TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)

Ir abajo 
+25
alejandro sasplugas
MALLET73
ostman
Maxx_Rivoli
Sisu
ignasibaga
peps
TramBlau
Olot
Sonderzug
Mitjans
Miquel Angel
flyfabio (†)
TOG
maquinista
tram47
Shay
ulises
FACTOR
E4lok
KTK
ut800035 (†)
josepmaria
Mak
jaume
29 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Abr 17, 2023 5:45 am

ulises escrigué:
Doncs ja ens aniràs comptant... Evidentment hi ha configuracions de vies impossibles de fer amb el material comercial, però per a alguns no hi ha límits, cosa que alhora és un reflex de la realitat. Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 5af93310

Si que tinc intenció d'anar explicant-vos com va el tema, com sempre... sempre que sigui viu!!

por+  por+  por+

Gairebé tinc un infart en veure aquesta foto, Ignacio!!

riuuuu

Per sort sembla que aquesta vegada no tocava tenir infart.


TramBlau escrigué:
Alguna cosa així vols fer?

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 16817110

Pere

Si, Pere, alguna cosa així, però amb els radis més generosos, i la segona agulla només en "Y" enlloc de triple.

Wink

MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Què deu ser això?

pensativ

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Experu10

a) un experiment cientific

b) una palmera

c) un vaixell

d) cap d'aquestes coses


?????? pensativ ??????

t'has deixat de dir ...
un bunyol.. nose nose nose

La opció bunyol no està contemplada perquè no serà pas cap bunyol, ni res que s'hi assembli, Carles!

rialla
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Abr 17, 2023 7:27 am

No ho veig tant complicat, ostres netegeu-vos les ulleres, tant sols és una pila de vies.

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Abr 17, 2023 8:47 am

Oi que si, Ignasi?!?

Picalullet
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDc Abr 26, 2023 9:15 am

Amics, ja tinc resolta una part de la "palmera".

Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Palmer10

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Palmer11

Com podeu veure disposo ja d'una agulla en Y de R3 de LGB, que he muntat jo mateix a partir d'un kit que comercialitza en Bertram Heyn. La solució ha sigut ben fàcil. Wink

Ara falta la part més difícil, que és el desviament triple R1315 Thiel + R3 LGB. Però temps al temps... tot arribarà.

(nota: les fotos corresponent a un plantejament de la geometria de la via, però no és pas el lloc a on anirà, ja que com sabeu, serà instal.lat a Sot del Bac) Wink

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDj Abr 27, 2023 9:23 am

Per aquesta agulla en corba hi pot muntar un motor de LGB o hi has de posar una motorització especial, a quin preu surt un Kid d'aquests?.
La agulla triple també serà en R3 i en Kid?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDj Abr 27, 2023 4:40 pm

L'agulla surt per uns 90 euros en forma de Kit. També es comercialitza muntada, una mica més cara.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Y-weiche-r3-2-x-15
https://modell-werkstatt.de/y-weiche-r3-2-x-15

Li puc muntar un motor de LGB, perquè ja ve preparada. No obstant, aquesta anirà manual, amb la meva palanca de canvi.

Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Marmit10

No he trobat cap agulla triple de R3 en kit. Si que n'hi ha de comercials però a un preu molt elevat, que em nego a pagar. És per això que penso fer-la jo mateix.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 3000
https://thiel-gleis.com/produkt/dreiwegweiche/

A demés jo no necessito pas una triple de R3, sinó que cap a la dreta és R1350 i cap a l'esquerra si, R3.

super12

A TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDv Abr 28, 2023 7:29 am

Olot escrigué:


L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 3000
https://thiel-gleis.com/produkt/dreiwegweiche/
super12

El cor d'aquesta agulla és molt complicat de fer, amb mesures mil·limètriques per evitar descarrilaments
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDv Abr 28, 2023 8:44 am

Ah!

triste6

És que mires de desanimar-me???

riuuu riuuu riuuu

Bromes a part... és tot un repte, si... Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDv Abr 28, 2023 8:47 am

pensativ Però potser no ho és pas tant de difícil. Mirant-ho bé es veuen tres cors. Només que allà a on acaba el del centre comença el de l'esquerra...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDs Abr 29, 2023 4:29 am

Olot escrigué:
Ah!

És que mires de desanimar-me???


