El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 28, 2023 5:01 am
D'acord, ja fa prou temps!
Això és per evitar que la part posterior del meu cobert de la locomotora sembli així:
Així que volia inserir para-xocs al final de la pista. Però para-xocs que no són massa llargs (és petit per dins) i que estan més enganxats a la via.
Amb el camí:
D'aquesta manera, si sense voler, una locomotora arribés al final de la via, en comptes de "xocar" contra la paret del cobert, xocarà amb el tampó. S'enganxa a la pista cargolada al terra.
En situació al cobert:
Queda prou espai per a un Stainz:
A TramBlau, TOG, KTK, mikado y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 28, 2023 9:39 am
Genial, Thierry.
Aprofita al màxim la via i queda subjectat a ella, un disseny molt bo, és teu?
Jo l'hauria imprès de costat, la forma de les passades del fil l'hi donarien més força, en la postura que està imprès amb una trompada forta crec que es podria trencar
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Mar 01, 2023 7:39 am
ignasibaga escrigué:
Genial, Thierry.
Aprofita al màxim la via i queda subjectat a ella, un disseny molt bo, és teu?
Jo l'hauria imprès de costat, la forma de les passades del fil l'hi donarien més força, en la postura que està imprès amb una trompada forta crec que es podria trencar
Sí, el vaig dibuixar.
Gràcies pel consell sòlid.
10 de juliol Uns petits "shorts" (com diuen a Youtube) de la circulació del meu tren verd:
17 de juliol: Encara són robustes les nostres joguines!
Qui va dir que sempre plou a Bèlgica?
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Mar 01, 2023 10:04 am
A aquesta temperatura les sargantanes es cremen els peus
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Mar 02, 2023 8:10 am
es desfaran les rodes de plàstic!!!
mallet73
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Mar 04, 2023 4:35 am
26 de juliol
A "Garden train", és clar que hi ha un tren però també hi ha un jardí!
Així que ara que els meus "formigons" estan acabats als afores de Lilas, és hora d'embellir la connexió entre el tren i el jardí! De fet, encara no és el jardí sinó el camí d'accés que, canviant, sempre ha estat grava des de .... 1929 (any de construcció de casa meva)! Aquí teniu la situació abans - després de la frontera entre la meva calçada (encara provisional) i el meu tren del jardí: Abril 2022:
Juliol 2022
El camí inicial cap a... l'infinit i més enllà s'obrirà finalment aviat!
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Mar 04, 2023 4:44 am
El teu tren de jardí ha fet una evolució increïble. Moltes gràcies per a fer-nos-la conèixer perquè, francament, valia la pena.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Mar 04, 2023 6:53 pm
Moltes gràcies, Amadeu!
29 de juliol
Com tots els ferrocarrils turístics, sempre s'agraeix el lliurament gratuït de material usat!
Regal d'un oncle "Märklinista" que durant un temps (+/- 10 anys) va voler fer una via LGB (via única amb un bucle a cada extrem) per a un tramvia 1/20. Fa temps que no s'utilitza, aquesta microxarxa s'acaba d'eliminar.
I qui va tenir les pistes?
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Mar 05, 2023 7:48 pm
30 i 31 de juliol Projecte per aquest cap de setmana: Pavimentació de la llosa entre la sortida de Lilas i l'entrada del túnel:
Per començar, una mica de disseny:
És una bogeria el que s'aprèn amb el modelisme!
Aquí estic, aprenent de rajoles!
A TramBlau, MALLET73, lluis7, TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Mar 05, 2023 9:44 pm
fantàstic!! formidable!!!
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Mar 06, 2023 3:49 am
No veig res
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Mar 06, 2023 7:55 pm
1 d'agost.
Encara espero algun dia fer la meva calçada més digna que amb grava i... males herbes.
Resultat actual de la meva "terrassa petita":
El meu camí, ben aviat incrustat en aquest indret, servirà de delimitació entre el "meu enrajolat" i el meu futur "preciós carreró"
I aleshores, ja m'imagino en aquesta "plaça" un lloc on es podrà descarregar una locomotora des d'un semiremolc
Una gran notícia: Després d'1 any, 7 mesos i 8 dies, aquí teniu per fi el meu dipòsit de Cytises (Laburnum) equipat amb el seu cobert de locomotores! (En resum, rebut el Nadal de 2020 i instal·lat l'1 d'agost de 2022) Diriem que és a causa del COVID!
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG, KTK y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Mar 07, 2023 3:37 am
Ara si que les he pogut veure, bona feina de mestre paleta ....
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Mar 07, 2023 3:48 am
ignasibaga escrigué:
Ara si que les he pogut veure, bona feina de mestre paleta ....
