El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Ago 06, 2023 10:18 am
ignasibaga escrigué:
No sé si hi ha alguna cosa més tres franges de una hora en dissabte pel matí un cop al més a partir d¡Octubre.
És així ?, o hi ha més possibilitats?
Crec que només és així
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Ago 20, 2023 9:31 am
A Cercs també han fet un recordatori del seu passat ferroviari
Miraré si puc saber més coses
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Ago 21, 2023 12:41 pm
Bona nit a tots,
Us paso un document que tinc de l'any 1958 de la C.G.F.C. i del Tramvia o Ferrocarril Econòmic de Manresa a Berga, on hi ha la relació alfabètica de les estacions, carregadors, baixadors, ramals industrials que existien fins a la data i estaven en servei.
Fins aquí la C.G.F.C. ara la linia del Tramvia o Ferrocarril Econòmic Manresa a Berga i Guardiola.
Fins aquí la documentació, us desitjo us ho passeu bé llegint-ho.
Ramon Pont
A TramBlau, TOG, KTK, alejandro sasplugas, mikado y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Ago 21, 2023 6:26 pm
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Ago 21, 2023 8:26 pm
Olot escrigué:
Ostres!!!
Moltes gràcies, Ramon!!
+1
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 22, 2023 9:17 am
Olot escrigué:
Ostres!!!
Moltes gràcies, Ramon!!
+2
El que és curiós com es conserva la identitat de inici de cada línia. I el més frapant que els trens que anaven a Suria tenien que pagar al estat per utilitzar 1 Km de via des de Manresa-alta al començament de la línia de Súria. Les tarifes per vagó complet, vull entendre que pagaven per vagó no pel pes que portaven
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 22, 2023 9:41 am
Moltes gràcies Ramon per compartir aquest interessant document.
Veig que al baixador de Santa Coloma de Cervelló (que és prop d'on hi visc) diu: ..."Presta servicio local y combinado de viajeros, equipajes y perros". Curiós!!!
Salut
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 22, 2023 8:36 pm
Veig que diferencia entre apartadero, ramal y cargadero però a tots diu el mateix "autorizada para recibir y expedir mercancías". Però no són el mateix tipus d'instal·lacions, no?
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Ago 23, 2023 12:47 pm
Bona nit a tots,
Us donc una noticia que no veureu als diaris, dedueixo una censura de la Generalitat, i dues fotos d'un accident a F.G.C. a la sortida sud de l'estació de Sarrià.
Va passar la matinada del divendres 11 d'agost, un dia abans de tancar el tram de Gracia a Sarrià per renovació de la via. Al tenir aquest accident van decidir avançar el tancament un dia abans, en comptes del dissabte al divendres, ja que va quedar la línia tallada. No van frenar bé la Plasser. Al ser la sortida en direcció a Tres Torres en una forta rampa es va desfrenar i va sortir en direcció Plaça Catalunya i es va trobar la poclain al mig de la via i el cop va ser bó, el resultat va ser un operari ferit.
Ramon Pont
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Ago 23, 2023 8:07 pm
gracies Ramon !!!! aquestes imatges realment no les veurem per cap altre mitja , les coses son com son i volger protegir uns per atacar els altres no es correcte , de "cagades" n hi a tot arreu i aquesta n es una , estem satisfets dels nostres FCG , pero no cal amagar les coses !!!!!!!
Alexandre
A KTK li agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Ago 23, 2023 8:15 pm
Doncs no recordo on, però jo sí que en vaig veure la notícia i imatges. Si aconsegueixo trobar-ho, ho posaré aquí.
Bon dia, Noticia sí, imatges no. Salut i xafogor, Albert
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 24, 2023 2:55 am
Gràcies per les imatges i per fer-nos saber.Que hi hagi un accident o avaria no és cap vergonya, senzillament s'han d'analitzar objectivament per mirar d'evitar que es repeteixi, el que si que és una vergonya que s'amagui, diu molt poc de la honorabilitat tant de l'empresa, institucions responsables del servei i mitjans de comunicació. Que tant sols ho hagi publicat el diari de Terrassa i sense cap foto em fa pensar que ho han sabut d'amagatotis, no per conductes oficials.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 24, 2023 3:12 am
gràcies veig que esteu informats!!
mallet73
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Ago 28, 2023 11:52 am
Estic digitalitzant el meu arxiu sobre els Ferrocarrils Catalans, us poso horaris linia del Central Català de l'any 25 abril 1895 i els preus.
A continuació Horaris any 1944 trens de viatgers Manresa a Guardiola i tornada
Ramon Pont
A KTK li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Ago 28, 2023 12:02 pm
Segueixo, horaris any 1963, Manresa a Guardiola i Guardiola a Manresa, trens ascendents i descendents dels trens de mercaderies solsament.