Ni parlar-ne, res més lluny d'això, tot el contrari, reconec la dificultat de fer les peces i ara tens en execució molts projectes molt grans i ambiciosos que requereixen tota la teva atenció.
Jo t'admiro perquè no soc capaç de portar tants projectes a la vegada
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDs Abr 29, 2023 4:43 pm

Bah! Són projectes que formen part d'un "tot"...

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDs Abr 29, 2023 6:27 pm

ignasibaga escrigué:
Olot escrigué:


L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 3000
https://thiel-gleis.com/produkt/dreiwegweiche/
super12

El cor d'aquesta agulla és molt complicat de fer, amb mesures mil·limètriques per evitar descarrilaments

Vindria a ser una cosa així:

Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Agulla13




Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDg Abr 30, 2023 10:17 am

Més que els cors em refereixo a aquesta peça, forma part de dos contra-ralls i de dues vies de circulació

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Agulla10

que fa que els angles han d'estar molt ben fets
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1367

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDg Abr 30, 2023 10:55 am

ignasibaga escrigué:
Més que els cors em refereixo a aquesta peça, forma part de dos contra-ralls i de dues vies de circulació

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Agulla10

que fa que els angles han d'estar molt ben fets
I elèctricament, com funciona aquesta peça?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDg Abr 30, 2023 5:15 pm

Molt bones preguntes, nois.

Very Happy

Gràcies!

Ignasi, em fa l'efecte de que cal veure la funció de cada un dels angles:

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Agulla14

La part groga és delicada quan és receptora de la roda (en aquest cas, quan el tren viatja de dreta a esquerra). Però llavors hi ha la funció de les peces que li envien la roda (emissora), en vermell. A la inversa, quan el tren viatja d'esquerra a dreta, no és tan delicat perquè l'angle que ha de seguir la pestanya de la roda és molt més obert i ell mateix la guia.
El més delicat és quan el carril està interromput (entre la part groga i la vermella) que la pestanya podria anar cap al camí que no toca, però per això hi ha els contracarrils que, posats a la distància correcta, impedeixen a l'altra roda d'acostar-se cap al centre de la via, guiant indirectament la pestanya contrària, la que passa per el cor, a prendre el camí bo. Per cert notareu que el contracarril és curt en el meu dibuix, fet només que per a estudiar els angles dels cors.

Espero haver estat clar en l'explicació de la meva interpretació del funcionament dels cors i els contracarrils. Very Happy

Si totes les peces es posen bé de manera que cada peça faci la seva funció correctament, el pas de les rodes de tots els trens està assegurat sense descarrilaments.

super12

Albert, elèctricament caldrà fer-li algun tall per alguna banda, amb l'aïllament corresponent, de manera que no faci curtcircuit. O bé es fan diferents peces. O bé es posa un commutador de manera que el cor i tot aquest conjunt estigui alimentat amb una polaritat o l'altra, segons la posició dels espadins. En aquest cas, però, no es podrà tal·lonar l'agulla, cota pena de fer curtcircuit.
Aquesta última solució és la que s'adopta quan els cors són metàl·lics, com és el cas de l'agulla en Y que he fet, o com és el cas de l'agulla en corba que tinc al triangle.

En el meu dibuix encara no he previst la part elèctrica, donat que la idea està encara en procés de gestació.

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDg Abr 30, 2023 5:36 pm

El problema que tinc en qüestió en aquest moment, és si em faig els cors jo mateix o bé si els compro fets. Si els compro fets, només n'hi han al comerç de R3 (1195mm) mentre que un dels dos, el dret, ha de fer R 1350, perquè és el radi existent a l'entrada de la corba de Sot del Bac, que no voldria haver de  modificar.

Aquesta petita diferència de radi fa una mínima diferència en l'angle del cor dret, de només 1'6 graus, però que és prou important per el que tu mateix deies, Ignasi, en el teu darrer post.

Si em faig els cors jo mateix, cap problema, ans al contrari: és un repte que m'agradaria afrontar perquè el carril i la roda són l'essència del ferrocarril. Very Happy
Però disposo de poc temps donats tots els projectes que tinc a mitges... i que els vull resoldre en el menor temps possible!! Això potser m'obligarà a prendre la determinació de comprar-los fets, tots dos amb radi R3, variant una mica la corba que, només entre els espadins i el cor de l'agulla, seria de R 1195 i passada aquesta faria un radi una mica més obert que el de 1350, per a compensar la diferència.

