El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dc Jun 08, 2011 5:53 am
MALLET73 escrigué:
...mirava de veure en el fòrum si hi tenies penjat com vas fer la teva Alsthom de fgc.....
...podries fer cinc sentims de com la vas fer, vas fer servir material de lgb(rodes,motors,etc...????) i de que esta feta..!! de fusta, llauto, plàstic??...
Olot escrigué:
En prenc nota. N'obriré un fil properament.
Tal com vaig prometre, donat que en Carles ho ha demanat (i em sembla que no és pas el primer), vet aquí alguna cosa que he pogut trobar-ne. No ha estat fàcil perquè quan la vaig construir, d'això ja fa uns quants anys, la fotografia digital no existia encara i per tant no era habitual fer fotografies de tot el que construïes.
De moment, explicar que la màquina és totalment construcció meva, a excepció dels bogis que són de LGB. Concretament són els de la Mallet, completament despullats de bieles i d'accessoris, i suprimint l'eix del mig. Així les mides de diàmetre de rodes i la distància entre eixos era pràcticament la que convenia per a fer aquestes màquines.
En el cas de la que veieu a la fotografia, vaig canviar les rodes per unes de massisses, més apropiades per la Alsthom que les rodes de radis que porten d'origen.
La màquina està construïda totalment en llautó, seguint diferents procediments per a cada tipus de peça. Les primeres que vaig fer, eren les peces de fosa.
Ganxos per a enganxalls i toperes (funcionals) tipus Catalans
Portes, toperes, barres apartapedres (s'han colat en aquesta foto, ja que aquestes només són una barra tornejada) i l'altre peça és la base del frontal
Escalons laterals, fanals, passamans, bocina, i toperes (que tornen a sortir a la foto)
Algunes peces tenien un volum considerable
Dipòsits de gasoil
Frontals del bastidor
Els laterals dels bogis
El frontal del cos de la màquina també el vaig fer de fosa. Era una peça enorme.
Aquest és el motlle de fusta que vaig fer per a fer la peça
I aquesta ja és una copia de fosa, que vaig pintar en blau per a fer una prova
Editat per darrera vegada per Olot el Dc Des 25, 2013 9:46 am, editat 1 cop en total
A Posets li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dj Jun 09, 2011 3:41 am
Moltes gràcies., perdona les molesties que et pugui donar en tenir que invertir-hi temps...però com dius de segur no soc l'unic que vol que ens expliquis com la vas crear....espero seguir aquest fil!! llautó!! motlles!!, tota una feina d'artesania
SAlutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dj Jun 09, 2011 8:37 am
No mereixo les gràcies, ja que ho faig amb molt de gust.
Apa, vinga ! la continuació
A demés de les peces de fosa, hi havia les de planxa retallada. Aquí es veu les que formaven la cabina, amb planxa de 1 mm de gruix.
El cos de la màquina era una planxa de llautó fotogravat. D'aquesta peça no n'he pogut fer cap foto. Només dels pefils que soldava a la part d'abaix per a collar-los al bastidor de la màquina.
Aquestes són unes imatges de la primera màquina que vaig muntar. Era un gran moment. Per això en vaig fer aquestes fotos que l'immortalitzarien.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dj Jun 09, 2011 8:54 am
vull mès
Pere
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dj Jun 09, 2011 9:55 am
Hola Amadeu
Quina feinada , aixo es treball en serie i molt seriós.
Fins aviat Josep
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dj Jun 09, 2011 9:27 pm
Hola Amaedu!
com diria el chiquito de la calzada comorrrrr??? 9??????? ha estat un afecte òptic o ja la vista en falla hi han 9!!???
Veig la teva feina tan en el circuit com en la fabricació d'aquest màquina i cal tenir moltes mans... on has après tantes coses, ja ser hem diras que miran remenen o la vida mateix però es màgnific...
i les mides com t'ho fas??
i si no es un efecte òptic la resta on estan???
