar coses de saldo és un tresor. Molt bona feina. I el sostre com l'acabaràs?. No tindrà teulada o terrat?
Si, va molt bé això de tenir paciència i buscar l'ocasió, perquè segur que sempre arriba alguna cosa bona i barata.
El sostre serà un terrat enquitranat, que no terrassa!
Tonton escrigué:
Bon començament. No puc esperar a veure què passa!
Ni jo, Thierry, ni jo!!
Estic tant entusiasmat com impacient!!
ignasibaga escrigué:
... em sembla que al finals de les vies hi ha dos topalls de LGB , un pensament, hi van aquests o uns altres?, aquest tipus de topall tenen un tros de via darrera la travessa del topall que ocupa un espai que queda mort i en un espai cobert cada cm val molt, seria possible posar un topall que ocupi el mínim espai possible?
Tens tota la raó, Ignasi. Sempre que utilitzo algun d'aquests topalls li tallo la part "sobrant" de carril, de manera que queda més lògic, aprofitat, i estètic. Ara bé, aquestes només hi són de plantejament. Aquí hi posaré alguna altra cosa perquè, precisament, es tracta de no malgastar espai! Al final potser hi posaré unes toperes meves... Està per a decidir, perquè encara no he arribar al moment. O sigui que si vols aportar idees, és el moment per a fer-ho..
I per acabar, passo a mostrar-vos les fotos dels treballs d'avui a Sot del Bac, a veure que us semblen:
Treballs de desbrossat de l'explanada de l'estació i aixecament de vies:
Ah, i prèviament, collat del sobre de la paret, fet de composite. Crec que li dóna un aire més d'acabat, oi?
Cal preparar l'estació per a rebre, també, una capa impermeabilitzant. Només les vies del túnel d'arribada es queden a on són:
Tot seguit he començat alguns enderrocs, de cara a l'ampliació de la platja de vies. Caldrà fer un nou terraplè, guanyant espai al riu que passa per sota del pont llevadís...
Treballs d'anivellat de la prolongació de la base de via. Tal com ja us vaig dir, aquesta constitueix la última execució d'obra "dura" dels FFCC de La Terrassa.
A mida que vaig desmuntant estacions, cada cop és més gran l'estoc de vies !
Per acabar, una perspectiva que permet veure junts tots els treballs que s'estan fent als FFCC de La Terrassa en aquest precís moment.
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Jun 05, 2023 8:20 pm
Avantatges dels circuits exteriors, tot es degrada com a la realitat. L'estació de Sot del Bac no es va omplir de pols, sinó d'herbes, i ara sembla que ha passat la maquinària netejant l'esplanació. No m'estranya que hagis agafat aquest ritme frenètic quan els resultats són tan evidents.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Jun 06, 2023 2:22 am
I moltes gràcies per la teva solució, que jo trobo una opció molt bona.
ulises escrigué:
Avantatges dels circuits exteriors, tot es degrada com a la realitat. L'estació de Sot del Bac no es va omplir de pols, sinó d'herbes, i ara sembla que ha passat la maquinària netejant l'esplanació. No m'estranya que hagis agafat aquest ritme frenètic quan els resultats són tan evidents.
Moltes gràcies per la teva resposta, Ignacio.
Tens raó, no és pas estrany... però avui no tiro. Es tenen dies, tot i el frenesí que porto darrerament.
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Jun 06, 2023 2:25 am
SI SENYOR, Thierry, molt bona solució, a més l'Amadeu també té impressora
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Jun 06, 2023 5:29 am
Els murs de pedra de Sot del Bac ja han agafat una mica de pàtina......
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Jun 06, 2023 6:11 am
ignasibaga escrigué:
SI SENYOR, Thierry, molt bona solució, a més l'Amadeu també té impressora
Si algú ho necessita. Envia'm un missatge privat amb la teva adreça de correu electrònic. T'enviaré el fitxer en format STL (o .3mf, ja no ho sé). Aquest para-xocs està dissenyat per integrar perfectament les travesses LGB. Per tant, el tap es subjecta pel rail, ell mateix fixat mitjançant cargols a la base de la via. I per suportar el clima belga, els imprimeixo en PETG.
A KTK li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Jun 06, 2023 8:35 am
Si, Thierry, pot interessar i si algú l'interessa i no té impressora l'hi podem fer, et passo el correu, gràcies
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)