El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 1:39 am
Els treballs d'aquest matí:
Primer de tot he girat la boca del túnel per veure com ha quedat. Aquí ja està posada sobre la plantilla que em serveis de reforç perquè no es trenqui mentre l'encimento.
Un rebaix a la paret em permetrà d'encastar el mur de pedra que he fet sense que doni problemes de gàlib (inicialment no hi havia projecte de fer paret aquí, sinó que s'hi havia de quedar la paret original, que feia el gàlib ben just a la corba)
Treballs d'ajustament
Encolat i també de la peça contigua
La volta del túnel també la he tallat a mida i encolat
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 2:30 am
Fantàstic
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 3:03 am
no tinc paraules Amadeu!!!
mallet73
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 3:41 am
A aquest ritme... per la castanyada podrem venir-ho a veure acabat...
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 5:42 am
brutal!
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 8:44 am
Ho tens molt ben planificat, en paper o al cap?
Fins aviat, Ignasi.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 8:54 am
Tota l'estació subterrània la faràs tan bé de pedra?
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dj Oct 08, 2015 5:43 pm
Gràcies, amics, per els vostres amables comentaris.
ignasibaga escrigué:
Ho tens molt ben planificat, en paper o al cap?...
Algunes coses les planifico en paper, d'altres en faig una plantilla amb cartró o amb porex, que serveix de prova, i d'allà a la plantilla en paper.
Això per a mi és molt útil, perquè com que no sóc ni enginyer ni arquitecte, no em resulta fàcil calcular les peces a fer en un tram com aquest, que és en corba, i a sobre fa una pendent.
I rarament algunes coses no passen ni per paper ni per plantilla, sinó que les faig directament sobre el terreny, però això ho faig molt poques vegades.
TramBlau escrigué:
Tota l'estació subterrània la faràs tan bé de pedra?...
No; l'estació subterrània, si és que aconsegueixo impermeabilitzar al 100 per 100 les portes abatibles, la faré amb guix, tal com l'estació de Font-Alba.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dv Oct 09, 2015 4:14 am
Ostres! No m'havien arribat els avisos al correu i m'havia quedat a la volta del túnel. ... quina feinada que has fet! Enhorabona pel resultat! Caldrà fer una visita abans que arribi el fred. ..
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Ds Abr 15, 2023 8:03 pm
Resposta...D:
Per què fer-ho senzill quan pots complicar-ho!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Ds Abr 15, 2023 8:12 pm
No em diguis que ara també et dedicaràs a construir de zero les agulles...
A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Abr 16, 2023 6:32 pm
Tonton escrigué:
Resposta...D:
Per què fer-ho senzill quan pots complicar-ho!
Resposta més que correcte!
ulises escrigué:
No em diguis que ara també et dedicaràs a construir de zero les agulles...
Aquesta és la idea, Ignacio,
La primera agulla, la inicial, surt en recta a partir d'una corba que tinc de radi 1350. La corba que va cap al costat contrari ha de ser de radi 2 o 3.
La segona, en "Y", també la voldria fer, amb dues corbes R3. Aquesta agulla ha de ser en "Y", perquè si no és així, la via de la dreta no hi cabria allà a on va.
Com que res d'això és al comerç, m'ho hauré de fer jo.
L'agulla triple de LGB, que no deixa de ser molt cara, és en R1 i no m'hi agrada pas allà a on han d'anar. Les agulles que es poden assemblar al que jo vull són molt més cares encara (parlem de l'ordre de 400 / 600 € per agulla). Igual passa amb l'agulla en Y, que, o bé és un radi que no m'agrada, o bé se'n va pels núvols.
O sigui que de moment, m'estic mirant com s'haurien de fer.
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Abr 16, 2023 8:22 pm
Doncs ja ens aniràs comptant... Evidentment hi ha configuracions de vies impossibles de fer amb el material comercial, però per a alguns no hi ha límits, cosa que alhora és un reflex de la realitat.
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Abr 16, 2023 8:45 pm
Alguna cosa així vols fer?
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Abr 16, 2023 9:42 pm
Olot escrigué:
Què deu ser això?
a) un experiment cientific
b) una palmera
c) un vaixell
d) cap d'aquestes coses
?????? ??????
t'has deixat de dir ... un bunyol..
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)