SAlutacions i espero amb impaciència
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dv Jun 10, 2011 1:52 am
No, Carles, no són 9 màquines. En realitat, són 10, perquè hi ha la primera i les altres 9.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dv Jun 10, 2011 9:19 pm
hola Amadeu!!
com per acabar?? ja !!, no pot ser!!
m'has deixat de pedre i amb moltes més preguntes sense resposta..!!
1.- com vas fer-la a escala?? vas treure-la de la mida real? o va esser a ull!! + o - !?? vas fer planells?? 2.- aquí surten sense la lum, però he vist fotos que si la te, com vas fer la llum? material de lgb?? 3.- els passa mans, portes, etc són de llauto, però com vas aconseguir tallar i donar forma?? s'obren? 4.- els motllos de fusta!, per que el llautó els muntes sobre i li dones la forma segons la forma?? 5.- el llauto amb la forma de la reixa?? 6.- porta un pes a dins com les màquines de LGB? 7.- com la vas pintar directament o cal imprimació sobre el llautó? 8.- on has après tantes coses?? 9.- has fabricat 10 màquines de alhstom, pot ser alguna més, que no sigui aquest model?? 10.- on són les altres màquines?? les tens operatives?? 11.-.... 12.-.... 13.-.....tens vagons de fgc?? per acompanyar la màquina?? si no ho tens previst?? 14.-....els boggies??? 15.-.. 16.-..
etc, etc
o sento però hem pica molt la curiositat, estic al.lucinat!! encara hem queden més preguntes però més endavant..hara ja tens per contestar..
Salutacions
Mallet73
A Posets li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dv Jun 10, 2011 10:15 pm
Caram ! quina llista més llarga !
Jo em pensava haver aclarit algunes coses, però ara tens més preguntes que abans !
En qualsevol cas, gràcies per el teu interès.
Intentaré contestar el millor que sàpiga:
1.- com vas fer-la a escala?? vas treure-la de la mida real? o va esser a ull!! + o - !?? vas fer planells??
En aquest cas vaig tenir la sort de poder treballar amb planells. És material modern i no hi ha gaire problema en trobar-ne. I per reduir a l'escala, simplement dividir les mides reals per 22'5
2.- aquí surten sense la lum, però he vist fotos que si la te, com vas fer la llum? material de lgb??
No. En aquest cas vaig utilitzar unes bombetes de 24 V connectades en paral·lel en dos grups, per poder fer el canvi de llums segons el sentit de la marxa. Això s'aconsegueix per mitja d'uns diodes. S'il·luminen tres llums blanques endavant, i dues vermelles endarrere, segons les normes de FFCC Catalans, i FGC. Les llums vermelles son simplement un led amb una resistència. 3.- els passa mans, portes, etc són de llautó, però com vas aconseguir tallar i donar forma?? s'obren?
Les portes són funcionals, si. Per a treballar el llautó hi ha diverses tècniques. Tot depèn de la peça que vols fer, la forma que li vols donar, si parteixes de planxa, de barra, de tub, etc. Algun cop de torn, alguna passada de llima, alicates, etc... i una bona dosis d'imaginació. 4.- els motllos de fusta!, per que el llautó els muntes sobre i li dones la forma segons la forma??
No; el motllo de fusta serveix per a fer un segon motllo (que seria contramotlle) en silicona per a la fosa de llautó. 5.- el llautó amb la forma de la reixa??
Simplement una reixa per a mosquits de la ferreteria. 6.- porta un pes a dins com les màquines de LGB?
Si, els dipòsits de Gasoil són plens de plom. La màquina pesa 8 Kg, o sia que té un pes de 2 Kg per eix. I amb els dos motors de la Mallet, te un esforç de tracció brutal. Estira tot el que vulguis. Es un monstre.
Un cop en una prova li varem arribar a posar 80 vagons de càrrega (a raó d'uns 500 gr per vagó seria un tren de 40 Kg). La màquina ho va remolcar sense cap problema. 7.- com la vas pintar directament o cal imprimació sobre el llautó?
Vaig posar una imprimació per a metall. 8.- on has après tantes coses??
