El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Un es pregunta com és possible aconseguir aquestes meravelles!
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 12:07 am
Gràcies Narcís, per recordar-nos i fer que continuem gaudim d'aquesta maravella.
És brutal, però entra dins la categoria de les Climax o més aviat seria una Geisler?
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 12:25 am
ignasibaga escrigué:
Gràcies Narcís, per recordar-nos i fer que continuem gaudim d'aquesta maravella.
És brutal, però entra dins la categoria de les Climax o més aviat seria una Heisler? Per mi no és ni l'un ni l'altre o... una barreja dels dos?
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 1:00 am
De fet, és realment un clímax! N'hi ha fotos pàgines 78-79 al llibre "ARTICULATED LOCOMOTIVES OF THE WORLD a picturial survey" (Donald Binns - Edicions D. Bradford Barton LTD - 1975). En aquest mateix llibre, pàgines 81-85, hi ha imatges de locomotores A & G PRICE Bros. que també evoquen força bé la màquina de Sisu.
Christophe
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 2:42 am
RailwayManiac escrigué:
De fet, és realment un clímax! N'hi ha fotos pàgines 78-79 al llibre "ARTICULATED LOCOMOTIVES OF THE WORLD a picturial survey" (Donald Binns - Edicions D. Bradford Barton LTD - 1975). En aquest mateix llibre, pàgines 81-85, hi ha imatges de locomotores A & G PRICE Bros. que també evoquen força bé la màquina de Sisu.
Christophe
No tinc base ni documentació per discutir-ho i menys a uns experts.
Però faig senzillament reflexió del meu raonament que pot ser del tot equivocat, però el meu concepte la característica de locomotora Climax és que porta els pistons als laterals a nivell de la caldera i inclinats, el cigonyal que uneix els dos pistons que perpendicular al eix de la màquina, la transmissió es fa per pinyons a un eix central a sota el bastidor que uneix els dos carretons
Les Geisler també porten els pistons laterals, però posats el " V "de mera que el cigonyal ja queda centrat al eix de la màquina transmetent directament la força als carretons
La màquina d'en Narcís (Sisu) ens presenta els pistons a dins la cabina posats en " V " i el seu cigonyal transmet la força directament als carretons , per aquest motiu és el que em feia pensar a una màquina més propera a les Geisler que a les Climax
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 3:11 am
Bon dia,
Gràcies per aquestes explicacions.
Si us plau, el nom de les locomotores és Heisler, no Geisler.
La locomotora de Sisu replica el que semblen ser els primers models de Heisler. Lamento no haver-te pogut ensenyar la foto del meu llibre. Però no seria millor que Sisu parlés ell mateix de la seva màquina?
Amicalment,
Christophe
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 4:39 am
Gràcies per l'aclariment
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 5:14 am
Jo mateix en el moment de construir la màquina dubtava del model real perquè em vaig inspirar en fotos antigues i algun dibuix. De fet, en el primer títol del fil la tenia com a Dunkirk. La motorització la vaig construir més tard perquè algun membre del fòrum que dominava el tema em va proporcionar un dibuix i cotes.
Els meus coneixements ferroviaris són quasi zero i no tinc cap problema en admetra-ho ni en canviar el nom del fil si realment no és una Climax.
Gràcies
Editat per darrera vegada per Sisu el Dg Maig 28, 2023 5:57 am, editat 1 cop en total
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 5:16 am
RailwayManiac escrigué:
Un es pregunta com és possible aconseguir aquestes meravelles!
Gràcies Chtistophe
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 7:17 am
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dg Maig 28, 2023 8:05 am
Sisu escrigué:
Jo mateix en el moment de construir la màquina dubtava del model real perquè em vaig inspirar en fotos antigues i algun dibuix. De fet, en el primer títol del fil la tenia com a Dunkirk. No entenc el vincle amb la ciutat de Dunkerque? La motorització la vaig construir més tard perquè algun membre del fòrum que dominava el tema em va proporcionar un dibuix i cotes.
Els meus coneixements ferroviaris són quasi zero i no tinc cap problema en admetra-ho ni en canviar el nom del fil si realment no és una Climax. No m'ho puc creure!
Gràcies
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dl Maig 29, 2023 2:08 am
Moltes gràcies per les imatges....Com m'agradaria veure-la tornar circular aquesta màquina amb una bona composició de vagons de troncs!!!
Salutacions
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) Dl Maig 29, 2023 3:47 am
MALLET73 escrigué:
Moltes gràcies per les imatges....Com m'agradaria veure-la tornar circular aquesta màquina amb una bona composició de vagons de troncs!!!
Salutacions
mallet73
La veritat Carles és que aquesta màquina ha circulat molt poc i mira que m'agrada. No crec que sigui apte per estirar gaire pes si hi ha rampes una mica fortes perquè només té un motor. Però m'encanta i és la primera peça motoritzada que vaig fer.
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)
Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)