| Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) | |
|
+14maquinista JGDURAND ignasibaga josepmaria peps KTK TramBlau Shay bantren jaume Olot MALLET73 ostman Sisu 18 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 7:26 am | |
| Havia trobat un bloc motor de Bachmann a RD Hobby per aquesta loco de dos eixos i resulta que no està disponible fins d'aqui a un any. Algú sap on puc trobar blocs motor com aquests o similars? | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 7:34 am | |
| Hola
A champex linden trobaràs un bloc motor de 2 eixos , de distancia de eixos 54 mm. i de rodes de 31mm. de Diàmetre
Si tens experiència amb mecànica es millor que et compliquis la vida.
Fins aviat Josep. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33804
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 7:37 am | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 9:27 am | |
| Jo hi muntaria un motor playmobil estàndard i em quedaria tan ample... I em contraria a la part superior... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 10:04 am | |
| El bloc de motor de Bachmann que mirava estava molt bé perquè tenia una distància entre eixos de 95 mm i era la mida perfecte. El que diu en Bantren és massa petit, almenys per un vehicle de dos eixos. El d' Aristo no veig les mides enlloc i no sé si es pot trobar a Europa. Els de Playmobil que diu l'Ostman no sé quines mides tenen, ho saps, Pau? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33804
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 10, 2013 10:43 am | |
| Aristocraft: distància entre eixos 98 mm, diàmetre de rodes 35 mm. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 7:24 am | |
| Hola nois. Ja tinc el bogi motor i alguns components per anar trencant-me el cap de com faré la Climax. Finalment serà una Climax de clase A, amb la caldera horizontal. Dubto si posar el bogi motor al davant o al darrera, no sé on és millor que traccioni. Un dels problemes que té aquest motor és que és molt alt i he de camuflar-lo amb algun element de la màquina, a part d'haver d'acoblar l'enganxall perquè sigui solidari. Si el poso a davant el motor el puc intentar camuflar dins de la caldera de la màquina, però no tinc clar que hi càpiga perquè és molt ample també. Al darrera el puc intentar amagar dins del dipòsit de l'aigua. En qualsevol cas en el bogi que no és de tracció hi he de muntar un presa de corrent, no?.
Merci. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 7:32 am | |
| Per fi notícies !!!
Si, sempre és bo que tinguis el màxim nombre de preses de corrent. Si al bogi portador l'hi poses rodes metàl·liques amb presa de corrent, a demés de les del bogi motor, sempre obtindràs molt millor resultat. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 7:36 am | |
| Ok, però no contestes a la primera pregunta | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 8:00 am | |
| De posar el motor al davant o al darrera? Tan és. Jo el posaria allà a on resulti més fàcil d'amagar. No l'havia contestat perquè tu mateix ja mig donaves la resposta. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 8:01 am | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 8:27 am | |
| Crec que posaria el motor al darrera... I evidentment presses de corrent al davant... | |
|
| |
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 9:40 pm | |
| Una foto del bolck motor sis plau. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 10:36 pm | |
| Aquest Josep: | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dj Oct 31, 2013 11:41 pm | |
| Graciàs per la foto Sisu.
No tindràs cat problema. per camuflar-lo, tens que fer el diposit d´aigua i la carbonera.
Fins aviat Josep | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Nov 01, 2013 12:41 am | |
| - Olot escrigué:
- Ara una senzilla explicació de l'importància de la relació entre pes mort i pes útil.
Imaginem un vehicle tractor de dos eixos, amb tracció a tots dos eixos.
Ja sabem dons que tot el pes d'aquest vehicle és pes útil perquè recau sobre les rodes tractores. Indiferentment del que pesi el vehicle, imaginem un valor per el seu esforç de tracció: imaginem que cada eix dóna 1 Kg d'esforç de tracció. Per tant, els dos eixos serien 2 Kg. Aquests dos Kg d'esforç de tracció són útils per a remolcar qualsevol cosa.
Be, que passa ara si resulta que el mateix vehicle només te un eix tractor i l'altre és portador. El seu esforç de tracció seria la meitat?