Quan tens interès et ve la curiositat, busques... i trobes.
9.- has fabricat 10 màquines de alhstom, pot ser alguna més, que no sigui aquest model??
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Ds Jun 11, 2011 8:45 am
Amadeu, on vas comprar el plom? jo estic buscant i no se on puc comprar Pere
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dl Jun 13, 2011 6:49 am
1- i que vas fer amb les maquines desvallestades per aprofitar las motoritzacions? 2- les has signat i numerat? ....
Salutations Manolo
A Posets li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dt Jun 14, 2011 5:19 am
Hola Amadeu veig que algú més te preguntes per tu!!
Els boggies, hem referixo a la part externa, les molles, etc..!!
Sense paraules, molt bona feina!! jo el que he sigut capaç de fer ha esta un vagó
Ni punt de comparació!!!!!! Mil preguntes més tinc...
te só? però en podria tenir, oi?? te el circuit electrònic intern de la LGB? tan de pès arrossega??? i per què aquesta prova de pes?? Pot ser no has pensat de possar-li un maquinista que s'assembli a tu, com fa el de piko??? Si vas desmuntar altres màquines de LGB o nomès vas comprar els motors??
si, si, dividir per 22,5 que facil..!!!
he vist les altres màquines per el que veig fer-ne una es el mateix que fer-ne 4, 7, 10...!!!
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dt Jun 14, 2011 5:33 am
MALLET73 escrigué:
Si vas desmuntar altres màquines de LGB o nomès vas comprar els motors??
manolo0101 escrigué:
... 1- i que vas fer amb les maquines desvallestades per aprofitar las motoritzacions? 2- les has signat i numerat? ....
No vaig desballestar cap màquina, home ! Només vaig comprar els motors.
Editat per darrera vegada per Olot el Dt Jun 14, 2011 5:45 am, editat 2 cops en total
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dt Jun 14, 2011 5:44 am
MALLET73 escrigué:
... jo el que he sigut capaç de fer ha esta un vagó ...Ni punt de comparació!!!!!!
Per que comparar? cap treball de ningú te comparació amb cap altre. Cadascú fa segons les seves possibilitats, i cadascú dins dels seus límits. Per a mi la comparació no te lloc en aquestes coses.
Per cert, el teu vagó em sembla molt original. Perquè no fas un fil i expliques una mica com l'has fet? Al meu parer es tracta d'això: compartir. No pas comparar.
MALLET73 escrigué:
... te só? però en podria tenir, oi?? te el circuit electrònic intern de la LGB? tan de pès arrossega??? i per què aquesta prova de pes?? Pot ser no has pensat de possar-li un maquinista que s'assembli a tu, com fa el de piko??? he vist les altres màquines per el que veig fer-ne una es el mateix que fer-ne 4, 7, 10...!!!...
No te so per que en aquell temps no vaig trobar cap sonorització electrònica que fes soroll semblant al d'aquestes màquines, que era molt característic. Avui hi ha tecnologia com per a posar-hi una gravació... però el que no hi ha són màquines en funcionament.
De circuit electrònic no en tenen pas. Només la motorització, pelada, amb els cables d'alimentació que venen de les rodes i que van als commutadors i interruptors. D'allà els cables que van al motor i als llums. Un dels commutadors permet desconnectar la màquina de les vies i fins i tot rebre l'alimentació d'una altre font (per exemple bateria). La màquina pot estar desconnectada i mantenir els llums encesos.
La prova de pes era per curiositat. Si tens una bestia sempre tens ganes de saber que és capaç de fer. Però no vaig poder arribar al límit, ja que només varem poder ajuntar 80 vagons. No n'hi havia més !
No he pensat en posar-hi un maquinista que s'assembli a mi. De fet jo ja la condueixo des de fora.
No, no és el mateix fer una màquina que deu màquines. La feinada és molt més gran. L'únic que t'estalvies és el disseny.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dc Jun 15, 2011 3:04 am
hola Amadeu!!