Ara els trens descendents:
Ramon Pont
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Ago 28, 2023 4:44 pm
Moltes gràcies una vegada més, Ramon!
Trobo molt curiós que hi hagués horaris de mercaderies.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 29, 2023 2:36 am
Moltes gràcies Ramon, molt interessant.
Els he de repassar bé, sobretot els que vaig viure, com és el de 1963 que el tren arriba a Fígols a les 8,30, pensava que era una mica més tard, però era un tren buid de carbó arrossegat per una Energie 130, ex NEE, una vegada a l'hivern al passar per davant de casa a l'altra banda del riu, poc abans d'arribar a l'entrada de l'estació el tren tenia que superar una pujada pronunciada i allà es va posar a patinar, va provar diverses vegades d'arrancar però enseguida es tornava a posar a patinar, al final van tallar el tren van arribar amb mig tren a l'estació i després van tornar a buscar la resta.
Els horaris en mercaderies suposo que deuria ser més encabir-los entre els serveis de viatgers, marcar a quins punts tenien que ser per fer el encreuament amb altres trens i perquè el personal de vies, passos a nivell i estacions estiguessin a l'aguait perquè el tren pogués circular sense problemes.
El que no he acabat de entendre quin era la diferència entre mercancias i materiales.
Com a curiositat en els horaris del Central Català i dels Catalans del 1944 hi h en portada un dibuix de una màquina de tren i en els dos cassos no correspon a cap màquina del tren, coses de les impremtes.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 29, 2023 2:53 am
Primer Amadeu. Hi tenien horaris de mercaderies, perquè tenien preferència als de passatgers. Encara que sembli raro aquesta línia Guardiola a Manresaa va ser dels trams més rendibles econòmicament de la companyia.
Ignasi. La diferencia entre mercaderies i materials es que mercaderies es el tren de mercaderies i el de materials són només els passos de locomotores sense vagons. Desitjo haver interpretat bé les vostres preguntes.
Salut
Ramon Pont
A KTK li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 29, 2023 3:18 am
Veus una cosa que no en tenia idea, gràcies
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Ago 29, 2023 12:24 pm
Bona nit a tots,
Us paso el Itinerari numero 37 de servei de trens, va entrar en servei el dia 7 de gener de 1960. Tram de línia explotat pel Estat entre Manresa i Olván. Aquest llibret era el que es donava als maquinistes per a fer el servei. Hi ha el llistat de locomotores asignades, cotxes de viatgers i vagons de càrrega, numero de servei, estacions i quadre de càrrega de les locomotores.
En aquesta época els serveis que es feien de nit, es feian solsament amb les locomotores tipus Garrat numeros 105, 106, 107 i 108. Aquestes locomotores feien el servei seguit, sino tenien una avaria, durant tres setmanes seguides, de dia i nit. A les tres setmanes entraven a tallers i es feia el manteniment habitual. Eren força fiables i tenien els tres torns diaris, de 8 hores cadasqun sempre les feien funcionar, a cada torn les mateixes parelles de maquinista i fogoner. Aquestes Garrat no les deixaven portar a segons quins manases.
Aquí us deixo tot el Itinerari,
Ramon Pont
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Ago 30, 2023 7:39 am
Aquí serà més difícil de seguir, en la primera hi ha unes dièsel amb un seguit de vagons? de quin tipus?
Hi ha moltíssima informació, gràcies Ramon
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 31, 2023 3:33 am
Ajud Ramon.
En Christophe ens ha posat nues fotos d'accidents dels Catalans, hi ha tres accidents diferents . Les primeres fotos corresponen al descarrilament de Masquefa o Vallbona tinc dubtes, hi ha una Alsthom el de Masquefa va ser 1954 molt d'hora per les Alsthom no? Les segones son del accident de Fígols de 1958 i les dues últimes son de un tren de potassa que no aconsegueixo deduir a on és, em sona molt la corba amb el muret però no acabo de localitzar-lo
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 31, 2023 6:19 am
Bona tarda a tots,
Respecte als descarrilaments, aquestes fotos les vaig possar a la pàgina 14 de Ferocarrils Catalans. El descarrilament dels vagons de guix, a la linia de Igualada, es entre Piera i Masquefa, a l'any 1960 i el guix provenia de la fàbrica de ciment de l'estació de Vilanova del Camí, la via connectava la fàbrica amb l'estació.
El descarrilament dels vagons de carbó va ser entre Figols i Cercs, també anys 1960.
El descarrilament del "Potasero", era entre Molí Nou i Ciutat Cooperativa, a prop del pas a nivell que creuava la carretera de Sant Boi. També als anys 60.