+1
mallet73
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Mar 07, 2023 9:01 pm
08 de març de 2023 La meva estació de Lilas aquest matí:
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG, KTK y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Mar 08, 2023 3:21 am
Nevada a escala
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Mar 08, 2023 7:34 am
5 d'agost de 2022:
Inici de l'activitat al dipòsit de Cytises:
10 p.m. final del dia a l'estació de Lilas i al dipòsit de Cytises!
Albert, el commutador fa una última mirada al feix. El seu amic del "taller de locos" ja està preparat i esperant que faci junts el camí cap a casa seva.
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG, KTK, alejandro sasplugas y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Mar 09, 2023 5:53 am
20 d'agost: Aviat serà el moment de col·locar l'interruptor que finalment sortirà de l'estació de Lilas!
L'equip d'Infra s'ha encarregat aquesta setmana d'inserir l'interruptor R5 al passadís del dipòsit de Cytises:
Una agulla "R5"! Això és el primer a la L.G.B.!
Amb els costats de cargol, és increïblement fàcil!
Per tal d'assegurar la millor alineació possible de la pista directa, és necessari un lleuger desplaçament de la corba:
L'agulla ja està gairebé connectada:
A continuació, arriba la readaptació de la resta de la via corba. Per això, una mica de Dremel per escurçar l'element de via flexible a la mida adequada (sense foto),
Aleshores el "canvi" essencial:
I finalment, connectem:
Com que l'equip d'Infra està gairebé sense estoc d'acoblaments de cargol (estoc = 1), els nous acobladors d'interruptor s'han mantingut.
Fragment del diàleg entre el treballador i el seu responsable: Obrer (el nom del qual no diré): "Jefe, hi ha més d'un cargol! N'has de demanar!" El xef: "Què vols dir! HI HA MÉS SPLICE!" "On van anar les accions?" Treballador: "Peces al túnel en col·locar la via" El xef: "I no has tornat a fer cap comanda?" Treballador: "Beh... No, cap! No ets tu?" El xef: "Sóc jo qui els hi pregunta?" Treballador: "Beh, cap cap!" El xef: "En qualsevol cas, ens hem quedat sense pressupost!" Treballador: "Què fem, cap?" El xef: "Com és habitual, improvisem! I després, si hi ha algun problema, ho solucionarem!"
I allà, a l'uníson, el treballador i el seu cap: "Fer i desfer,... aquest és el lema del ferrocarril!"
A Olot, TramBlau, TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Mar 09, 2023 7:46 pm
Molt agradable de veure aquesta geometria de via.
Tonton escrigué:
... Com que l'equip d'Infra està gairebé sense estoc d'acoblaments de cargol (estoc = 1), els nous acobladors d'interruptor s'han mantingut.
Fragment del diàleg entre el treballador i el seu responsable: Obrer (el nom del qual no diré): "Jefe, hi ha més d'un cargol! N'has de demanar!" El xef: "Què vols dir! HI HA MÉS SPLICE!" "On van anar les accions?" Treballador: "Peces al túnel en col·locar la via" El xef: "I no has tornat a fer cap comanda?" Treballador: "Beh... No, cap! No ets tu?" El xef: "Sóc jo qui els hi pregunta?" Treballador: "Beh, cap cap!" El xef: "En qualsevol cas, ens hem quedat sense pressupost!" Treballador: "Què fem, cap?" El xef: "Com és habitual, improvisem! I després, si hi ha algun problema, ho solucionarem!"
I allà, a l'uníson, el treballador i e:foot101: l seu cap: "Fer i desfer,... aquest és el lema del ferrocarril!"
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Mar 10, 2023 5:26 am
És la trista realitat d'aquí i d'allà.
Com a mínim dona ocasió de fer acudits
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Mar 10, 2023 6:09 am
3 de setembre de 2022
Finalment es realitza la col·locació de la via,
Connexió elèctrica provisional per a la prova
i... Un primer, una locomotora utilitza el túnel de manera autònoma!
A Olot, TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Mar 11, 2023 6:24 am
25 de setembre de 2022:
Però on van el nostre estimat periodista Tintín i el seu amic el mariner?
Aquí, els segueixen els famosos detectius en el seu nou Peugeot 201 Roadster:
Tots van a l'estació de Lila
Després de carregar al tren el nombrós equipatge dels detectius, han de marxar a una misteriosa investigació a la "Companyia dels Ferrocarrils de la Terrassa":
Pot ser un viatge llarg ple d'errors!
Gràcies a Amdeu que em va donar la idea d'aquesta història:
Olot escrigué:
Bé, em sembla que si heu llegit la meva parrafada anterior, us ho heu guanyat sobradament.
Vet aquí la foto d'avui:
Els germans Alpont i Delpont continuen investigant el misteri de les fumeroles:
-Semblen autènticament fetes de fum. -Jo encara diria més: semblen fetes de fum autèntic!