Jo, la veritat es que això del llautó no tinc ni idea de com va!!, la fusta encara, li veig que puc fer alguna cosa amb ella ja que en l'escola ens envaren ensenyar una mica. la rao de fer-lo va esser que fa uns anys...encara no sabia això de comprar per internet.. i fart de que ho hi hagués material de LGB i si havia alguna cosa valia un ull de la cara o tenia que esperar anys i panys...vaig decidir fer-lo amb uns boggies que tenia, una fusta i una baticao de la meva filla, 4 "remaches" de la feina que donaven la sensació dels topes..els vaig fer..
això que espliques dels motllos, fons el llautó?? el plom també??
2 quilos per eix!! com sap si es poc o massa??
ja ser que la durs desde fora però mira pot ser un detall de veure un Amadeu dins de la seva propia alhstom...si ho fa el de piko!! per que no un català!! que es fa les seves propies màquines.!!!
hi ha vidres, ja que no veig si ni ha o no?? si no els tens et puc dir un material semblan al metracrilat prim i que pots retallar amb unes tisores.!!
SAlutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dc Jun 15, 2011 5:18 am
MALLET73 escrigué:
... això que espliques dels motllos, fons el llautó?? el plom també??
2 quilos per eix!! com sap si es poc o massa??
hi ha vidres, ja que no veig si ni ha o no?? si no els tens et puc dir un material semblan al metracrilat prim i que pots retallar amb unes tisores.!! ...
No, no el fonia jo el llautó. El duia a fondre a un especialista. Avui dia ja no existeix. Va tancar portes i quasi se'm queda tots els motllos! Sort que algú em va avisar a temps i els vaig poder recuperar. Sempre l'hi estaré agraït a aquesta persona.
Segons els experts, l'ideal és 1 Kg per eix. Diuen que amb tant de pes els engranatges es van malbé, i no sé quantes coses més. La veritat és que les meves Alsthom no han donat mai cap problema. I tiren molt be.
Les finestres laterals no tenen vidre per a poder accedir amb el dit als commutadors, que són dintre la cabina. De totes maneres, si ens fas conèixer aquest material que dius segur que ens pot anar be, tant a mi com a tots.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dv Jun 24, 2011 10:38 pm
hola!
Els experts??, qui son?? per que jo no he vist en cap lloc quina limitació de pes te!! realment hi ha algun lloc que digui les caracteristiques d'aquest material?? on?? si aquesta persona o taller que feia això dels motllos ja no ho fa, vols dir que ja no hi ha manera de tornar a fer..!!??? pot ser si no en plom o llautó en un altre material?, plàstic?? el laser. ho deu fer una empresa, oi?? deu ser "carillo"?? hi ha més material dels ffcc que t'agradaria fer?? com per exemple els trens verds de la foto que vas penjar?? les althom nomes tenien aquets color blau? o hi tenien, més? no les numeren com els de la renfe amb els numeros al costat?? les que no has muntat tens previst muntar-les algun dia??
fum?? si es una diesel, també fa fum? potser col.locar-li fum???
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dv Jun 24, 2011 11:51 pm
MALLET73 escrigué:
... Els experts??, qui son?? per que jo no he vist en cap lloc quina limitació de pes te!! realment hi ha algun lloc que digui les caracteristiques d'aquest material?? on??
Els experts són gen experimentada... No hi ha cap lloc on indiqui la limitació màxima de pes, però és de sentit comú: els engranatges tenen un limit. L'esforç de tracció que pot fer una màquina d'aquestes característiques, etc...
MALLET73 escrigué:
...si aquesta persona o taller que feia això dels motllos ja no ho fa, vols dir que ja no hi ha manera de tornar a fer..!!??? pot ser si no en plom o llautó en un altre material?, plàstic?? el laser. ho deu fer una empresa, oi?? deu ser "carillo"??...
És clar que si. Només cal trobar-ne que ho facin en l'actualitat. Em falta posar-mi de valent... llavors els trobaré. I si no, com dius tu, en un altre material, sobre tot ara que el llautó s'ha posat a preu d'or.