El que em falta per a decidir-me és saber si aquesta corba variable que hauria d'adoptar enlloc de a on ara hi tinc una corba constant de R 1350, és viable o farà mal als ulls.´

Digueu-m'he que són manies, digueu-m'he que m'agrada fer difícil allò que els altres farien fàcil, però, nois, a mi la geometria de la via m'agrada de cuidar-la molt.

parpaleig
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1204

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDg Abr 30, 2023 8:24 pm

Amadeu, crec que fins que no s'implantin els dies de 28 hores aniràs malament de temps... Very Happy Bromes a part, com penses fer els cors, amb trossos de carril? En el tema de barrejar ràdios en una mateixa corba, no t'hauries de preocupar, 1.195 i 1.350 mm són ràdios força similars. T'adjunto una foto on es barregen ràdios de 1.195 i 1.564 mm, i crec que tampoc no fan malament als ulls.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Thumbn45
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Maig 01, 2023 4:26 pm

riuuu

Quan era més jove volia que s'implantessin els dies de 28 ( i fins i tot 30) hores... ara només demano tenir forces per aguantar tot el de 24 !!

Gràcies per la teva resposta i preguntes, Ignacio. Very Happy

Si, aquesta era una de les meves primeres idees: fer-lo de carril, i llautó, amb soldadura. Després portar-los a fondre per a fer-ne còpies. Després vaig veure que potser no cal portar-los a fondre, perquè no tinc idea de repetir-ne...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Maig 22, 2023 6:27 pm

Amics, durant aquests darrers dies, entre moltes altres coses, també he fet algunes proves de vies, edifici, agulles, del nou dipòsit que construiré a Sot del Bac, davant la seva imminent posada en marxa. Aquestes proves m'han estat molt útils per a comprovar mides, capacitat, maniobrabilitat... en fi, decidir si era viable o no.

I ha resultat que si.  Very Happy

Per a fer-vos memòria, es tracta de fer unes vies per a tenir estacionat els vagons de viatgers i automotors quan no es facin servir. És a dir que són cotxeres i tallers de vagons i automotors.

Vaig veure que els vagons de mercaderies podien estar a qualsevol apartador de les estacions, o fins i tot al ramal de les mines, les locomotores també tenen una sèrie de dipòsits per a tota la línia, però els vagons de viatgers i els automotors no.

Els nous tallers i cotxeres es trobaran a Sot del Bac, l'únic punt en què he trobat possible de ubicar-les.
Aquests es muntaran a partir d’un ramal que sortirà de la corba de sortida de la via principal cap al túnel. Aquest ramal s’inicia amb una agulla triple, que anirà seguida immediatament per una en forma de "Y". Les agulles fetes a mà (tot s'explica aquí:   https://trenscat.forosactivos.net/t3741-construccio-artesanal-d-unes-agulles-o-les-agulles-palmera-dels-ffcc-de-la-terrassa  ) han de complir amb els següents requisits:

-les agulles han de poder funcionar manualment, amb la meva marmita per a canvi d’agulles
-per qüestions estètiques i pràctiques, els radis de les agulles han de ser generosos.
-el radi dret de l’agulla triple serà de 1195 mm, que és el radi 3 de LGB , donat que no hi ha cors de R
1525 i no disposo de temps per a confeccionar fins i tot els cors de les agulles.

A continuació us presento un esquema de l’estació en el projecte actual i un altre amb el projecte de modificació.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Sot_de11

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Sot_de12

A la segona imatge podeu veure, el que us comentava abans: després de l’agulla triple en ve una altre de senzilla, però en forma de “Y”. Això és perquè si hi posés una agulla normal, la via de més a la dreta no tindria espai, donat que aquestes cotxeres s’ubicaran a sota del pont plegable, i per tant trobarien de ple l’estrep del pont.

El primer que vaig fer en tenir les agulles, de les que encara no he acabat la triple, tot i que ja funciona, és muntar les vies per a veure el conjunt, i sobre tot conèixer-ne les mides, per a saber si cap allà a on ha d'anar o no. Vaig aconseguir això:  Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20873

De seguida vaig fer proves amb restes d'edificis...

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20874

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20875

... i també amb material.