No. Seria menys.
Perquè: A les hores tindríem un eix motor que rebria teòricament la meitat del pes del vehicle. Per tant PES ADHERENT la meitat del pes total, PES MORT l'altre meitat. El pes adherent sobre un sol eix donaria igualment 1 Kg d'esforç de tracció. Però com que hi ha l'altre meitat del pes que recau sobre l'eix portador, aquest cop el vehicle, també es veu obligat a arrossegar el pes mort. Per tant, l'esforç de tracció serà 1 Kg menys l'esforç que ha de menester per arrossegar el pes mort del segon eix (1 - x)
Per tant en aquest cas no és ni la meitat de tracció que tenint els dos eixos, i tindrà menys d'un Kg útil per arrossegar vagons. - Sisu escrigué:
- Per això preguntava d'on posar el motor. La caldera que he comprat ja porta pes a dins, per tant, si el motor el poso al darrera, hi ha una part del pes important a la part mitja-davantera i l'altre al darrera. Però he pensat que si em cal posar el motor al darrera on hi ha el dipòsit puc afegir pes a dins si em queda espai lliure.
Què et sembla Amadeu? Efectivament, tens raó. Jo no havia tingut en compte aquest detall perquè no imaginava que la caldera peses tant. I encara que no pesi, la caldera és un lloc molt capaç d'allotjar el llast. Llavors hauràs de tenir en conte aquest factor de distribuir la major part del pes sobre el bogi motor. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Nov 01, 2013 1:05 am | |
| Perquè tothom vegi que l'Amadeu té molta raó amb aquest tema:
He provat el bogi motor per veure a quins contactes calia donar corrent. Doncs bé, en buit el motor patina i quasi no es desplaça per les vies. Això vol dir que caldrà llastrar-lo molt. (Quan se li posa pes a sobre va sense problema). Espero que el pes de la caldera (al ser llarga) repercuteixi una mica sobre l'eix del darrera per augmentar pes tractor. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Nov 01, 2013 1:57 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19515
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Nov 01, 2013 8:46 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dv Nov 01, 2013 9:01 pm | |
| Hola Carles, la Climax que jo vull fer és de la clase A, però amb la caldera horizontal. El xassís serà de fusta, no té sentit fer-lo d'un altre material si en realitat és el que s'ha de veure. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Nov 03, 2013 1:32 am | |
| Estic mirant diferents cosetes abans de començar i veig que les preses de corrent de LGB (per muntar al bogi) no porten el cable. Es pot soldar als carbons directament o com s'ha de fer?. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12355
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Nov 03, 2013 1:50 am | |
| En totes les càpsules dels carbonets pots soldar directament el cable amb estany, rasques una mica la cabsula perquè agafi millor l'estany, jo així ho faig i em va ensenyar en Josep que també ho fa així. La soldadura l'has de fer fora de la subjecció de plàstic per no fer-la malbé
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Nov 03, 2013 3:26 am | |
| A tenir en compte que si a dintre hi ha la molla, la soldadura ha de ser ràpida per que no tingui temps de sobreescalfar-se. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Nov 03, 2013 9:21 am | |
| - Sisu escrigué:
- Estic mirant diferents cosetes abans de començar i veig que les preses de corrent de LGB (per muntar al bogi) no porten el cable. Es pot soldar als carbons directament o com s'ha de fer?.
Jo vaig desmuntar la peça que fa molla i vaig posar el cable per despres tornar a posar la peça amb molla. I funciona be. Evidentment no es el matrix que soldat. Desconeixia que es pot soldar, creia que era un metall no soldable. A mes com et diuen molta cura doncs la molla pot perdre utilitat. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19515
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dt Nov 05, 2013 7:24 am | |
| - Sisu escrigué:
- Estic mirant diferents cosetes abans de començar i veig que les preses de corrent de LGB (per muntar al bogi) no porten el cable. Es pot soldar als carbons directament o com s'ha de fer?.
normalment són per encastar amb el cable dins del suport on van.... salutacions mallet73 | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) | |
|