MALLET73 escrigué:
...hi ha més material dels ffcc que t'agradaria fer?? com per exemple els trens verds de la foto que vas penjar??...
I tant ! M'agrada tot. Les Bergues, els automotors Naval (els que veus a les fotos) els MAN, les Garrat, els vagons, etc. etc. També m'agradaria continuar amb el material del tren d'Olot, i altres carrilets catalans, com ara el Renault del Tortosa la Cava... Malauradament no viuré prou anys per a poder fer-ho tot.
MALLET73 escrigué:
...les que no has muntat tens previst muntar-les algun dia??...
M'agradaria, però són a la cua d'una llarga llista de coses que vull fer. Com a mínim n'hi ha una que fa molts anys que vaig prometre i que, aquesta si, l'acabaré.
MALLET73 escrigué:
...fum?? si es una diesel, també fa fum? potser col.locar-li fum???...
És clar que si. Però no tinc temps per a fer tantes coses...
MALLET73 escrigué:
...les althom nomes tenien aquets color blau? o hi tenien, més? no les numeren com els de la renfe amb els numeros al costat??...
Si, hi va haver una infinitat de versions. Una mica de resum:
Catalans:
En origen portaven un color gris/blavós, semblant a aquesta foto presa a Portugal
Després varen ser pintades en blau i una franja groga, tal com la tinc pintada jo. Els tons de blau sembla que amb els anys van canviar i per tant hi van haver, en la mateixa versió, al menys dos tons diferents de blau.
Posteriorment FGC les va pintar tota blava i testers grocs, tal com jo tinc pintat el segon model.
Tajuña:
Aquestes màquines també varen circular a la línia del FC del Tajuña (Madrid-Aragón), i anaven pintades de vermell. Aquestes són les màquines que varen ser venudes a Portugal.
Portugal:
Així és com es varen pintar posteriorment a Portugal
Feve:
Per diverses línies de via mètrica espanyoles també varen circular aquestes Alsthom. FEVE les va pintar en blau clar i dues franges grogues
Més tard les franges eren blanques.
I les destinades al Alacant-Denia, que remocaven el Limon Express portaven aquests colors
Segur que encara me'n deixo alguna.
Aquestes màquines també varen circular al Vietnam i a d'altres colònies Franceses, però ja no en tinc constància. La major part de les fotos d'aquestes línies són en blanc i negre.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Ds Jun 25, 2011 12:04 am
no se si hi ha una enciclopedia sobre trens!! però veig que tu en sap un munt de trens...en prou feines se come s diuen els trens d'aqui, que tu parles de vietnam!!!
si la veritat que hi ha un munt de feina per fer i sempre falta temps per fer allò que més agrada..
SAlutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Ds Jun 25, 2011 12:26 am
MALLET73 escrigué:
...en prou feines se come s diuen els trens d'aqui, que tu parles de vietnam!!! ...
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dv Jul 08, 2011 8:40 pm
Hola Amadeu!
El material que et deia de plàstic es, spectar resin, es un metacrilat que el pots tallar amb tisores, te un gruix d'un milimetro o milimetro i mig.
SAlutacions
Mallet73
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dl Gen 09, 2012 4:45 am
hola Amics! aprofitan la visita a casa l'Amadeu d'ahir diumenge vaig poder veure en directe les seves construccions..aquí com correspon al fil les seves alsthom...
les sorpreses vindrien desprès....
salutacions
mallet73
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dl Jul 09, 2012 8:55 pm
Uff... M'he quedat sense paraules... Quina feina, això ja és una producció en série professinal... Ara entenc perque utilizes tan totxo en el teu circuit de terrassa... Aguantar el pes d'aquestes besties no és cosa de broma...
A Posets li agrada aquesta publicació.
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa) Dc Oct 03, 2012 5:07 pm
Fa dies vaig gaudir d'aquests fil. Ara el que demano es si em pots dir la distancia entre eixos del truck de la mallet. Gracies.
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)
Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)