(la via que surt cap a la dreta és l'actual via en corba que acaba dins del tunel)

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20876

Calia comprovar si la capacitat de les vies era acceptable, si l'edifici podria allotjar bona part del material, si les vies donaven el gàlib respecte a l'edifici, si les agulles funcionaven... en definitiva, si el sistema era funcional.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img_8319

Hi va haver moments molt durs en les proves...

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img_8320

... més que res per la climatologia del moment, que m'obligà a prendre mesures dràstiques (com ara fer servir el para-sol de paraigües).

hombrela  plou

Les proves van ser per a tothom, el material de fusta, també.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20877

Vaig veure que l'espai entre els estreps dels vagons amples seria just el "del pas d'una persona", i em va semblar be.

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20878

Després varen venir les proves del "nou" edifici, que serà construït amb restes "per a llençar" comprats de segona mà fa temps. Just el que necessitava. Quina sort! Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20880

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20879

Algunes de les peces les estic fent amb retalls de composite, un material excel·lent!

Alguns vagons per a fer ambient i veure l'aparença que podria tenir el conjunt quan estigui en funcionament...

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20882

Em sembla prou be... I a vosaltres? Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20883

El sostre serà un tros de planxa de policarbonat que em va sobrar d'haver fer el sostre de Font-Alba que per a sobre rebrà unes planxes que vaig comprar en un viatge a Dortmund, per al dia que hagués de fer un sostre. Wink

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20884

Finalment aquí teniu una vista de l'interior. Very Happy

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Img20881

A TramBlau, MALLET73, TOG, alejandro sasplugas, Mitjans, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 921

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Maig 22, 2023 7:36 pm

Encara no està construït i ja té un cert estil.

Polzeamunt aplaudir
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1204

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Maig 22, 2023 8:07 pm

Un goig veure la teva instal·lació tan bé “encarrilada”.
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDl Maig 22, 2023 8:35 pm

Olot escrigué:

Em sembla prou be... I a vosaltres? Very Happy

doncs ho trobo imponent !! aplaud
i el edifici "per llençar" es fabulos !! reverent
veig també que compartim l'us de les lamas de composite, amb les que he fet tota la base del meu circuit.
material resistent a l'intemperie, fàcil de treballar (no cal fer ciments ni portlands Razz)  i que per els seus propis conductes permet el pas dels diferents cablejats. perfecte ok
seguirem pendents dels teus propers pasos. i anims, que ja queda MOLT menys super12
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDt Maig 23, 2023 12:01 am

Tonton escrigué:
Encara no està construït i ja té un cert estil.

Polzeamunt aplaudir

ulises escrigué:
Un goig veure la teva instal·lació tan bé “encarrilada”.

lluis7 escrigué:
Olot escrigué:

Em sembla prou be... I a vosaltres? Very Happy

doncs ho trobo imponent !! aplaud
i el edifici "per llençar" es fabulos !! reverent
veig també que compartim l'us de les lamas de composite, amb les que he fet tota la base del meu circuit.
material resistent a l'intemperie, fàcil de treballar (no cal fer ciments ni portlands Razz)  i que per els seus propis conductes permet el pas dels diferents cablejats. perfecte ok
seguirem pendents dels teus propers pasos. i anims, que ja queda MOLT menys super12


+1

reverent reverent reverent reverent super12 super12 aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDt Maig 23, 2023 3:05 am

genial genial genial genial genial

Genial Amadeu, senzillament genial.
Sobre tot m'ha agradat l'agulla triple l'has fet de dues de R3 esquerra i dreta ?, el tercer cor que és de un de R1 ?, tallar i ajuntar tots els components és un gran treball, sincerament m'ha agradat moltíssim

genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitimeDt Maig 23, 2023 9:43 am

Gràcies per les respostes!! Very Happy

Ignasi, si, tot està explicat en un fil que he fet sobre aquesta agulla. És aquest:

https://trenscat.forosactivos.net/t3741-construccio-artesanal-d-unes-agulles-o-les-agulles-palmera-dels-ffcc-de-la-terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)   L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) - Página 19 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)
Tornar a dalt 
Pàgina 19 de 21Anar a pàgina : Previ  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21  Següent
 Temas similares
-
» Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)
» L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)
» Personalització d'una màquina LGB 2017D (FFCC de la Terrassa)
» les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: